quote:Tja, voor vrouwen misschien, maar hoe langer de mens, hoe groter de voet.... heb je die megastappers van Kate Winslet wel ns gezien
Op zaterdag 27 december 2003 17:34 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Misschien....kleine voetjes wordt wel eens als schoonheidsideaal gezien (Ken je de scènes van Al Bundy in z'n schoenenwinkel?)
Als je 3x in de week sport en gewoon eet zoals anderen (anderen??? 50% van NL is te dik, met wie vergelijk jij je dan...) dan eet je blijkbaar nog teveel.
Overigens is sporten echt niet direct de uitkomst, het lichaam heeft meer voedingsstoffen nodig en als jij die er extra instopt word je geen pondje lichter (spieren zijn trouwens zwaarder dan vet, dus als je begint met sporten kun je wel eens juist aankomen)
Overigens wil ik even zeggen dat me gezond voelen mij stukken meer waard is dan zogenaamd "lekker"" (mcdonalds gadverdamme rot op zeg) eten. Alsof een dikkertje dat zich elke dag volstopt met vet vreten een beter/leuker leven leid?? denk het ook ja.
quote:Tjonge wat een zelfverheerlijking, moeten we nu opspringen en luid aplaudiseren voor je?
Op zaterdag 27 december 2003 18:08 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Zoals al eerder werd gezegd, elk pondje komt door het mondje. En dat is gewoon verdomde waar. Ik heb zelf het ideale gewicht(of ietjes eronder) en dat komt gewoon omdat ik a)geen aanleg heb om dik te worden en b) genoeg disipline heb om minder te eten als ik daarvoor veel heb gegeten. naja dan heb je maar honger big deal de kindjes in afrika hebben dat elke dag dus niet zeiken.Als je 3x in de week sport en gewoon eet zoals anderen (anderen??? 50% van NL is te dik, met wie vergelijk jij je dan...) dan eet je blijkbaar nog teveel.
Overigens is sporten echt niet direct de uitkomst, het lichaam heeft meer voedingsstoffen nodig en als jij die er extra instopt word je geen pondje lichter (spieren zijn trouwens zwaarder dan vet, dus als je begint met sporten kun je wel eens juist aankomen)Overigens wil ik even zeggen dat me gezond voelen mij stukken meer waard is dan zogenaamd "lekker"" (mcdonalds gadverdamme rot op zeg) eten. Alsof een dikkertje dat zich elke dag volstopt met vet vreten een beter/leuker leven leid?? denk het ook ja.
quote:ahhhhhhhhhhhhhhhhh poffur , ik heb je over het hoofd gezien .
Op zaterdag 27 december 2003 17:09 schreef schatje het volgende:[..]
Ik heb hier nog een grote doos truffels leggen. Wil je er eentje??
quote:* Maerycke klapt even braaf mee....
Op zaterdag 27 december 2003 18:10 schreef toska het volgende:[..]
Tjonge wat een zelfverheerlijking, moeten we nu opspringen en luid aplaudiseren voor je?
quote:Was je aan het joggen?
Op zaterdag 27 december 2003 18:11 schreef toska het volgende:[..]
ahhhhhhhhhhhhhhhhh poffur , ik heb je over het hoofd gezien .
quote:bah , sporten
Op zaterdag 27 december 2003 18:13 schreef Delicate het volgende:[..]
Was je aan het joggen?
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:12 schreef Maerycke het volgende:[..]
* Maerycke klapt even braaf mee....
quote:Geheheh
Op zaterdag 27 december 2003 18:14 schreef toska het volgende:[..]
bah , sporten
Maar we gaan natuurlijk naar hogere premies voor dikke(re) mensen toe. En daarna zijn weer andere "gezondheidsrisico's" aan de beurt.
Zouden mensen die ervoor kiezen hun gehandicapt kind te houden in plaats van te aborteren het ook niet zelf moeten betalen. Toch te gek dat de samenleving daarvoor moet opdraaien?
quote:Er was toch een tijdje geleden ook iets over de mensen die zich steeds ziek melden door de sportblessures die ze opliepen ?
Op zaterdag 27 december 2003 18:21 schreef Delicate het volgende:[..]
Geheheh
Maar we gaan natuurlijk naar hogere premies voor dikke(re) mensen toe. En daarna zijn weer andere "gezondheidsrisico's" aan de beurt.Zouden mensen die ervoor kiezen hun gehandicapt kind te houden in plaats van te aborteren het ook niet zelf moeten betalen. Toch te gek dat de samenleving daarvoor moet opdraaien?
Zal ik geen last van hebben , duss
quote:Sportblessures komen ze niet aan. Dat past niet in de ideologie van "eigen verantwoordelijkheid" (en bovendien sporten de midden- en hoge inkomens veel).
Op zaterdag 27 december 2003 18:23 schreef toska het volgende:[..]
Er was toch een tijdje geleden ook iets over de mensen die zich steeds ziek melden door de sportblessures die ze opliepen ?
Zal ik geen last van hebben , duss
quote:Ik wil hier wel over verder gaan maar dat is een ander onderwerp , dus weer ontopic.
Op zaterdag 27 december 2003 18:29 schreef Delicate het volgende:[..]
Sportblessures komen ze niet aan. Dat past niet in de ideologie van "eigen verantwoordelijkheid" (en bovendien sporten de midden- en hoge inkomens veel).
Wel raar dat ik bijna de enige dikkert hier ben
quote:Dat is wel heel erg extreem
Op zaterdag 27 december 2003 18:42 schreef zoalshetis het volgende:
tuurlijk moeten té dikke mensen afvallen. ken je nog die mensen die met een heftruck en een doorgebroken muur uit hun huis gesleept werden. oprah, jerry, we kennen ze allemaal. en soms in nederland zie je wel een soort hele dikke mensen. die kunnen tegen zichzelf beschermd worden dmv psychische en of medische hulp. dat mag best wel flink gestimuleerd worden. want ik denk dat de medische kosten aardig uit de klauwen kunnen gaan lopen met die vetzucht.
quote:Dat zal wel meevallen hoor, waarschijnlijk de enige dikkert die uit de de (snoep) kast is gekomen
Op zaterdag 27 december 2003 18:31 schreef toska het volgende:[..]
Ik wil hier wel over verder gaan maar dat is een ander onderwerp , dus weer ontopic.
Wel raar dat ik bijna de enige dikkert hier ben
quote:Nou, dat vind ik nog niet eens zo'n slecht idee. Als je van verzekering wisselt, wordt er toch ook gevraagd of je rookt/psychiatrische aandoeningen hebt/wisselende sexuele contacten hebt etc?
Op zaterdag 27 december 2003 18:21 schreef Delicate het volgende:
Maar we gaan natuurlijk naar hogere premies voor dikke(re) mensen toe. En daarna zijn weer andere "gezondheidsrisico's" aan de beurt.
quote:true en zeker omdat vet zijn vaak met hetzelfde gebrek aan discipline te maken heeft als waar rokers last van hebben. en ze ook veel vatbaarder zijn voor meer medische zorg.
Op zaterdag 27 december 2003 18:47 schreef Moonah het volgende:[..]
Nou, dat vind ik nog niet eens zo'n slecht idee. Als je van verzekering wisselt, wordt er toch ook gevraagd of je rookt/psychiatrische aandoeningen hebt/wisselende sexuele contacten hebt etc?
Ik vind je eigen financiele verantwoordelijkheid dragen voor dik-zijn minder asociaal dan de andere criteria die ik noemde.
[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 27-12-2003 18:59]
quote:Ok dan nu een praktijkvoorbeeld, ik ben te zwaar en mijn collega niet maar hij meldt zich wel regelmatig ziek , kater. sportblessures, allerlij vage kwaaltjes , griep . Gaan we hem nu ook meer laten betalen? Want hij maakt meer aanspraak op de verzekering dan dat ik doe
Op zaterdag 27 december 2003 18:54 schreef zoalshetis het volgende:[..]
true en zeker omdat vet zijn vaak met hetzelfde gebrek aan discipline te maken heeft als waar rokers last van hebben. en ze ook veel vatbaarder zijn voor meer medische zorg.
quote:dit is een individueel geval, ik heb hou het bij onderwerpen als 'verplicht stellen' graag algemeen.
Op zaterdag 27 december 2003 18:57 schreef toska het volgende:[..]
Ok dan nu een praktijkvoorbeeld, ik ben te zwaar en mijn collega niet maar hij meldt zich wel regelmatig ziek , kater. sportblessures, allerlij vage kwaaltjes , griep . Gaan we hem nu ook meer laten betalen? Want hij maakt meer aanspraak op de verzekering dan dat ik doe
quote:té dikke wel ja.
Op zaterdag 27 december 2003 18:59 schreef toska het volgende:
Dus dikke mensen maken meer aanspraak op hun verzekeringen?
Btw ik denk dat dat verplicht niet gatt lukken hoor
quote:O?
Op zaterdag 27 december 2003 18:55 schreef zoalshetis het volgende:
dit gaat over een 'ziekte' die vetzucht heet en hand over hand toeneemt.
Fluiten naar vrouwen wordt beboet e.d. dat soort repressieve maatregelen kan men dan verwachten.
Dat er extremen in een maatschappij die niet te voorkomen en te bestrijden zijn moge duidelijk zijn, maar de aandacht vestigen op fenomenen die van persoonlijke aard en daarbij kretologie bedrijven is geestelijke armoede.
Bovendien moet de dood een oorzaak hebben, dik zijn is mogelijk zo,n reden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |