quote:Hmm, die had ik ook zien staan bij Bass Connection in Hilversum. Maar die moet 2ehands 695 euri kosten
Op donderdag 12 februari 2004 02:07 schreef bas-beest het volgende:
ik speel zelf dus over een SWR Bass350 en een SWR Goliath III Jr. (=2x 10"), en ik heb er geen probleem mee qua geluid, superstrak enz. en hij past makkelijk in een auto
Hmm, ik denk dat ik met zulke prijzen beter kan wachten tot ik ga optreden en een echte reden heb om zo veel geld uit te geven.
quote:wat maakt dat dan uit?
Op donderdag 12 februari 2004 14:20 schreef RetepV het volgende:[..]
En dan is die SWR nog 8 ohm ook, terwijl ik persee een 4 ohm wil.
quote:Mijn versterkertje is een Ampeg B1, 150W in 4 ohm. Als je die op een 8 ohm speaker aansluit haal je nog maar de helft van het vermogen eruit (eigenlijk hou je ietsje meer over), nog maar 75W dus. Ik gooi dus nogal wat vermogen weg door er een 8 ohm kast op aan te sluiten.
Op donderdag 12 februari 2004 19:05 schreef _Etter_ het volgende:
wat maakt dat dan uit?
Vandaar 4 ohm
. Verder is het een hardstikke lekker versterkertje, klinkt goed (buizen voorversterker en mosfet eind) en was toch betaalbaar. Hij heeft zelfs een apart solo kanaal dat je met een footswitch om kan zetten.
Maar ik merk dat ik met mijn Hartke kast (200W in 8 ohm) net aan de gitaarversterkers aan kan. Met een 4 ohm kast moet ik dus wel wat meer over hebben.
Ik zit nu eigenlijk te denken om zelf iets te bouwen, zo moeilijk is dat niet. Dat zou dan natuurlijk een basreflex box worden, misschien 1x12" en 1x10". Je moet de inhoud van de kast berekenen met een paar standaard formules aan de hand van de groottes van je speakers. En je moet de basreflex buis natuurlijk afstemmen. Maar ja, misschien makkelijker gezegd dan gedaan, en waar krijg je een paar goed klinkende speakers? Bij Conrad hebben ze wel wat, maar wat kan ik daarvan verwachten?
Iemand hier die verstand heeft van nieuwe snaren op een basgitaar leggen?
quote:is dat dan nog niet duidelijk? dat topic is toch redelijk duidelijk?
Op vrijdag 13 februari 2004 15:31 schreef webfreak het volgende:
Kijk eens aan, een bassistentopicIemand hier die verstand heeft van nieuwe snaren op een basgitaar leggen?
quote:Mooie Bas, ik zit aan deze te denken:
Op vrijdag 6 februari 2004 18:20 schreef drelletje het volgende:
en wat vinden jullie van deze bas? de YAMAHA RBX 774?[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vin em wel mooi, iemand een idee hoe zijn geluid is?
Ik wit trouwens niet eens dat er nog een actief bassisten topic was, kijk nou ![]()
Ik speel op een std Fender Jazzbass (heb ook nog een OLP 5 string) die ik meestal heb aangesloten op een ontzettend lekker klinkende Fender Bassman Ten. Zo eentje uit..1981 dacht ik.
quote:volgens mij heb ik daar mee gespeeld. Vond het een erg lekkere bas om op te spelen maar vond de goude hardware niet erg mooi. En die had zeker geen dof geluid, vond het zelfs best een hoog geluid..
Op maandag 16 februari 2004 14:44 schreef Stepho het volgende:[..]
Mooie Bas, ik zit aan deze te denken:
Yamaha TRB 5 snaar
[afbeelding]
Specs
oh wacht dat was een BB605
quote:die is vet! echt mooi! dat goude vin ik wel en plus punt maakt hem een beetje show achtig heh
Op maandag 16 februari 2004 14:44 schreef Stepho het volgende:[..]
Mooie Bas, ik zit aan deze te denken:
Yamaha TRB 5 snaar
[afbeelding]
Specs
maar er komt binnenkort waarschijnlijk een fender jazzbass bij (MIM)
of .... als ik er ooit 1 goedkoop tegenkom : een pedulla the heir
en als ik de loterij win : warwick Buzzard Ltd
Ik heb trouwens vanmiddag een topic aangemaakt met de vraag naar een goeie basovredrive, ik kan hem hier wel stellen...
Ik zoek een beetje het geluid van Muse (op Time is Rnning Out en Hysteria) en nu heb ik gehoord dat Chris Wolvensholme een Big Muff gebruikt, iemand hier ervaring mee op bas?
quote:Ik heb over het geluid niet zo heel veel minpunten gehoord, de meeste vinden hem gewoon goed klinken.
Op maandag 16 februari 2004 21:33 schreef drelletje het volgende:[..]
die is vet! echt mooi! dat goude vin ik wel en plus punt maakt hem een beetje show achtig heh
Hoe duur is nou zo een bas?
quote:Bij Time is Running Out speelt Chris dat stukje op een synthesizer, niet op z'n bas
Op maandag 16 februari 2004 22:24 schreef Scylla het volgende:
Doe mij maar een Warwick Thumb, plus een Ampeg SVT anniversaryIk heb trouwens vanmiddag een topic aangemaakt met de vraag naar een goeie basovredrive, ik kan hem hier wel stellen...
Ik zoek een beetje het geluid van Muse (op Time is Rnning Out en Hysteria) en nu heb ik gehoord dat Chris Wolvensholme een Big Muff gebruikt, iemand hier ervaring mee op bas?
quote:Don't worry, het is afhankelijk van hoeveel je speelt, maar over een week of twee is het nieuwe ervan af en klinkt je bas weer meer zoals daarvoor.
Op dinsdag 17 februari 2004 14:47 schreef mel723 het volgende:
Nou, ik heb net nieuwe snaren op m'n bas gezet en dat klinkt in een keer echt heel erg anders zeg. Het was trouwens makkelijker dan ik had verwachtIk weet alleen nog niet zo goed wat ik van nou het geluid vind.
quote:Gelukkig
Op dinsdag 17 februari 2004 14:51 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Don't worry, het is afhankelijk van hoeveel je speelt, maar over een week of twee is het nieuwe ervan af en klinkt je bas weer meer zoals daarvoor.
Jazz bass sunburst van Stagg, ik vind het erg goed geluid, krijgt ook goede reviews, dus nix mis mee 8)

En dit gaat mn nieuwe top worden ![]()

1000 watt
quote:Euh, de meeste mensen willen juist een bas met snaren die VERDER uit elkaar staan als ze willen slappen. Of eigenlijk niet vanwege het slappen, maar juist vanwege het poppen (trekken aan de snaar). Als de snaren te dicht tegen elkaar liggen krijg je je vinger er niet tussen zonder de snaar ernaast aan te raken. En dan kun je geen lange tonen meer maken.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:12 schreef drelletje het volgende:
Op zoek naar een bas ben ik er eindelijk een tegengekomen. Mijn elek. git leraar speelt ook bas in een band en hij heeft dus een bas voor slappen. met snaren dichter op elkaar en 0.40 snaren (klopt dit?)
Daarom hebben de meeste mensen die veel slappen en poppen een Music Man, omdat de hals breder is dan die van de meeste andere basgitaren.
Daarnaast moet je, als je een goed slapgeluid wilt hebben, eigenlijk een zo stijf mogelijke basgitaar hebben (anders is je toon zo weg). Dus basgitaren die lekker slappen hebben over het algemeen een hals uit 1 stuk, dus geen aparte toets erop (donker stuk hout waar de frets in zitten). Vaak zijn het ook de zwaardere (qua gewicht dus) basgitaren die het lekkerst klinken bij het slappen.
Snaren, sja, hoe dikker, hoe beter het geluid en de sustain, maar ik gebruik altijd gewone standaard 'medium' snaren. Ik heb namelijk maar 1 bas en wil er ook gewoon op kunnen spelen.
En een goede tip: bij slappen en poppen dus NIET je compressor aan laten staan (als je die gebruikt), anders klinkt het voor geen meter
. Slappen en poppen is percussie, en een compressor haalt de 'attack' uit het geluid waardoor het niet meer als slappen en poppen klinkt. Dan kun je net zo goed gewoon met je vingers spelen
.
Edit: Ik gebruik altijd deze snaren:

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 18-02-2004 11:46]
quote:geloof me ik speel ook wel op een stingray immitatie die echt het zelfde is en dat geluid is bagger... dat zal met een musicman stingray wel weer mee vallen Maar wat ik wou zeggen die gitaar is speciaal voor het slappen het geluid is echt super en hij speelt zoooooo goed. Je kan er niet echt gewoon op bassen klinkt niet echt lekker. Deze is echt super voor slappen. Als je er op speelt wil je niet anders...
Op woensdag 18 februari 2004 11:37 schreef RetepV het volgende:[..]
Euh, de meeste mensen willen juist een bas met snaren die VERDER uit elkaar staan als ze willen slappen. Of eigenlijk niet vanwege het slappen, maar juist vanwege het poppen (trekken aan de snaar). Als de snaren te dicht tegen elkaar liggen krijg je je vinger er niet tussen zonder de snaar ernaast aan te raken. En dan kun je geen lange tonen meer maken.
Daarom hebben de meeste mensen die veel slappen en poppen een Music Man, omdat de hals breder is dan die van de meeste andere basgitaren.
Daarnaast moet je, als je een goed slapgeluid wilt hebben, eigenlijk een zo stijf mogelijke basgitaar hebben (anders is je toon zo weg). Dus basgitaren die lekker slappen hebben over het algemeen een hals uit 1 stuk, dus geen aparte toets erop (donker stuk hout waar de frets in zitten). Vaak zijn het ook de zwaardere (qua gewicht dus) basgitaren die het lekkerst klinken bij het slappen.
Snaren, sja, hoe dikker, hoe beter het geluid en de sustain, maar ik gebruik altijd gewone standaard 'medium' snaren. Ik heb namelijk maar 1 bas en wil er ook gewoon op kunnen spelen.
En een goede tip: bij slappen en poppen dus NIET je compressor aan laten staan (als je die gebruikt), anders klinkt het voor geen meter
. Slappen en poppen is percussie, en een compressor haalt de 'attack' uit het geluid waardoor het niet meer als slappen en poppen klinkt. Dan kun je net zo goed gewoon met je vingers spelen
.
Edit: Ik gebruik altijd deze snaren:
quote:Een stingray immitatie is natuurlijk nog lang geen echte stingray... Ik slap en pop de laatste tijd ook veel, en dat doe ik op een OLP Stingray deze is pcies als een echte stingray, ik heb er dan nog een bartolini element in laten zetten en nu klinkt het slappen echt magistraal
Op woensdag 18 februari 2004 18:21 schreef drelletje het volgende:[..]
geloof me ik speel ook wel op een stingray immitatie die echt het zelfde is en dat geluid is bagger... dat zal met een musicman stingray wel weer mee vallen Maar wat ik wou zeggen die gitaar is speciaal voor het slappen het geluid is echt super en hij speelt zoooooo goed. Je kan er niet echt gewoon op bassen klinkt niet echt lekker. Deze is echt super voor slappen. Als je er op speelt wil je niet anders...
quote:Ja natuurlijk
Op woensdag 18 februari 2004 18:27 schreef Broodjevlees het volgende:[..]
Een stingray immitatie is natuurlijk nog lang geen echte stingray... Ik slap en pop de laatste tijd ook veel, en dat doe ik op een OLP Stingray deze is pcies als een echte stingray, ik heb er dan nog een bartolini element in laten zetten en nu klinkt het slappen echt magistraal
Watvoor effecten hebben jullie nog meer? En watvoor modulatie effect klinkt op bas goed (vooral in samenwerking met fuzz.distortion)?
Ik ben niet op zoek naar multieffecten want die heb ik al, en ga ik verkopen
(Digitech BP200)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |