quote:Wij zitten niet aan 1/3, maar het meeste doen we zelf en dat scheelt in het budget.
Op zaterdag 27 december 2003 20:27 schreef Mirage het volgende:[..]
Ik heb de indruk dat je geen eigen huishouden voert.
1/3e van een inkomen is wel degelijk wat er gemiddeld aan voedsel wordt uitgegeven in een gezin.
Dan heb ik het over gezinnen die iedere dag ontbijten ( brood met beleg ), middageten idem, avondeten aardappels/vlees/groente of een ander compleet gerecht en een toetje na bijvoorbeeld, melk drinken en fruit eten.
quote:zeker met de euro. ik soms wel 50% in een slechte maand.
Op zaterdag 27 december 2003 20:27 schreef Mirage het volgende:[..]
Ik heb de indruk dat je geen eigen huishouden voert.
1/3e van een inkomen is wel degelijk wat er gemiddeld aan voedsel wordt uitgegeven in een gezin.
Dan heb ik het over gezinnen die iedere dag ontbijten ( brood met beleg ), middageten idem, avondeten aardappels/vlees/groente of een ander compleet gerecht en een toetje na bijvoorbeeld, melk drinken en fruit eten.
Wat is dik ?
Ik lees hier over " 2 vliegtuig stoelen nodig hebben etc ".
Als je zó dik bent dan héb je standaard een probleem, danwel lichamelijk danwel geestelijk.
Géén van beide kan je die persoon direct aanrekenen.
Alles wat onder dit " richt " gewicht zit lijkt mij niet een gewicht waarover je mag vallen.
Want wát is overgewicht waar ji jlast van hebt ?
Alleen dergelijke extreme gevallen dus.
quote:twijfelgevalletje
Op zaterdag 27 december 2003 20:34 schreef toska het volgende:
Ik ben dus zo'n 10 kilo te zwaar
quote:Lijkt me toch niet erg? Ik hou het meest van mollige vrouwen en daarin ben ik niet de enige. Mijn eigen vrouw is ook dikker dan de standaard. Het 'wetenschappelijk onderbouwde' ijkgewicht is zo relatief dat het een deel van zijn functie niet vervult.
Op zaterdag 27 december 2003 20:34 schreef toska het volgende:
Ik ben dus zo'n 10 kilo te zwaar
btw ik ben 1.70 en 78 kilo
quote:Rubensiaans.
Op zaterdag 27 december 2003 20:40 schreef toska het volgende:
Ik heb volgens de regels bmi overgewicht , een ongezond gewicht zelfsbtw ik ben 1.70 en 78 kilo
quote:Zonder foto is daar weinig reden toe. Ik ben algemeen bezig.
Op zaterdag 27 december 2003 20:43 schreef toska het volgende:
*bloos*
quote:Ik ga ff idols kijken , slaap lekker voor straks
Op zaterdag 27 december 2003 20:44 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Zonder foto is daar weinig reden toe. Ik ben algemeen bezig.
quote:Ah, Idols, helemaal vergeten. Thx voor de reminder.
Op zaterdag 27 december 2003 20:47 schreef toska het volgende:[..]
Ik ga ff idols kijken , slaap lekker voor straks
Volg jezelf i.p.v. je weegschaal.
quote:En wat wil je hier mee zeggen????????
Op zondag 28 december 2003 00:25 schreef Party_P het volgende:
er zijn veel dikkerds die door eigenschuld dik zijn geworden, maar er zijn ook dikkerds die door allerlij dingen dik zijn geworden, zonder dat ze er echt wat aan konden doen
quote:dat veel mensen het aan zich zelf te danken hebben, en sommige gewoon pech hebben door ziektes or wha ever...
Op zondag 28 december 2003 00:26 schreef toska het volgende:[..]
En wat wil je hier mee zeggen????????
tevens ben ik van mening dat veel mensen met een beetje meer discipline er wat aan kunnen doen..
*proest* ik ben zelf het levende bewijs ....
quote:Als ik een paar mensen tegenkom die lichtelijk te dik zijn erger ik me daar totaal niet aan...Ze weten zelf wel hoe ongezond het is als het uit de hand loopt.
Op zondag 28 december 2003 00:28 schreef DAMH het volgende:[..]
dat veel mensen het aan zich zelf te danken hebben, en sommige gewoon pech hebben door ziektes or wha ever...
tevens ben ik van mening dat veel mensen met een beetje meer discipline er wat aan kunnen doen..
*proest* ik ben zelf het levende bewijs ....
Leve de a-normale mensen
quote:De normale mensen zijn zelfs sterk in de minderheid, als je om je heen kijkt. Wat betekent het woord 'normaal' eigenlijk nog...
Op zondag 28 december 2003 03:23 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Als ik een paar mensen tegenkom die lichtelijk te dik zijn erger ik me daar totaal niet aan...Ze weten zelf wel hoe ongezond het is als het uit de hand loopt.
Leve de a-normale mensen
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:30 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
De normale mensen zijn zelfs sterk in de minderheid, als je om je heen kijkt. Wat betekent het woord 'normaal' eigenlijk nog...
Dus de meerderheid....
quote:Als dat te dik is, ben ik het waarschijnlijk niet.
Op zaterdag 27 december 2003 20:40 schreef toska het volgende:btw ik ben 1.70 en 78 kilo
quote:Eigen verantwoordelijkheid, toch? Te dun is ook niet altijd gezond...
Op zondag 28 december 2003 03:23 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Als ik een paar mensen tegenkom die lichtelijk te dik zijn erger ik me daar totaal niet aan...Ze weten zelf wel hoe ongezond het is als het uit de hand loopt.
Dat verklaart ook waarom er mensen zijn die kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen en anderen hebben bij een beetje eten meteen een vetrol erbij.
Ik denk dus dat er betere voorlichting moet komen over voeding voor kinderen, om te voorkomen dat er vette pubers en later volwassenen komen. In elk geval hebben ze het dan beter in de hand.
Ik ken een moeder die haar kindje gewoon vetmest. Ze vindt het schijnbaar leuk dat hij zo goed kan eten! Dat joch is dus moddervet! Ik heb zelfs eens gezien op een feestje dat ze dingen die hij nog niet kon eten, zelf voorkauwde en dan van mond tot mond overbracht. Gewoon goor!!
En dan als smoesje gebruiken dat de vader van het kind ook fors is, en de moeder heeft ook overgewicht.
Onzin, dus! Dit is weer zo'n moeder die bij voorbaat het leven van haar kind vergalt, door het vet te mesten.
Ik heb ook overgewicht. Ik had ook een gezonde eetlust als kind. 16 sneden brood tussen de middag was eerder regel dan uitzondering. Wat ik ook sport of lijn, het gaat er vrijwel niet af.
Maar ik heb wel geleerd van de fouten van mijn moeder. Mijn kinderen zijn dus absoluut niet dik. En zullen dus minder moeite hoeven te doen om niet dik te worden.
quote:normale mensen kunnen niet in de minderheid zijn, daarom heet het normaal. Wel kan het zijn dat wat "vroeger"(willekeurige tijd terug waarin een ander type mens normaal was) normaal was het nu niet meer is.
Op zondag 28 december 2003 03:30 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
De normale mensen zijn zelfs sterk in de minderheid, als je om je heen kijkt. Wat betekent het woord 'normaal' eigenlijk nog...
ohja hier nog een foto van een gelukkig opgroeiend kind:
(opsluiten die ouders)
quote:16 sneden brood, hallo
Op zondag 28 december 2003 09:45 schreef Gia het volgende:
Ik heb ook overgewicht. Ik had ook een gezonde eetlust als kind. 16 sneden brood tussen de middag was eerder regel dan uitzondering. Wat ik ook sport of lijn, het gaat er vrijwel niet af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |