abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87347464
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 01:16 schreef Seam het volgende:
Vienna beter? Dan moet ik nog eens opnieuw gaan luisteren, want toen ik het de laatste keer hoorde vond ik het zelfs een beetje tegenvallen ten opzichte van the Survivor Suite en Koln concert.
Het is ook maar een kwestie van smaak. Ik las later dat Jarrett zelf zijn Vienna concert beschouwde als zijn beste solo performance, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat anderen mensen het saaier oid kunnen vinden. :+
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87347468
Staat nu in de download. Heerlijk op een vermoeiende vrijdagnacht
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_87347524
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 01:25 schreef Seam het volgende:
Staat nu in de download. Heerlijk op een vermoeiende vrijdagnacht
Ik heb destijds een .flac-versie gedownload (441 kbps). Wel belangrijk dat het van goede kwaliteit is.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87347633
Ik heb het ook maar even opgezet, Vienna. Wil het toch wel eens een extra luisterbeurt gunnen. De laatste was al weer 2 jaar geleden :P Merk nu al wel meteen dat Keith hier al wat meer kreunt en zo dan in koln :P Maar goed, ik vind dat altijd juist wel wat moois hebben.

Maar wat vinden we van zijn Trio werk in vergelijking met zijn pianowerk? Ik luister er minder naar, maar Nude Ants en Survivors Suite O+ en Fort Yawuh...eens gehoord bij iemand anders..maar heb het nooit kunnen downloaden/vinden destijds..Nog eens proberen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87347687
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 01:27 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Ik heb destijds een .flac-versie gedownload (441 kbps). Wel belangrijk dat het van goede kwaliteit is.
Boxjes zijn hier toch waardeloos, ik download wel een optimale versie als ik thuis ben. Met wat glaasjes whisky op is het sowieso al wat sneller aceptabel ;)
pi_87347708
Kut op met je .flacs, ik hoor het verschil niet behalve bij bootlegs van concerten en zo :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87347764
320 kbps is eigenlijk ook al prima met een fatsoenlijke set, maar bij muziek waar het enkel om één instrument draait is de kwaliteit wel van groot belang voor de fijne nuances etc.
Die opleving na zo'n zes minuten bij Part 2 is wel wonderschoon O+
pi_87347805
(ik ben er een beetje doorheen aan het zappen, heb geen 2 uur om alles te luisteren :) )
En het einde van Part I. is ook wel wonderschoon O+ Het middenstuk vind ik wat minder, is ook wat chaotischer...Wat ik op zich goed vind want ik dacht me te herinneren dat het een voortkabbelend beekje was :P
pi_87347829
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 01:34 schreef Norrage het volgende:
Kut op met je .flacs, ik hoor het verschil niet behalve bij bootlegs van concerten en zo :P
Het ligt eraan op welk geluidssysteem je het afspeelt, maar 320 kbps-mp3's vind ik ook prima hoor.
pi_87347874
Mijn persoonlijke Keith favorieten

Op zijn Keith Jarrett at the Blue Note box staat een nummer On Green Dolphin Street/Joy Ride. Na ongeveer 10 minuten improviseren op de bekende standard switched die opeens over naar een echte Joy Ride. Weer 10 minuten van geweldige improvisatie om een ontzettend simpel melodietje. Maar hij kan van die simpele melodie zoveel maken.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_87347880
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 01:41 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het ligt eraan op welk geluidssysteem je het afspeelt, maar 320 kbps-mp3's vind ik ook prima hoor.
Momenteel speel ik het af met headphones vanaf mijn computer, 320kbps ;) Maar ok, voor een geluidssysteem met boxen en akoestiek kan ik er al wel inkomen dat het belangrijker is...maar echt verschil horen doe ik echt zelden. ALs ik al echt nuances wil gaan horen doe ik altijd koptelefoon op, vind ik al genoeg aan kwaliteitsverbetering :)

Ok, Part II gaat nu beginnen. Ik geef toch mee, Bremen Lausanne heeft niet zo'n mooi stuk als het einde van Vienna part I :)
pi_87347898
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 01:43 schreef Norrage het volgende:

[..]

Momenteel speel ik het af met headphones vanaf mijn computer, 320kbps ;) Maar ok, voor een geluidssysteem met boxen en akoestiek kan ik er al wel inkomen dat het belangrijker is...maar echt verschil horen doe ik echt zelden. ALs ik al echt nuances wil gaan horen doe ik altijd koptelefoon op, vind ik al genoeg aan kwaliteitsverbetering :)

Ok, Part II gaat nu beginnen. Ik geef toch mee, Bremen Lausanne heeft niet zo'n mooi stuk als het einde van Vienna part I :)
Ik zet part II ook maar eens op. Zeer relax voor de nacht iig.
pi_87515681
Wat ik ineens ontdekte is dat Keith een nieuw album uit had dit jaar, samen met Charlie Haden :o Dat is natuurlijk zijn maatje van destijds in zijn trio bezetting! Het is een heel erg soft, relaxed en niet bijzonder veel betekenend album,maar het is wel goed!

Ben nu trouwens maar even Bremen/Lausanne nog eens aan het luisteren nu ik het goed kan gaan vergelijken met Vienna. Vienna inderdaad erg mooi, vooral vanaf het einde deel 1 en heel deel 2. Maar Bremen mag er ook zijn hoor! Wat minder opbouw, maar wel iets dynamischer. Het leeft! :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 22:39:57 #39
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87515778
Ken enkel nog maar het Koln concert, tijd om daar verandering in te brengen. Ben benieuwd naar Vienna!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87517330
Als je dan toch bezig bent, pak dan gelijk even La Scala erbij.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_87542267
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 01:43 schreef Os__ het volgende:
Mijn persoonlijke Keith favorieten

Op zijn Keith Jarrett at the Blue Note box staat een nummer On Green Dolphin Street/Joy Ride. Na ongeveer 10 minuten improviseren op de bekende standard switched die opeens over naar een echte Joy Ride. Weer 10 minuten van geweldige improvisatie om een ontzettend simpel melodietje. Maar hij kan van die simpele melodie zoveel maken.
Deze is wel geniaal (die Tokio encore)... :o Die heb ik helemaal niet! Of die moet aan het eind van Part 2 zitten in mijn uitvoering, en dan is het nog nooit opgevallen..
Maar _O_
pi_87590015
Ik vind de Koln Concert Keith zijn beste werk hoor, maar de eerste 18 minuten en de laatste 15 minuten van de Survivor's Suite stijgen boven alle andere jazz die ik ken uit. Wat een waanzinnig stuk muziek. Ongelooflijk.

Het is niet mijn favoriete jazzalbum vanwege het ernstig chaotische/experimentele gedeelte aan het eind van Part I en het begin van Part II...maar de rest _O_

Ik probeerde er wat youtubefilmpjes van te vinden maar er is niet zoveel van :( In ieder geval het einde:

Maar waar het echt om gaat zijn de eerste 18 minuten, zoek deze maar eens op! _O_ :)
pi_87597375
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:18 schreef Os__ het volgende:
Als je dan toch bezig bent, pak dan gelijk even La Scala erbij.
Wat?? Had deze post over het hoofd gezien...Of eigenlijk niet, maar er niet echt bij nagedacht. Ik had even een discografie van Keith gedownload zodat ik nog wat albums zou verkrijgen die ik nog niet had. Toevallig (dus niet na aanleiding van jouw post) even La Scala op gezet en wow en wat een geweldig album is dat zeg _O_ Kende die nog niet. Die streeft om eerlijk te zijn Vienna en Bremen nu voorbij hoor :o

Wel grappig, ik wilde net even een quote posten hier...ik was de oude jazz topics even aan het doorlezen om nog wat jazztips te ontdekken en toen kwam ik deze post van jou tegen:

quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:43 schreef Os__ het volgende:
Een kick!

Toevallig vandaag nog wat gekocht.
]

Ik zal binnenkort even mijn judgement geven.
En daar wilde ik dus op reageren...en toen zat ik in dit topic, en dan zie ik jou het net aanraden...Eikel :P

Geweldig in ieder geval! :)
pi_87601237
Tja La Scala.. briljant. Het einde van Part I O+

Uit het CD-boekje:

pi_87612211
:o _O_ Wat een mooi stukje O+

En als ik al die reviews lees van La Scala heeft iedereen het over het eind van deel 1...Alhoewel dat inderdaad geweldig is vind ik voornamelijk de 20 minuten daarvoor fantastisch. Hij is duidelijk een beetje op zoek naar een soort draai, maar er zit zoveel agressie in, zo'n lekker ritme..Ik kan onmogelijk niet mee tikken met dat stukje spannende muziek. Fantastisch. En deel 2 is natuurlijk ook erg mooi :)
pi_87615861
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 06:51 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wat?? Had deze post over het hoofd gezien...Of eigenlijk niet, maar er niet echt bij nagedacht. Ik had even een discografie van Keith gedownload zodat ik nog wat albums zou verkrijgen die ik nog niet had. Toevallig (dus niet na aanleiding van jouw post) even La Scala op gezet en wow en wat een geweldig album is dat zeg _O_ Kende die nog niet. Die streeft om eerlijk te zijn Vienna en Bremen nu voorbij hoor :o

Wel grappig, ik wilde net even een quote posten hier...ik was de oude jazz topics even aan het doorlezen om nog wat jazztips te ontdekken en toen kwam ik deze post van jou tegen:
[..]

En daar wilde ik dus op reageren...en toen zat ik in dit topic, en dan zie ik jou het net aanraden...Eikel :P

Geweldig in ieder geval! :)
Inmiddels moet je toch wel weten dat mijn tips meestal de moeite waard zijn. ;)
Vienna is trouwens ook echt prachtig ben ik sinds gister achter gekomen.
pi_87616005
Op het moment heb ik enkel het geweldige The Köln Concert is mijn bezit, maar ik heb reeds stukken van Vienna Concert en La Scala gehoord waar ik erg van onder de indruk ben. Die twee albums moet ik dus ook maar eens gaan aanschaffen. Het nadeel is dat ze nooit ergens voor een zacht prijsje liggen.

Even terzijde, ik vind de cover van La Scala ook erg chique.
What's it going to be then, eh?
pi_87616423
Groot nadeel van Keith Jarrett zijn inderdaad de belachelijke prijzen en het soms minutenlange applaus aan het einde van een nummer. Vooral bij zijn Carnegie Hall cd is het soms echt belachelijk. Twee minuten applaus op een cd op een nummer van 8 minuten.

Bedenk even Keith Jarrett in zijn eentje. Hem en een piano, een gigantische zaal en dan 44 ademloos naar hem kunnen luisteren. Lijkt mij een prachtige ervaring. Enig idee of die weer is een mooie tour gaat geven?
pi_87618447
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:13 schreef Os__ het volgende:
Groot nadeel van Keith Jarrett zijn inderdaad de belachelijke prijzen en het soms minutenlange applaus aan het einde van een nummer. Vooral bij zijn Carnegie Hall cd is het soms echt belachelijk. Twee minuten applaus op een cd op een nummer van 8 minuten.

[ afbeelding ]

Bedenk even Keith Jarrett in zijn eentje. Hem en een piano, een gigantische zaal en dan 44 ademloos naar hem kunnen luisteren. Lijkt mij een prachtige ervaring. Enig idee of die weer is een mooie tour gaat geven?
Dat Carnegie Hall is inderdaad verschrikkelijk...erg fijne muziek, maar ik zet het nooit op vanwege die minutenlange applauzen ja...Sowieso valt me dat op bij veel live registraties (en concerten) van Jazz...het publiek is altijd veel te klapgraag...altijd midden in een solo ook al gaan klappen en zo omdat het een solo is... (hier in Amerika dan he...) haha
pi_87618666
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:53 schreef Os__ het volgende:

[..]

Inmiddels moet je toch wel weten dat mijn tips meestal de moeite waard zijn. ;)

Haha, ja nou okee... *O*
Ik hou wel van mensen die meer muziek kennen dan ikzelf ;)

quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:13 schreef Os__ het volgende:

[ afbeelding ]

Geen idee...en al gaat ie dat doen, zijn piano-concerten zijn wat mij betreft een beetje wisselvallig en het gaat vast veeeeels te veel geld kosten. Was deze februari naar Pat Metheny gegaan, en omdat ik nog via marktplaats een kaartje had gevonden was het niet zo duur als het had kunnen zijn, maar nog steeds 70 a 80 euro...en we hadden een plaats helemaal achterin het concertgebouw achter een pilaar....als je goede plaatsen wilt hebben ben je zo 100 euro of meer kwijt...afzetterij :(
Ach, alleen rijke mensen luisteren naar jazz of klassiek of zo denk ik dan maar.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')