Dus dat je bij wijze van spreke kunt zien hoe groot je kans is om iets te winnen.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:55 schreef avw1982 het volgende:
Je kans is gewoon 50%.Wel een prijs of geen prijs.
Meer mogelijkheden zijn er niet volgens mij.
Scherp
Want je moet doen 10^(aantal cijfers in lotnummer)
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:55 schreef avw1982 het volgende:
Je kans is gewoon 50%.Wel een prijs of geen prijs.
Meer mogelijkheden zijn er niet volgens mij.
't is eerder bijgeloof zeg maar. Het kan namelijk best zijn dat er 'lucky numbers' zijn
quote:Maak van de 10 maar 0,1 en dan moet je het nog vermenigvuldigen met het aantal prijzen dat over de loten wordt verdeeld.
Op dinsdag 30 december 2003 15:56 schreef Walterius het volgende:
Hoeveel cijfers heeft zo'n lotnummer??Want je moet doen 10^(aantal cijfers in lotnummer)
quote:Welnee.
Op dinsdag 30 december 2003 15:59 schreef ramses het volgende:
Maar ik kan me voorstellen dat er op AB 012345 misschien maar 1 keer een prijs is gevallen en op nummer JG 054321 misschien wel 10 x.'t is eerder bijgeloof zeg maar. Het kan namelijk best zijn dat er 'lucky numbers' zijn
quote:Dat zal dan toeval zijn
Op dinsdag 30 december 2003 16:02 schreef ramses het volgende:[..]
Jawel
quote:Vergelijk het met een dobbelsteen gooien, de kans op elk getal is even groot. Je gooit toch ook niet vaker een 3 en een 4 dan de 1 en de 6. Beetje logisch denken lukt hier tegenwoordig ook al niet meer lijkt het wel.
Op dinsdag 30 december 2003 16:02 schreef ramses het volgende:[..]
Jawel
quote:Toevalbestaat niet
Op dinsdag 30 december 2003 16:04 schreef -Banaan- het volgende:[..]
Dat zal dan toeval zijn
quote:Jawel dat weet ik ook wel, maar toch blijf ik volhouden dat er nummers zijn waar vaker een prijs op valt en nummers waar bijna nooit een prijs op valt.
Op dinsdag 30 december 2003 16:05 schreef avw1982 het volgende:[..]
Vergelijk het met een dobbelsteen gooien, de kans op elk getal is even groot. Je gooit toch ook niet vaker een 3 en een 4 dan de 1 en de 6. Beetje logisch denken lukt hier tegenwoordig ook al niet meer lijkt het wel.
En trouwens misschien gooi ik wel vaker een 3 dan een 6!
quote:als jij dat wil geloven moet je dat lekker doen joh.
Op dinsdag 30 december 2003 16:05 schreef ramses het volgende:[..]
Jawel dat weet ik ook wel, maar toch blijf ik volhouden dat er nummers zijn waar vaker een prijs op valt en nummers waar bijna nooit een prijs op valt.
quote:In de lotto worden de ballen daar zelfs op gecontroleerd. Er worden heel veel ballen getrokken en als een getal veel vaker wordt getrokken mag die set niet gebruikt worden in de trekking.
Jawel dat weet ik ook wel, maar toch blijf ik volhouden dat er nummers zijn waar vaker een prijs op valt en nummers waar bijna nooit een prijs op valt.
quote:En de standaarddeviatie dan?
Op dinsdag 30 december 2003 16:08 schreef terror623 het volgende:
dan is dat absoluut toeval, of het zijn valse dobbelstenen ofwel jij manupileert tijdens het gooien. als je duizend keer met een dobbelsteen zou gooien zou je net zo vaak 6 als 3 gooien probeer maar
quote:Dat zou best kunnen, maar de kansexpirimenten (de verschillende loterijen) zijn onderling onafhankelijk. Er is dus geen sprake van de beinvloeding door eerder gehouden loterijen. Natuurlijk kan er op 1 nummer vaker een prijs vallen maar dat is dan toevallig. Als we de wet van de grote getallen hanteren is de kans dat je iets wint op een lot voor alle loten even groot.
Op dinsdag 30 december 2003 16:05 schreef ramses het volgende:
quote:Oke dat kan je makkelijk uitproberen natuurlijk. 1000 x gooien duurt niet zo lang.
Op dinsdag 30 december 2003 16:08 schreef terror623 het volgende:
dan is dat absoluut toeval, of het zijn valse dobbelstenen ofwel jij manupileert tijdens het gooien. als je duizend keer met een dobbelsteen zou gooien zou je net zo vaak 6 als 3 gooien probeer maar
*gaat ff op zoek naar een dobbelsteen
quote:Standaarddeviatie is statistiek, dit is kansberekening. Bij kansbereking bestaat er geen standaarddeviatie.
Op dinsdag 30 december 2003 16:10 schreef Biancavia het volgende:[..]
En de standaarddeviatie dan?
[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 30-12-2003 16:12]
quote:Probeer maar 1000x te gooien met een dobbelsteen en niet gaan zeuren dat je op het eind last heb van een dobbelsteenarm.
quote:Dat zal allemaal wel, maar statistich gezien klopt dat niet. Als je 1000x met een dobbelsteen gooit zullen de uitkomsten ongeveer gelijk zijn (in de vorm 1000/6 per nummer van de dobbelsteen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |