Je ziet m.i. vaak dat beide stromingen wel eens negatief tegenover elkaar staan. Maar gelukkig zijn er het laatste decennia meer toenaderingen geweest in de vorm van trance, breakbeat etc. Maar er blijft een grove scheiding bestaan.
Ervaren jullie die scheiding ook als zodanig? Ik ben zelf een breed liefhebber van zwarte muziek.
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 29-12-2003 23:59]
quote:ligt zelfs de oorsprong, in Duitsland: DAF maar ook Cabaret Voltaire, Kraftwerk.
Op maandag 29 december 2003 23:59 schreef calvobbes het volgende: en house word ook door zat blanken mensen gemaakt.
Zo zijn er ook zat rockende zwarten, etc.etc.
quote:Eminem is de best scorende hip-hop artiest die er ooit geweest is. De grenzen tussen zwarte en blanke muziek zijn idd aan het vervagen.
Op maandag 29 december 2003 23:59 schreef calvobbes het volgende:
Onzin. Beide "kampen" beinvloeden elaar in hevige mate. Blanken die een soulstem erin gooien (Anastacia), zwarten die gaan rocken (kravitz) en house word ook door zat blanken mensen gemaakt.
Hendrix was Kravitz trouwens al ver voor
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 00:04 schreef Beathoven het volgende:Eminem is de best scorende hip-hop artiest die er ooit geweest is. De grenzen tussen zwarte en blanke muziek zijn idd aan het vervagen.
Hendrix was Kravitz trouwens al ver voor
Twee briljante voorbeelden
quote:Denk niet dat je daar al van 'house' kon spreken. Zeker, het is waar de house vandaan komt, maar house begon toch echt als zwarte muziek ten tijde van The Warehouse.
Op dinsdag 30 december 2003 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
ligt zelfs de oorsprong, in Duitsland: DAF maar ook Cabaret Voltaire, Kraftwerk.
quote:Als een soort voortzetting van de disco, wat overigens ook zwarte muziek is of was.
Op dinsdag 30 december 2003 00:06 schreef E_Motion het volgende:[..]
Denk niet dat je daar al van 'house' kon spreken. Zeker, het is waar de house vandaan komt, maar house begon toch echt als zwarte muziek ten tijde van The Warehouse.
quote:Waar kwam de disco eigenlijk vandaan
Op dinsdag 30 december 2003 00:07 schreef teknomist het volgende:[..]
Als een soort voortzetting van de disco, wat overigens ook zwarte muziek is of was.
quote:Spreek je jezelf niet een beetje tegen?
Denk niet dat je daar al van 'house' kon spreken. Zeker, het is waar de house vandaan komt, maar house begon toch echt als zwarte muziek ten tijde van The Warehouse.
Ik merk in mijn omgeving wel vaak antipathie tegen sommige muziekstijlen die je hier 'zwart' noemt, misschien ook omdat ik veel met (amateur) rockmuzikanten omga, en daar is het toch al snel "alleen gitaarmuziek is goed". Persoonlijk vind ik dat kortzichtig, maar goed..
quote:Is ook geen house, is meer Techno/Industrial..
Anyway, zolang het maar niet de hedendaagse R&B is... dat vind ik echt een vreselijke uiting van wansmaak, maar goed, over smaak valt te twisten, ik vind dat in elk geval VRE-SE-LIJK!!!!
quote:Nee, wat jij net noemt zijn 'voorvaderen' van de house, maar ik zou het nog niet als zodanig bestempelen, de term 'house' is pas later uitgevonden.
Op dinsdag 30 december 2003 00:08 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Spreek je jezelf niet een beetje tegen?
Verdere voorbeelden, New Order Dingen als the Beach, en Blue Monday
quote:Funk met een vierkwartsmaat maar hoe het precies is ontstaan?
Op dinsdag 30 december 2003 00:08 schreef E_Motion het volgende:[..]
Waar kwam de disco eigenlijk vandaan
quote:Precies dat zei ik ook, het komt voor uit, de oorsprong ligt in.
