abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15826834
Zijn er veel mensen hier met ervaring.
Ik speel een tijdje electrisch maar af en toe bassen lijkt mij ook wel leuk.
Gaat hier veel tijd in zitten om dit te leren? Of heb je het zo onder de knie als je al een beetje kan gitaren.

ervaringen?

pi_15827158
Beetje basic bassen () lukt meestal wel, zeker met een plectrum. Maar als je echt serieus basgitaar wilt gaan spelen, zul je zien dat het toch echt wat anders is als elec.gitaar spelen, zeker als je normaal niet veel met je vingers speelt en op bas dat wel gaat doen.
That never existed
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:38:24 #3
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_15827350
Jepz er is nogal wat verschil tussen beetje bassen en basgitaar spelen.
met een plectrum kan elke gitarist best een beetje bassen. Maar echt basgitaar in bijv een band spelen is toch wel wat anders. Heeft denk ik te maken met het feit dat je als bassist met je drummer de ritmesectie verzorgt en als gitarist ben je daar minder mee bezig.

BTW Mondo Generator ruled best wel een beetje

Trying is the first step towards failure
pi_15827632
offtopic: that drug problem never existed
That never existed
pi_15827666
ik speel eigenlijk wel veel met mijn vingers, maar dan met name op mijn klassieke gitaar. Het lijkt mij wel leuk om een beetje erbij te bassen. Misschien moet ik maar eens zo'n ding kopen. Of de basgitaar van een van de leden van het bandje waarin ik speel eens proberen. Ik ben pas net begonnen met dat bandje vandaar dat ik dat nog niet heb gedaan.
  dinsdag 30 december 2003 @ 16:22:57 #6
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_15828792
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:47 schreef Mondo_Generator het volgende:
offtopic: that drug problem never existed
dies ook goed maar Cocaïne Rodeo... das pas cult
Trying is the first step towards failure
pi_15829050
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:22 schreef Broodjevlees het volgende:
dies ook goed maar Cocaïne Rodeo... das pas cult
vind ik ook beter ja
That never existed
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:11:39 #8
8194 MuNKeY
is goed voor je
pi_15835847
is aardig makkelijk , alleen zul je later steeds slechter worden met je electrische gitaarspel ,
shmuck
pi_15837051
Bassen is ook leuk

Voordeel is dat je natuurlijk gelijk de weg weet op de bas.
Maar bassen is toch heel wat anders. Je maakt gebruik van hele andere technieken. En het accent ligt meer op het ritme dan op melodie. Dus je moet leren strak te spelen. Timing is het belangrijkst.
Een shufle bijvoorbeeld klinkt erg simpel maar het kost behoorlijk wat moeite en oefening om m strak te spelen (en te blijven spelen)
Maar als dat eenmaal lukt kan je de band ook lekker stuwen. Bassen is fysiek ook wat zwaarder spelen dan gitaar, ik denk dat je daar in het begin het meeste moeite mee hebt. Maar het klinkt ook ruiger en vetter Speel m niet als een gitaar maar als een bas (duim op t element en spelen met je wijs ,middel en eventueel ringvinger), veel ex gitaristen maken die fout en klinken daardoor minder vet. Reken maar op wat blaren op je vingers maar het is de moeite waard

100% Funk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')