De Skannies
Thuis tegen Ajax. Vak 22, rij 9.
Willem: “Koud dat het is man”
Hendrik: “Is goed voor ons, dat zijn die Scandi’s gewend”
Willem: “Skannies? Wie?”
Hendrik: “Al die jongen uit Scandinavie, daar hoort Denemarken bij en Finland en Zweden en Noorwegen ook, maar daar hebben we er geen één van”.
W: “Oh ja, die jongen van die eerste goal, die Mika, d’s ook een Scandi toch?”
H: “Ja, hij komt uit Finland, maar we zullen hem wel kwijtraken, hij is zo goed”.
W: “Zeg dat, zeg dat, hij staat echt overal. Kijk nou loopt ie daar weer, net stond ie nog daar. Hij is echt snel”
H: “Dat is een ander Willem, dat is Berg Hestadt, wel een Scandi trouwens”
W: “Oh da’s die nieuwe, jeemig ja, wat lijken die kerels toch op elkaar”
H: “Nou dat valt toch wel mee, je moet goed kijken. Oooooooooooooooh, wat een beauty, wat een prachtige goal zeg”
W: “We pakken ze in man, voetballes,voetballes, voetballes. Die Hansson is echt super, dit deed ie tegen PSV ook al een keer”
H: “Willem, het was Hakansson – Jesper Hakansson, hij lijkt niet maar een klein beetje op Hansson”
W: “Ach wat, alleen die namen al. Ze zijn allemaal blond. Die Edman ook. En die Knopper.”
H: “Knopper is geen Scandinavier”
W: “Wel, daar heb ik het met Tjitte nog over gehad. Die zei dat er eigenlijk een schuin streepje door de O hoort".
H: “Dan heeft Tjitte je mooi bij de poot gehad. Knopper is een Amsterdammer, er zitten echt nog gewoon Nederlanders tussen.
W: “Nou gelukkig maar, ik heb niks tegen ze hoor, echt niet. Maar het zijn er wel veel”
H: “Het worden er niet minder nu de club aan het project Helsinki Heerenveen begint, ik weet niet of dat zo’n goed idee is eigenlijk. Het wordt wel wat erg Scandinavisch allemaal”.
W: “Helsinki Heerenveen? Dat meen je. Is onze seizoenskaart daar ook geldig dan? Komen die in de plaats van Zwolle of zo”
H: “Ach laat ook maar, hij fluit af man. We hebben gewonnen. Kom Willem, we gaan een biertje drinken”.