abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16828617
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:37 schreef bas-beest het volgende:

[..]

ik koop daar ook geen 2 setjes snaren voor, heb nl. 5-snaar setjes nodig en waar ik die de laatste keer gehaald heb, zijn ze ¤ 44,- per set (Rotosound).... (kan ook Elixir-snaren halen, die zijn slecht ¤ 99,- per set)

oja op die manier das natuurlijk ook heel wat duurder, 5-snaren. Ik speel zelf op vier snaren. Speelt zo'n 5-snaar eigenlijk zwaarder ofzo? Het lijkt me sowieso een nieuwe techniek die je moet aanleren om ook op de B-snaar te spelen aangezien dat verdere strekken met je vingers is.
pi_16833204
quote:
Op maandag 2 februari 2004 21:14 schreef gewoon-jan het volgende:

[..]

oja op die manier das natuurlijk ook heel wat duurder, 5-snaren. Ik speel zelf op vier snaren. Speelt zo'n 5-snaar eigenlijk zwaarder ofzo? Het lijkt me sowieso een nieuwe techniek die je moet aanleren om ook op de B-snaar te spelen aangezien dat verdere strekken met je vingers is.

ik vind het wel relax spelen zo halverwege je hals op de E. De B snaar is alleen wat dikker en daarom is het ff wennen. Qua breedte heb ik niet zo'n probleem maar ik heb ook flinke grote klauwen
pi_16834052
quote:

[..]

het speelt niet echt zwaarder, vind ik. De grootte van je handen kan idd. wel helpen, met kleine handen zal het wat lastiger gaan.
Ik speel zelf zowel 4- als 5-snarig, resp. een Ibanez SR700 en een Ibanez EDA905... de eerste is trouwens met een 5-snarig setje gespannen en ik moet eerlijk gezegd nog de bas tegenkomen die zwaarder klinkt dan die...

die EDA905 is evt. te koop

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 00:04:40 #54
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_16835367
quote:
Op maandag 2 februari 2004 23:28 schreef bas-beest het volgende:

[..]

het speelt niet echt zwaarder, vind ik. De grootte van je handen kan idd. wel helpen, met kleine handen zal het wat lastiger gaan.
Ik speel zelf zowel 4- als 5-snarig, resp. een Ibanez SR700 en een Ibanez EDA905... de eerste is trouwens met een 5-snarig setje gespannen en ik moet eerlijk gezegd nog de bas tegenkomen die zwaarder klinkt dan die...

die EDA905 is evt. te koop

richtprijs???

en welke kleur en hoe is de staat van et instrument enz enz... Owja en hoe klinkt hij bij slappen??
foto?

[Dit bericht is gewijzigd door drelletje op 03-02-2004 00:18]

Powered by Garmin Etrex Legend
pi_16836493
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 00:04 schreef drelletje het volgende:

[..]

richtprijs???

en welke kleur en hoe is de staat van et instrument enz enz... Owja en hoe klinkt hij bij slappen??
foto?

hmm, ik denk niet dat ze dat op prijs stellen als ik dat hier doe...
Ik heb je iig. ff toegevoegd aan mijn MSN-lijst... ik kan je ook een mailtje sturen met 2 foto's enz.
Enne, hoe 'ie klinkt met slappen? Vast wel goed, dat doe ik er nooit mee (kan ik ook niet en ik vind het zelf niet mooi)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 01:13:21 #56
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_16837038
ikke speel op een ampeg b4r top met een kastje erbij met een 18 inch, twee 10 inch en een tweeter. watts willen niks zeggen.

maar het blaast als een modderfokker.

Indoor swimming, suburban living.
pi_16839489
Ik speel 90% met een plectrum, dus voor de harde muziek die ik speel, soms bij rustige stukken of bij jammen speel ik wel eens met vingers...
Give me two weeks and I'm outta here 9 to 5, the world's biggest lie I'm packed on the train, I'm only half-awake...seems like I'm only half-alive I worked all day
  dinsdag 3 februari 2004 @ 07:33:12 #58
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_16839726
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:38 schreef gewoon-jan het volgende:

[..]

Wat koop je voor snaren, DR ofzo?

Jepz
Trying is the first step towards failure
  dinsdag 3 februari 2004 @ 17:03:16 #59
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_16853126
quote:

[..]

Ik speel zelf 4 snarige Fender precision en mocht onlangs op een 5 snarige Fender jazz-bas spelen maar ik schakelde moeiteloos over naar 5 snaren hoor.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 17:25:29 #60
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_16854016
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 17:03 schreef Stepho het volgende:

[..]

Ik speel zelf 4 snarige Fender precision en mocht onlangs op een 5 snarige Fender jazz-bas spelen maar ik schakelde moeiteloos over naar 5 snaren hoor.

Ik speel ook 4 snarig, maar laatst speelde ik zomaar op een 5-snarige fretloze bas Speelde best lekker alleen speel je zo snel een valse noot... Maar ik wil nog wel graag een goede (gefrette ) 5-snaar naast mijn OLP 4 Ik zat te denken aan een KSD (Ken Smith Design) 5-snarige jazzbass of een 2e hands Fender Jazz... Maar eerst even wat geld sparen
vijfhonderd stuks
pi_16854095
weet iemand toevallig nog wat mensen die basles geven in groningen?
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_16854396
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:13 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
ikke speel op een ampeg b4r top met een kastje erbij met een 18 inch, twee 10 inch en een tweeter. watts willen niks zeggen.

maar het blaast als een modderfokker.

foto gezien op 4fridges.com ik benijd je
2ehands?
  vrijdag 6 februari 2004 @ 18:20:12 #63
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_16950726
en wat vinden jullie van deze bas? de YAMAHA RBX 774?

Ik vin em wel mooi, iemand een idee hoe zijn geluid is?

Powered by Garmin Etrex Legend
pi_16953887
ik vind hem lelijk. ik vind eigenlijk alleen de fender precision en de fender jazzbass mooi, de music man singray is ook nog wel leuk voor de rest nog geen mooie bas ontdekt.
pi_16958148
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 18:20 schreef drelletje het volgende:
en wat vinden jullie van deze bas? de YAMAHA RBX 774?
....

Ik vin em wel mooi, iemand een idee hoe zijn geluid is?

ik vind hem wel heel plastic eruit zien. Ik hou altijd wel als er een beetje hout bij te zien is.
pi_16961380
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:12 schreef gewoon-jan het volgende:
ik vind hem lelijk. ik vind eigenlijk alleen de fender precision en de fender jazzbass mooi, de music man singray is ook nog wel leuk voor de rest nog geen mooie bas ontdekt.
ik vind 'm wel mooi, dat is een kwestie van smaak dus, want de bassen die jij aangeeft, vind ik weer lelijkniet mooi, maar de Fender Precision bas heeft wel een mooi geluid...
Zal wel komen omdat ik deze qua vormgeving ook wel mooi vind...

alleen heb ik 'm dan in JBF (Jewel Blue Flat), een soort paarsachtig blauw en met 'black chrome' hardware
Deze is trouwens te koop (mail voor details etc.), vanwege het feit dat 'ie qua sound niet helemaal geschikt is voor wat ik er mee wil.

Mijn favo bas is deze (en dan gestemd in B):

pi_16961432
punk enzo met plectrum (dubbel picking)
gevoeligere dingen met mn handjuhs
met papier maché kun je alles maken!
pi_16961729
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 00:34 schreef servowire het volgende:
punk enzo met plectrum (dubbel picking)
gevoeligere dingen met mn handjuhs
ik doe alles met mijn vingers (alles = technische death-metal)
Ooit begonnen met plectrum-bassen, maar al redelijk snel overgestapt op vingers en nu kan ik niet eens meer met plectrum bassen
  zaterdag 7 februari 2004 @ 00:52:52 #69
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16961805
Ik kan niet met een plectrum overweg, dus dan gaat gewoon alles met de hand. Plectrum zou wel handig zijn als je vrij snel in een constant tempo een zooi noten uit je basgitaar perst, denk aan punk-achtige zaken. Daar gaat je meerwaarde van de basgitaar. Flauwe kul natuurlijk, maar ik wil mijn gebrek een beetje verdoezelen.

Maargoed, geen plectrum.

pi_16962132
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 00:52 schreef Vork het volgende:
Plectrum zou wel handig zijn als je vrij snel in een constant tempo een zooi noten uit je basgitaar perst, denk aan punk-achtige zaken.
daar ben ik het dus niet mee eens. Een plectrum geeft misschien in de basis een wat metaal-achteriger/strakker geluid, maar met vingers ben ik minstens zo goed in staat om in een constant tempo door te gaan...
quote:
Daar gaat je meerwaarde van de basgitaar. Flauwe kul natuurlijk, maar ik wil mijn gebrek een beetje verdoezelen.

Maargoed, geen plectrum.

Hoe bedoel je dat 'Daar gaat je meerwaarde van de basgitaar'???
Verder weet ik natuurlijk niet hoe jouw niveau van bassen is (niet dat dat van mij zo super is ofzo...)
  zaterdag 7 februari 2004 @ 01:17:01 #71
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16962203
Nou je hebt wel eens van die bands met muziek enzo die een bassist hebben die snel met een plectrum voornamelijk grondtonen uit de basgitaar persen. Dat vind ik veelal zonde, ik hoor liever de bassist eruit komen, andere dingen doen, ipv hetzelfde wat de gitaar doet, maar dan op een snaar zegmaar. die meerwaarde.

En mijn baskunsten zijn niet best, ik ben dan ook een trage bassist, zonder basgitaar overigens (maar ik doe tijdelijk wat in de band, omdat we geen bassist hebben).

pi_16962487
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 01:17 schreef Vork het volgende:
Nou je hebt wel eens van die bands met muziek enzo die een bassist hebben die snel met een plectrum voornamelijk grondtonen uit de basgitaar persen. Dat vind ik veelal zonde, ik hoor liever de bassist eruit komen, andere dingen doen, ipv hetzelfde wat de gitaar doet, maar dan op een snaar zegmaar. die meerwaarde.

En mijn baskunsten zijn niet best, ik ben dan ook een trage bassist, zonder basgitaar overigens (maar ik doe tijdelijk wat in de band, omdat we geen bassist hebben).

okee... bedankt voor de uitleg
Zelf volg ik dus meestal de drummer, zoals gebruikelijk, maar wij hebben een paar nummers waar stukken inzitten waar ik de gitarist volg qua loopjes, op halve snelheid dat wel.
wij hebben wel een soort van demo, maar die is qua opname zo slecht dat je mij amper hoort
  zaterdag 7 februari 2004 @ 01:36:00 #73
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16962559
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 01:30 schreef bas-beest het volgende:
okee... bedankt voor de uitleg
Zelf volg ik dus meestal de drummer, zoals gebruikelijk, maar wij hebben een paar nummers waar stukken inzitten waar ik de gitarist volg qua loopjes, op halve snelheid dat wel.
wij hebben wel een soort van demo, maar die is qua opname zo slecht dat je mij amper hoort
Ik doe beide, soms volg ik de gitaar en andere keren leg ik accenten op datgene wat de drummer ook doet op dat moment. Het liefst zou ik volledig door alles en iedereen heen spelen, maarja als je geen instrument hebt gaat oefenen ook wat lastig, zeker als je van nature helemaal geen bassist bent, maar daar komt als het goed is binnenkort verandering in, dan kan ik weer gewoon toetsen spelen en dwars door alles en iedereen het een en ander opvullen, eigenlijk ben ik gewoon te chaotisch om bas te spelen, hoewel het 1 noot tegelijk concept me wel aanspreekt.

Nee het is zelfs ietwat frustrerend als je dingen verzient die je vervolgens niet uit kunt voeren. Als ik goed basgitaar kon spelen, was ik volgens mij meer aan het soleren geslagen dan echt een stevig ritme samen met de drums neerzetten, je moet toch wat als je een gitarist hebt die amper soleert.

zaterdag 7 februari 2004 @ 01:44:07 #74
83998 Dwarz
De inkt vloeit welig
pi_16962688
In antwoord op de vraag in het begin van de topic: met de vingers. Zoals al zoveel gezegd in deze topic, het geluid is gewoon warmer en meer 'bass-like', oftewel: zoals een bass behoort te zijn

Uiteraard speelde ik ook wel eens met een plectrum - in vroegere punk en Oi!-bands - maar als ik mag kiezen; met de vingers.

You ever heard of the Seattle Seven? Well, that was me. And, uhm, six other guys...
  zaterdag 7 februari 2004 @ 20:54:24 #75
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_16981000

Die wil ik graag!!!! als iemand er eentje 'over' heeft mag ie het laten weten....
O BTW het is een Tobias Growler. Met een 4-spoels Bartolini element (2 humbuckers in één)

Trying is the first step towards failure
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')