abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15806283
Ik heb nog nooit op gitaar les gezeten, maar wil er nu op en ik ben dus al beetje met mijn pa wezen kijken naar wat gitaren. Nu heb ik een deal met me vader dat ik de Ibanez GSA 60 krijg (joy! ) Maar kan iemand mij vertellen of het een beetje een goede gitaar is om mee te beginnen?
Epiphone SG Deluxe | Roland Cube 30 | EHX Small Stone | EHX Big Muff
Coming up: EHX Metal Muff
Mijn gitaar!
pi_15806522
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 29-12-2003 20:56]

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_15806538
Als ik zeg goed kan die voor jou ontzettend tegenvallen en als je ze gezien hebt kan je ze ook eens even vastnemen dusja, doe dat misschien eens?

Ohja btw, een GSA staat niet op de site, een SA misschien?

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 29-12-2003 20:59]

pi_15806552
he wat leuk.
T valt wel op, heb effe een topic over voor het eerst gitaar leren spelen en de volgende topics gaan dr ook allemaal over! Maar das wel leuk, ik ben niet alleen hiero!
Succes drmee en eh ik wil ook een gitaar!!!
Pluk de dag voordat anderen van je plukken
pi_15806588
Is inderdaad een persoonlijk dingetje...

zelf proberen... Maar Ibanez heeft wel 'n goeie naam, hoor...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_15806609
Opzich is het een best toffe gitaar. Alleen om te beginnen is hij nogal uh... lastig. Het vervangen van de snaren is een heel geklooi. Je moet echt knippen en plakken met de meeste ibanez gitaartjes als je de snaren wilt vervangen.

En hoe hij speelt, tjah... daar moet jij zelf voor naar de muziek zaak om hem uit te proberen.

Al om al een leuke gitaar om mee te beginnen, op het snaren verwisselen na dus.

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_15806630
Geen idee wat voor gitaar het is... maar gitaren kijken is natuurlijk leuk (kleurtje uitzoeken e.d.), maar even proberen te spelen (ook al heb je nog nooit een gitaar vast gehad) wil nog weleens helpen. Evt. advies van de gitaarverkoopman/vrouw is ook wel handig.... maar je eigen gevoel is denk ik het belangrijkste
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
pi_15808779
Deze gitaar:

specs:

¥ GSA neck
¥ Agathis body
¥ Medium frets
¥ SAT 10 bridge
¥ PSNDS (S) neck pu
¥ PSNDS (S) mid pu
¥ PSND2 (H) bridge pu

Wel aardige gitaar hoor... die powersound-elementen zijn niet je-van-het, maar ik heb ze gehoord op een RG270... klinkt niet onaardig.
Leuk gitaartje om mee te beginnen.

...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_15808945
quote:
Op maandag 29 december 2003 20:58 schreef neliz123 het volgende:
Opzich is het een best toffe gitaar. Alleen om te beginnen is hij nogal uh... lastig. Het vervangen van de snaren is een heel geklooi. Je moet echt knippen en plakken met de meeste ibanez gitaartjes als je de snaren wilt vervangen.

En hoe hij speelt, tjah... daar moet jij zelf voor naar de muziek zaak om hem uit te proberen.

Al om al een leuke gitaar om mee te beginnen, op het snaren verwisselen na dus.

De meeste Ibanezjes hebben idd zo'n Floyd Rose trem... snaren vervangen en stemmen is dan soms idd echt hel... maar deze SAT 10 lijkt mij niet veel anders dan zo'n ding op een Squier of een Pacifica...

[Dit bericht is gewijzigd door Doodkapje op 29-12-2003 22:15]

pi_15809117
Kan er nix aan doen, maar vind die ibanex gitaren allemaal hetzelfde ze hebben alleen een ander kleurtje zo lijkt het ( tis natuurlijk nie zo, maar dat vind ik persoonlijk )

En is niet zon beetje elke gitaar goed om te beginnen zolang hij niet duur is?

Je merkt dan toch echt nie of de hals wel lekker speelt, de elementen wel vet zijn of dat dat ding vals is ofzo...

eerst uitproberen of je ermee verder wilt en dan pas een mooie gitaar uitzoeken!

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  maandag 29 december 2003 @ 23:07:49 #11
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_15810387
quote:
Op maandag 29 december 2003 22:20 schreef metallicattim het volgende:
Kan er nix aan doen, maar vind die ibanex gitaren allemaal hetzelfde ze hebben alleen een ander kleurtje zo lijkt het ( tis natuurlijk nie zo, maar dat vind ik persoonlijk )

En is niet zon beetje elke gitaar goed om te beginnen zolang hij niet duur is?

Je merkt dan toch echt nie of de hals wel lekker speelt, de elementen wel vet zijn of dat dat ding vals is ofzo...

eerst uitproberen of je ermee verder wilt en dan pas een mooie gitaar uitzoeken!

Ibanez houdt niet op bij de S-series of RG-series... die lijken inderdaad erg op elkaar. Maar zo heb je ook de George Benson Serie, Artcore-serie, Artist-serie... en die wijken erg af van de nogal metal/scheurplanken uit de S- en RG-series.

En je hebt helemaal gelijk dat je eerst moet testen in de winkels... Ik weet niet of de TS al wel heeft gespeeld ondanks dat hij nog geen les heeft gehad. Maar dat maakt het daarom best moeilijk om een gitaar uit te kiezen die bij je past. Neem desnoods iemand mee die er verstand van heeft of laat het gitaarwinkelmannetje even op wat beginnersmodellen spelen om iig te horen wat voor jou het beste klinkt...

Kijk ook eens naar de Pacifica-serie van Yamaha... die gebruik ik nog steeds als reservegitaar en hij klinkt ook super...

pi_15811416
quote:
Op maandag 29 december 2003 22:20 schreef metallicattim het volgende:
en dat is niet zo bij fender of gibson? volgens mij heeft elk merk wel een standaard met een paar afwijkende modellen
pi_15817394
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:49 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

en dat is niet zo bij fender of gibson? volgens mij heeft elk merk wel een standaard met een paar afwijkende modellen

Ik heb gewoon een hekel aan ibanez
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_15818062
Die GSA is best een aardige starters-gitaar. Best goed te doen! Zoals eerder gezegd, in het begin merk je toch niet hoe de kwaliteit van de gitaar is, en is het meer van belang dat je eerst eens een beetje leert spelen.De elementen zijn idd niet bepaald je van het, ik heb zelf een SA 260 (lijkt qua specs wel op de GSA60) en vooral de single coils zoemen behoorlijk, maar ook de humbucker is nou niet echt heel erg vet te noemen. Al met al heb ik toch veel plezier met deze gitaar, en ben ik blij dat ik hem als eerste gitaar gekocht heb!

Veel plezier in ieder geval!

dinsdag 30 december 2003 @ 13:18:44 #15
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_15822766
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 09:32 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een hekel aan ibanez

Jij bent dus meer into ESP gitaren...?
Ook leuke dingen; vooral de Viper serie... Kwa uitstraling vind ik ze niet zo van Ibanez verschillen eigenlijk...
  dinsdag 30 december 2003 @ 13:23:50 #16
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_15822927
prima startertje. hoewel mijn voorkeur zou uitgaan naar een Yamaha pacifica 112. ook een topgitaar voor het geld namelijk.

ik denk dat het verstandig is om op zo'n allround gitaar te beginnen (standaard model, zowel humbuckers als singles). dan leer je snel wat je wel en niet fijn vindt.

ik ben zelf ook op een dergelijke gitaar begonnen, daarna jaren superstrats (ibanez rg, jackson soloist) gespeeld, en nu toch maar overgestapt op les paul.

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_15823071
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 13:18 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Jij bent dus meer into ESP gitaren...?
Ook leuke dingen; vooral de Viper serie... Kwa uitstraling vind ik ze niet zo van Ibanez verschillen eigenlijk...

Jups, ESP LTD EX 250 om precies te zijn, en binnen 2 weken ook met 2 EMG 81's

Ik vind dat "Grynch" model vet, De KH gitaren vind ik wat minder, mjah ik houd nie zo van die mooie ronde modellen

MIjn volgende gitaar word dan ook waarschijnlijk een Flying V

dinsdag 30 december 2003 @ 13:53:39 #18
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_15824001
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 13:27 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Jups, ESP LTD EX 250 om precies te zijn, en binnen 2 weken ook met 2 EMG 81's

Ik vind dat "Grynch" model vet, De KH gitaren vind ik wat minder, mjah ik houd nie zo van die mooie ronde modellen

MIjn volgende gitaar word dan ook waarschijnlijk een Flying V

Okee... Flying-V is weer iets te voor mij
Ik ben nu uit aan het zoeken welke Seymour Duncans ik in mijn Ibanez moet plaatsen ("Heiden! Heiden!" hoor ik metallicattim roepen)

Ook Tipje voor de TS. Koop een gitaar die lekker speelt en redelijke hardware heeft.... als je later een leuk elementje erin stopt heb je een relaxte reservegitaar...

pi_15824462
De ibanez gsa 60 is een echte beginnersgitaar en zeker niet je van het. De onderdelen zijn toch gewoon van wat mindere kwaliteit (elementen, stemmechanieken, brug etc.), maar veel beters zal je waarschijnlijk niet tegenkomen in deze prijscatagorie. Ik speel nu twee jaar op deze gitaar, en het houdt zich allemaal wel, maar de klank is niet super.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')