En met m'n linkerhand gebruik ik natuurlijk ook gewoon alle 4 m'n vingers, niet slechts 2 of 3 wat ik sommige mensen wel eens zie doen
quote:Eeeerm... ik kan zal het voor je vragen (ken iemand in IM, geen geintje)
Op dinsdag 30 december 2003 17:06 schreef Witchfynder het volgende:Het is hier niet zo heel goed op te zien, maar ik kan er geen betere foto van vinden nu. Steve Harris van Iron Maiden heeft een bas met een glanzende slagplaat, lijkt haast wel chroom, maar nu is me verteld dat het geen metaal kan zijn, want dat stoort de elementen en anders moet je compenseren. Wat denken jullie? Zou het storen? Zou het metaal zijn of gewoon kunststof met een geweldige coating?
Verder: Speel alleen met mijn vingers, wil, en kan niet met plectrum spelen...
quote:qua gevoel ben ik het met je eens. Ik ben ooit begonnen met plectrum, maar al snel overgestapt op 'vingerwerk'. Ik speel zelf echter absoluut geen slap&pop-stijl, maar technische metal.
Op donderdag 29 januari 2004 22:24 schreef Dirrrrk het volgende:
Ik speel bas zoals het hoort: met m'n vingers natuurlijkMet een plectrum zit je zo vast aan een bepaald geluid. En je kan met geen mogelijkheid zo'n vette slap&pop sound uit je bas krijgen met plectrum. Je hebt ook veel minder gevoel met plectrum vind ik.
En met m'n linkerhand gebruik ik natuurlijk ook gewoon alle 4 m'n vingers, niet slechts 2 of 3 wat ik sommige mensen wel eens zie doen
Voor wat betreft die laatste zin, dat hangt er van af hoe bijzonder dat is
Nl., ben je links- of rechtshandig???
quote:bekende band waar je in speelt?
Op vrijdag 30 januari 2004 00:59 schreef bas-beest het volgende:[..]
qua gevoel ben ik het met je eens. Ik ben ooit begonnen met plectrum, maar al snel overgestapt op 'vingerwerk'. Ik speel zelf echter absoluut geen slap&pop-stijl, maar technische metal.
quote:nee, (nog) niet helaas
Op vrijdag 30 januari 2004 08:50 schreef _Etter_ het volgende:[..]
bekende band waar je in speelt?
quote:maar de naam is? mp3'tjes misschien? (ben benieuwd
Op vrijdag 30 januari 2004 11:10 schreef bas-beest het volgende:[..]
nee, (nog) niet helaas
quote:klinkt sick, heb je daar een foto van?
Op dinsdag 30 december 2003 17:34 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
misschien gepolijst aluminium?!?! Aluminium stoort mijns inziens niet, ik heb een fender jazzbass imitatie omgebouwd en er een aluminium slagplaat (traanplaat) opgezet en dat is geen probleem.
quote:Als je een beetje geluid wilt overhouden, heb je dan iig. een pre-amp nodig. Bass vAmp oid...
Op donderdag 29 januari 2004 11:49 schreef LEiPiE het volgende:
Ik hoop binnenkort eindelijk een basgitaar aan te schaffen, maar vraag me af of je een basgitaar ook direct op een normale HiFi eindversterker kunt aansluiten (ofwel: komt een gewoon line-niveau signaal uit een bas?)
quote:Ik heb nog wel een Trace Elliot AH-250 met een 15" cabinet van 't zelfde merk voor je te koop
Op donderdag 29 januari 2004 21:59 schreef Spatel het volgende:
Ik ben trouwens nog op zoek naar een goede basvertsterker, het liefst een aparte top met cabinet eronder, iemand tips?
quote:Ah ok, ik weet niet precies wat technische metal is maar sommige metal bassisten (zoals die van mudvayne) gebruiken wel die technieken
Op vrijdag 30 januari 2004 00:59 schreef bas-beest het volgende:[..]
qua gevoel ben ik het met je eens. Ik ben ooit begonnen met plectrum, maar al snel overgestapt op 'vingerwerk'. Ik speel zelf echter absoluut geen slap&pop-stijl, maar technische metal.
quote:Ik ben rechtshandig
Voor wat betreft die laatste zin, dat hangt er van af hoe bijzonder dat isNl., ben je links- of rechtshandig???
quote:da's ook geen technische metal
Op zaterdag 31 januari 2004 12:39 schreef Dirrrrk het volgende:[..]
Ah ok, ik weet niet precies wat technische metal is maar sommige metal bassisten (zoals die van mudvayne) gebruiken wel die technieken
[..]
quote:Maar wat voor niveau heeft 't signaal? *is* 't line of niet? En zo niet zou 't dan mogelijk zijn een phono-preamp te misbruiken voor dit doel?
Op vrijdag 30 januari 2004 14:08 schreef MrTorture het volgende:[..]
Als je een beetje geluid wilt overhouden, heb je dan iig. een pre-amp nodig. Bass vAmp oid...
Uiteraard is een dedicated bass amp een stuk beter voor 't geluid, maar 't gaat mij voorlopig nog niet om 't geluid... eerst wat techniek opdoen en zolang de noten zuiver genoeg versterkt worden vind ik 't best (geen klankkleur, of een "houtgevoel", zou 't toch nog niet merken denk ik
)
quote:Met een gitaar signaal door een HIFI versterker ok.... Dat valt nog te proberen denk ik... Maar een basgitaar signaal is veeeel lomper dan dat van een gitaar... Als je Hifi setje niet veel waard is kun je het proberen... maar dat houd ie niet lang vol denk ik
Op zondag 1 februari 2004 00:33 schreef LEiPiE het volgende:[..]
Maar wat voor niveau heeft 't signaal? *is* 't line of niet? En zo niet zou 't dan mogelijk zijn een phono-preamp te misbruiken voor dit doel?
Of is 't juist dat 't signaalniveau te hoog ligt? (een huisgenoot kreeg te horen dat 't aansluiten van een electrische gitaar op z'n Marantz er voor zou zorgen dat ie 'm opblies (niet uitgetest)
Nou is mijn versterker zo goed als niks waard, dus dat risico neem ik graag (ding heeft 5 zekeringen, dus heb wat kansen)
Uiteraard is een dedicated bass amp een stuk beter voor 't geluid, maar 't gaat mij voorlopig nog niet om 't geluid... eerst wat techniek opdoen en zolang de noten zuiver genoeg versterkt worden vind ik 't best (geen klankkleur, of een "houtgevoel", zou 't toch nog niet merken denk ik
)
quote:Ik heb het wel eens geprobeerd. Klinkt totaal helemaal volkomen nergens naar! Koop gewoon een versterker die er voor bedoeld is of speel zonder versterker, klinkt ook al een stuk beter.
Op zondag 1 februari 2004 21:45 schreef Broodjevlees het volgende:[..]
Met een gitaar signaal door een HIFI versterker ok.... Dat valt nog te proberen denk ik... Maar een basgitaar signaal is veeeel lomper dan dat van een gitaar... Als je Hifi setje niet veel waard is kun je het proberen... maar dat houd ie niet lang vol denk ik
quote:Het geluid vervormt heel erg en het is niet goed voor je versterker. Ik weet niet wat de risico's precies zijn, maar ik zou het er niet op wagen.
Op zondag 1 februari 2004 00:33 schreef LEiPiE het volgende:
(heel verhaal)
quote:Je kan beter wat meer geld uitgeven voor een Peavey Microbass. Komt overal als beste uit de test en klinkt ook gewoon veruit het beste voor een kleine oefenversterker.
Op maandag 2 februari 2004 02:31 schreef bas-beest het volgende:
@TS, ik weet niet of je wat extra uit wilt geven, maar Feedback verkoopt bijv. deze (oefen-)basversterker voor ¤ 89,-
quote:Ging er meer om dat TS aangeeft een niet al te groot budget te hebben...
Op maandag 2 februari 2004 14:20 schreef Dirrrrk het volgende:[..]
Je kan beter wat meer geld uitgeven voor een Peavey Microbass. Komt overal als beste uit de test en klinkt ook gewoon veruit het beste voor een kleine oefenversterker.
Ik heb voor die van mij ¤ 135,- betaald (een Microbass 3)
[beetje off-topic]
ik had ook een Microbass, die heb ik al een tijd geleden verpatst ![]()
Ik oefen nu over een Hartke B30
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:48 schreef bas-beest het volgende:
Ik oefen nu over een Hartke B30
quote:die ik heb klinkt wel lekker, kan natuurlijk niet oordelen over jouw set.
Op maandag 2 februari 2004 16:43 schreef MrTorture het volgende:[..]
ik over een HA3500 + 4x10xl
Hartke roelt
Maar goed das niet echt een oefenversterker, ik had als oefenversterker een Peavey Microbass II, klonk opvallend goed voor zo'n klein ding alleen jammer dat bij + 70% gain het geluid al lelijk vervormt.
quote:bij musicstore.de kost die 79 Eypo als TS dat niet kan betalen..... Daar koop ik nog niet eens 2 setjes snaren voor...
Op maandag 2 februari 2004 02:31 schreef bas-beest het volgende:
@TS, ik weet niet of je wat extra uit wilt geven, maar Feedback verkoopt bijv. deze (oefen-)basversterker voor ¤ 89,-
quote:Wat koop je voor snaren, DR ofzo?
Op maandag 2 februari 2004 18:49 schreef Broodjevlees het volgende:[..]
bij musicstore.de kost die 79 Eypo als TS dat niet kan betalen..... Daar koop ik nog niet eens 2 setjes snaren voor...
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=BAS0001292-000
quote:ik koop daar ook geen 2 setjes snaren voor, heb nl. 5-snaar setjes nodig en waar ik die de laatste keer gehaald heb, zijn ze ¤ 44,- per set (Rotosound).... (kan ook Elixir-snaren halen, die zijn slecht ¤ 99,- per set)
Op maandag 2 februari 2004 19:38 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
Wat koop je voor snaren, DR ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |