abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2003 @ 15:04:16 #1
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_15765515
Ik zal even de situatie uitleggen:
Ik speel regelmatig via netwerk RA2 met een maat van me via 2 100Mbit netwerkkaartjes met een UTP-crosslink kabel ertussen (en geprobeerd met switch ertussen). De game doet het verder, da's op zich het probleem niet. We spelen bijvoorbeeld een battle tegen elkaar.
Alleen als je zeg maar aan het bouwen bent en je leger steeds meer aan het uitbreiden bent wordt de lag die dat met zich meebrengt steeds en steeds erger. Als ik bijvoorbeeld 16 vliegtuigjes richting zijn kamp stuur na een tijdje dan is het simpelweg niet meer te spelen. Enorme vertraaaaging.
Ik snap werkelijk niet waar dit aan ligt, want we spelen dit spel beiden op een goede pc (beiden 1,7Ghz cpu, 128MB videokaartje, 768MB ram).

Ik heb al een aantal instellingen veranderd waarvan ik dacht dat die misschien tot een verbetering zouden kunnen leiden. Zo heb ik in de properties van het IPX/SPX protocol de frametype op beide pc's veranderd naar "Ethernet II", "Ethernet 802.3" en "auto detect" maar niets heeft effect.
We draaien overigens ook allebei patch 1.006 (de meest recente) van RA2 en hebben ook beiden 2 verschillende keys (logisch, anders zou ie het helemaal niet doen).

Hebben nog andere mensen last van dit probleem en zo ja, wat zijn eventuele oplossingen?
Want ik word zo onderhand erg moe van dit gekloot en het maakt de lol van het multiplayeren over LAN een stuk minder

Bedankt alvast voor opbouwende reacties!

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
pi_15765559
hmz multiplayer gedeelte van command and conquers hebben nooit echt lekker gelopen...das het enigste wat ik je kan vertellen helaas...
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  zondag 28 december 2003 @ 15:34:16 #3
67763 Girlhunter
doe wat je niet laten kunt...
pi_15766121
quote:
Op zondag 28 december 2003 15:06 schreef Gamedemon het volgende:
hmz multiplayer gedeelte van command and conquers hebben nooit echt lekker gelopen...das het enigste wat ik je kan vertellen helaas...
Met een antieke p.c. en dialup verbinding zeker? verder bijna nooit lag op de server van RA2!!
@TS; ik had alleen last van lag met een network game als ik veel A.I. kampen in de map had,of een te grote map had gemaakt (met mapeditor),maar ik neem aan dat dat het probleem niet is,heb je gewoon op Internet ook lag dan?Het lijkt erop dat je videokaart te weinig geheugen heeft,(8mb? nodig,correct me if wrong),lijkt me sterk maar goed,

anyway,ik ga RA ook maar `s weer installen,ff weer wat legers uitmoorden,i love this game..
//Trouwens,je kan met 1 serial# toch wel een netwerkgame spelen?? Mischien is dat beter?Nooit geprobeerd eigenlijk...

pi_15766283
quote:
Hebben nog andere mensen last van dit probleem en zo ja, wat zijn eventuele oplossingen?
Want ik word zo onderhand erg moe van dit gekloot en het maakt de lol van het multiplayeren over LAN een stuk minder
Ik ken het probleem (bij Generals, Zero Hour). Bij mij treedt het echter niet altijd op. Als het optreedt is in de meeste gevallen bij "unofficial maps". En dan inderdaad bij opbouw voor grote troepenmacht.
Maar gisteren zag ik toevallig een heel opvallend verschijnsel: in een map lag in het midden een stadje. In dat stadje was een "oil derrick" aanwezig. Deze was echter afgesloten door een hekje eromheen. Er stond een mannetje van een van de CPU tegenstanders bij die erin wilde. Het spel had enorme lag (ik speelde samen met een vriend van mij tegen een aantal cpu-tegenstanders). Tot het moment dat we dat ene mannetje neerschoten. De lag was ineens weg.
De enige reden die ik hier voor kan bedenken is dat bij unofficial maps troepen soms niet goed weten hoe ze zich moeten voortbewegen van punt a naar punt b. Zo speelde ik gisteren tegen twee tegenstanders in mijn eentje en werd alleen aangevallen door een tegenstander. Het spel (geen netwerk dus) was niet vooruit te branden (soms stond ie wel 10 seconden helemaal stil). Toen ik die ene aanvallende had verslagen was het tijd om eens bij de ander te gaan kijken. Daar stonden zeker 60 tanks. Ze reden doelloos rondjes. Zelfs toen ik hun basis naderde deden ze nauwelijks wat.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

(mijn netwerk is erg snel en de pc's zijn twee supersnelle krengen)

Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')