Kben net terug uit Blanes.. was top
![]()
Met de bus geweest.. het was niet zo erg als ik verwacht had! Heenreis ging redelijk snel, maar jammergenoeg weinig geslapen. Terugreis was erg aangenaam.. vertrokken pas s'avonds dus redelijk geslapen en de rest van de reis was goed te doen (met gameboy/muziek en leesvoer).
We zaten met 4 man in een appartement (Mediterranio oid).. was wel mooi..alleen jammer dat we geen airco hadden
![]()
Verder door een bed heen gezakt dat gesaboteerd was door de vorige bewoners
![]()
, maar die dingen liggen toch niet fijn.. uiteindelijk ging iedereen maar met het matras op de grond liggen. Verder deed de wasmachine het niet, dus hebben we maar ondergoed e.d. in de badkuip gewassen. Strand was wel redelijk.. jammer dat het zo snel al mega diep is.. en het is grind ipv zand, maar dat vind ik opzich geen bezwaar. 1 dag waren er echt mega hoge golven, omdat er veel wind stond..dat was echt top!. De rest van de dagen was het rustig water.
Qua uitgaan was Arena wel leuk meestal. Daar nog Darkraver en Johan Gielen gezien. Las Vegas vond ik minder.. Gotcha vond ik te triest voor woorden.. was ook nooit iemand eigenlijk. Sunset was cool..(top mensen achter de bar die je af en toe flink korting geven) maar 1x geweest helaas (wisten niet meer welke nou die leuke was
![]()
). Declap vond ik geloof ik weinig aan.. veel te heet. Mimos geloof ik niet geweest.. en anders was het weinig soeps als ik er toch geweest ben
![]()
Qua kroegen heb niet echt tips, aangezien ik niet zo van kroegen houd.. (altijd zo klein en druk).. indrinken kan je prima op de camping/appartement doen.
Beachparty was wel leuk.. onbeperkt eten en drinken en een beetje aankloten met die bananenboot en de
![]()
flyfish
![]()
. Jammergenoeg wel aardige wachtrijen.. Ook nog een dagje Barcelona gedaan.. zeker leuk als je er nog nooit geweest bent zoals ik.. Die kerk gezien die nooit af komt.. naar het park van Gaudi geweest (park Guell) en die fonteinenshow was ook mooi.
Dr was trouwens ook nog in de 2e week bijna elke avond een vuurwerkshow aan het strand. Dat was echt heel erg mooi.. het duurde ongeveer 3 kwartier en het was werkelijk waar het mooiste vuurwerk wat ik ooit heb gezien.. Weet niet meer wat de gelegenheid was.. (vuurwerk wedstrijd oid?).
Je hebt ook nog wel een grappige gamehall in het centrum waar je kan poolen (wel matige tafels, maar nog wel te doen) en de arcades kan bespelen.. tis allemaal wel een beetje oud al.. als je echt een arcade freak bent kan je beter in Lloret gaan kijken
![]()
We zijn bijna elke dag uit eten geweest.. Als je van lekkere pizza's houdt, moet je zeker pizzeria
Napoli proberen (Zit vlak bij Las Vegas en de campings dus). Daar kan je erg goedkoop en erg lekker eten (pizza ongeveer 6 euro). Verder kan je nog goed eten bij de
Beachclub. Is iets duurder vergeleken met de andere restaurantjes aan de boulevard, maar alles is wel erg lekker. Je kan er overdag ook heerlijke broodjes gezond halen
![]()
. De andere restaurants aan het strand zou ik mijden.. daar heb ik twee keer minder lekker gegeten.. (roadkill biefstuk enzo). Er is echter nog wel 1 goed restaurant die helemaal aan het eind zit bij de rotonde (aan de kant van de grote pier zeg maar).
Je kan eventueel ook nog bij de chinees eten (tegenover Las Vegas), dat was best lekker nog. Als je gewoon Nederlands snackvoer wil, kan je bij Annie's snackbar terecht (ook al bij Las Vegas in de buurt.. niet geweest though
![]()
)
Verder nog naar Salou, Lloret de Mar en Calella geweest.. Vond Calella niet zo leuk.. (iets van 5 disco's geprobeerd).. Lloret vond ik wel goed.. Tropics, St Trop en Moby's zijn wel leuke tenten.
Enige punten van irritatie:
- proppers op strand die je wakker gaan maken.
- boeren in disco's die massaal "JODUHHH" gaan roepen.. snap niet echt waar dat voor nodig is
![]()
- we moesten ongeveer 6 uur wachten voordat we het appartement in konden.
Nog wat tips:
- Smeer je goed in (en regelmatig) met hoge factor als je redelijk wit bent, want je gaat gegarandeerd verbranden anders. Vooral de eerste dagen kan je beter niet tussen 12 uur en 3 uur vol in de zon gaan.
- Smeer de zonnebrand niet boven je ogen, want als dat in combinatie met zout water in je ogen komt is dat geen prettig gevoel
![]()
- Als je met een discotour/kroegentocht mee kan zou ik dat zeker doen.. je betaalt dan een euro of 20, maar je kan wel bijvoorbeeld in het begin vd vakantie een hoop disco's checken om te kijken welke leuk zijn. En je hebt natuurlijk door de gratis entree +gratis drankjes je geld er al weer snel uit.
- Als je een beetje krap bij de kas zit, bewaar dan je bankafschriften om te kijken hoeveel geld je er al doorheen hebt gejaagd.. je kan je saldo niet controleren.. dus je komt misschien voor een verrassing te staan als je weer thuis bent
![]()
(zelf heb ik zo'n 200 euro meer er doorheen gejaagd dan ik geschat had
![]()
)
- Pas op voor sangria.. die shit krijg je niet meer uit je kleren
[ Bericht 18% gewijzigd door Molletje op 02-08-2004 14:52:52 ]