abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2003 @ 10:47:00 #1
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15789635
Nummertje 5 al. Er was nog geen nieuw topic gemaakt en vind toch wel dat er nog wat meer over deze film gesproken mag worden.

Altijd leuk om te lezen, al heb ik zelf erg weinig te melden op dit moment

Behalve dat het een film is natuurlijk

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 29 december 2003 @ 10:50:37 #2
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_15789703
De vorige topics:

LOTR: Return of the King - Napraattopic
LOTR: Return of the King - Napraattopic 2
LOTR ROTK - Napraat en Spoilertopic #3
LOTR ROTK - Napraat en Spoilertopic #4

Dit topic is bedoeld om de hele film te bespreken...
Hier komen dus heel erg veel spoilers in te staan... Als je niets wilt weten over Return of the King, lees dan niet verder...'
Ook worden de andere topics over dit onderwerp door dit topic spoilervrij gehouden... Veel plezier ermee...

[Dit bericht is gewijzigd door victorinox op 29-12-2003 10:51]

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 29 december 2003 @ 10:51:05 #3
16733 blade182
Guess what I don't give a
pi_15789710
Ik wil toch nog ff toevoegen dat LOTR ROTK nu op www.imdb.com het hoogste cijfer heeft (9,1) maar nog steeds op de 3e plaats staat in de lijst van de beste films. Hier moet verandering in komen, hij moet op #1 !

Had het hoogste cijfer, staat nu gedeeld met The godfather

[Dit bericht is gewijzigd door blade182 op 29-12-2003 10:53]

How about a nice warm cup of SHUT THE FUCK UP!
  maandag 29 december 2003 @ 10:51:50 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_15789729
Ik vond het een zeer goede film. Tot het moment waarop de ring in mount doom werd gegooid eigenlijk. Het blije einde duurde iets te lang naar mijn mening.

De groote battles rondom Gondor zagen er echt gigantisch goed uit. Jammer vond ik dat de aanval eigenlijk gelijk begon, en dat de spanning niet zo werd opgebouwd als in The Two Towers. Maar deze deed zeker niet onder voor de andere twee.

maandag 29 december 2003 @ 10:52:39 #5
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15789750
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:51 schreef blade182 het volgende:
Ik wil toch nog ff toevoegen dat LOTR ROTK nu op www.imdb.com het hoogste cijfer heeft (9,1) maar nog steeds op de 3e plaats staat in de lijst van de beste films. Hier moet verandering in komen, hij moet op #1 !
Hij heeft nu nog maar een gemiddelde van 9.0

Maar ik blijf hopen

quote:
The Lord of the Rings is King Again at Box Office
Source: Coming Soon! Sunday, December 28, 2003

The Coming Soon! Box Office Report has been updated with the studio estimates for this weekend. Be sure to stay tuned there for the final figures on Monday afternoon.

The Lord of the Rings: The Return of the King remained in first place for a second straight week, adding $51.2 million from Friday-to-Sunday and $65.8 million for the four days to push its massive total to $223.7 million in just 12 days. The third installment of the trilogy broke $200 million on Saturday, its 11th day in theaters, tying The Matrix Reloaded as second-fastest to reach the mark behind only Spider-Man, which did so in nine days. "The Return of the King" has moved up to the fifth spot for best of 2003 and currently sits at #40 on the all-time domestic blockbuster list. The new film has already grossed $268.4 million in 38 foreign countries as well.

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 29 december 2003 @ 10:54:28 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_15789788
Mooi, want ik wilde toch even reageren op de reactie van rexi in #4
quote:
Een echte Tolkien-fan zou zijn of haar kaartjes al een maand van te voren hebben gereserveerd en zou het niet deren dat hij of zij alleen heen moet. Echte fans gaan toch voor de film en niet voor de gezelligheid?
Een echte Tolkien-fan is niet afhankelijk van de film, maar heeft het enthousiasme gekregen door zijn boeken. Ik zou het zelfs een beetje beledigend kunnen vinden als ik de humor er niet van in zou zien.
Ik ben van mening dat je 'status' als Tolkienfan niet afhangt van hoever je van tevoren kaarten hebt gekocht. Film loopt trouwens ook niet weg. Daarnaast was iemand anders verantwoordelijk voor het halen van de kaarten en had ik er dus geen invloed op.

En waarom ik niet alleen ga? Omdat ik het gewoon niet leuk vindt om mijn enthousiasme na die tijd niet direct met iemand te kunnen delen.
en ik door bepaalde omstandigheden momenteel ontzettend emotioneel kan reageren en ik me wil kunnen verstoppen in een bekende trui naast me, als de tissues op zijn

Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 29 december 2003 @ 11:05:15 #7
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_15789970
Wat 'n geweldige films is 't toch ook he?
pi_15789972
battle-scenes wel mooi gedaan maar beetje spannig ontbrak toch (in die ene battle dan toch)....

het vermoorden van nazgul was eigenlijk de laatste onverwachtte wending.. al wat volgde was n beetje voorspelbaar, niet?

maar toch overall een -film

Ante fores Gehennae stat Misericordia, et nullum misericordem in illum mitti carcerem permittat.
pi_15789978
Grootste minpunt van de film vond ik die 'blanke' orc-leider, was nogal een afknapper vergeleken met de rest van die knakkers.

Voor de rest was hij geweldig en ik ga zeker nog een keer of 2

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_15790023
Helemaal top. Drie uur lang met ingehouden adem zitten kijken, tot aan het (ietwat lange en duffe) einde. Maar goed, het schijnt erbij te horen en een film van 10 a 12 uur raffel je niet ff in 5 minuten af natuurlijk.

Zonder twijfel 1 van de beste trilogieen ooit.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 29 december 2003 @ 11:15:43 #11
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_15790149
Ik post hier even wat antwoorden op veelgestelde vragen zodat anderen ze niet door het gehele topic hoeven te herhalen .

Jamaar, waarom gaat Frodo nou dood op 't eind?

Nou, dat gaat 'ie niet. Hij gaat met Bilbo en Gandalf naar de Undying Lands. Hij heeft nanelijk wel de Shire gered maar kan 'r niet meer vredig leven en z'n oude leventje oppakken. Dus besluit hij om met Bilbo e.a. mee te gaan zodat hij de rest van zijn leven daar vredig kan leven. In de Undying Lands heb je namelijk geen oorlogen e.d. Het is dus niet zo dat hij dood gaat, hij 'verhuist' alleen.
Aanvulling: Frodo is verwond door zwaard, prik en een lange last, en zo lang hij in Midden-Aarde blijft, zal hij daar last van houden, en zo wil hij niet leven.
"These wounds won't seem to heal, this pain is just too real, there's just too much that time cannot erase."

Ik heb 't boek gelezen he. En daarin doet Saruman nog een hele berg dingen in the Shire! Waarom is dat nou weer weg? .

Omdat het een vreselijke anti-climax zou zijn na de vernietiging van de ring. Er zijn net 2 oorlogen achter de rug, de film duurt al bijna 3.5 uur en de mensen willen dan een einde zien. Het was voor de film vernietigend geweest om dat laatste hoofdstuk ook nog in de film te zetten. Heel misschien (wat ik niet verwacht) zit er nog wat in de EE.

Maar wat gebeurt er dan nu met Saruman? Ik heb 'm niet meer gezien in RotK!

Op dit moment weet je niet wat er gebeurt. Hij is uit de hele film geknipt omdat er geen tijd meer voor was. Eerst zou hij aan het begin van deel 3 nog doodgaan maar aangezien PJ vond dat dat absoluut niet kon aangezien je dan het eind van deel 2 in deel 3 nog propt is dat niet gebeurd. Christopher Lee (die Saruman speelt) was hier natuurlijk niet zo blij mee. Maar PJ heeft al toegegeven dat Saruman nog wel wat leuke scenes krijgt in de EE van RotK dus het is gewoon afwachten geblazen . Er zijn meerdere sterfscenes (waarvan een van 7 minuten) opgenomen dus een van die zal waarschijnlijk wel opduiken.

Ik zag Faramir en Eowyn nog even naar elkaar lachen in RotK. Betekent dat nog wat?

Jazeker. In de film komt het misschien niet zo duidelijk naar voren maar deze twee trouwen later .

Heb je nog meer belangrijke vragen die je hiertussen wilt zien, zeg het even.

[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 29-12-2003 11:25]

pi_15790219
Aanvulling, misschien:

Frodo is verwond door zwaard, prik en een lange last, en zo lang hij in Midden-Aarde blijft, zal hij daar last van houden, en zo wil hij niet leven.

"These wounds won't seem to heal, this pain is just too real, there's just too much that time cannot erase."

Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_15790245
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:05 schreef Ceased2Be het volgende:
Grootste minpunt van de film vond ik die 'blanke' orc-leider, was nogal een afknapper vergeleken met de rest van die knakkers.

Voor de rest was hij geweldig en ik ga zeker nog een keer of 2

Je bedoelt die ene die opeens voor dat rotsblok een stapje opzij deed?
Die zag er niet echt denderend uit nee...
pi_15790257
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:20 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik moest denken aan Bad Taste.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_15790284
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:20 schreef fratsman het volgende:

[..]

Maar wel een leuke scene, lekker contrast. Al die orcs zijn bang voor de rotsblokken, en hij stapt écht op het laatst mogelijke moment opzij... Maar toegegeven, is idd niet echt een toepasselijke leider...
Some say in ice
pi_15790292
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik moest denken aan Bad Taste.

ook een PJ-film toch?
pi_15790299
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:22 schreef fratsman het volgende:

[..]

ook een PJ-film toch?

Klopt.
pi_15790516
Verwacht vandaag een kleine LOTR verrassing op de FP
pi_15790710
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:34 schreef Joppe het volgende:
Verwacht vandaag een kleine LOTR verrassing op de FP
vertel es wat meer!
  maandag 29 december 2003 @ 12:01:15 #20
43730 Daaniejelluh
Zo voelt 't dus...
pi_15791217
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:05 schreef Ceased2Be het volgende:
Inderdaad...beetje vlug afgewerkt ofzo??
pi_15791384
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:42 schreef fratsman het volgende:

[..]

vertel es wat meer!

Dan is het geen verrassing meer he
pi_15791561
P.S. Blaatschaap, dat stukje tussen " " is een stukje tekst uit een liedje dat toepasselijk is, maar het hoeft er niet tussen, wmb.
Some say in ice
  maandag 29 december 2003 @ 12:15:48 #23
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_15791602
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:13 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
P.S. Blaatschaap, dat stukje tussen " " is een stukje tekst uit een liedje dat toepasselijk is, maar het hoeft er niet tussen, wmb.
Ik ben wel dom, maar niet zo dom .

Ik vind 't gewoon hulpvol. Zelf kwam ik niet meer op de exacte quote(s).

pi_15791761
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:15 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik ben wel dom, maar niet zo dom .

Ik vind 't gewoon hulpvol. Zelf kwam ik niet meer op de exacte quote(s).

Van dat ie het niet meer leuk vindt enzo?

Welk liedje is dit tekstje uit.

Some say in ice
pi_15792226
Onterecht overigens, die 9,1. De film is goed, erg goed, maar best of all time? Mmmmm... Time will tell.

Fanboys die 10-en geven, bah.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')