abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15770389
Ehmm, hoi..

Ik had een paar vraagjes over de Mercedes Elegance & Avant Garde.
We zijn van plan komende vrijdag een Mercedes Avant Garde te kopen, bouwjaar 1998, maar nu heb ik nog een paar vraagjes, wat is het verschil tussen een Elegance / Avant Garde ? Heeft de Avant Garde wat de Elegance heeft plus wat extraatjes of juist andersom ?

ne okuyon, bokmu var?
pi_15770865
Nee, de een is niet beter als de ander, maar het zijn gewoon andere pakketen. Die pakketen bestaan uit onder andere bekleding, velgen, stuur, etc. Ze staan naast elkaar, en zijn allebei ook evenduur bovenop een standaard MB.
Overigens, je kunt op mercedes-benz.nl een car configurator gebruiken om de verschillen op de verschillende modellen te checken.
pi_15770946
De Elegance (wat de naam eigenlijk al zegt) is de wat sjiekere uitvoering, de Avantgarde heeft vaak een sportonderstel en is dus de sportieve variant van de E.

Voor zover ik weet is de Elegance niet luxer dan de Avantgarde

Kiwi's roelen!
pi_15771288
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:17 schreef DJ_Kiwi het volgende:
De Elegance (wat de naam eigenlijk al zegt) is de wat sjiekere uitvoering, de Avantgarde heeft vaak een sportonderstel en is dus de sportieve variant van de E.

Voor zover ik weet is de Elegance niet luxer dan de Avantgarde

Dat heb ik dus ook gehoord, dat de Elegance [b]niet[b] luxer is, maar dat weet ik dus niet 100% zeker..

Ik ben iig wel blij dat we zo n gaaf auto kopen

ne okuyon, bokmu var?
pi_15771544
Het ligt aan:

-Rooster
-Handvaten (mee gekleurd nie of wel enzo)
- en van die randjes..

Verder idd ff op de site kijken

pi_15771634
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:28 schreef saban het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook gehoord, dat de Elegance [b]niet[b] luxer is, maar dat weet ik dus niet 100% zeker..

Ik ben iig wel blij dat we zo n gaaf auto kopen

sowieso wel een OK auto, ik zie de Elegance als een zakenauto, en de Avantgarde meer een zakenauto/wanna-be-sportauto
Kiwi's roelen!
pi_23238715
Avantgarde is een Elegance + sportonderstel en séénon licht e.d. ( + de reeds genoemde uiterlijke accenten)
De meerprijs is zeer minimaal, dus altijd doen áls je het budget van een elegance hebt.
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_23241654
En standaard zitten er andere velgen onder. Tenzij er voor een bepaald model velgen gekozen is. Elegance velgen vind ik maar lelijk, zitten ook onder onze auto en het zijn niet putdeksels. Die nieuwe avantgarde velgen vind ik mooier maar die zitten niet onder een model uit '98.

Verder zijn in de nieuwe uitvoering wat meer verschillen aangebracht tussen Elegance en Avantgarde zoals de kleur van de tellers. Wit bij avantgarde zwart bij de anderen. Gelukkig zit er tegenwoordig bij beide uitvoeringen niet meer zo'n plastic look in de grill. Bij de vorige modellen heeft de elegance zo'n plastic deel in de grill en de avantgarde volledig metallic look.

Ik vind de avantgarde mooier om te zien, tel daar de Xenon en sportonderstel bij en de keuze lijkt me duidelijk. Tenzij de Elegance om de een of andere reden is voorzien van veel meer optionele accessoires.
  zaterdag 13 november 2004 @ 16:05:12 #9
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_23289708
Ik heb een elegance met avantgarde velgen, xenon, en avantgarde grille Rijdt beter (sportonderstel butst) en i.c.m crème leder is het wortelnotenhout mooier dan het zwarte hout (wat in de avantgarde zit).

Verdere verschillen: de zijflanken zijn bij elegance in contrastkleur en bij avantgarde in carosseriekleur.. is allebij mooi, is maar net wat je zelf leuker vind Verder heeft elegance hier en daar wat chroom, waar de avantgarde het ook weer in carosseriekleur heeft.
Het laatste verschil is dat een avantgarde blauw getint glas heeft en elegance groen/grijs
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
  zaterdag 13 november 2004 @ 16:45:18 #10
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_23290552
avantgarde; deurhendels in carosseriekleur
elegance; zelfde, echter met chroomrandje

verder krijg je met de avantgarde - in ieder geval bij de c-klasse- een aluminium ipv een kersenhouten console ik weet niet hoe het bij deze E is, tegenwoordig is het antracietkleurig hout.
  zaterdag 13 november 2004 @ 17:29:10 #11
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_23291498
dat eerste wat je zegt klopt niet, bij de eerste serie e-klasse w210 (dus de eerste serie met ronde koplampen) hebben zowel de elegnace als avantgarde deurklinken met een chroom randje, bij de facelift van dit model (1999~2002) is het in carosseriekleur en ook allebei mét chrome randje
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')