abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2001 @ 15:42:12 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_1084304
Man bekogeld met brandblusser

Dronken bewoners van een pand in de Zuidstraat in Den Helder hebben zondag een man met een brandblusser bekogeld. De man liep 'slechts' een hoofdwond op, waar het voorwerp ook zijn dood had kunnen betekenen.

Timor Ashkar en zijn gezin werden bij een wandeling door de Zuidstraat uitgescholden door de bewoners van het bewuste pand naast hotel/restaurant Bellevue. Enkele scheldende lieden hadden meer kwaad in de zin. Zij bekogelden de man eerst met bierflesjes en gooiden vervolgens de brandblusser naar zijn hoofd.

Ashkar raakte gewond. Nog trillend van emotie reageerde hij op het zinloze geweld dat hem overkwam. ,,We zijn vluchtelingen, komen hier om gelukkig te worden. Eerst schreeuwen ze 'je moeder is een hoer', vervolgens doen ze dit. Dit gebeurt omdat we buitenlanders zijn, het is verschrikkelijk.''
Toen de politie arriveerde waren de daders reeds gevlucht. Er is inmiddels wel een verdachte getraceerd. De politie hoopt die snel aan te kunnen houden.

© NHD
====================================

Racistisch geweld, of lompe dronken boeren

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 25 juni 2001 @ 15:43:55 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1084320
beide
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 25 juni 2001 @ 15:45:25 #3
10090 waspman
life is sweet
pi_1084334
quote:
ik denk dat 1e, en dat vind ik een zeer kwalijke zaak (anders ook, maar racisme vind ik NOG erger dan geweld zonder reden)

en: in brabant??? NEE

maandag 25 juni 2001 @ 15:48:17 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1084352
quote:
Op maandag 25 juni 2001 15:42 schreef R@b het volgende:
Ik denk inderdaad van allebei wat.

Dronken lui die niet nadenken over de consequenties van de compleet bezopen actie die ze ondernemen, maar nog net nuchter genoeg om er een buitenlander voor te kiezen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 25 juni 2001 @ 15:48:24 #5
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1084354
Stelletje eikels, stenigen die hap!
The Internets, I needs it..
  Redactie Frontpage maandag 25 juni 2001 @ 15:49:38 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1084359
Wat is het werkwoord van brandblussers eigenlijk?
  maandag 25 juni 2001 @ 16:09:27 #7
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_1084503
quote:
Op maandag 25 juni 2001 15:42 schreef R@b het volgende:
Dronken actie van het soort "sociaal-ingezakt-zoutje" waar er teveel van in Nederland lopen.

Op de frontpage staat dit:

quote:
Wij Nederlanders worden namelijk nooit zonder reden uitgescholden dan wel afgetuigd
Nee, ik heb nog nooit als ik ergens langsloop een brandblusser of bierfles tegen mijn hoofd gehad. Juist omdat het motief ver te zoeken is kun je eerder denken aan een racistisch motief. Maar ja, je weet nooit wat er in een lege hersenpan omgaat he
  zondag 1 juli 2001 @ 01:04:16 #8
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1121702
quote:
[b]Op maandag 25 juni 2001 15:42 schreef R@b het volgende:

Hoe je het ook went of keert, er zijn in Europa heel veel ontevreden mensen over de gang van zaken m.b.t.
buitenlanders / allochtonen / vluchtelingen.

Of dit soort acties normaal zijn of niet laten we voor het gemak even in het midden, het is wel een bevestiging dat er snel iets moet veranderen, ik vrees uiteindelijk voor een nog veel grotere escalatie
met uiteindelijk een oorlog als eindstation.

Overal ter wereld heersen deze ( bewust geregelde ) cultuur spanningen, waarom zou het uiteindelijk hier in Nederland niet mis gaan ?

Zijn Nederlanders te beschaafd of werken wij onwetend niet voor de (Amerikaanse) wapenindustrie ?

Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_1121738
quote:
Op zondag 01 juli 2001 01:04 schreef Midioot het volgende:

Overal ter wereld heersen deze ( bewust geregelde ) cultuur spanningen, waarom zou het uiteindelijk hier in Nederland niet mis gaan ?

Zijn Nederlanders te beschaafd of werken wij onwetend niet voor de (Amerikaanse) wapenindustrie ?

Ach, schei toch 'ns uit met je waanzinnige complot theorieën, verdiep je liever eens in de geschiedenis van Nederland na de 2e wereldoorlog.

[Dit bericht is gewijzigd door HipShake op 01-07-2001 01:09]

Que cera et cetera
  zondag 1 juli 2001 @ 01:09:28 #10
136 V.
pi_1121741
quote:

[..]

Hoe je het ook went of keert, er zijn in Europa heel veel ontevreden mensen over de gang van zaken m.b.t.
buitenlanders / allochtonen / vluchtelingen.

Of dit soort acties normaal zijn of niet laten we voor het gemak even in het midden

Nee, laten wij dat nou eens niet voor het gemak in het midden laten, midioot...

Het is toch TE erg wat die lui flikken, of niet?
De manier waarop je dit brengt heeft naar mijn idee een beetje de bijsmaak van: 'tja, 'jullie' hebben het wel aan jezelf te wijten'... (ik hoop van harte dat je dit niet zo bedoelt).

Waarom laat je het nu liever 'in het midden', terwijl je in een ander topic stelliger was over geweld:

quote:
Op zondag 01 juli 2001 00:52 schreef Midioot het volgende:
Iedereen die zich van geweld bedient, om conficten te beslechten, mag rotten in de hel.
Waarom is dit dan ineens een 'signaal'?

Moeten deze daders niet rotten in de hel?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 1 juli 2001 @ 01:16:11 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1121777
quote:
[b]

Lompe dronken nederlanders (heeft niets met boeren te maken)
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_1121792
tja....wat kan ik hier nu over zeggen...
  zondag 1 juli 2001 @ 01:25:05 #13
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1121822
quote:
Op zondag 01 juli 2001 01:09 schreef Verbal het volgende:

Nee, laten wij dat nou eens niet voor het gemak in het midden laten, midioot...

Waarom laat je het nu liever 'in het midden', terwijl je in een ander topic stelliger was over geweld:
Waarom is dit dan ineens een 'signaal'?

Wat ik helemaal en alleen maar bedoel te zeggen is dat om uiteenlopende redenen, heel veel mensen niks met een Multikul hebben, dat begrijp ik,
persoonlijk ben ik ook geen voorstander.
En wel voornamelijk hierom: ik ben stellig van mening dat culture mixing niet mogelijk is / gaat blijken te zijn, aanwijzingen hiervoor zie ik dagelijks al overal om me heen.
Deze *aanwijzingen* worden ook steeds schrijnender en
gewelddadiger
quote:
Moeten deze daders niet rotten in de hel?

V.

Ik ontsteek persoonlijk het vuur in hun privehel
belachelijke aktie, niet goed te praten.

Als ik ook even zo vrij mag zijn om iets cross-topic
te vragen: of zou het misschien beter zijn deze lieden te onderzoeken op het hoe en waarom ?

zondag 1 juli 2001 @ 01:30:35 #14
136 V.
pi_1121850
quote:
Op zondag 01 juli 2001 01:25 schreef Midioot het volgende:
Wat ik helemaal en alleen maar bedoel te zeggen is dat om uiteenlopende redenen, heel veel mensen niks met een Multikul hebben, dat begrijp ik,
persoonlijk ben ik ook geen voorstander.
En wel voornamelijk hierom: ik ben stellig van mening dat culture mixing niet mogelijk is / gaat blijken te zijn, aanwijzingen hiervoor zie ik dagelijks al overal om me heen.
Deze *aanwijzingen* worden ook steeds schrijnender en
gewelddadiger
Is het niet goed om te streven naar verdraagzaamheid?
Ik word ongetwijfeld meegerekend in de 'multikul', en dat vind ik best (al is het onzin, maar goed), maar ik loop echt niet de deur plat bij bergen allochtonen.
Ik respecteer ze echter wel.

Ik ben van mening dat een smeltkroes van culturen best kan, als men zou proberen samen te leven (van twee kanten, overigens)

quote:
Ik ontsteek persoonlijk het vuur in hun privehel
van mij hoeft het niet, hoor Gevangenisstraf lijkt mij wel een goed plan.
quote:
belachelijke aktie, niet goed te praten.
idd
quote:
Als ik ook even zo vrij mag zijn om iets cross-topic
te vragen: of zou het misschien beter zijn deze lieden te onderzoeken op het hoe en waarom ?
Hangt er vanaf of deze lui ook ooit aardig waren...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 1 juli 2001 @ 01:39:21 #15
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1121880
quote:
Op zondag 01 juli 2001 01:30 schreef Verbal het volgende:

Hangt er vanaf of deze lui ook ooit aardig waren...

V.

In ieder mens schuilt iets goeds, ik zag vorige week een documentaire van Hitler, daarin vertelde een mevrouw dat Adolf een ontzettend aardige man kon zijn.

Welnu als hij ooit aardig kon zijn dan zullen deze lui vast ook wel een kans maken.

Maar misschien moet je in dit geval wel vergelden.
Ik bedoel ze met dezelfde brandblusser bekogelen, weten ze gelijk hoe het voelt om door zo'n zwaar ding geraakt te worden.

Wat een mongolen zeg....

zaterdag 21 juli 2001 @ 19:09:00 #16
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1249055
Die mafkezen hadden dat in genua moeten flikken!
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  zaterdag 21 juli 2001 @ 19:14:00 #17
13878 Giph
I gave her water!
pi_1249082
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 19:09 schreef links234 het volgende:
Die mafkezen hadden dat in genua moeten flikken!
Ik wou het net zeggen ja
Dus men is het er wel overeens dat het gooien van een brandblusser zeer gevaarlijk is?
Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
  zaterdag 21 juli 2001 @ 21:43:01 #18
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1249991
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 19:14 schreef Giph het volgende:

Ik wou het net zeggen ja
Dus men is het er wel overeens dat het gooien van een brandblusser zeer gevaarlijk is?

Brandblussers zijn ook niet bedoeld om mee te gooien.

De redenen zijn inmiddels bekend..................

zaterdag 21 juli 2001 @ 23:12:31 #19
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1250757
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 19:14 schreef Giph het volgende:

[..]

Ik wou het net zeggen ja

Als je consequent redeneert wel....
als een brandblusser naar een vluchteling werkelijk belachelijk is (en dat is het ook) dan is een brandblusser naar een politieagent precies hetzelfde.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_1251600
Viel mij ook al op , hier is de brandblusser een gevaarlijk wapen , in het genoa topic niet
Niemand zou met brandblussers moeten gooien maar juist branden moeten blussen.

*geweld is nooit goed om wat voor reden dan ook.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_1251652
Ik vind het eigenlijk wel erg dat het slachtoffer zegt :"dit gebeurd omdat we buitenlanders zijn".

Is het niet zo dat iedere willekeurige passant op dat moment het slachtoffer had kunnen zijn van deze dronken lieden?

Ik vind het afschuwelijk wat er gebeurd is, maar het gaat me wat ver om direct "racisme" te gaan roepen al was het maar omdat ik nooit eerder heb vernomen dat mensen bekogeld zijn vanuit een raam louter vanwege het buitenlander zijn, en daarnaast omdat ik het erg kwalijk zou vinden om aan te nemen dat racisme inmidddels dergelijke vormen zou hebben aangenomen.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1251663
idd denk ook dat het niet aan de persoon lag , maar als ze idd dingen hebben geroepen is het logisch dat die man dat dach.
Als het een homo was en ze hadden hem k***** flikker genoemd dan had die ook gedacht dat het kwam omdat ie homo was dus dat ken je die vend niet kwalijk nemen.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_1269910
quote:
Op zondag 22 juli 2001 02:14 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel erg dat het slachtoffer zegt :"dit gebeurd omdat we buitenlanders zijn".

Is het niet zo dat iedere willekeurige passant op dat moment het slachtoffer had kunnen zijn van deze dronken lieden?

Ik vind het afschuwelijk wat er gebeurd is, maar het gaat me wat ver om direct "racisme" te gaan roepen al was het maar omdat ik nooit eerder heb vernomen dat mensen bekogeld zijn vanuit een raam louter vanwege het buitenlander zijn, en daarnaast omdat ik het erg kwalijk zou vinden om aan te nemen dat racisme inmidddels dergelijke vormen zou hebben aangenomen.

Ik klik net 10 minuten geleden op dit topic, en moet zeggen Cosma-Shiva verwoord precies wat ik wilde gaan typen, Mijn gedachte is dat de getroffen meneer wel boos zal zijn geweest en daarom heeft gezegd dat hij om zijn afkomst een brandblusser toegeworpen kreeg. Ik vindt dat hij zich schuldig maakt aan het uitspreken van vooroordelen. Het is niet juist om zijn belagers meteen te bestempelen als racist. Het had evengoed een autochtone den Heldernaar kunnen zijn.
  woensdag 25 juli 2001 @ 01:35:33 #24
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1270260
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 23:55 schreef Zanikneef het volgende:

Ik vindt dat hij zich schuldig maakt aan het uitspreken van vooroordelen. Het is niet juist om zijn belagers meteen te bestempelen als racist.

Doeltreffende uitspraak, is het eerste wat veel van
*de hunne* hier leren, omdat het prima werkt en vele deuren opent.

Ziekelijk en onterecht machtsmiddel..................

pi_1270379
quote:
Of dit soort acties normaal zijn of niet laten we voor het gemak even in het midden, het is wel een bevestiging dat er snel iets moet veranderen, ik vrees uiteindelijk voor een nog veel grotere escalatie
met uiteindelijk een oorlog als eindstation.
hahahaha

Wat een gelul... Onverdraagzaamheid jegens vreemdelingen is al zo oud als de weg naar rome. 'Snel iets moet veranderen'.. En wat zou er dan moeten veranderen volgens jou? Als een paar malloten een vluchteling in elkaar rossen zie jij dat als signaal dat het mis gaat? volgens mij moet je juist de haat en onverdraagzaamheid tegen gaan om een oorlog voorkomen... en niet hetgeen waartegen de haat gericht is! Dan hebben we namelijk inderdaad heel snel een derde wereldoorlog.

yesterday I woke up sucking a lemon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')