Daarom: I.R.Baboons Semi-bikkeltijd, deel 23.
quote:Goddomme is een mooi woord.
Op dinsdag 30 december 2003 02:27 schreef Pjederdy het volgende:
Ik wilde al gaan klagen en vragen waarom deze nou al wordt geopend, is het goddomme al half drie.
En het is ook al laat. Maar dat geeft niet.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 02:26 schreef broer het volgende:
Omdat er soms ook wel eens gebruikers zijn die alleen *meldt* willen posten.
quote:Ik zit nu al een paar dagen te denken dat je me in de maling neemt. Ik zat een paar dagen geleden heel nostalgisch twee schilderijen te posten in de semi-bikkeltijd. En prompt daarna kwam jij ook met nostalgische posts.
Op dinsdag 30 december 2003 02:32 schreef Lamon het volgende:
Worden anderen ook zo nostalgisch rond de jaarwisseling, of ligt het aan mij?
Maar nu snap ik (hoop ik) dat je serieus nostalgisch bent. En dat het niet aan mij ligt.
Het zal wel aan het jaargetijde liggen.
Heb je Modern Talking alweer gedraaid?
quote:Geen enkele relatie, ik meen het absoluut.
Op dinsdag 30 december 2003 02:36 schreef broer het volgende:
Ik zit nu al een paar dagen te denken dat je me in de maling neemt. Ik zat een paar dagen geleden heel nostalgisch twee schilderijen te posten in de semi-bikkeltijd. En prompt daarna kwam jij ook met nostalgische posts.
quote:Ja hallo, ik ben nostalgisch, niet oud.
Heb je Modern Talking alweer gedraaid?
quote:Lekker is dat soms. Diep in de nacht tranen in je ogen krijgen van het minste of geringste. Maar niet te vaak doen. Vooruit kijken is toch het beste.
Op dinsdag 30 december 2003 02:43 schreef Lamon het volgende:
Geen enkele relatie, ik meen het absoluut.
Ik ben nostalgisch over mijn leven, oude klasgenoten, mijn vrienden, muziek, mijn jeugdfoto's, bekende geuren, over alles eigenlijk.
quote:Modern Talking is eigenlijk heel hip. Zie: Delta Lloyd-reclame.
Ja hallo, ik ben nostalgisch, niet oud.
Hoever staan de voorbereidingen voor de feestelijke cabaretvoorstelling?
quote:Ik weet dat nog niet zo zeker. Beiden hebben hun charme.
Op dinsdag 30 december 2003 02:47 schreef broer het volgende:
Lekker is dat soms. Diep in de nacht tranen in je ogen krijgen van het minste of geringste. Maar niet te vaak doen. Vooruit kijken is toch het beste.
quote:Ik kijk geen tv.
Modern Talking is eigenlijk heel hip. Zie: Delta Lloyd-reclame.
quote:Ik ben bij de vijfde songtekst beland, en kan er geen goed einde aan breien.
Hoever staan de voorbereidingen voor de feestelijke cabaretvoorstelling?
Ach, ik ben heus wel gelukkig. Ja, met mij gaat alles goed.
Ik ken het klappen van de zweep. Ik weet wat mag, wat niet mag en wat moet.
Dus maak je daarom maar geen zorgen. Ik red het allemaal wel.
Ik ben nuchter genoeg om in te zien; Het leven is soms net een spel.
En ik ben vast niet de enige, die het op deze manier bekijkt.
Het hoort bijna bij de mens. Wanneer hij volwassenheid bereikt.
En daar is ook niets mis mee. Anders sla je nog op hol.
Je kunt niet overal bij stilstaan. Dat hou je simpelweg niet vol.
Maar toch, he? Als ik eerlijk ben, wordt ik af en toe wel eens kwaad.
Ik doe er niet zoveel mee. Soms een frons op mijn gelaat.
Soms een schuine blik. Of een hele diepe zucht.
Maar misschien zou het wel eens goed zijn, als ik mijn hart hier lucht!
Dat geblaat van zoveel mensen, dat nergens over gaat!
Een allochtoon de dood in wensen, en zien als wortel van het kwaad!
Want Ze stelen onze banen!, schreeuwen ze in tranen!
Maar als ze zelf solliciteren, dan komen ze te laat.
Zelfs verstopt in dure dorpen, in hun mooie villawijk!
Worden anderen verworpen. Jawel, want ben je rijk;
Is iedereen een vijand, en op je centen uit!
Er is geen plaats meer in dit land, voor een getinte huid!
De mensen die hier komen, met naieve vrijheidsdromen,
Moeten nog na 10 jaar horen, dat ze gast zijn in dit land!
En nog voor er iets gebeurd, beginnen vingers al te wijzen!
En wordt met cijfertjes geleurd, die de schuld moeten bewijzen!
Berekend in procenten, is de kans dat een van hen het deed,
Nog hoger dan het uurloon, van de gemiddelde proleet,
Die zeurt over zijn centen, en het dalen van de rente,
En jankt; Dit land is vol! Terwijl hij zijn buik volvreet,
Met de schoarma, die hij net een straatje verder is gaan halen!
Want ze voeren geen bal uit, en ik mag dat betalen!
Wat kunnen zij er nou aan doen, dat jij je geld slecht heb belegd!
Lazer toch op, ga toch weg, niet tevreden, vette pech...
Maar ik moet er nog een verdraaid goed einde voor bedenken, aangezien het tot nu toe alleen maar bestaat uit clichematige opsommingen, ik zoek dus nog een filosofisch einde, maar echt vlotten wil het niet.
quote:Je moet ze dan ook geen van beide loslaten. En misschien is dat wel de kunst...
Op dinsdag 30 december 2003 02:54 schreef Lamon het volgende:
Ik weet dat nog niet zo zeker. Beiden hebben hun charme.
quote:Dat is op zich prijzenswaadig. Alleen in dit geval niet.
Ik kijk geen tv.
quote:Die andere vier wil je niet mailen?
Ik ben bij de vijfde songtekst beland, en kan er geen goed einde aan breien.
quote:De beste methode is proberen onder woorden te brengen wat je nu eigenlijk wilt zeggen. Ik herken deze tekst (in iets andere vorm) van een tijd terug. Toen zei je al dat je geen 'belerende' tekst wilt schrijven. Maar de vraag is wat je wel wilt. Wil je (desnoods ironisch) zeggen dat je publiek gelijk heeft? Dat het goed is dat ze asielzoekers de schuld geven? Wil je zeggen dat je die denkwijze niet goedkeurt, maar dat je het bij jezelf herkent? Kortom: wat wil je eigenlijk zeggen?
Maar ik moet er nog een verdraaid goed einde voor bedenken, aangezien het tot nu toe alleen maar bestaat uit clichematige opsommingen, ik zoek dus nog een filosofisch einde, maar echt vlotten wil het niet.
Zodra je dat onder woorden weet te brengen, kom je een heel eind verder.
quote:En nu ga je weer weg. En je vergeet I.R.Baboons Semi-bikkeltijd, deel 23.
Op dinsdag 30 december 2003 03:08 schreef Rembooo het volgende:
*meldt*en nu?
quote:Goh. Ik hier?
Op dinsdag 30 december 2003 03:08 schreef Biene het volgende:
Goh, jij hier?
Slowchat is voor in andere topics.
quote:Een gemoedstoestand die ik dan ook al jaren probeer te bereiken.
Op dinsdag 30 december 2003 03:06 schreef broer het volgende:
Je moet ze dan ook geen van beide loslaten. En misschien is dat wel de kunst...
quote:Morgenavond liggen ze bij U in de virtuele bus.
Die andere vier wil je niet mailen?
quote:Ik ging eigenlijk voor de ironische benadering van het feit dat het publiek ongelijk heeft.
De beste methode is proberen onder woorden te brengen wat je nu eigenlijk wilt zeggen. Ik herken deze tekst (in iets andere vorm) van een tijd terug. Toen zei je al dat je geen 'belerende' tekst wilt schrijven. Maar de vraag is wat je wel wilt. Wil je (desnoods ironisch) zeggen dat je publiek gelijk heeft? Dat het goed is dat ze asielzoekers de schuld geven? Wil je zeggen dat je die denkwijze niet goedkeurt, maar dat je het bij jezelf herkent? Kortom: wat wil je eigenlijk zeggen?Zodra je dat onder woorden weet te brengen, kom je een heel eind verder.
quote:Daarintegen hou ik me wel aan de afspraak.
Op dinsdag 30 december 2003 03:12 schreef broer het volgende:Goh. Ik hier?
Slowchat is voor in andere topics.
quote:Het moet al gek lopen, of Modern Talking heeft er wel een tekst over geschreven.
Op dinsdag 30 december 2003 03:17 schreef Lamon het volgende:
Een gemoedstoestand die ik dan ook al jaren probeer te bereiken.
quote:Ik ben wat rustig met mijn feedback. Dat geef ik toe. Maar ik geef mijn mening over dit soort dingen niet zo graag op een forum. Die mening is namelijk voor jou bedoeld en niet voor de gemiddelde lul die hier binnenkomt en even *meldt* roept.
Morgenavond liggen ze bij U in de virtuele bus.
Maar dan wil ik wel feedback als tegenprestatie.
En bovendien: wanneer was de deadline ook alweer?
quote:In ironie kan een tekst volgens mij niet concreet genoeg zijn. Anders is het misschien niet meer te herkennen als ironie. Ironie heeft officieel geen uitleggende eindstrofe. Het publiek moet het zelf herkennen. Soms gaat dat mis. Daar moet je als schrijver zelf voor uitkijken. (Ken je je publiek? Hoe 'bevattelijk' schat je ze in? Hoe 'dommer' je ze inschat, hoe duidelijker je tekst moet zijn.)
Ik ging eigenlijk voor de ironische benadering van het feit dat het publiek ongelijk heeft.
Maar ik moet wel zeggen dat deze tekst iets te concreet is voor mijn gevoel.
quote:Ik wacht het af.
Als je de andere teksten ziet, zal je die herkennen als wat zwevender.
Ik ben niet zo goed in wijsvingerige levenslessen, sociale mijmeringen gaan me beter af, althans dat idee heb ik.
Stem je liedteksten af op de gesproken tekst? Moet het - met andere woorden - een afgerond verhaal worden? Of wordt het een aaneenschakeling van korte stukken.
En hebben jullie eens in de zoveel tijd overleg? Of komen jullie over een aantal maanden bij elkaar en gooien jullie allemaal een grote stapel A-4tjes op tafel met de mededeling: 'Lees maar eens!'?
quote:Ik niet.
Op dinsdag 30 december 2003 03:25 schreef Biene het volgende:
Daarintegen hou ik me wel aan de afspraak.
* bink is
quote:Nou, we slowchatten wat af.
Op dinsdag 30 december 2003 03:28 schreef broer het volgende:Ik niet.
* bink is
Held!
quote:Ik wilde bijna over Robby (-ie) Valentine teksten beginnen, maar zelfs ironie kent zijn grenzen.
Op dinsdag 30 december 2003 03:26 schreef broer het volgende:
Het moet al gek lopen, of Modern Talking heeft er wel een tekst over geschreven.
quote:En dat siert je. Zelfs een Frans Bauer nummer is hier soms parelen voor de zwijnen, en dat zegt pijnlijk veel.
Ik ben wat rustig met mijn feedback. Dat geef ik toe. Maar ik geef mijn mening over dit soort dingen niet zo graag op een forum. Die mening is namelijk voor jou bedoeld en niet voor de gemiddelde lul die hier binnenkomt en even *meldt* roept.
quote:Ik zou het publiek inschattend, heel erg concreet moeten zijn, maar dat gaat me gewoon erg slecht af, dus kies ik maar voor de onverstandig lopende weg.
In ironie kan een tekst volgens mij niet concreet genoeg zijn. Anders is het misschien niet meer te herkennen als ironie. Ironie heeft officieel geen uitleggende eindstrofe. Het publiek moet het zelf herkennen. Soms gaat dat mis. Daar moet je als schrijver zelf voor uitkijken. (Ken je je publiek? Hoe 'bevattelijk' schat je ze in? Hoe 'dommer' je ze inschat, hoe duidelijker je tekst moet zijn.)
quote:We zien elkaar iedere week. We hebben 1 ex-conservatorium student die de nummers op muziek zet.
Stem je liedteksten af op de gesproken tekst? Moet het - met andere woorden - een afgerond verhaal worden? Of wordt het een aaneenschakeling van korte stukken.En hebben jullie eens in de zoveel tijd overleg? Of komen jullie over een aantal maanden bij elkaar en gooien jullie allemaal een grote stapel A-4tjes op tafel met de mededeling: 'Lees maar eens!'?
[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 30-12-2003 03:44]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |