abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15793890
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Met die gedachte kun je 99% van alle wetenschappelijke bevindingen weggooien. Een sterk (longitudinaal) verband is wel degelijk als bewijs aan te voeren.

Akkoord, maar er is helemaal geen scherp verband tussen passief roken en het krijgen van longkanker.

Slechts enkele onderzoeken wijzen daarop, die dan ook toevallig zijn aangehaald in het rapport van de Gezondheidsraad, terwijl de overgrote meerderheid van alle onderzoeken hiernaar totaal geen verband suggereren. Daar komt nog eens bij dat volgens mij geen verband significant bevonden is.

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15793913
De hele Nederlandse kutsamenleving kan mijn rug op..
Ik blijf roken!

Dat recht heb ik.

Die heksenjacht moet afgelopen zijn.
Ik ben absoluut voor rookvrije ruimtes, maar wel als er rookruimtes blijven.
Niemand is heilig, iedereen leeft ongezond, werkelijk iedereen.. ook al doe je nog zo je best om dat niet te doen.
Wijs het vingertje maar naar de rokers: de vieste, ongezondste mensen op aarde.
Doe dat, zodat je je beter voelt en je kop in het zand kan steken.. niets zo lekker om anderen te veroordelen zodat je eigen ongezonde leefwijze naar de achtergrond verdwijnt.

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_15793919
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:37 schreef teknomist het volgende:

[..]

Op je eigen redenatie? Doe niet zo on-wetenschappelijk

Er zijn onderzoeken geweest die concluderen dat bij meeroken een verhoogde kans op schade ontstaat. Uiteraard heb ik geen bron of verwijzing hier paraat bij mij liggen.
pi_15793936
quote:

[..]

Kom jij dan eens met het wetenschappelijke bewijs dat roken niet schadelijk voor de gezondheid is .
pi_15793947
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:36 schreef robbedoes het volgende:
De volslagen krankjorumme anti rookgekte die is komen overwaaien uit de V.S. Die er alles aan gedaan hebben om de Europeanen massaal aan het roken en dus indirect ook aan de Kanker te krijgen, begint hier ook al de meest ondemocratische waanzinnige vormen aan te nemen! En ik stel daarom de slogan voor: Rookt u? Doe het met mate! Dat vindt ik meer dan genoeg!
Scandinavische landen hebben ook al een aardig tijdje een anti-rookbeleid.
  maandag 29 december 2003 @ 13:41:44 #31
42050 sanfranjake
Truth hits everybody
pi_15793962
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:30 schreef Mirage het volgende:
Het is zelfs zo dat agenten nú al tegen je te keer gaan als je een sigaret opsteekt. ( Rotterdam Centraal station )
Amsterdam Centraal idem dito :|
pi_15793966
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nogmaals, doe niet zo dom. Ik dacht toch dat het aantal mensen dat nog steeds niet door heeft dat roken schadelijk is inmiddels wel aardig klein zou zijn. Blijkbaar ben jij een van de weinigen. Hoe voelt dat nou? Je kop zo in het zand?

Wie is hier nu dom? Wie is hier nu gehersenspoeld? Je doet enkele ongebaseerde beweringen.

Ik heb me erin verdiept en ik zeg mijn mening o.b.v. wetenschappelijk onderzoek.

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15793982
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:41 schreef Lexie het volgende:

[..]

Kom jij dan eens met het wetenschappelijke bewijs dat roken niet schadelijk voor de gezondheid is .

Zo werkt het niet. Men rookt en dan beweert iemand dat het meeroken schadelijk is, diegene met de bewering moet het kunnen aantonen.
pi_15794011
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:41 schreef Lexie het volgende:

[..]

Als je goed kan lezen had je kunnen zien dat ik alleen heb gezegd dat er geen causaal verband is gevonden. Totdat causaal verband is bewezen ben ik niet zo'n wishful thinker om te beweren dat dat verband wel bestaat en dat meeroken ongelofelijk slecht is voor je gezondheid.

[Dit bericht is gewijzigd door teknomist op 29-12-2003 13:44]

maandag 29 december 2003 @ 13:43:52 #35
33035 Gaatjeniksan
het grote voordeel van ....
pi_15794043
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Wie is hier nu dom? Wie is hier nu gehersenspoeld? Je doet enkele ongebaseerde beweringen.

Ik heb me erin verdiept en ik zeg mijn mening o.b.v. wetenschappelijk onderzoek.

Geef even een linkje naar je wetenschappelijke bron...dan kunnen wij wel nagaan of het onderzoek ook hout snijdt....
het gaatjeniksan
  maandag 29 december 2003 @ 13:44:34 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15794061
er stond toch ook ziets dat maar een paar duizend ofzo het volhouden? in 2000 was het aantal stoppers trouwens 800 000.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15794066
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:35 schreef Litpho het volgende:

[..]

En een echte wetenschapper zal dan niet impliceren dat het in 100% van de gevallen voorkomt.

En dat hoor je mij dus ook niet doen
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:39 schreef teknomist het volgende:

[..]

Akkoord, maar er is helemaal geen scherp verband tussen passief roken en het krijgen van longkanker.

Slechts enkele onderzoeken wijzen daarop, die dan ook toevallig zijn aangehaald in het rapport van de Gezondheidsraad, terwijl de overgrote meerderheid van alle onderzoeken hiernaar totaal geen verband suggereren. Daar komt nog eens bij dat volgens mij geen verband significant bevonden is.

Volgens jou niet significant? Significantie is objectief vast te stellen adhv overschrijdingskansen en niet-significante resultaten komen echt niet in een resultaten sectie.

En ik zie graag wat MedLine referenties van jouw meerderheid, want het rapport van GR heb ik zelf wel ergens.

[Dit bericht is gewijzigd door Walter_Sobchak op 29-12-2003 13:49]

Calmer than you are
pi_15794071
Het is zo lachwekkend hoe belachelijk angstig mensen zijn voor een beetje meeroken.
Onwetende mens.. het op straat lopen alleen al is tig keer schadelijker.
Neemt niet weg dat rook vies is en dat je er last van kan hebben..
En elk ongezonde factor moet beperkt worden.
Maar damn.. nu wordt er net gedaan of rook het ergste is wat er bestaat. Lachen man.
Mensen.. wake up!
Ik kan zoveeeel zaken noemen die veel schadelijker zijn.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 29 december 2003 @ 13:45:11 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15794085
Ik vind het wel prima zo.
Ik mag zelf zo nu en dan ook wel 's een joint opsteken, maar dat doe ik wel in huiselijke kring en daar val ik niet 24/7 in het openbaar mensen mee lastig. Want als je in het openbaar rookt, zadel je mensen toch echt ongevraagd op met jouw kankerverwekkende rookwalmen en de stank. Mensen die roken, ruiken dat allang niet meer, maar die lucht krijg je echt niet zomaar uit je kleren. Als je ook nog eens ziet hoe huizen er na jarenlang rookgedrag uitziet (enorme gele lagen teer aan de muren bijv.) heb je al helemaal geen trek meer in een sigaret.
Ik vind het fijn dat mensen die roken nu dus naar aparte ruimtes moeten om te kunnen roken of op bepaalde plekken helemaal niet meer mogen roken. Als je niet eens eventjes van een sigaret af kunt blijven in een openbare gelegenheid, kun je jezelf serieus verslaafd noemen en dan kun je wel gaan kankeren op de overheid, maar het ligt dan toch echt aan je eigen nicotine-afhankelijkheid.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_15794112
Hey pssst.
De overheid wil niet dat we stoppen met roken.
Dat hoef ik niet eens te beargumenteren.
pi_15794123
quote:

[..]

Nee jij bent lekker wetenschappelijk verantwoord bezig. Je zegt zelf dat er een sterk verband is tussen meeroken en kanker, hoeveel en hoe sterk bewijs wil je hebben. Je hebt zelf in de wetenschap geen 100% zekerheid nodig om tot de juiste conclusie te komen.

Maar laten we het dan eens omdraaien. Kom dan eens met wetenschappelijk bewijs dat meeroken niet schadelijk is.

maandag 29 december 2003 @ 13:46:34 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15794130
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:40 schreef Brennie het volgende:
Niemand is heilig, iedereen leeft ongezond, werkelijk iedereen.. ook al doe je nog zo je best om dat niet te doen.
Wijs het vingertje maar naar de rokers: de vieste, ongezondste mensen op aarde.
Tuurlijk doen anderen dat ook, maar zolang je er anderen niet mee lastig valt (voorbeeld: een ander dwingen samen met jou je flesje bier leeg te drinken) is dat niet net zo asociaal als roken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 29 december 2003 @ 13:47:28 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15794157
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:46 schreef Brennie het volgende:
Hey pssst.
De overheid wil niet dat we stoppen met roken.
Dat hoef ik niet eens te beargumenteren.
Nee, de overheid heeft die nieuwe regels verzonnen. En blij toe.
pi_15794168
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Tuurlijk doen anderen dat ook, maar zolang je er anderen niet mee lastig valt (voorbeeld: een ander dwingen samen met jou je flesje bier leeg te drinken) is dat niet net zo asociaal als roken.

Tevens is het slechte van ieder nog geen reden om, bij voorbeeld, een auto te ontvreemden. Slecht blijft slecht en probeer zoveel mogelijk het slechte te verwijderen.
pi_15794173
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En dat hoor je mij dus ook niet doen
Klopt. Ik vul je slechts aan, ik spreek je niet tegen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_15794179
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Maar worden deze mensen op deze wijze veroordeeld op hun leefwijze?
Nee!
En das niet terecht.
Het blijft niet alleen bij het "last hebben van rook"
Ik ben voor rookvrije ruimtes, mits er ruimte blijft voor rokers.
pi_15794193
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:46 schreef dj2 het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat er een sterk verband is tussen meeroken en kanker, hoeveel en hoe sterk bewijs wil je hebben. Je hebt zelf in de wetenschap geen 100% zekerheid nodig om tot de juiste conclusie te komen.

quote:
Maar laten we het dan eens omdraaien. Kom dan eens met wetenschappelijk bewijs dat meeroken niet schadelijk is.
De bewijslast ligt niet bij mij. Ik wil namelijk geen beleid maken en ik vind ook dat je zonder een sterk verband niet honderdduizenden mensen het leven zuur moet gaan maken...
  maandag 29 december 2003 @ 13:49:22 #48
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15794203
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:48 schreef Brennie het volgende:

[..]

Maar worden deze mensen op deze wijze veroordeeld op hun leefwijze?
Nee!
En das niet terecht.
Het blijft niet alleen bij het "last hebben van rook"
Ik ben voor rookvrije ruimtes, mits er ruimte blijft voor rokers.

Niemand veroordeelt een ander op zijn rookgedrag. Ik veroordeel rokers ook niet, die hebben daar zelf voor gekozen. Maar ik wens niet langer meer met HUN rook opgescheept te worden.
pi_15794252
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Niemand veroordeelt een ander op zijn rookgedrag. Ik veroordeel rokers ook niet, die hebben daar zelf voor gekozen. Maar ik wens niet langer meer met HUN rook opgescheept te worden.

Ik heb andere ervaringen helaas.
Tuurlijk dat is je goed recht.. maar ik ben al meerdere malen echt veroordeeld op mijn leefwijze, zo voelt dat echt en dat pik ik niet.
  maandag 29 december 2003 @ 13:53:09 #50
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15794297
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:51 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ik heb andere ervaringen helaas.
Tuurlijk dat is je goed recht.. maar ik ben al meerdere malen echt veroordeeld op mijn leefwijze, zo voelt dat echt en dat pik ik niet.

Nou ja goed, intolerante mensen zijn dat geweest dan
Maar die nieuwe regels zijn er niet gekomen om rokers te veroordelen, maar vooral om de overlast voor de niet-roker eindelijk eens te verlagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')