Op dinsdag 30 december 2003 00:09 schreef E_Motion het volgende:[..]
Nee, wat jij net noemt zijn 'voorvaderen' van de house, maar ik zou het nog niet als zodanig bestempelen, de term 'house' is pas later uitgevonden.
quote:Als ik eerlijk ben vind ik R&B wel een van de meeste progressieve muziek van het moment. Denk maar aan heel die riddim-hype... heerlijk
Op dinsdag 30 december 2003 00:08 schreef GM het volgende:[..]
Is ook geen house, is meer Techno/Industrial..
Anyway, zolang het maar niet de hedendaagse R&B is... dat vind ik echt een vreselijke uiting van wansmaak, maar goed, over smaak valt te twisten, ik vind dat in elk geval VRE-SE-LIJK!!!!
Maar luister je ook goeie R&B.... D'Angelo etc.
[Dit bericht is gewijzigd door teknomist op 30-12-2003 00:14]
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 00:08 schreef E_Motion het volgende:[..]
Waar kwam de disco eigenlijk vandaan
quote:inmiddels zitten we zeker bij disco 4.0?
Deep Funk Begot Proto Disco (1970-1975)Before the word disco existed, the phrase discotheque records was used to denote music played in New York private rent or after hours parties like the Loft and Better Days. The records played there were a mixture of funk, soul and European imports [LP-cuts or 45s]. We will call this genre of music "proto disco". These "proto disco" records are the same kind of records that were played by Kool Herc on the early hip hop scene. -- [... ]
Disco 2.0 (1976-1982)
The times change, the drugs change, new clubs like the Paradise Garage open their doors, the disco twelve inch was invented. For the first time in musical history, music was made with "discotheques" in mind. The disco years ended with its gay audience decimated by a deadly disease called AIDS. My preferred disco labels of this era are Salsoul, Prelude and West end. A perfect CD-introduction to the music of this era is the superb three-volume compilation Give Your Body Up: Club Classics & House Foundations, vol. 1, vol. 2 and vol. 3
Euro Disco
But it wasn't just American music laying the groundwork for house. European music, spanning English electronic pop like Gary Numan and Soft Cell, sparse German proto-techno by Kraftwerk, the more disco based sounds of Giorgio Moroder and Klein & MBO and Belgium's Telex were immensely popular in urban areas like New York and Chicago.
quote:Jah oke, dan heb je gelijk
Op dinsdag 30 december 2003 00:12 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Precies dat zei ik ook, het komt voor uit, de oorsprong ligt in.
Ergo,
Zoals men kan zeggen dat veel muziek zijn oorsprong heeft in de "zwarte" muziek, zo heeft de house zijn oorsprong in heel "blanke" muziek, in Duitsland.
Maar we kunnen dus niet echt spreken van blanke of zwarte muziek, er is zoveel contact tussen die twee...
quote:Wat een bullshit. House komt voort uit de disco. Het werd in het begint ook wel mechanische disco genoemd. Kraftwerk en New Order hebben eerder invloed gehad op de techno - wat een fusie wat tussen de p-funk en de Duitse synthesizersound is.
Op dinsdag 30 december 2003 00:12 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Zoals men kan zeggen dat veel muziek zijn oorsprong heeft in de "zwarte" muziek, zo heeft de house zijn oorsprong in heel "blanke" muziek, in Duitsland.
House is zowat zwart als wat en de Europeaanse invloed verbleekt bij die van de disco-invloeden.
quote:Suuuuuuure, als jij dat zegt
Op dinsdag 30 december 2003 00:20 schreef teknomist het volgende:[..]
Wat een bullshit. House komt voort uit de disco. Het werd in het begint ook wel mechanische disco genoemd. Kraftwerk en New Order hebben eerder invloed gehad op de techno - wat een fusie wat tussen de p-funk en de Duitse synthesizersound is.
House is zowat zwart als wat en de Europeaanse invloed verbleekt bij die van de disco-invloeden.
quote:Nee, dit is een discussietopic
Op dinsdag 30 december 2003 00:28 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Suuuuuuure, als jij dat zegt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |