FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Acceleratie van een truck
Jeroen_Mmaandag 29 december 2003 @ 01:00
Weet iemand wat de acceleratietijd van modale truck is, zonder oplegger? Dus een gemiddelde truck die vandaag de dag geproduceerd wordt.
Virus.NLmaandag 29 december 2003 @ 09:49
Dat is moeilijk te zeggen, want losse trekkers zijn er vanaf 210 tot 610 pk. Maar reken er maar op dat een trekker (zonder oplegger) met zo'n 500pk minstens net zo snel bij de 90km/u (begrenzer) zit als een gemiddelde gezinsauto.
WaSTeiLmaandag 29 december 2003 @ 10:07
quote:
Op maandag 29 december 2003 09:49 schreef Virus.NL het volgende:
Dat is moeilijk te zeggen, want losse trekkers zijn er vanaf 210 tot 610 pk. Maar reken er maar op dat een trekker (zonder oplegger) met zo'n 500pk minstens net zo snel bij de 90km/u (begrenzer) zit als een gemiddelde gezinsauto.
Sneller... de gemiddelde GTI word er nog uitgetrokken... doe daarom ook NOOIT en echt NOOIT wedstrijdje met een truck zonder oplegger....
spearheadmaandag 29 december 2003 @ 10:12
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
KonnieKipkemaandag 29 december 2003 @ 10:14
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
-_Tommy_-maandag 29 december 2003 @ 10:15
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:12 schreef spearhead het volgende:
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
nee want zon ding schakeld van 2 naar 9 ofzo in 1x, kan veel versnellingen overslaan, ze trekken ook alleen op in 1 als het gigantisch steil is en ze een gigantische oplegger erachter hebben, meestal rijden ze weg in 2 of 3
Virus.NLmaandag 29 december 2003 @ 10:15
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:07 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Sneller... de gemiddelde GTI word er nog uitgetrokken... doe daarom ook NOOIT en echt NOOIT wedstrijdje met een truck zonder oplegger....


Lang niet alle chauffeurs doen stoplichtsprintjes met een losse trekker hoor En als het een beetje nat is en je hebt een wat ouder model (dus zonder TC) dan is het al helemaal niet verstandig, want dan sta je binnen de kortste keren achterstevoren.
-_Tommy_-maandag 29 december 2003 @ 10:15
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
jah maar ze nemen de rotondes wel lastig hoor
Virus.NLmaandag 29 december 2003 @ 10:17
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:12 schreef spearhead het volgende:
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
Van 0 tot 90 kan je in 3 versnellingen doen (ook wel 2 maar dat vind je koppeling niet zo fijn).
DIJKmaandag 29 december 2003 @ 10:19
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
Vanaf 0 zie ik dat toch niet echt zitten. (als ie al op gang is geloof ik t wel) Volgens mij kan zo'n ding dat vermogen bij stilstand echt niet op die smalle gladde rails kwijt. Hoeveel wielen worden er eigenlijk aangedreven bij zo'n kreng?
KonnieKipkemaandag 29 december 2003 @ 10:30
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:19 schreef DIJK het volgende:

[..]

Vanaf 0 zie ik dat toch niet echt zitten. (als ie al op gang is geloof ik t wel) Volgens mij kan zo'n ding dat vermogen bij stilstand echt niet op die smalle gladde rails kwijt. Hoeveel wielen worden er eigenlijk aangedreven bij zo'n kreng?


4 assen; en onder droge omstandigheden uiteraard.
Jeroen_Mmaandag 29 december 2003 @ 12:26
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?

Edit: typo

Virus.NLmaandag 29 december 2003 @ 12:28
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?

Edit: typo


Niet, want er zit een begrenzer (89km/u) op
Herkauwermaandag 29 december 2003 @ 12:29
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?

Edit: typo


Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?
-_Tommy_-maandag 29 december 2003 @ 12:31
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:29 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?


ehm jij mag die autos even aanwijzen, denk dat het er geen 10 zijn op de wereld (productie wagens en geen automaten) meeste moet je net rond 60/70 schakelen naar 2
Herkauwermaandag 29 december 2003 @ 12:34
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:31 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

ehm jij mag die autos even aanwijzen, denk dat het er geen 10 zijn op de wereld (productie wagens en geen automaten) meeste moet je net rond 60/70 schakelen naar 2


Mijn ervaring igt idd bij automaten, dus ik ging er van uit dat er ook wel handbakken waren die zo kwamen in de 1.
Maar als er maar 10 zijn, zullen dat best fatsoenlijke wagens zijn of niet?
Jeroen_Mmaandag 29 december 2003 @ 12:38
Gewoon een modale truck zonder oplegger in de stoplichtsprint. Zonder begrenzing natuurlijk.
-_Tommy_-maandag 29 december 2003 @ 12:47
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:34 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Mijn ervaring igt idd bij automaten, dus ik ging er van uit dat er ook wel handbakken waren die zo kwamen in de 1.
Maar als er maar 10 zijn, zullen dat best fatsoenlijke wagens zijn of niet?


zijn ook maar gruwelijk weinig automaten die in 1 tot de 100 komen hoor, enige waar ik het zeker van weet is de aston marint vanquish, qua handgeschakelde autos denk ik dat ik mijn idee van 10 moet omlaag stellen naar 5...
Youpmaandag 29 december 2003 @ 14:50
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:29 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?


sneller...

+- 500pk @ 1600rpm en 2000nm koppel @1300rpm
en dat alles bij 3 ton gewicht...


met een aardige vrachtwagen trek je de straatstenen uit de grond en een gti dik voorbij...

reken maar uit... 3x het gewicht maar ook 2,5 tot 3x het aantal pk's en 10x het aantal nm's koppel

Herkauwermaandag 29 december 2003 @ 16:32
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:47 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

zijn ook maar gruwelijk weinig automaten die in 1 tot de 100 komen hoor, enige waar ik het zeker van weet is de aston marint vanquish, qua handgeschakelde autos denk ik dat ik mijn idee van 10 moet omlaag stellen naar 5...


Chevrolet Corsica 3.1 V6, 0-80 in zijn 1, heeft maar drie versnellingen plus een overdrive. Tevens is deze begrensd op 4250 toeren en door chiptuning kan die bijna 8000 toeren halen. Dan gaat die dik over de 100 in zijn één.
Geconstateerd uit ervaring, ik kende iemand met een Chevrolet Beretta 3.1 V6 (2-deurs versie van de Corsica)
Dus er is er iig 1
daNpymaandag 29 december 2003 @ 19:12
Een bepaald model Honda Civic heeft ooit een 2bak automaat gehad.
Ding trok als een idioot, jammer dat ze nu bijna niet meer te vinden zijn.
bredebanaanmaandag 29 december 2003 @ 22:43
mn pa heeft een FH12 met 460pk maar die trekt niet zoals een gti hoor, die dingen maken geen toeren, alles is erop afgesteld dat het zo zuinig mogeljk is, en op kracht, maar ze trekken er standaard geen gti uit hoor
Classic-PCmaandag 29 december 2003 @ 23:40
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:32 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Chevrolet Corsica 3.1 V6, 0-80 in zijn 1, heeft maar drie versnellingen plus een overdrive. Tevens is deze begrensd op 4250 toeren en door chiptuning kan die bijna 8000 toeren halen. Dan gaat die dik over de 100 in zijn één.
Geconstateerd uit ervaring, ik kende iemand met een Chevrolet Beretta 3.1 V6 (2-deurs versie van de Corsica)
Dus er is er iig 1


Beretta heeft een hele andere kont met ronde lichten en de Corsica heeft vierkante lichten. Verder klopt je verhaal Chevy Rules !!
Jeroen_Mdinsdag 30 december 2003 @ 00:00
Hmmm, tegenstrijdige berichten. Kan iemand het verlossende antwoord geven (ongeveer natuurlijk)?. Eventueel met bewijs of uitleg.
Virus.NLdinsdag 30 december 2003 @ 18:25
Hier nog een linkje met nog meer tegenstrijdige berichten

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=1&i=11677&t=11661

Henk_Westbroekdinsdag 30 december 2003 @ 18:58
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:50 schreef Youp het volgende:

[..]

reken maar uit... 3x het gewicht maar ook 2,5 tot 3x het aantal pk's en 10x het aantal nm's koppel


Mjaw de Cw waarde is ook gaarder..
yupwoensdag 31 december 2003 @ 03:40
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 18:25 schreef Virus.NL het volgende:
Hier nog een linkje met nog meer tegenstrijdige berichten

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=1&i=11677&t=11661


Hieruit concludeer ik dat volgens de (ex)truckers word beweerd dat een truck met meer dan 500 pk, 0-100 in 10 seconden doet. Dat win je heus wel met je GTi, niet geheel eerlijk, maar toch
Herkauwerwoensdag 31 december 2003 @ 10:33
quote:
Op woensdag 31 december 2003 03:40 schreef yup het volgende:

[..]

Hieruit concludeer ik dat volgens de (ex)truckers word beweerd dat een truck met meer dan 500 pk, 0-100 in 10 seconden doet. Dat win je heus wel met je GTi, niet geheel eerlijk, maar toch


Moet die dr*pl*l in de gti wel kunnen schakelen
Jeroen_Mdonderdag 1 januari 2004 @ 17:51
In een seconde of 10 dus. Is het niet te berekenen?
*Mensen met een natuurkundige achtergrond roepende *
Virus.NLdonderdag 1 januari 2004 @ 18:25
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 17:51 schreef Jeroen_M het volgende:
In een seconde of 10 dus. Is het niet te berekenen?
*Mensen met een natuurkundige achtergrond roepende *
Als het een keer uit komt zal ik de tijd eens opmeten bij een scania topline met 530pk. Dat zal dan van 0 tot 90 km/u worden vanwege de begrenzer
DynamicMasterdonderdag 1 januari 2004 @ 23:49
Ik heb met een daf 95 xf 380pk toch al verschillende gti's er uit gereden. Met een losse trekker kan je in principe al optrekken in de 5e versnelling. Is vooral leuk als het een beetje berg opgaat dan rij je alles voorbij.
Jeroen_Mvrijdag 2 januari 2004 @ 01:57
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 23:49 schreef DynamicMaster het volgende:
Ik heb met een daf 95 xf 380pk toch al verschillende gti's er uit gereden. Met een losse trekker kan je in principe al optrekken in de 5e versnelling. Is vooral leuk als het een beetje berg opgaat dan rij je alles voorbij.
En aan hoeveel seconden moet ik dan ongeveer denken? 6/7?
Rietvaerdervrijdag 2 januari 2004 @ 10:25
Lekker belangrijk
Juup©vrijdag 2 januari 2004 @ 10:28
Dag Ferrari

Roadstervrijdag 2 januari 2004 @ 10:29
Ik heb een keer met mn astra 2.0dti gesprint tegen een volvo FH16, die was toch echt sneller richting de 100... best wel een dis :s
Jeroen_Mvrijdag 2 januari 2004 @ 18:30
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Lekker belangrijk
Voor mij meer dan voor jou!
Herkauwervrijdag 2 januari 2004 @ 21:40
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:28 schreef Juup© het volgende:
Dag Ferrari

[afbeelding]


In die zelfde show werd er verteld dan race trucks van 0 tot 100 in 9.6 s deed.... En dat met 1250pk....
Of kan iemand mij hier vertellen dat ik het verkeerd gezien heb
Jeroen_Mvrijdag 2 januari 2004 @ 21:46
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 21:40 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

In die zelfde show werd er verteld dan race trucks van 0 tot 100 in 9.6 s deed.... En dat met 1250pk....
Of kan iemand mij hier vertellen dat ik het verkeerd gezien heb


Hmm, dat is dan weer niet heel indrukwekkend!
Virus.NLvrijdag 2 januari 2004 @ 22:02
Een racetruck is sneller met optrekken dan een DTM-racer
Herkauwervrijdag 2 januari 2004 @ 22:24
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:02 schreef Virus.NL het volgende:
Een racetruck is sneller met optrekken dan een DTM-racer
Dat dacht ik eigenlijk ook en heb ff verder gezocht en vond er eentje die er 5 s over doet. Bron

Dus als iemand mij nog die 9,6 s kan uitleggen Ik weet namelijk zeker dat dat getal goed is, maar wat het betekent?

Virus.NLvrijdag 2 januari 2004 @ 22:27
Offtopic maar wel leuk

"Slingshot II" Scania T Race truck for Show & go! Bodywork and panels in handshaped 4mm aluminium by Tord "the Hammer" Åberg at Eksjö M&T. A Scania 14,2 engine DSC14 is fitted in an aluminium chassi with an output of 3000hp at 4200rpm. torque reaches 6200Nm. with the help of six, yes six! turbos with two stage supercharging, Allison automatic gearbox handles the power to the rear wheels for a powerfull launching of this 5840kg Scania.

nog veel meer leuke scania's op www.svempas.se

Youpvrijdag 2 januari 2004 @ 22:56
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:27 schreef Virus.NL het volgende:
Offtopic maar wel leuk

"Slingshot II" Scania T Race truck for Show & go! Bodywork and panels in handshaped 4mm aluminium by Tord "the Hammer" Åberg at Eksjö M&T. A Scania 14,2 engine DSC14 is fitted in an aluminium chassi with an output of 3000hp at 4200rpm. torque reaches 6200Nm. with the help of six, yes six! turbos with two stage supercharging, Allison automatic gearbox handles the power to the rear wheels for a powerfull launching of this 5840kg Scania.

[afbeelding]

nog veel meer leuke scania's op www.svempas.se


daar wil ik wel eens een ritje in maken

alleen dan weg met de spoilers en die roostertjes voor de achterwielen

Virus.NLvrijdag 2 januari 2004 @ 22:57
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:56 schreef Youp het volgende:

[..]

daar wil ik wel eens een ritje in maken

alleen dan weg met de spoilers en die roostertjes voor de achterwielen


The Shark zag er in het echt ook wel heel cool uit
als ik het geld zou hebben...

Deze dus

[Dit bericht is gewijzigd door Virus.NL op 02-01-2004 23:05]

Youpvrijdag 2 januari 2004 @ 22:58
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:57 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

The Shark zag er in het echt ook wel heel cool uit
als ik het geld zou hebben...


droomt mee
martnlzaterdag 3 januari 2004 @ 00:32
Die dingen gaan helaas niet hard.
Het zijn namelijk diesels.
martnlzaterdag 3 januari 2004 @ 00:33

Deze topic kan dicht!

Youpzaterdag 3 januari 2004 @ 00:38
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:32 schreef martnl het volgende:
Die dingen gaan helaas niet hard.
Het zijn namelijk diesels.
hoe ontzettend dom ben jij.....
martnlzaterdag 3 januari 2004 @ 00:41
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:38 schreef Youp het volgende:

[..]

hoe ontzettend dom ben jij.....


DICHT !!!

Dus niet meer reageren.

Youpzaterdag 3 januari 2004 @ 01:02
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:41 schreef martnl het volgende:

[..]

DICHT !!!

Dus niet meer reageren.


jij bent niet de TS en jij bent ook geen mod... dus wie geeft jou t recht te bepalen dat t topic dicht moet?
Threepiozaterdag 3 januari 2004 @ 01:39
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:24 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dat dacht ik eigenlijk ook en heb ff verder gezocht en vond er eentje die er 5 s over doet. Bron

Dus als iemand mij nog die 9,6 s kan uitleggen Ik weet namelijk zeker dat dat getal goed is, maar wat het betekent?


Zou die 9,6 sec niet van 0-100 MIJL per uur zijn? Ze zijn ook begrensd op 100 mijl per uur namelijk...
Threepiozaterdag 3 januari 2004 @ 01:41
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:41 schreef martnl het volgende:

[..]

DICHT !!!

Dus niet meer reageren.


wannabe modje
Jeroen_Mzaterdag 3 januari 2004 @ 02:07
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:41 schreef martnl het volgende:

[..]

DICHT !!!

Dus niet meer reageren.


Waarom?

Er zijn nog steeds niet echt bronnen/bewijzen!

Virus.NLzaterdag 3 januari 2004 @ 11:00
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 01:39 schreef Threepio het volgende:

[..]

Zou die 9,6 sec niet van 0-100 MIJL per uur zijn? Ze zijn ook begrensd op 100 mijl per uur namelijk...


Ja ik denk dat je wel gelijk hebt
Herkauwerzaterdag 3 januari 2004 @ 11:02
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 01:39 schreef Threepio het volgende:

[..]

Zou die 9,6 sec niet van 0-100 MIJL per uur zijn? Ze zijn ook begrensd op 100 mijl per uur namelijk...


Dat klinkt wel logisch
Virus.NLzaterdag 3 januari 2004 @ 11:11
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 18:25 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Als het een keer uit komt zal ik de tijd eens opmeten bij een scania topline met 530pk. Dat zal dan van 0 tot 90 km/u worden vanwege de begrenzer


Dat zal dus met deze zijn
Heeeeeel misschien dat ik het maandag ga proberen.

Virus.NLzondag 4 januari 2004 @ 17:07
Hier heb ik nog een filmpje gevonden van een optrekkende losse trekker, jammergenoeg is het niet echt duidelijk te zien hoe snel die optrekt. (Scania met 480pk)

http://www.v8power.nl/Gert%20Ouwehand%20164%20480%20Trekt%20Op.wmv

[Dit bericht is gewijzigd door Virus.NL op 04-01-2004 17:08]

Jeroen_Mzondag 4 januari 2004 @ 17:51
Nee, dat is inderdaad wel jammer!
Jackal_Omegazondag 4 januari 2004 @ 19:33
laatst op omroep brabant een wedstrijdje gezien tussen de dakar truck van de Rooy en een Seat Leon Cupra 20v. die truck trok die seat echt helemaal de stront uit de ogen, ik geloof dat ie er 6 sec over deed
Youpzondag 4 januari 2004 @ 19:38
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:33 schreef Jackal_Omega het volgende:
laatst op omroep brabant een wedstrijdje gezien tussen de dakar truck van de Rooy en een Seat Leon Cupra 20v. die truck trok die seat echt helemaal de stront uit de ogen, ik geloof dat ie er 6 sec over deed
en die zijn nieteens echt opgevoert ofzo... ivm verbruik...
Virus.NLzondag 4 januari 2004 @ 19:51
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:38 schreef Youp het volgende:

[..]

en die zijn nieteens echt opgevoert ofzo... ivm verbruik...


circa 589 kW (800 pk) bij 1.800-2.000 tpm
http://www.dakar-derooy.com/2004/nl/nltechnic.htm
en de service trucks hebben circa 460 kW (625 pk) bij 2.100 tpm
Youpzondag 4 januari 2004 @ 19:55
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:51 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

circa 589 kW (800 pk) bij 1.800-2.000 tpm
http://www.dakar-derooy.com/2004/nl/nltechnic.htm
en de service trucks hebben circa 460 kW (625 pk) bij 2.100 tpm


ok ze zijn een beetje gekieteld... maar goed
Virus.NLzondag 4 januari 2004 @ 19:56
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 21:40 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

In die zelfde show werd er verteld dan race trucks van 0 tot 100 in 9.6 s deed.... En dat met 1250pk....
Of kan iemand mij hier vertellen dat ik het verkeerd gezien heb


Dit is wat Jan Lammers zegt over racetrucks:

"Alleen de rempunten zullen al heel veel verschillen, want zon racetruck weegt maar liefst 4,5 ton en heeft 950 pk. Verder hebben de trucks een snelheidsbegrenzer die staat ingesteld op 160 km/uur topsnelheid, maar als je weet dat zon kanon sneller accelereert dan een MotoGP-race machine of een GT3 Porsche, dan staat me heel wat te wachten."

http://www.poleposition.nl/nieuws2/2003/348.htm

Youpzondag 4 januari 2004 @ 20:05
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:56 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Dit is wat Jan Lammers zegt over racetrucks:

"Alleen de rempunten zullen al heel veel verschillen, want zon racetruck weegt maar liefst 4,5 ton en heeft 950 pk. Verder hebben de trucks een snelheidsbegrenzer die staat ingesteld op 160 km/uur topsnelheid, maar als je weet dat zon kanon sneller accelereert dan een MotoGP-race machine of een GT3 Porsche, dan staat me heel wat te wachten."

http://www.poleposition.nl/nieuws2/2003/348.htm


ik heb ook eens op discovery gehoord dat t de snelst accelererende machines op de aarde waren... maar dat zal wel een foutje zijn want een F1 auto wil natuurlijk wel wat harder
Jeroen_Mzondag 4 januari 2004 @ 21:00
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:05 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb ook eens op discovery gehoord dat t de snelst accelererende machines op de aarde waren... maar dat zal wel een foutje zijn want een F1 auto wil natuurlijk wel wat harder


Ja, dat lijkt mij ook ja!
Jeroen_Mdonderdag 8 januari 2004 @ 16:46
Voorzichtig kickje!
slashmedonderdag 8 januari 2004 @ 17:04
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:05 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb ook eens op discovery gehoord dat t de snelst accelererende machines op de aarde waren... maar dat zal wel een foutje zijn want een F1 auto wil natuurlijk wel wat harder


F1 acceleert niet hardern dan een MotoGP bike
Virus.NLdonderdag 8 januari 2004 @ 17:20
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:04 schreef slashme het volgende:

[..]

F1 acceleert niet hardern dan een MotoGP bike


En heb je ook een bron met gegevens over de acceleratie van MotoGPen F1-wagens?
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:56 schreef Virus.NL het volgende:
Dit is wat Jan Lammers zegt over racetrucks:

"Alleen de rempunten zullen al heel veel verschillen, want zon racetruck weegt maar liefst 4,5 ton en heeft 950 pk. Verder hebben de trucks een snelheidsbegrenzer die staat ingesteld op 160 km/uur topsnelheid, maar als je weet dat zon kanon sneller accelereert dan een MotoGP-race machine of een GT3 Porsche, dan staat me heel wat te wachten."

http://www.poleposition.nl/nieuws2/2003/348.htm


Youpdonderdag 8 januari 2004 @ 17:27
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:04 schreef slashme het volgende:

[..]

F1 acceleert niet hardern dan een MotoGP bike


ja ok... maar t lijkt me een beetje stug dat zo'n truck sneller trekt dan een GPbike wat overigens niet wil zeggen dat ze niet bloedsnel zijn! en anders laat je maar wat bronnen zien... daar sta jij namelijk ook altijd zo om te springen.........