Tenslotte heb je het zelf gedaan en dan moet je er ook zelf financieel voor opdraaien of niet?
quote:jij wilt zeggen dat als je zo stom bent dat je VOOR 31 december(illegaal) VUURWERK afgaat steken dat die kosten dan gewoon vergoed worden?
Op dinsdag 30 december 2003 15:18 schreef _Administr8or_ het volgende:
en dat wil je ook gaan doen met verkeersongelukken?
edit, 1 januari even veranderd in 31 december voor de wijsneuzen onderons
[Dit bericht is gewijzigd door Luvinsio op 30-12-2003 15:25]
Wat betreft de verkeersongelukken moet dat per geval gezien worden.
[Dit bericht is gewijzigd door xxmisterxx op 30-12-2003 15:22]
quote:Vuurwerk afsteken is toegestaan vanaf 31 december 10:00 's ochtends meen ik.
Op dinsdag 30 december 2003 15:20 schreef Luvinsio het volgende:[..]
jij wilt zeggen dat als je zo stom bent dat je VOOR 1 januari (illegaal) VUURWERK afgaat steken dat die kosten dan gewoon vergoed worden?
quote:Zou het hier dan niet per geval bekeken moeten worden?
Op dinsdag 30 december 2003 15:20 schreef xxmisterxx het volgende:
Dan zouden ze ook voor die kosten op moeten draaien, laat ze het maar voelen. Ze maken nu ongelukken met vuurwerk en komen er met de ziekenfonds vanaf, die daardoor weer duurder word.Wat betreft de verkeersongelukken moet dat per geval gezien worden.
Ik vind het trouwens überhaupt een slecht idee.
Bij idee zou zijn......extra accijns op vuurwerk. En die accijns geven aan de gezondheidszorg en plantsoendiensten die de zooi opruimen. Niet aan de staatskas waar dan 90% weer ergens anders belandt.
quote:Denk je dat ziekenfonds daardoor duurder wordt? Door die paar gevallen per jaar? Dat zal wel meevallen...
Op dinsdag 30 december 2003 15:20 schreef xxmisterxx het volgende:
Dan zouden ze ook voor die kosten op moeten draaien, laat ze het maar voelen. Ze maken nu ongelukken met vuurwerk en komen er met de ziekenfonds vanaf, die daardoor weer duurder word.Wat betreft de verkeersongelukken moet dat per geval gezien worden.
quote:ok, met illegaal vuurwerk vind ik het niet zo'n probleem om diegene alles zelf te laten betalen!
Op dinsdag 30 december 2003 15:20 schreef Luvinsio het volgende:[..]
jij wilt zeggen dat als je zo stom bent dat je VOOR 1 januari (illegaal) VUURWERK afgaat steken dat die kosten dan gewoon vergoed worden?
Maar als er iets gebeurt met gewoon vuurwerk, waarom zou je dan alles zelf moeten betalen?
Want als jij met je auto tegen een boom knalt is dat ook je eigen schuld. En dan wordt het wel vergoed...
ik steek geen vuurwerk af trouwens
quote:In tegenstelling tot autorijden is te vroeg afsteken van vuurwerk verboden, dus ik vind dat je dan ook zelf voor de gevolgen moet opdraaien.
Op dinsdag 30 december 2003 15:18 schreef _Administr8or_ het volgende:
en dat wil je ook gaan doen met verkeersongelukken?
quote:Jaja, je rijdt 125 op een snelweg, verliest macht over je stuur en rijd jezelf in de kreukels.
Op dinsdag 30 december 2003 15:21 schreef MaxMark het volgende:
Hangt er denk ik ook vanaf wanneer het gebeurt.
Volgens de wet mag je alleen op 31 december tussen 10:00 en 01:00 de volgende dag vuurwerk afsteken.
Krijg je buiten die tijd een ongeluk met vuurwerk, dan ben je dus illegaal () bezig geweest en lijkt het me zowieso dat de verzekering dr niks aan zou hoeven te betalen.
quote:sorry, over dat "te vroeg" heb ik heen gelezen
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef -Banaan- het volgende:[..]
In tegenstelling tot autorijden is te vroeg afsteken van vuurwerk verboden, dus ik vind dat je dan ook zelf voor de gevolgen moet opdraaien.
Anders kun je ze ook doorsturen naar bureau HALT, al lijkt mij dat niet echt van nut zijn.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:20 schreef DJKoster het volgende:
Als je vingers eraf liggen lijkt het me dat je al genoeg gestraft bent..
quote:Hulde
Op dinsdag 30 december 2003 15:20 schreef DJKoster het volgende:
Als je vingers eraf liggen lijkt het me dat je al genoeg gestraft bent..
quote:Ik bedoel de kosten die je normaal niet merkt, die via de ziekenfonds gaan, je loopt zelf te kloten met vuurwerk en je neemt ook zelf het risico lijkt mij?
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef Yabadab het volgende:
Het feit dat je er zelf schuld aan hebt wil nog niet zeggen dat je ook zelf voor de kosten moet opdraaien.
Alleen wanneer je de schade van het ongeval met opzet gewild hebt, dan zul je wel zelf moeten dokken. Maar aangezien die opzet haast niet te bewijzen is, zal dat dus ook nagenoeg niet gebeuren.
quote:ja das idd wel goed idee... goed over nagedacht hoor
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef Appelkoek het volgende:
En mensen die roken ? Die betalen accijns en belasting.
En mensen met extreme sporten ?? Die verzekeren zich ook vaak.Bij idee zou zijn......extra accijns op vuurwerk. En die accijns geven aan de gezondheidszorg en plantsoendiensten die de zooi opruimen. Niet aan de staatskas waar dan 90% weer ergens anders belandt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |