Is God door mensen bedacht?
Ik zou graag jullie mening willen lezen.
quote:ja
Op maandag 29 december 2003 20:05 schreef evil-me het volgende:
Ik moet een essay schrijven voor Levensbeschouwing.
Dit is de centrale vraag:Is God door mensen bedacht?
quote:das nie aardig van je nu zeggen we niks meer lekker puh
Op maandag 29 december 2003 20:11 schreef evil-me het volgende:
fucking Losers. Ik heb een eigen mening maar het is een betoog dus ik moet weten wat andere mensen denken. Om het vervolgens te ontkrachten.
quote:Precies. Het geloven in god is trouwens een teken van zwakte. Je ergens aan vastklampen en daar alles aan toeschrijven...
Op maandag 29 december 2003 20:07 schreef Miwe het volgende:
Ja natuurlijk.Wie zou em anders bedacht moeten hebben? Aliens?
quote:Je mist dus het benodigde inlevingsvermogen? Als je de behoefte voelt ons voor fucking losers uit te schelden, dan ga je maar ergens anders naartoe
Op maandag 29 december 2003 20:11 schreef evil-me het volgende:
fucking Losers. Ik heb een eigen mening maar het is een betoog dus ik moet weten wat andere mensen denken. Om het vervolgens te ontkrachten.
quote:Er zijn maar twee mogelijkheden:
Op maandag 29 december 2003 20:05 schreef evil-me het volgende:
Ik moet een essay schrijven voor Levensbeschouwing.
Dit is de centrale vraag:Is God door mensen bedacht?
Als God bestaat maar hij heeft zijn bestaan niet kenbaar gemaakt dan is God alsnog door de mens bedacht.
quote:Dat hoeft geen teken van zwakte te zijn, niet als men over deze God dan gaat nadenken.
Op maandag 29 december 2003 20:12 schreef Emily87 het volgende:[..]
Precies. Het geloven in god is trouwens een teken van zwakte. Je ergens aan vastklampen en daar alles aan toeschrijven...
Mijn mening: God is inderdaad een verzinsel van mensen, die iemand nodig hebben voor raad en daad, of om op de kop te geven als hun leven sux (Bruce Almighty: "They keep looking up"), m.a.w. het is makkelijker om te "weten" dat er iemand is die alles weer goed kan maken, hoe fout het ook loopt, dan zelf te proberen de shit op te lossen.
Is het dan fout/dom om in God te geloven? Nee, dat moet iedereen zelf weten. 't Is imho wel erg naïef om te denken dat als je maar vaak genoeg bidt, dat Hij het wel zal oplossen.
Ik geloof liever in mezelf. <insert kotssmily here>.
quote:Ergens in geloven is geen zwakte.
Op maandag 29 december 2003 20:12 schreef Emily87 het volgende:[..]
Precies. Het geloven in god is trouwens een teken van zwakte. Je ergens aan vastklampen en daar alles aan toeschrijven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |