abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16083906
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:18 schreef Sjors_Boes het volgende:

[..]

Hmm, olifantensex.

Friet eten en afvallen dus. Weer een excuus minder om niet af te vallen.

Nee. Friet heeft zowel koolhydraten als vet. En dat mag dus niet.
pi_16083959
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:20 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee. Friet heeft zowel koolhydraten als vet. En dat mag dus niet.

Oja klopt, komt van aardappelen.
pi_16084009
Alleen lijkt me alleen vet eten zeer ongezond voor vette mensen. Die hebben meestal namelijk al een cholesterolspiegel die te hoog is...
pi_16084176
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:23 schreef Sessy het volgende:
Alleen lijkt me alleen vet eten zeer ongezond voor vette mensen. Die hebben meestal namelijk al een cholesterolspiegel die te hoog is...
Zeiden ze net niet ook dat dat dieet niet uitmaakt voor hart en vaat ziektes en bloeddruk?

Ik ben trouwens nog nooit te dik geweest en weet niet wat afvallen is.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjors_Boes op 08-01-2004 22:33]

pi_16084581
Nou als ik het goed begrijp zorgt het vet dus vooral voor verzadiging, en omdat mensen dan minder of geen honger hebben met dieten gaan ze niet meer zo veel in de eet-fout en kunnen ze temperen. En houden ze dit veel langer vol.

En koolhydraten en suikers zijn dus ineens de boosdoener i.p.v. vet. Niet veel spaghetti, aardappelen en brood dus. Naja, ze doen maar. Ik vreet alles.

pi_16086679
Kijk het is heel simpel je moet gewoon niet te veel eten, of het nou vetten zijn of koolhydraten.
Het nadeel van vet eten is dat je er weinig energie van krijgt (er zit wel een hoop energie in) om namelijk een beetje lekker te kunnen sporten moet je toch echt wat koolhydraten nuttigen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_16089521
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:36 schreef Sjors_Boes het volgende:
Nou als ik het goed begrijp zorgt het vet dus vooral voor verzadiging, en omdat mensen dan minder of geen honger hebben met dieten gaan ze niet meer zo veel in de eet-fout en kunnen ze temperen. En houden ze dit veel langer vol.
Sjors, ik heb dat dieet uitgeprobeerd nog voor het bedacht werd geloof ik (ik experimenteer al 6 jaar met eten, want iedereen in onze familie is zeer zwaarlijvig en mijn moeder en ik doen er alles aan om de uitzondering te zijn), en ik werd knettergek van de honger. Ik had gewoon voortdurend honger, en ik was ook voortdurend misselijk, ik kan zoiezo niet goed tegen vet. Dat heb ik dus na een maand opgegeven, zonder ook maar een kilo te zijn kwijtgeraakt.

Voor mij werkt dit het beste:
ik eet 1 keer per dag, als ongeveer tweederde van de tijd die ik op ben voorbij is, die ene keer dat ik eet eet ik normaal en ik slik tussendoor met pillen de dubbele dosis van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitaminen en mineralen. Daarbij drink ik tussendoor magere melk en tomatensap en allerlei light drankjes (crystal clear e.d.)
Werkt vrij goed, en vrij snel (kilo of 4 per maand), en je hebt geen last van maagpijn door de melk, en door de vitaminen ben je minder hongering en minder boos. Een nadeel: het is niet vol te houden tijdens de menstruatie, want je loopt dan de hele dag hongerig rond. Het jojo effect als je verstandig eet is achteraf vrij beperkt, als je zoals met kerst en nieuwjaar op de taartjes en salades en frietjes af gaat, komt het er weer aan.

Het dieet waarbij je de ene dag melk en vruchtesappen drinkt en de andere normaal eet werkt ook vrij goed, en over een langere periode, maar daar heb je meer honger.

Van een "grasdieet" - dus als je alleen groente en granen eet, kreeg ik maagkrampen en honger... mijn oma is er wel 20 kilo mee afgevallen. Maar ja die zijn er ook weer aangekomen...

afvallen is zoiezo heel moeilijk, en er is gewoon geen dieet zonder het jojo effect, omdat mensen nadat ze klaar zijn met een dieet spontaan op al die verboden voedselproducten aanvallen... taartjes en zo.

vrijdag 9 januari 2004 @ 08:00:00 #208
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16092159
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:45 schreef Qi het volgende:
Ik zie meer in onderzoek naar een vetvervanger. Als er een veilige en goede vetvervanger op de markt komt dan scheelt dat al heel veel mensen met overgewicht. Verplicht afvallen past meer bij een dictatuur ofzo...
Als er verplicht gesolliciteerd moet worden door werklozen dan moeten die papzakken ook verplicht afvallen. Kost ook geld. Moet ik dan gaan betalen voor de vetzucht van een ander?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 9 januari 2004 @ 08:22:56 #209
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16092310
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:36 schreef Sjors_Boes het volgende:

En koolhydraten en suikers zijn dus ineens de boosdoener i.p.v. vet. Niet veel spaghetti, aardappelen en brood dus. Naja, ze doen maar. Ik vreet alles.

Iets preciezer:

Geraffineerde koolhydraten zijn deels de boosdoener. Dus wit brood, gewone pasta, etc.

Suikers (enkelvoudige koolhydraten) zijn waarschijnlijk de grootste boosdoener. Geraffineerde suiker moet je zo veel mogelijk vermijden. Suikers in vruchtensap (fructose; dus niet toegevoegd) zijn minder slecht maar suiker is en blijft suiker. Dus niet teveel fruit en vruchtensap.

Volkorenbrood en volkorenpasta leveren minder problemen. Rijst (bij voorkeur zilvervlies) slechts in kleine porties. Aardappelen ook. Aardappelen bevatte volgens mij zowel enkelvoudige (zetmeel) als meervoudige koolhydraten. Bovendien zijn ze op zich best gezond. Dus de aardappel helemaal in de ban doen is IMO onzin.

Verder ligt het toch ook heel erg aan de persoon in kwestie. De een heeft een trage stofwisseling, de ander een snelle. De laatste zal niet zo heel snel dik worden en kan het beste gewoon eten wat hij/zij wil.

Wat sowieso helpt:
- meer eiwitten, minder koolhydraten
- informatie zoeken over omega 3 en omega 6 vetten
- komkommer eten
- zorgen dat je meer spiermassa krijgt (dus gewichttraining)
- na het avondeten een wandeling van 30 tot 45 minuten maken
- gedurende de dag van begin tot eind steeds minder eten. Dus fiks ontbijt, redelijke lunch, sober diner.

Meer weet ik echt effe niet.

pi_16102138
het probleem met aardappels is dat de vezels die erin zitten bij koken uiteenvallen en de vitaminen worden weggeschild.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:34:59 #211
3542 Gia
User under construction
pi_16103348
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:54 schreef Sessy het volgende:
het probleem met aardappels is dat de vezels die erin zitten bij koken uiteenvallen en de vitaminen worden weggeschild.
Daarom ben ik ook altijd zo blij met nieuwe aardappelen. Even goed borstelen, daarna even koken en dan bakken, met wat kookroom en tijm. Heerlijk!! Jus overbodig en vitamientjes bewaard.
pi_16103622
Ik eet m'n aardappels zoiezo ongeschild.

Weet je wat ook lekker is, als na de barbecue de kolen alleen nog gloeien, inpakken in alufolie met glimmende zijde naar binnen, in de kolen leggen, en na een tijdje zijn ze klaar, kun je ze eten. Lekkkeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Beetje vodka erbij, zuur augurkje (bommetje oid heet dat?) ahhhhhh ik wou dat 't zomer was.

zaterdag 10 januari 2004 @ 23:33:11 #213
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16141392
quote:
Via commercials ofzo met de gevolgen van te dik zijn duidelijk maken en hoe het voorkomen kan worden...

Net zo effectief als de commercials tegen roken zeker.

Roken is een verslaving bij mensen, te dik zijn is ook een probleem dat je niet zomaar met kreten oplost! Ik ben zelf niet dik, en zal het nooit worden, dus ik kan me ook niet inleven in dikke mensen. Maar volgens mij moet je je (als je commercials gebruikt) juist meer concentreren op de POSITIEVE gevolgen van afslanken.

Nouja, eerlijk gezegd weet ik echt niet hoe je zo'n groot nationaal probleem moet oplossen

Ik heb zo weinig vet dat mijn handen en voeten nu al bejaard lijken, ken wel meer mensen die gewoon onmogelijk dik/vet worden

pi_16147268
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook altijd zo blij met nieuwe aardappelen. Even goed borstelen, daarna even koken en dan bakken, met wat kookroom en tijm. Heerlijk!! Jus overbodig en vitamientjes bewaard.

eeehh, kookroom, dat klinkt ook nogal vet, of is dat een light product
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 11 januari 2004 @ 12:46:14 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16149572
quote:
Op zondag 11 januari 2004 09:39 schreef Samson het volgende:

[..]

eeehh, kookroom, dat klinkt ook nogal vet, of is dat een light product

zolang je vet maar niet met koolhydraten eet en de dag erna koolhydraten zonder vet dan zit je goed. dus met aardappels lijkt me niet zo bien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 11 januari 2004 @ 13:08:45 #216
1762 YPPY
Yppiaans
pi_16150045
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 01:28 schreef Sessy het volgende:

afvallen is zoiezo heel moeilijk, en er is gewoon geen dieet zonder het jojo effect, omdat mensen nadat ze klaar zijn met een dieet spontaan op al die verboden voedselproducten aanvallen... taartjes en zo.

Als je af wilt vallen, moet je ook niet gaan dieeten, maar anders gaan leven. Met crashdieeten val je snel veel af, maar meteen als je weer hetzelfde als voorheen gaat eten. Je moet jezelf leren dat je anders moet eten en meer moet bewegen op een manier die je de rest van je lezen vol kunt houden. En dan kun je best soms iets ongezonds eten.
In de dieetclubs hier zijn er maar erg weinig mensen die afvallen mbv crashdieeten. Misschien zelfs niemand op het moment. En toch verdwijnen er nog steeds kilo's. Bij mij inmiddels 25.

Om nog op de topictitel te reageren: ik denk niet dat je iemand kunt dwingen om af te vallen. Je moet het echt zelf willen en er 100% achter staan. Anders lukt het niet. Net als met rokers en junks.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_16153187
Yppy ik heb een keer geprobeerd om langduring mijn levensstijl aan te passen. Dat heb ik toen zo ver doorgedreven tot ik vel en bonen was en niet meer 5 treden omhoog kwam zonder dat 't voor m'n ogen zwart werd... Dank je ik houdt het u, 5 jaar later, bij crashdieten okay?
  zondag 11 januari 2004 @ 16:33:22 #218
1762 YPPY
Yppiaans
pi_16155838
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:17 schreef Sessy het volgende:
Yppy ik heb een keer geprobeerd om langduring mijn levensstijl aan te passen. Dat heb ik toen zo ver doorgedreven tot ik vel en bonen was en niet meer 5 treden omhoog kwam zonder dat 't voor m'n ogen zwart werd... Dank je ik houdt het u, 5 jaar later, bij crashdieten okay?
Van mij mag je, je zal zelf ook wel weten dat crashdieten niet gezond zijn, maar als jij je daar fijn bij voelt, moet je dat vooral doen.
En met je levensstijl aanpassen bedoel ik niet dat je niks moet eten. Integendeel. Je kunt gewoon drie keer per dag eten, maar dan anders. Als je te weinig energie binnenkrijgt, ben je ook niet gezond bezig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_16155892
Haha, hier heb ik op school eens een discussie over moeten voeren. Zijn overigens wel argumenten voor te vinden.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zondag 11 januari 2004 @ 16:37:14 #220
1762 YPPY
Yppiaans
pi_16155987
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:34 schreef Cynic het volgende:
Haha, hier heb ik op school eens een discussie over moeten voeren. Zijn overigens wel argumenten voor te vinden.
Welke argumenten heb je toen gebruikt?
*OUD heilige*
pi_16158406
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:37 schreef YPPY het volgende:

[..]

Welke argumenten heb je toen gebruikt?

Ehm, ik was toen publiek. Maar vooral de kosten voor medische zorg en overlast (klinkt wel erg cru trouwens) voor andere. Jongen die hem hield was overigens in een half jaar van 120 naar 85 kilo gegaan zonder dieet.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_16161713
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:33 schreef YPPY het volgende:

[..]

Van mij mag je, je zal zelf ook wel weten dat crashdieten niet gezond zijn, maar als jij je daar fijn bij voelt, moet je dat vooral doen.
En met je levensstijl aanpassen bedoel ik niet dat je niks moet eten. Integendeel. Je kunt gewoon drie keer per dag eten, maar dan anders. Als je te weinig energie binnenkrijgt, ben je ook niet gezond bezig.

Drie keer per dag eten, ook als ik alleen maar groente eet, dan word ik nog dik... Bij ons in de familie zit een gen waardoor wij een verstoorde hormonenhuishouding hebben... volgens bloedtestjes heb ik zo bijv. 6x meer oestrogenen dan een normale vrouw... zonder dat ik de pil slik. En vrouwen aan de pil worden ook dikker, alleen in de pil zit lang niet zo veel hormonen als ik dan dus zo maar van mezelf heb... dat is dan nog maar 1 voorbeeld.
ik zit al op verschillende dieten sinds ik 2 was of zo
pi_16162487
lulkoek!
Zegt 1m90 65kg!
Een ieder is zoals hij/.zij is..
Basta. Punt. Uit.
pi_16163545
wat ik ook zeg is dat je mensen moet gaan helpen die al zo duidelijke schade van hun vetzucht ondervinden dat het te zielig is. Eten kan net zo goed een verslaving zijn.
Gewoon 120 kilo of zo - prima, ga je gang, maar als je 160 kilo bij 160 cm lengte bent en je hele benen zijn een en al wond, dan mogen ze je toch wel even in een ziekenhuis stoppen.
  zondag 11 januari 2004 @ 20:21:25 #225
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16164272
Effe voor de duidelijkheid het gaat hier niet om mooi/lelijk maar om de kosten van overgewicht voor de maatschappij.

Dus wie geen hele goede reden heeft moet afvallen. Of extra gaan betalen.

Als het over roken of auto's gaat is het heel normaal, nou gaat de helft opeens lullen over uiterlijk. Heeft er niets mee te maken.

Maar goed.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')