abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2003 @ 20:28:42 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_15805628
ik ben er 23 jaartjes te laat mee, maar waarom heeft die gozer zingt die gozer in een kerstliedje 'another year over, a new one just begun'?
Niet meer actief op Fok!
pi_15805674
Omdat dat het niet veel scheelt, neem ik aan...
pi_15805737
Misschien de wisseling van een oud jaar naar een nieuw jaar? Kerst en Oud&Nieuw vallen vlak na elkaar
pi_15805741
quote:
Op maandag 29 december 2003 20:28 schreef Viking84 het volgende:
ik ben er 23 jaartjes te laat mee, maar waarom heeft die gozer zingt die gozer in een kerstliedje 'another year over, a new one just begun'?
hij vat gewoon de december maand (en 1 januari) samen...
  maandag 29 december 2003 @ 20:33:59 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_15805801
dat klopt niet.
hij wenst iedereen 'a very merry christmas and a happy new year', dus kerstmis moet nog komen en dan zegt ie ineens dat t al voorbij is...

zie niet in wat daar aan is, die kerel verdient een , al is ie dan dood

Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 december 2003 @ 20:34:45 #6
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_15805828
quote:
Op maandag 29 december 2003 20:33 schreef Viking84 het volgende:
dat klopt niet.
hij wenst iedereen 'a very merry christmas and a happy new year', dus kerstmis moet nog komen en dan zegt ie ineens dat t al voorbij is...

Daarom issie ook dood.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_15805984
quote:
Op maandag 29 december 2003 20:34 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Daarom issie ook dood.

Kom op zeg, het is een liedje over het einde van het jaar en nog een goede tekst ook.

pi_15806107
Als Lennon nog leefde zou hij zeggen: "omdat het rijmt op 'and what have you done?' "
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 29 december 2003 @ 20:44:47 #9
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_15806179
quote:
Op maandag 29 december 2003 20:42 schreef Berkery het volgende:
Als Lennon nog leefde zou hij zeggen: "omdat het rijmt op 'and what have you done?' "
inderdaad
another year almost over
and a new one about to begin
had geen zo'n meezinger geweest denk ik
pi_15808374
quote:
Op maandag 29 december 2003 20:42 schreef Berkery het volgende:
pi_15809501
Ja, big fucking deal!!
Het is niet eens zo'n geweldige plaat vergeleken met alles wat Lennon heeft gedaan, dus probeer 't achter je te laten en probeer Walls 'n Bridges es te analyseren
  dinsdag 30 december 2003 @ 00:17:06 #12
55900 GM
vind ik dan toch
pi_15812058
quote:
Op maandag 29 december 2003 20:33 schreef Viking84 het volgende:
dat klopt niet.

Nog te jong om echt hersens ontwikkeld te hebben, zucht...

Luisteren niet de allersterkste kant blijkbaar..

Dan wil je zeker ook alle producenten van kerstkaarten de hoek om jagen, want wat staat daar vaak?

Juist, prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Het nummer is oorspronkelijk bedoeld om de mensen in de tijd van bezinning (die de tijd tussen kerst en oud en nieuw is) stil te laten staan bij de gevolgen van o.a. oorlog.. het is namelijk geschreven en uitgekomen ten tijde van de vietnamoorlog, maarja, dat is OOK voor jouw tijd....

"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_15816713
wat een zeikerds heb je toch he, mensen die alles letterlijk nemen.

Jullie hebben I am the walrus zeker niet gehoord?

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  dinsdag 30 december 2003 @ 05:28:51 #14
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_15816757
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 04:48 schreef BrianMay het volgende:
wat een zeikerds heb je toch he, mensen die alles letterlijk nemen.
Wat ik zo mooi vind, is van Lennon the Movie. Een amerikaanse zwerver die bij lennon's landgoed komt, denkt dat sommige nummers voor hem geschreven zijn. Lennon antwoord dat hij alles voor zichzelf geschreven heeft en dat het onmogelijk is om nummers voor wildvreemden te schrijven. Hierop antwoord de clochard: "maar Carry That Way dan? Dat heeft betrekking op mijn leven, dat moet je voor mij geschreven hebben."
Lennon: "Dat was Paul's song."
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_15816767
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  dinsdag 30 december 2003 @ 10:20:49 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_15818174
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 00:17 schreef GM het volgende:

[..]

Dan wil je zeker ook alle producenten van kerstkaarten de hoek om jagen, want wat staat daar vaak?

Juist, prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

duh, dat weet ik ook wel. Maar het gaat erom dat hij ons een prettig kerstfeest wens en dan vervolgens zegt dat het nieuwe jaar net begonnen is. For your information: kerstmis is op 25/26 dec en nieuwjaar pas op 1 januar, dat is dus een week later.

dus wie heeft geen hersens?

Niet meer actief op Fok!
pi_15819677
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 10:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

duh, dat weet ik ook wel. Maar het gaat erom dat hij ons een prettig kerstfeest wens en dan vervolgens zegt dat het nieuwe jaar net begonnen is. For your information: kerstmis is op 25/26 dec en nieuwjaar pas op 1 januar, dat is dus een week later.

Het is een liedje met een dichtende tekst. Niet alles hoeft te kloppen. Of moeten mensen echt opsodemieteren van de wolken van de Rolling Stones in het nummer Get of My Cloud?

En je hart staat natuurlijk ook letterlijk in vuur en vlam bij zeikerige liefdesliedjes.

dinsdag 30 december 2003 @ 11:30:19 #18
36533 Shyte
Stone free..
pi_15819777
Lennon was geniaal.

Hoorde gister een officiële biografie-schrijver van de Beatles zeggen, dat Lennon hem ooit vertelde wat de titel "All you need is love" zou kunnen betekenen:

1. Alles dat je nodig hebt is liefde
2. Alleen liefde heb je echt nodig. De rest niet.

Imagine...

dinsdag 30 december 2003 @ 11:47:23 #19
55900 GM
vind ik dan toch
pi_15820305
quote:

[..]

Jij, want je begrijpt overduidelijk de tekst zelf EN de intentie van de tekst niet.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  dinsdag 30 december 2003 @ 14:04:32 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_15824323
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 11:47 schreef GM het volgende:

[..]

Jij, want je begrijpt overduidelijk de tekst zelf EN de intentie van de tekst niet.

die begrijp ik wel --> john lennon was een naïeve kerel die echt dacht dat vrede mogelijk was hier op aarde mafketel

en ik heb het helemaal niet over intenties, maar over een onderliggend niveau: namelijk de logica

waarom verdraait iedereen altijd alles wat ik zeg?

Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 30 december 2003 @ 14:18:28 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_15824758
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

die begrijp ik wel --> john lennon was een naïeve kerel die echt dacht dat vrede mogelijk was hier op aarde mafketel

Lennon was veel dingen, maar naief niet. Wel idealistisch. Maar wat is daar mis mee? Alsof de gedachte dat totale vrede toch niet mogelijk is je ervan zou moeten weerhouden om tegen oorlog te protesteren.... Lekkere boel dan! Dat maakt de wereld er zeker niet beter op.

Zoals hierboven al werd aangehaald, wordt Lennon door sommige mensen als een soort God gezien. Hij zelf was echter de laatste om dat soort ideeën aan te wakkeren. Hij stond met beide benen stevig op de grond en vond gewoon dat je beter íets kon doen om vrede te bewerkstelligen dan helemaal niets!

En wat die logica betreft... Een songtekst wordt niet mooi omdat hij logisch is. En ook ik zou nog veel onlogischere teksten (van Lennon) kunnen aandragen.

"Sitting on a cornflake, waiting for the van to come..."

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_15847942
Ja, big fucking deal!!
Het is niet eens zo'n geweldige plaat vergeleken met alles wat Lennon heeft gedaan, dus probeer 't achter je te laten en probeer Walls 'n Bridges es te analyseren .

Aldus Webfreak , en ik moet hem daar gelijk in geven. Walls is in mijn ogen ook zijn beste plaat! Laten we hier maar snel een Lennon Adoratie Topic van maken!
Ik heb laatst nog eens het spul zitten luisteren wat hij maakte met Yoko.En dat is verdomme niet eens zo slecht! Don't worry Kyko , Open your box noem het maar op. Maar ook als platen als Sometime in NY City.Zijn er mensen hier die voor deze muziek van Lennon open staan?!!

Jane , Lennon stond niet echt met zijn poten op deze aardkloot. Hij was af en toe vreselijk in de war , had last van grootheidswaan en was zelfs af en toe psychotisch.Vooral in de laatste jaren hield hij zich bezig met bijvoorbeeld zwarte magie.

Maar voor de rest een beste kerel

Nobody loves you when you down and out.
En gelijk had ie

woensdag 31 december 2003 @ 09:22:41 #23
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_15848930
quote:

[..]

Misschien was hij er gewoon al vroeg in het jaar bij om prettig kerstmis te wensen.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_15860915
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 05:28 schreef Price het volgende:

[..]

Wat ik zo mooi vind, is van Lennon the Movie. Een amerikaanse zwerver die bij lennon's landgoed komt, denkt dat sommige nummers voor hem geschreven zijn. Lennon antwoord dat hij alles voor zichzelf geschreven heeft en dat het onmogelijk is om nummers voor wildvreemden te schrijven. Hierop antwoord de clochard: "maar Carry That Way dan? Dat heeft betrekking op mijn leven, dat moet je voor mij geschreven hebben."
Lennon: "Dat was Paul's song."

Haha, vet stukje, moet die film toch ook maar es gaan kijken dan
  woensdag 31 december 2003 @ 17:28:24 #25
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_15861237
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:15 schreef webfreak het volgende:

[..]

Haha, vet stukje, moet die film toch ook maar es gaan kijken dan

Het moet natuurlijk "Carry That Weight"zijn. (was een beetje laat die nacht)

Daarna vraagt John of de knul honger heeft. "Yes? ...Give him something to eat."

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')