quote:oja op die manier das natuurlijk ook heel wat duurder, 5-snaren. Ik speel zelf op vier snaren. Speelt zo'n 5-snaar eigenlijk zwaarder ofzo? Het lijkt me sowieso een nieuwe techniek die je moet aanleren om ook op de B-snaar te spelen aangezien dat verdere strekken met je vingers is.
Op maandag 2 februari 2004 20:37 schreef bas-beest het volgende:[..]
ik koop daar ook geen 2 setjes snaren voor, heb nl. 5-snaar setjes nodig en waar ik die de laatste keer gehaald heb, zijn ze ¤ 44,- per set (Rotosound).... (kan ook Elixir-snaren halen, die zijn slecht ¤ 99,- per set)
quote:ik vind het wel relax spelen zo halverwege je hals op de E. De B snaar is alleen wat dikker en daarom is het ff wennen. Qua breedte heb ik niet zo'n probleem maar ik heb ook flinke grote klauwen
Op maandag 2 februari 2004 21:14 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
oja op die manier das natuurlijk ook heel wat duurder, 5-snaren. Ik speel zelf op vier snaren. Speelt zo'n 5-snaar eigenlijk zwaarder ofzo? Het lijkt me sowieso een nieuwe techniek die je moet aanleren om ook op de B-snaar te spelen aangezien dat verdere strekken met je vingers is.
quote:het speelt niet echt zwaarder, vind ik. De grootte van je handen kan idd. wel helpen, met kleine handen zal het wat lastiger gaan.
oja op die manier das natuurlijk ook heel wat duurder, 5-snaren. Ik speel zelf op vier snaren. Speelt zo'n 5-snaar eigenlijk zwaarder ofzo? Het lijkt me sowieso een nieuwe techniek die je moet aanleren om ook op de B-snaar te spelen aangezien dat verdere strekken met je vingers is.
die EDA905 is evt. te koop
quote:richtprijs???
Op maandag 2 februari 2004 23:28 schreef bas-beest het volgende:[..]
het speelt niet echt zwaarder, vind ik. De grootte van je handen kan idd. wel helpen, met kleine handen zal het wat lastiger gaan.
Ik speel zelf zowel 4- als 5-snarig, resp. een Ibanez SR700 en een Ibanez EDA905... de eerste is trouwens met een 5-snarig setje gespannen en ik moet eerlijk gezegd nog de bas tegenkomen die zwaarder klinkt dan die...die EDA905 is evt. te koop
en welke kleur en hoe is de staat van et instrument enz enz... Owja en hoe klinkt hij bij slappen??
foto?
[Dit bericht is gewijzigd door drelletje op 03-02-2004 00:18]
quote:hmm, ik denk niet dat ze dat op prijs stellen als ik dat hier doe...
Op dinsdag 3 februari 2004 00:04 schreef drelletje het volgende:[..]
richtprijs???
en welke kleur en hoe is de staat van et instrument enz enz... Owja en hoe klinkt hij bij slappen??
foto?
maar het blaast als een modderfokker.
quote:Jepz
Op maandag 2 februari 2004 19:38 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
Wat koop je voor snaren, DR ofzo?
quote:Ik speel zelf 4 snarige Fender precision en mocht onlangs op een 5 snarige Fender jazz-bas spelen maar ik schakelde moeiteloos over naar 5 snaren hoor.
quote:Ik speel ook 4 snarig, maar laatst speelde ik zomaar op een 5-snarige fretloze bas
Op dinsdag 3 februari 2004 17:03 schreef Stepho het volgende:[..]
Ik speel zelf 4 snarige Fender precision en mocht onlangs op een 5 snarige Fender jazz-bas spelen maar ik schakelde moeiteloos over naar 5 snaren hoor.
quote:foto gezien op 4fridges.com ik benijd je
Op dinsdag 3 februari 2004 01:13 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
ikke speel op een ampeg b4r top met een kastje erbij met een 18 inch, twee 10 inch en een tweeter. watts willen niks zeggen.maar het blaast als een modderfokker.

Ik vin em wel mooi, iemand een idee hoe zijn geluid is?
quote:ik vind hem wel heel plastic eruit zien. Ik hou altijd wel als er een beetje hout bij te zien is.
Op vrijdag 6 februari 2004 18:20 schreef drelletje het volgende:
en wat vinden jullie van deze bas? de YAMAHA RBX 774?
....
Ik vin em wel mooi, iemand een idee hoe zijn geluid is?
quote:ik vind 'm wel mooi, dat is een kwestie van smaak dus, want de bassen die jij aangeeft, vind ik weer lelijkniet mooi, maar de Fender Precision bas heeft wel een mooi geluid...
Op vrijdag 6 februari 2004 20:12 schreef gewoon-jan het volgende:
ik vind hem lelijk. ik vind eigenlijk alleen de fender precision en de fender jazzbass mooi, de music man singray is ook nog wel leuk voor de rest nog geen mooie bas ontdekt.
Mijn favo bas is deze (en dan gestemd in B):
quote:ik doe alles met mijn vingers
Op zaterdag 7 februari 2004 00:34 schreef servowire het volgende:
punk enzo met plectrum (dubbel picking)
gevoeligere dingen met mn handjuhs
Maargoed, geen plectrum.
quote:daar ben ik het dus niet mee eens. Een plectrum geeft misschien in de basis een wat metaal-achteriger/strakker geluid, maar met vingers ben ik minstens zo goed in staat om in een constant tempo door te gaan...
Op zaterdag 7 februari 2004 00:52 schreef Vork het volgende:
Plectrum zou wel handig zijn als je vrij snel in een constant tempo een zooi noten uit je basgitaar perst, denk aan punk-achtige zaken.
quote:Hoe bedoel je dat 'Daar gaat je meerwaarde van de basgitaar'???
Daar gaat je meerwaarde van de basgitaar. Flauwe kul natuurlijk, maar ik wil mijn gebrek een beetje verdoezelen.Maargoed, geen plectrum.
En mijn baskunsten zijn niet best, ik ben dan ook een trage bassist, zonder basgitaar overigens (maar ik doe tijdelijk wat in de band, omdat we geen bassist hebben).
quote:okee... bedankt voor de uitleg
Op zaterdag 7 februari 2004 01:17 schreef Vork het volgende:
Nou je hebt wel eens van die bands met muziek enzo die een bassist hebben die snel met een plectrum voornamelijk grondtonen uit de basgitaar persen. Dat vind ik veelal zonde, ik hoor liever de bassist eruit komen, andere dingen doen, ipv hetzelfde wat de gitaar doet, maar dan op een snaar zegmaar. die meerwaarde.En mijn baskunsten zijn niet best, ik ben dan ook een trage bassist, zonder basgitaar overigens (maar ik doe tijdelijk wat in de band, omdat we geen bassist hebben).
quote:Ik doe beide, soms volg ik de gitaar en andere keren leg ik accenten op datgene wat de drummer ook doet op dat moment. Het liefst zou ik volledig door alles en iedereen heen spelen, maarja als je geen instrument hebt gaat oefenen ook wat lastig, zeker als je van nature helemaal geen bassist bent, maar daar komt als het goed is binnenkort verandering in, dan kan ik weer gewoon toetsen spelen en dwars door alles en iedereen het een en ander opvullen, eigenlijk ben ik gewoon te chaotisch om bas te spelen, hoewel het 1 noot tegelijk concept me wel aanspreekt.
Op zaterdag 7 februari 2004 01:30 schreef bas-beest het volgende:
okee... bedankt voor de uitleg
Zelf volg ik dus meestal de drummer, zoals gebruikelijk, maar wij hebben een paar nummers waar stukken inzitten waar ik de gitarist volg qua loopjes, op halve snelheid dat wel.
wij hebben wel een soort van demo, maar die is qua opname zo slecht dat je mij amper hoort
Nee het is zelfs ietwat frustrerend als je dingen verzient die je vervolgens niet uit kunt voeren. Als ik goed basgitaar kon spelen, was ik volgens mij meer aan het soleren geslagen dan echt een stevig ritme samen met de drums neerzetten, je moet toch wat als je een gitarist hebt die amper soleert.
Uiteraard speelde ik ook wel eens met een plectrum - in vroegere punk en Oi!-bands - maar als ik mag kiezen; met de vingers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |