abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15761085
quote:
Op zondag 28 december 2003 10:59 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

[afbeelding]

(opsluiten die ouders)

OMG. Die ouders mogen idd wel eens opgesloten worden... Schatting van het gewicht? Ik gok een kilo'tje of 5 boven mijn gewicht... (En volgens mij zijn die kinderen 6, 7 of 8... )
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_15761306
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:11 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

OMG. Die ouders mogen idd wel eens opgesloten worden... Schatting van het gewicht? Ik gok een kilo'tje of 5 boven mijn gewicht... (En volgens mij zijn die kinderen 6, 7 of 8... )

Dat kan alleen maar in Amerika zijn, het land der onbegrensde mogelijkheiden (en onbegrensde vetzucht...)
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 28 december 2003 @ 11:55:24 #153
3542 Gia
User under construction
pi_15761598
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:06 schreef Samson het volgende:

[..]

16 sneden brood, hallo At je dat dan altijd thuis of zo, want als je op school of zo dan andere kinderen zag eten had je dan niet het idee van, hee, ik eet wel erg veel. Een gezonde eetlust kun je dat echt niet meer noemen hoor.... Dan zet ik ook wel vraagtekens bij wat jij als lijnen en sporten beschouwt, als je zoveel brood eten als een gezonde eetlust ervaart vraag ik me af wat je definitie is van lijnen....... 12 sneden brood ipv 16? Zolang je geen medische reden hebt waarom je niet af zou kunnen vallen, kan dus echt iedereen met de juiste dicipline wel afvallen, als je het tenminste echt wilt. Als je het niet wilt, maakt niet uit, geen enkel probleem mee, maar als je dan gaat zeggen dat niets werkt moet je niet zeuren, het kan namelijk altijd!

Thuis ja! Ik heb het over de basisschool-leeftijd. Ik at met 9 jaar met gemak 16 sneden brood en mijn moeder liet dat toe! Gelukkig ben ik niet moddervet en was ik dat als kind ook niet, maar ik heb wel overgewicht waar ik zeer moeilijk vanaf kom.

En IK vond 16 sneden brood eten niet "een gezonde eetlust", maar mijn moeder wel! Als kind heb je daar geen idee van. Je eet zoveel je lust, en ik lustte veel! Hé ik was een jaar of 9! En dat is alweer 31 jaar geleden.

Als kinderen teveel eten is het de schuld van de ouders dat ze later te dik worden.

En ik ben het met je eens dat iedereen die dat wil af kan vallen, maar IK op dit moment dus nog niet. Moet eerst een open-hartoperatie ondergaan en daarna kan ik, als het goed is, veel intensiever sporten dan nu.

Verder kan ik je ook verzekeren dat ik niet zo iemand ben die 's avonds lekker de frietpan aanzet. Dat vind ik namelijk walgelijk. Ik lust niet eens friet en houdt ook niet van snacks en chips en zo. Ik eet normaal gezond eten, verse groente en absoluut niet te veel vet. Het gaat er bij mij gewoon niet af. Ik zit al 4 jaar op 92 kilo. Ik hoop straks na de operatie gemakkelijker gewicht te verliezen.

Maar nogmaals, het ligt wel aan het feit dat mijn moeder mij vroeger zoveel liet eten als ik zelf wilde, dat ik nu zo'n moeite heb om op het juiste gewicht te komen en te blijven.

Ik weet zeker dat mijn kinderen die problemen niet zullen krijgen.

zondag 28 december 2003 @ 11:56:22 #154
3542 Gia
User under construction
pi_15761612
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:33 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat kan alleen maar in Amerika zijn, het land der onbegrensde mogelijkheiden (en onbegrensde vetzucht...)

Zo ziet dat jongetje dat ik ken er dus ook uit. Gewoon in Nederland en dat kind is nu 3 jaar of zo.
  zondag 28 december 2003 @ 12:01:57 #155
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_15761700
En wie gaat dan bepalen wat te dik is en wat niet?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_15761828
De Tweede Kamer na deskundig advies?
  zondag 28 december 2003 @ 12:10:52 #157
3542 Gia
User under construction
pi_15761854
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:01 schreef Martijn_77 het volgende:
En wie gaat dan bepalen wat te dik is en wat niet?
Daar heb je de quetelet index voor, toch?
pi_15761970
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb je de quetelet index voor, toch?

Linkje als ie op Internet staat?
Some say in ice
  zondag 28 december 2003 @ 12:18:57 #159
3542 Gia
User under construction
pi_15762027
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:16 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Linkje als ie op Internet staat?

voedingscentrum.nl of zo?

http://www.voedingscentrum.nl/index.jsp

Rechts onderaan staan wat testjes, o.a. gewichtstest.

Ik moet dus tussen de 55 en 73 wegen voor een gezond gewicht.

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 28-12-2003 12:24]

pi_15762359
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Thuis ja! Ik heb het over de basisschool-leeftijd. Ik at met 9 jaar met gemak 16 sneden brood en mijn moeder liet dat toe! Gelukkig ben ik niet moddervet en was ik dat als kind ook niet, maar ik heb wel overgewicht waar ik zeer moeilijk vanaf kom.

En IK vond 16 sneden brood eten niet "een gezonde eetlust", maar mijn moeder wel! Als kind heb je daar geen idee van. Je eet zoveel je lust, en ik lustte veel! Hé ik was een jaar of 9! En dat is alweer 31 jaar geleden.

Als kinderen teveel eten is het de schuld van de ouders dat ze later te dik worden.

En ik ben het met je eens dat iedereen die dat wil af kan vallen, maar IK op dit moment dus nog niet. Moet eerst een open-hartoperatie ondergaan en daarna kan ik, als het goed is, veel intensiever sporten dan nu.

Verder kan ik je ook verzekeren dat ik niet zo iemand ben die 's avonds lekker de frietpan aanzet. Dat vind ik namelijk walgelijk. Ik lust niet eens friet en houdt ook niet van snacks en chips en zo. Ik eet normaal gezond eten, verse groente en absoluut niet te veel vet. Het gaat er bij mij gewoon niet af. Ik zit al 4 jaar op 92 kilo. Ik hoop straks na de operatie gemakkelijker gewicht te verliezen.

Maar nogmaals, het ligt wel aan het feit dat mijn moeder mij vroeger zoveel liet eten als ik zelf wilde, dat ik nu zo'n moeite heb om op het juiste gewicht te komen en te blijven.

Ik weet zeker dat mijn kinderen die problemen niet zullen krijgen.

Je hebt in elk geval een goede instelling, je kinderen mogen blij zijn met zo'n moeder! Je hebt gelijk dat je daar als kind natuurlijk minder aan kunt doen en dat je ouders daar meer verantwoordelijk voor zijn. Ik hoop dat je na de operatie weer een goede start kunt maken, veel sterkte met de operatie, het lijkt me niet niets, toch best wel ingrijpende procedure... Misschien is het een idee om na de operatie langzaam een loopschema op te bouwen, ik was ietsje te dik... maar sinds ik 3x per week atletiek doe is het eraf gevlogen, dat is echt een supermethode om vet te verbranden, maar je moet lopen natuurlijk wel leuk vinden. Als je gaat fitnessen of zo moet je niet verwachten dat je veel gewicht verliest, zolang je maar een sport doet die je wel leuk vind, anders haak je snel weer af. Veel succes!
pi_15763042
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:27 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat je geen eigen huishouden voert.

1/3e van een inkomen is wel degelijk wat er gemiddeld aan voedsel wordt uitgegeven in een gezin.
Dan heb ik het over gezinnen die iedere dag ontbijten ( brood met beleg ), middageten idem, avondeten aardappels/vlees/groente of een ander compleet gerecht en een toetje na bijvoorbeeld, melk drinken en fruit eten.

Ik voer wel een eigen huishouden, maar dat is een 1 persoons huishouden, verder hebben veel van mijn kennissen ook een 1 of 2 persoons huishouden, dus daardoor kan mijn kijk op eetkosten wel vertekenen. Ik moet toch echt heel goed mijn best doen om meer dan 70 euro in de week aan normaal voedsel (groente, fruit, brood, en vlees) uit te geven.
Daarbij reken ik niet mijn snoep en tussendoortjes, wat dat is pure luxe.
  zondag 28 december 2003 @ 16:12:22 #162
3542 Gia
User under construction
pi_15767238
quote:
Op zondag 28 december 2003 13:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik voer wel een eigen huishouden, maar dat is een 1 persoons huishouden, verder hebben veel van mijn kennissen ook een 1 of 2 persoons huishouden, dus daardoor kan mijn kijk op eetkosten wel vertekenen. Ik moet toch echt heel goed mijn best doen om meer dan 70 euro in de week aan normaal voedsel (groente, fruit, brood, en vlees) uit te geven.
Daarbij reken ik niet mijn snoep en tussendoortjes, wat dat is pure luxe.

Ik zit met een gezin met twee kinderen (4 personen dus) en een kat, konijn en hamster op ongeveer 100 euro per week.
Dus voor alle boodschappen, niet alleen voedsel, maar ook schoonmaakmiddelen en zo.
pi_15767510
quote:
Op zondag 28 december 2003 10:59 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

normale mensen kunnen niet in de minderheid zijn, daarom heet het normaal. Wel kan het zijn dat wat "vroeger"(willekeurige tijd terug waarin een ander type mens normaal was) normaal was het nu niet meer is.

Ik weet wel wat de definitie is van 'normaal', maar als je goed om je heen kijkt, en mensen goed kent, dan zul je merken dat er geen normaal is. Wat wij kennen als normaal is gebaseerd op een kleine omgeving en op de beeldbuis. Wat normaal is nu en bij ons is het op een andere plaats of tijd niet. Wat is normaal dan meer dan een momentopname?
Er wordt een beeld van normaliteit opgedrongen, maar dat strookt voor geen meter met de werkelijkheid. Dat bedoelde ik met dat normale mensen in de minderheid zijn. Kijk maar es goed om je heen als je de stad doorkruist.
De meesten die aan het normale beeld voldoen zijn jongeren en dat is voor een groot deel omdat hun lichaam nog kan recupereren van de geleden voedsel- en omgevingsschade.

In zowel Belgie als Nederland hoor ik veel mensen voor wie het uiterlijk van dermate belang is dat ze een groot deel van hun leven eraan aanpassen. En als je dan vraagt waarom, dan komt het uiteindelijk altijd terug op de bladen en de televisieinvloeden. En als dat het niet is, dan is er wel altijd die buurman, vriend of partner die een sturing uitoefent.
Er zijn immers maar weinig mensen (ze zijn er natuurlijk wel) die op de lijn letten voor de eigen gezondheid.

Te dun is ook een probleem. Ik weeg te weinig en wat ik ook eet, het komt er gewoon niet bij. Ik weet dat er meerderen zijn met dat probleem, maar dat komt niet echt aan bod in de media.

www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_15767541
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zit met een gezin met twee kinderen (4 personen dus) en een kat, konijn en hamster op ongeveer 100 euro per week.
Dus voor alle boodschappen, niet alleen voedsel, maar ook schoonmaakmiddelen en zo.

Dat is heel goedkoop. Waar doe jij je boodschappen?
pi_15767618
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

voedingscentrum.nl of zo?

http://www.voedingscentrum.nl/index.jsp

Rechts onderaan staan wat testjes, o.a. gewichtstest.

Ik moet dus tussen de 55 en 73 wegen voor een gezond gewicht.

Ik moet dan tussen de 64 en de 85 wegen.
Some say in ice
pi_15767712
Goeie site van het voedingscentrum, zij rekenen een BMI van 19 tot de categorie 'gezond gewicht'. Je leest altijd overal maar dat je niet gezond bezig bent als je onder de 20 zit, maar da's echt onzin. Als je te ver daaronder zit natuurlijk wel, maar er zijn zat mensen met 19 en die kunnen gewoon kerngezond zijn hoor
pi_15767911
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:30 schreef thaleia het volgende:
Goeie site van het voedingscentrum, zij rekenen een BMI van 19 tot de categorie 'gezond gewicht'. Je leest altijd overal maar dat je niet gezond bezig bent als je onder de 20 zit, maar da's echt onzin. Als je te ver daaronder zit natuurlijk wel, maar er zijn zat mensen met 19 en die kunnen gewoon kerngezond zijn hoor
Volgens het voedingscentrum ben ik op ideaal gewicht. Terwijl de dokter me zei dat 1m80 en 60kg echt te dun is.
  zondag 28 december 2003 @ 16:40:18 #168
3542 Gia
User under construction
pi_15767984
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:23 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Dat is heel goedkoop. Waar doe jij je boodschappen?

C-1000! Gemiddeld zo'n 12 euro per dag. In het weekend wat meer en dan ook naar de Aldi voor bier, wijn en fris. Maar totaal ongeveer 100 euro per week. Kan soms wat meer zijn, soms wat minder.

Maar ik vind dat nog niet zo goedkoop. Is omgerekend toch nog altijd 220 gulden. Zo'n 900 gulden per maand.

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 28-12-2003 16:42]

pi_15768004
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:40 schreef Gia het volgende:

[..]

C-1000! Gemiddeld zo'n 12 euro per dag. In het weekend wat meer en dan ook naar de Aldi voor bier, wijn en fris. Maar totaal ongeveer 100 euro per week. Kan soms wat meer zijn, soms wat minder.

Keurig.

't Is inderdaad nog steeds een hoop geld, maar het leven wordt er natuurlijk niet goedkoper op.

[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 28-12-2003 16:44]

pi_15768088
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:37 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Volgens het voedingscentrum ben ik op ideaal gewicht. Terwijl de dokter me zei dat 1m80 en 60kg echt te dun is.

Ach, dokters, zolang je goed functioneert en geen problemen ondervind met je gezondheid. Het is idd wel aan de lichte kant geloof ik, maar zolang je wel goed en gezond eet, je zal wel een hoog metabolisme hebben dan.
pi_15768106
seriewoordenaar, je zit dan ook heel dicht tegen "te licht" aan

<- 21 BMI

PS. shoppen bij de aldi is ook lekker goedkoop :p

[Dit bericht is gewijzigd door KlaPMonGooL op 28-12-2003 16:46]

pi_15768137
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:44 schreef Samson het volgende:
Ach, dokters, zolang je goed functioneert en geen problemen ondervind met je gezondheid. Het is idd wel aan de lichte kant geloof ik, maar zolang je wel goed en gezond eet, je zal wel een hoog metabolisme hebben dan.
Precies. Zolang je niet overdreven vatbaar bent voor griepjes en verkoudheden, en het niet voortdurend koud hebt, zit het wel goed.
pi_15768141
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:44 schreef Samson het volgende:

[..]

Vooral een snelle spijsvertering. Als ik eet of drink, dan ben ik dat een uur later weer kwijt, als je snapt wat ik bedoel.
Het nadeel is dat je weinig reserves hebt. Bij iets als griep voel je je waarschijnlijk sneller futteloos dan iemand met meer opgestapelde vetten en reserves.
  zondag 28 december 2003 @ 16:48:41 #174
3542 Gia
User under construction
pi_15768205
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:46 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Vooral een snelle spijsvertering. Als ik eet of drink, dan ben ik dat een uur later weer kwijt, als je snapt wat ik bedoel.
Het nadeel is dat je weinig reserves hebt. Bij iets als griep voel je je waarschijnlijk sneller futteloos dan iemand met meer opgestapelde vetten en reserves.

Valt wel mee hoor. Iemand die al dat vet mee moet sjouwen is in geval van griep ook sneller uitgeput.
pi_15768208
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:46 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Het kan er ook mee te maken hebben wat je eet, misschien valt bepaald voedsel niet goed bij je en gaat het daarom zo snel door je lijf heen en neem je het niet voldoende op. Misschien een idee om daar ns wat mee te experimenteren, dan kom je misschien wel een paar kg bij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')