abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15810259
Elke muziekstroming zijn eigen topic dacht ik zo
quote:
What is the definition of tech-house?

The usual definition of tech-house: a more stripped-down take on house, using more synthetic-techno style sounds as opposed to the sampled disco and vocals of regular house. Some individuals also call hard techno with somewhat house-y percussion (clap/hihat patterns etc, like a lot of material on Sweden's Loop records) tech-house or 'techno-house', but that's generally a bit rougher than what is discussed here. The tech-y favourites on this list are the sounds of the UK scene (labels like Wiggle, 20:20 Vision, Loaded, Pagan, Primitive, Eukahouse) and some of the more abstract German stuff (Playhouse, Perlon).

De term 'techhouse' is uiteraard verzonnen door Mr. C. (The End)

Goede techhouse komt vooral uit op het Pagan label. Ander schoolvoorbeeld van de techhouse is natuurlijk Swayzak... hemelse muziek maken deze helden.

Binnen het genre vind ik persoonlijk Remy, Terry Francis en Jamie Anderson goede DJ's. Club Off Corso (Rotterdam) is vanzelfsprekend het mekka voor tech-house liefhebbers

Goeie introductie-cd's zijn:
Architecture 1 & 2 by Terry Francis

Meer liefhebbers hier?

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15810400
Wat dacht je van Jamez van het Touché label bij Unitedrecrodings!!!!!!
Die weet wat platen maken is...........

Michel de Heij kan je ook onder de noemer Tech-House schuiven

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_15810475
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:08 schreef RuiDaSilva het volgende:
Michel de Heij kan je ook onder de noemer Tech-House schuiven
Ik vind Michel de Heij meer clubby hitjestechno Behalve de "... Elements"-verzamelaars.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15810542
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:10 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik vind Michel de Heij meer clubby hitjestechno Behalve de "... Elements"-verzamelaars.

Ja beetje gelijk heb je wel
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_15810712
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:12 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

Ja beetje gelijk heb je wel

en waar baseren jullie dat op?
Als ie op die grote feesten staat wel ja, maar als ie in een club staat dan valt het toch wel mee?
Ik vindt hem super!
pi_15810744
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:18 schreef sieb het volgende:

[..]

en waar baseren jullie dat op?
Als ie op die grote feesten staat wel ja, maar als ie in een club staat dan valt het toch wel mee?
Ik vindt hem super!

Op grote feesten inderdaad.

Op Future-avonden (toen die nog bestonden) draait ie veel dieper.

pi_15810928
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:19 schreef teknomist het volgende:

[..]

Op grote feesten inderdaad.

Op Future-avonden (toen die nog bestonden) draait ie veel dieper.

Precies
En op die grote feesten moet ie dat ook gewoon doen, de hits draaien.
Daar krijgt hij ook een heeel groot bedrag voor.
pi_15810945
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:26 schreef sieb het volgende:

[..]

Precies
En op die grote feesten moet ie dat ook gewoon doen, de hits draaien.
Daar krijgt hij ook een heeel groot bedrag voor.

Einde Michel de Heij
  dinsdag 30 december 2003 @ 00:42:53 #9
46511 Linz
held der helden
pi_15812774
Cool, zo een topic had ik net effe nodig. Sinds de set van Remy op Revolution ben ik helemaal weg van deze stroming. Ik heb begrepen dat die set onder tech-house valt? In ieder geval, die duistere techy sound wat toen gedraaid werd, dat spreekt me bijzonder aan.

Weten jullie nog meer van dit soort live-sets? En misschien ook mix-albums en dergelijke?

Agoria's set op innercity, was dat ook tech-house?

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_15812980
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 00:42 schreef Linz het volgende:
Cool, zo een topic had ik net effe nodig. Sinds de set van Remy op Revolution ben ik helemaal weg van deze stroming. Ik heb begrepen dat die set onder tech-house valt? In ieder geval, die duistere techy sound wat toen gedraaid werd, dat spreekt me bijzonder aan.
Remy is techhouse richting progressive maar wel zeker techhouse.
quote:
Weten jullie nog meer van dit soort live-sets? En misschien ook mix-albums en dergelijke?
De bovengenoemde mixalbums kun je eens raadplegen. Maar ook de mix-serie "Nite:life" komt redelijk in de buurt. Het nieuwe mixalbum van Swayzak "Fabric 11" is ook een hebbertje.[/q]
quote:
Agoria's set op innercity, was dat ook tech-house?
Ik heb het album van Agoria en dat komt ook redelijk in de buurt.
pi_15813184
Oh ja, en vergeet Jack de Marseille natuurlijk niet
pi_15813320
Kun je hier niet beter één groot house en garage topic van maken, als het maar bewoonbaar is.

Zo met al die substromingen schiet het niet op. In het grote Jazztopic komt ook alles wat met Jazz te maken heeft aan bod, dat zou hier ook wel kunnen

pi_15813484
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 01:03 schreef Beathoven het volgende:
Kun je hier niet beter één groot house en garage topic van maken, als het maar bewoonbaar is.

Zo met al die substromingen schiet het niet op. In het grote Jazztopic komt ook alles wat met Jazz te maken heeft aan bod, dat zou hier ook wel kunnen

Het staat iedereen voor vrij om ook een speciaal topic voor Herbie Hancock of jazzfunk te openen. Er is een centraal techno en house topic maar dit valt er toch net een beetje buiten
pi_15813981
What's next? Een topic voor proghouse en progtrance?
pi_15814122
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 01:25 schreef Jantjeuh het volgende:
What's next? Een topic voor proghouse en progtrance?
Niet zo flauw Techhouse is toch een aparte scene vergeleken bij techno. Heel Brits.
pi_15821212
Het is ook wel weer typisch Brits om zo'n genre te verzinnen en vooral er zo mee om te gaan ("wij hebben het uitgevonden" ).

Maar dat er het nodige gebeurt op het grensvlak tussen house en techno is een feit, alleen mis ik de nodige namen en zie ik een aantal blunders.

Het ontbreken van John Tejada (al dan niet met Adrian Leviste) in het rijtje, is IMHO schandalig, check het album "Fairfax sale" op Playhouse maar. In hoeverre Titonton Duvante of Dan Curtin (zijn recente werk) onder tech house vallen laat ik in het midden.

Een label als Perlon lijkt me vergezocht als techhouse leverancier, op de recente verzamelaar Superlongevity volume 3 is het hun reguliere click's n' cuts/minimal techno die de dienst uitmaakt.

Verder is er in Detroit een nieuwe stroming "Detroit Beatdown", die house en techno op een duidelijk andere manier vermengen, meer downtempo en met soul/jazz invloeden. Check hiervoor de releases op "Third Ear recordings".

Ik vraag me af in hoeverre dit soort hokjes echt zinvol is, aangezien je de massa al niet eens duidelijk kunt maken wat het verschil is tussen house en techno. Bovendien laten artiesten zich ook niet in zo'n genre "vangen". John Tejada heeft al eens een D'n'B remix van een track gemaakt. Op een album op "Moods & Grooves" neigt de muziek meer naar house, terwijl sommige 12"es op Palette meer de techno kant uitgaan.

pi_15831658
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:18 schreef Circuitbreaker het volgende:

Verder is er in Detroit een nieuwe stroming "Detroit Beatdown", die house en techno op een duidelijk andere manier vermengen, meer downtempo en met soul/jazz invloeden. Check hiervoor de releases op "Third Ear recordings".

Compilaties?
quote:
Ik vraag me af in hoeverre dit soort hokjes echt zinvol is, aangezien je de massa al niet eens duidelijk kunt maken wat het verschil is tussen house en techno. Bovendien laten artiesten zich ook niet in zo'n genre "vangen". John Tejada heeft al eens een D'n'B remix van een track gemaakt. Op een album op "Moods & Grooves" neigt de muziek meer naar house, terwijl sommige 12"es op Palette meer de techno kant uitgaan.
Hokjes maakt alles een stuk overzichtelijker en versoepelt de communicatie. Insiders weten gelijk wat je bedoelt. De 'massa' moet je met rust laten
  dinsdag 30 december 2003 @ 17:51:22 #18
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15831703
Ik moet zeggen dat de techhouse me (nog) niet echt te pakken kan krijgen, vaak vind ik het wat te flauw klinken om er echt op los te gaan.....doe mij dan maar een lekkere minimale richie hawtin set!! Ik zal die Terry Francis albums eens een kans geven binnenkort.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_15831815
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:51 schreef HAL9000S het volgende:
Ik moet zeggen dat de techhouse me (nog) niet echt te pakken kan krijgen, vaak vind ik het wat te flauw klinken om er echt op los te gaan.....doe mij dan maar een lekkere minimale richie hawtin set!! Ik zal die Terry Francis albums eens een kans geven binnenkort.
Ik denk dat de dubby techhouse van Swayzak jou ook wel zou kunnen bekoren
pi_15831830
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:51 schreef HAL9000S het volgende:
idem
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  dinsdag 30 december 2003 @ 17:57:03 #21
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15831854
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:55 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik denk dat de dubby techhouse van Swayzak jou ook wel zou kunnen bekoren

Dat denk ik ook want hij heeft met Theorem van Richie Hawtin's Minus label samengewerkt, wat dan weer een aanrader voor jou is
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_15832080
Thomas Krome
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_15832095
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 18:04 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Thomas Krome
Maakt ie ook techhouse
  dinsdag 30 december 2003 @ 18:08:09 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15832200
techerdetech tech

Jij

Ik

Tech

&

kaarslicht

Schwwwwwwwwinnnnnnnggggg

dinsdag 30 december 2003 @ 18:09:12 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15832226
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:18 schreef Circuitbreaker het volgende:
Het is ook wel weer typisch Brits om zo'n genre te verzinnen en vooral er zo mee om te gaan ("wij hebben het uitgevonden" ).

Maar dat er het nodige gebeurt op het grensvlak tussen house en techno is een feit, alleen mis ik de nodige namen en zie ik een aantal blunders.

Het ontbreken van John Tejada (al dan niet met Adrian Leviste) in het rijtje, is IMHO schandalig, check het album "Fairfax sale" op Playhouse maar. In hoeverre Titonton Duvante of Dan Curtin (zijn recente werk) onder tech house vallen laat ik in het midden.

Een label als Perlon lijkt me vergezocht als techhouse leverancier, op de recente verzamelaar Superlongevity volume 3 is het hun reguliere click's n' cuts/minimal techno die de dienst uitmaakt.

Dat jij het kent; deed me even huiveren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')