quote:Ik weet het niet. Ik eet behoorlijk gezond. 't Zit ook in de familie. Iedereen van ons bloed wordt pas dikker na het 40e levensjaar.
Op zondag 28 december 2003 16:48 schreef Samson het volgende:[..]
Het kan er ook mee te maken hebben wat je eet, misschien valt bepaald voedsel niet goed bij je en gaat het daarom zo snel door je lijf heen en neem je het niet voldoende op. Misschien een idee om daar ns wat mee te experimenteren, dan kom je misschien wel een paar kg bij...
quote:Maar jij bent niet iedereen van jullie bloed, jij bent gewoon jezelf, in mijn familie is niemand hetzelfde, dikkerds en dunnerds, alle soorten en maten..... maar wat ik al zei, als je gewoon gezond bent maakt het toch niet uit? of je moet hetzelf niet mooi vinden of zo, dat is een ander verhaal....
Op zondag 28 december 2003 16:50 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ik weet het niet. Ik eet behoorlijk gezond. 't Zit ook in de familie. Iedereen van ons bloed wordt pas dikker na het 40e levensjaar.
quote:Ik ben niet mijn familie inderdaad, maar iedere familie heeft wel bepaalde karakteristieke eigenschappen, natuurlijk. Langs mijn vaders kant waren ze allemaal heel dun en toch waren het grote eters en drinkers. Langs mijn moeders kant zijn ze allemaal 'te' dik. Het bloed, of de genen, zit er dus zeker voor een deel tussen. Aan mijn gehele figuur zie je de trekken van mijn vaders kant. Zo duidelijk dat ik ze zelf zie.
Op zondag 28 december 2003 17:16 schreef Samson het volgende:[..]
Maar jij bent niet iedereen van jullie bloed, jij bent gewoon jezelf, in mijn familie is niemand hetzelfde, dikkerds en dunnerds, alle soorten en maten..... maar wat ik al zei, als je gewoon gezond bent maakt het toch niet uit? of je moet hetzelf niet mooi vinden of zo, dat is een ander verhaal....
Ik ben weinig bezig met mijn uiterlijk, vind het zelfs tijdsverpilling om er meer tijd in te steken dan de noodzakelijke hygiene en verzorging. Het wordt anders algauw een discriminatievorm, he. Ik ben tevreden met wat ik heb, al zal niet iedereen mijn tevredenheid over mijn figuurtje delen.
quote:Zolang je zelf tevreden bent, daar gaat het om hoor! Ik zie weinig van mezelf terug bij mn familie, misschien moet ik me toch maar ns t een en ander gaan afvragen, haha...
Op zondag 28 december 2003 17:25 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ik ben niet mijn familie inderdaad, maar iedere familie heeft wel bepaalde karakteristieke eigenschappen, natuurlijk. Langs mijn vaders kant waren ze allemaal heel dun en toch waren het grote eters en drinkers. Langs mijn moeders kant zijn ze allemaal 'te' dik. Het bloed, of de genen, zit er dus zeker voor een deel tussen. Aan mijn gehele figuur zie je de trekken van mijn vaders kant. Zo duidelijk dat ik ze zelf zie.
Ik ben weinig bezig met mijn uiterlijk, vind het zelfs tijdsverpilling om er meer tijd in te steken dan de noodzakelijke hygiene en verzorging. Het wordt anders algauw een discriminatievorm, he. Ik ben tevreden met wat ik heb, al zal niet iedereen mijn tevredenheid over mijn figuurtje delen.
quote:Vooral als de loodgieter je met enige regelmaat een zakcentje komt geven.
Op zondag 28 december 2003 17:43 schreef Samson het volgende:[..]
Zolang je zelf tevreden bent, daar gaat het om hoor! Ik zie weinig van mezelf terug bij mn familie, misschien moet ik me toch maar ns t een en ander gaan afvragen, haha...
quote:Ow, ik dacht al, waarom doet iet dat toch steeds
Op zondag 28 december 2003 17:44 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Vooral als de loodgieter je met enige regelmaat een zakcentje komt geven.
quote:Het blijft inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Ik ben het met je eens dat je het niet verplicht kunt stellen, maar indirect kun je "goed gedrag" wel belonen. Een SIRE campagne gaat waarschijnlijk niet werken, daarom pleit ik voor een andere, ook in het algemeen door te voeren aanpak:
Op zaterdag 27 december 2003 15:08 schreef Reintje het volgende:
Het is inderdaad puur eigen verantwoording. Je gewicht. Met uizondering van sommige gevallen natuurlijk, maar over het algemeen wel. Het is makkelijk te zeggen waar het aan ligt. Maar uiteindelijk, ieder pondje komt door het mondje.
Door de ziektekostenpremies voor mensen met een duidelijk overgewicht (of andere indicaties) te verhogen ("voelbaar") geef je mensen een steviger prikkel en komt een direct verband tussen overgewicht en medische gevolgen duidelijker naar voren.
Mensen met chronische klachten krijgen sowieso al een dikke bonus, waar ze maar weinig tegen kunnen doen, waarom zou je mensen die hun eigen verantwoordelijkheid ontlopen dan zo makkelijk er van af laten komen?
Maar je kan het ook overdrijven. De hele wereld kankert op de rokertjes, maar hoeveel betalen wij aan mensen die ECHT te dik zijn en een hartklap krijgen?
Verplichten kan je het niet, maar je zou het haast gaan willen.
En ja, echt dikke mensen hebben al heel veel te lijden in deze maatschappij, maar als je ervover klaagt, moet je ook zo stoer zijn om te gaan sporten / verstandig eten....
quote:Ja, uitwisselingsprogramma hehe.
Op zaterdag 27 december 2003 14:44 schreef post-it het volgende:
stuur ze naar een afslank kamp in somalie ofzow en haal een groep van die mensen hier 2 problemen opgelost
ZO dik zijn is namelijk al een voedselverslaving.
P.S. mooie vrouwen zijn natuurlijk verplicht hun foto en maten naar mij door te mailen
[Dit bericht is gewijzigd door xenobinol op 08-01-2004 15:47]
die willen ondertussen al geholpen worden, kunnen zichzelf echter niet in de hand houden, net een junk.
en daar zijn geen instellingen voor, die moeten het zelf thuis zien te redden. een junk laat je toch ook niet thuis afkicken?
Beslist een aanrader voor normale dikkerds om zich even lekker slank te voelen.
Ben het trouwens wel eens, vele dikkerds zijn als rokers, zij eten gewoon teveel maar ontkennen dit stelselmatig als een volleerd verslaafde, en doen bovendien ook nog te wienig aan beweging. Ook dat het in de familie of genen zit komt vaak over als smoes.
quote:Ja ik heb 2 van die omas...
Op donderdag 8 januari 2004 21:06 schreef Sjors_Boes het volgende:Ben het trouwens wel eens, vele dikkerds zijn als rokers, zij eten gewoon teveel maar ontkennen dit stelselmatig als een volleerd verslaafde, en doen bovendien ook nog te wienig aan beweging. Ook dat het in de familie of genen zit komt vaak over als smoes.
Oma 1 at eens op een avond de hele suikerpot (halve kilo suiker) leeg, terwijl wij met z'n vieren dat hadden gezien, en zij bleef het ontkennen!
Oma 2:
favoriete gerecht: een pak oploscacao met suiker met een pak boter en een pak vermaalde nootjes mengen, uitrollen tot een worst, en opeten. Dat eet ze in 1 dag! Dat zijn bijna 2 kilo chocolade-nootjes-suiker!
En daar houdt het niet op, als ze een omelettje maakt gaat er een heel pak eieren en melk in, 's avonds eet ze een kippetje (een hele kippetje welteverstaan), en ze gaat iedere dag groente en fruit inkopen met zo'n karretje waar je turkse vrouwen mee ziet lopen. Die is ook iedere dag vol.
En ze hield 40 jaar vol dat ze maar 120 woog omdat haar weegschaal maar tot 120 kon.
Zeg nou zelf, dat is toch gewoon iemand die verslaafd is, en zijn verslaving niet in de hand heeft, net als een alcoholverslaafde, die blijft ook zeggen dat hij maar 1 glaasje heeft gedronken. Een alcoholverslaafde kickt ook in een kliniek af, en dat moet met dikke mensen de eerste paar weken ook gebeuren, ten minste tot de maag weer gekrompen is en de periode waarin je lichaam het afleert om grote hoeveelheden suiker nodig te hebben voorbij is.
quote:Inderdaad.
Op donderdag 8 januari 2004 21:14 schreef Sessy het volgende:
---knip---
Ik zat de hele tijd te zoeken naar een sarcastische toon maar ik kan hem niet vinden, dus ik stel vast dat je het eigenlijk met me eens bent.
quote:Yorin is interessanter nu.
Op donderdag 8 januari 2004 21:56 schreef Sjors_Boes het volgende:
Nu Rondom 10 op Ned 1 erover.
Gaat over mannen die vallen op supervette vrouwen en ze ook nog verder vetmesten. Echt goor!!
Wanneer houdt het op met de betutteling in Nederland
quote:Hmm, olifantensex.
Op donderdag 8 januari 2004 22:13 schreef Gia het volgende:[..]
Yorin is interessanter nu.
Gaat over mannen die vallen op supervette vrouwen en ze ook nog verder vetmesten. Echt goor!!
Op Ned 1 zitten allemaal "Atkins-dieet-fans" te preken dat je vet kunt eten en dat je koolhydraten moet weglaten. Friet eten en afvallen dus. Weer een excuus minder om niet af te vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |