[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 29-12-2003 20:56]
Ohja btw, een GSA staat niet op de site, een SA misschien?
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 29-12-2003 20:59]
zelf proberen... Maar Ibanez heeft wel 'n goeie naam, hoor...
En hoe hij speelt, tjah... daar moet jij zelf voor naar de muziek zaak om hem uit te proberen.
Al om al een leuke gitaar om mee te beginnen, op het snaren verwisselen na dus.
specs:
¥ GSA neck
¥ Agathis body
¥ Medium frets
¥ SAT 10 bridge
¥ PSNDS (S) neck pu
¥ PSNDS (S) mid pu
¥ PSND2 (H) bridge pu
Wel aardige gitaar hoor... die powersound-elementen zijn niet je-van-het, maar ik heb ze gehoord op een RG270... klinkt niet onaardig.
Leuk gitaartje om mee te beginnen.
quote:De meeste Ibanezjes hebben idd zo'n Floyd Rose trem... snaren vervangen en stemmen is dan soms idd echt hel... maar deze SAT 10 lijkt mij niet veel anders dan zo'n ding op een Squier of een Pacifica...
Op maandag 29 december 2003 20:58 schreef neliz123 het volgende:
Opzich is het een best toffe gitaar. Alleen om te beginnen is hij nogal uh... lastig. Het vervangen van de snaren is een heel geklooi. Je moet echt knippen en plakken met de meeste ibanez gitaartjes als je de snaren wilt vervangen.En hoe hij speelt, tjah... daar moet jij zelf voor naar de muziek zaak om hem uit te proberen.
Al om al een leuke gitaar om mee te beginnen, op het snaren verwisselen na dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Doodkapje op 29-12-2003 22:15]
En is niet zon beetje elke gitaar goed om te beginnen zolang hij niet duur is?
Je merkt dan toch echt nie of de hals wel lekker speelt, de elementen wel vet zijn of dat dat ding vals is ofzo...
eerst uitproberen of je ermee verder wilt en dan pas een mooie gitaar uitzoeken!
quote:Ibanez houdt niet op bij de S-series of RG-series... die lijken inderdaad erg op elkaar. Maar zo heb je ook de George Benson Serie, Artcore-serie, Artist-serie... en die wijken erg af van de nogal metal/scheurplanken uit de S- en RG-series.
Op maandag 29 december 2003 22:20 schreef metallicattim het volgende:
Kan er nix aan doen, maar vind die ibanex gitaren allemaal hetzelfde ze hebben alleen een ander kleurtje zo lijkt het ( tis natuurlijk nie zo, maar dat vind ik persoonlijk )En is niet zon beetje elke gitaar goed om te beginnen zolang hij niet duur is?
Je merkt dan toch echt nie of de hals wel lekker speelt, de elementen wel vet zijn of dat dat ding vals is ofzo...
eerst uitproberen of je ermee verder wilt en dan pas een mooie gitaar uitzoeken!
En je hebt helemaal gelijk dat je eerst moet testen in de winkels... Ik weet niet of de TS al wel heeft gespeeld ondanks dat hij nog geen les heeft gehad. Maar dat maakt het daarom best moeilijk om een gitaar uit te kiezen die bij je past. Neem desnoods iemand mee die er verstand van heeft of laat het gitaarwinkelmannetje even op wat beginnersmodellen spelen om iig te horen wat voor jou het beste klinkt...
Kijk ook eens naar de Pacifica-serie van Yamaha... die gebruik ik nog steeds als reservegitaar en hij klinkt ook super...
quote:en dat is niet zo bij fender of gibson? volgens mij heeft elk merk wel een standaard met een paar afwijkende modellen
Op maandag 29 december 2003 22:20 schreef metallicattim het volgende:
Kan er nix aan doen, maar vind die ibanex gitaren allemaal hetzelfde ze hebben alleen een ander kleurtje zo lijkt het ( tis natuurlijk nie zo, maar dat vind ik persoonlijk )
quote:Ik heb gewoon een hekel aan ibanez
Op maandag 29 december 2003 23:49 schreef _Etter_ het volgende:[..]
en dat is niet zo bij fender of gibson? volgens mij heeft elk merk wel een standaard met een paar afwijkende modellen
Veel plezier in ieder geval!
quote:Jij bent dus meer into ESP gitaren...?
Op dinsdag 30 december 2003 09:32 schreef metallicattim het volgende:[..]
Ik heb gewoon een hekel aan ibanez
ik denk dat het verstandig is om op zo'n allround gitaar te beginnen (standaard model, zowel humbuckers als singles). dan leer je snel wat je wel en niet fijn vindt.
ik ben zelf ook op een dergelijke gitaar begonnen, daarna jaren superstrats (ibanez rg, jackson soloist) gespeeld, en nu toch maar overgestapt op les paul.
quote:Jups, ESP LTD EX 250 om precies te zijn, en binnen 2 weken ook met 2 EMG 81's
Op dinsdag 30 december 2003 13:18 schreef Doodkapje het volgende:[..]
Jij bent dus meer into ESP gitaren...?
Ook leuke dingen; vooral de Viper serie... Kwa uitstraling vind ik ze niet zo van Ibanez verschillen eigenlijk...
Ik vind dat "Grynch" model vet, De KH gitaren vind ik wat minder, mjah ik houd nie zo van die mooie ronde modellen
MIjn volgende gitaar word dan ook waarschijnlijk een Flying V
quote:Okee... Flying-V is weer iets te voor mij
Op dinsdag 30 december 2003 13:27 schreef metallicattim het volgende:[..]
Jups, ESP LTD EX 250 om precies te zijn, en binnen 2 weken ook met 2 EMG 81's
![]()
![]()
Ik vind dat "Grynch" model vet, De KH gitaren vind ik wat minder, mjah ik houd nie zo van die mooie ronde modellen
MIjn volgende gitaar word dan ook waarschijnlijk een Flying V
Ook Tipje voor de TS. Koop een gitaar die lekker speelt en redelijke hardware heeft.... als je later een leuk elementje erin stopt heb je een relaxte reservegitaar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |