Dit komt een beetje vreemd op mij over, het ziet er verder wel redelijk "officieel" uit maar doet wat denken aan NSB methoden
Heeft nog iemand dit gehad? zou het echt zijn?
Er stond ook een website adres op de brief maar die site komt weer redelijk goedkoop over.
Ik weet niet zo goed wat we hier mee aan moeten eigenlijk
Dus het kan nooit verplicht zijn...
quote:Volgens mij klopt er geen moer van. Retourneren verplicht? Wat een onzin, hoe kan een onafhankelijk instituut die een onderzoek doet nou iets verplicht stellen aan mensen?
Op zondag 28 december 2003 18:02 schreef BAZZA het volgende:Ook staat erin dat retouneren verplicht is.
quote:
Waarom doet u deze aangifte?Omdat ik dan waarschijnlijk allemaal spam van jullie ga krijgen en ik daar zo melding van kan maken via abuse@provider.nl
quote:ze verzoeken je om het in te vullen. 't is dus niet verplicht.
Bewoners van Nederland die het aangifteformulier niet hebben ontvangen worden verzocht deel te nemen aan het onderzoek middels het digitale formulier op deze site. Ook als u niet illegaal bent wordt u uitdrukkelijk verzocht het formulier in te vullen.
quote:
REGONED is het Registratie Orgaan Nederland. REGONED doet zelfstandig en ongebonden onderzoek naar de stand van zaken in Nederland.Momenteel doet REGONED onderzoek naar illegalen in Nederland. Om inzicht te krijgen in de stand van de illegaliteit houdt REGONED een inventarisatie middels een wijd verspreid aangifteformulier.
Bewoners van Nederland die het aangifteformulier niet hebben ontvangen worden verzocht deel te nemen aan het onderzoek middels het digitale formulier op deze site. Ook als u niet illegaal bent wordt u uitdrukkelijk verzocht het formulier in te vullen.
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:04 schreef TimmyAsd het volgende:
www.at5.nl staat iets over..
quote:
Enquete leidt tot verontwaardigingEen vragenlijst die bureau Regoned rond de kerstdagen heeft verstuurd naar 200.000 Amsterdamse adressen, heeft bij een hoop mensen tot grote verontwaardiging geleid. Bij de politie zijn al tientallen aangiftes gedaan.
In de enquete staan vragen als Bent u illegaal?, Kent u illegalen?, Wat bent u van deze illegaal? en Wilt u deze (vermoedelijke) illegalen aangeven?
De enquete blijkt een kunstproject te zijn en bedoeld om te onderzoeken hoe mensen reageren op zo'n 'officieel' formulier, ook al zijn de vragen extreem. De resultaten worden op 9 en 10 januari gepresenteerd in De Balie.
quote:Bedankt voor de tip, Regoned
of surf naar http://www.regoned.nl
quote:Aangeven bij de politie dit soort nazi's.
Op zondag 28 december 2003 18:02 schreef BAZZA het volgende:
Ik weet niet zo goed wat we hier mee aan moeten eigenlijk![]()
Verplicht, ye right.
Stelletje grapjurken.
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:05 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
[..]
quote:Op dat papier zelf hier staat:
Op zondag 28 december 2003 18:04 schreef Vision het volgende:
van de website:
[..]ze verzoeken je om het in te vullen. 't is dus niet verplicht.
quote:Dat komt wel weer op een redelijk dwingende wijze over.
Ook als u niet illegaal bent wijzen wij u erop dat u dit formulier dient te retouneren
Maar het ziet er dus naar uit dat het niet echt verplicht is dus ze kunnen het rambam krijgen
quote:Enquete leidt tot verontwaardiging
Ik weet niet zo goed wat we hier mee aan moeten eigenlijk![]()
Een vragenlijst die bureau Regoned rond de kerstdagen heeft verstuurd naar 200.000 Amsterdamse adressen
De enquete blijkt een kunstproject te zijn en bedoeld om te onderzoeken hoe mensen reageren op zo'n 'officieel' formulier,
ook al zijn de vragen extreem. De resultaten worden op 9 en 10 januari gepresenteerd in De Balie.
[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 28-12-2003 18:12]
quote:en, ben jij illegaal?
Beste mensen, zojuist zat er een brief bij de post met een vragenlijst met daarin de vraag of ik illegaal ben en of ik illegalen ken en zo ja of ik ze wil aangeven.
Ook staat erin dat retouneren verplicht is.Dit komt een beetje vreemd op mij over, het ziet er verder wel redelijk "officieel" uit maar doet wat denken aan NSB methoden
Heeft nog iemand dit gehad? zou het echt zijn?
Er stond ook een website adres op de brief maar die site komt weer redelijk goedkoop over.
Ik weet niet zo goed wat we hier mee aan moeten eigenlijk
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |