quote:van 1 t/m 18 januari.
In totaal wordt 11.052 km afgelegd. Onderverdeeld in specials: 5.628 km en verbindingsritten: 5.424 kmDe langste etappe: Tan-Tan Atar (1055km)
De kortste etappe: Dakar Dakar (113 km)
De langste special: Tidjikja Nema (736)
De kortste special: Dakar-Dakar (30 km)In totaal worden 17 etappes(incl. proloog) verreden:
Europa: 3
Marokko: 4
Mauritanië: 6
Mali: 2
Burkina Faso: 1
Senegal: 1
link : http://www.rtl.nl/sport/rtlgp/parisdakar/index.xml
Onder de deelnemers ook weer wat Nederlanders, waaronder Jan en Gerard de Rooy.
Ik ben benieuwd wat de Kia Sorento's er van bakken.
En team de Rooy mag dit jaar wel winnen bij de trucks.
quote:Das waar, laten we hopen dat het geen voorbode is van een slechte rally
Op zaterdag 27 december 2003 17:19 schreef sj44k het volgende:
tijdens de testritten mag dat nog he
quote:Onder Marokko
Op zaterdag 27 december 2003 17:25 schreef Volano het volgende:
Mauritanië? Waar ligt dat?
Wel al op leeftijd.
[Dit bericht is gewijzigd door Klonk op 28-12-2003 10:33]
quote:Das met die onafhankelijke vering he?
Op zondag 28 december 2003 10:26 schreef Klonk het volgende:
De nederlandse teams hebben veel mooi spul dit jaar, vooral de nieuwe Daf van Hans Bekx ziet er super uit
Mijn grote favoriet is Ginaf Power Rally, deze hebben een 12.6 liter DAF motor die ff opgefokt is tot 700pk met een aardig koppel van 3000 Nm vanaf 1.300 tot 1.700 tpm, ook de onafhankelijke wielophanging vind ik wel iets hebben, en wat betreft de wielbasis vind ik deze wel aardig iets korter nog als die van Bekx (mijn 2de favoriet), alleen de Ginaf vind ik wel ietwat hoog wat dus weer nadelig kan zijn voor het zwaarte punt.
Bij de auto's is het KIA team mijn favoriet 't zijn gewoon prachtige auto's
quote:owja dit issie
Op zondag 28 december 2003 16:12 schreef Klonk het volgende:
nee, dat is deze van een ander team, die rijden met een Ginaf, en de nieuwe van Hans Bekx is Daf
Meer info over dit team op www.ginafrallypower.nl, de wagen hieronder is die onafhankelijk geveerde wagen die trouwens tijdens de voorstelling aan de pers nog ff op de zijkant ging
lijkt me inderdaad wel iets wat makkelijker gebeurt, dat kantelen.. denk niet dat het in hun voordeel gaat werken omdat de wagen wel erg doorveert
ik denk dat de buiteling voor de camera kwam door iets te enthousiast willen zijn voor de camera, en showen dat wil nog wel es verkeerd aflopen.
alleen jammer dat de kamaz mee doet want anders had om het even welk nederlands team makkelijk kunnen winnen
quote:Das wel waar ja
Op zondag 28 december 2003 19:21 schreef Klonk het volgende:
maar ze hebben dezelfde instelbare vering van de gewone ginaf, en die kunnen ze instellen hard of zacht.ik denk dat de buiteling voor de camera kwam door iets te enthousiast willen zijn voor de camera, en showen dat wil nog wel es verkeerd aflopen.
alleen jammer dat de kamaz mee doet want anders had om het even welk nederlands team makkelijk kunnen winnen
vind het wel leuk dat er zoveel Nederlanders meedoen
voor ons landje zijn dat toch niet echt topsporten
heb er zin in!
quote:Gerard
Op zondag 28 december 2003 20:17 schreef Klonk het volgende:
De Daf van de zoon van De Rooy, ben de naam ff kwijt hoe die van voren heet
quote:was inderdaad bij hem ja
Op zondag 28 december 2003 20:59 schreef Leatherface het volgende:[..]
Gerard
|
Forum Opties | |
---|---|