Zelf maak ik in elk geval al m'n opnames thuis en met de bandjes waar ik in heb gezeten is het nooit verder gekomen dan wat (redelijk goeie, multitrack) oefenruimte-demo's.
Eventueel kun je ze daarna opkrikken met coolEdit oid.
Zanger van die band is het meest bedreven met CoolEdit en Cubase enzo en als hij dan drums inspeelt (dmv echte samples) z'n broer gitaar speelt en hij zingt, kun je daar ook nog leuke dingen mee doen.
http://members.home.nl/maartjej/2012sample.mp3
Zang is live opgenomen (zonder effectjes via software etc.)
Equipment? Gok maar
quote:Even offtopic: Kunnen jullie inmiddels 5.1 afmixen daar?
Op zaterdag 27 december 2003 14:26 schreef Tijn het volgende:
Volgend jaar mag ik trouwens als het goed is gratis gebruik maken van de studio's op school, dat wordt wel erg tof.
Voor de rest een hoop VSTi's en een paar gitaren.
Kost wel even wat maar het is nog steeds goedkoper dan een studio en het is van mezelf, dus kan het gebruiken wanneer ik het maar wil.
quote:?
Op maandag 29 december 2003 09:21 schreef NRK het volgende:
Wij nemen zelf ook, ik heb hier wel 'n sample, kun je zelf beoordelen wat je van de kwaliteit vind;http://members.home.nl/maartjej/2012sample.mp3
Equipment? Gok maar
quote:
Op maandag 29 december 2003 21:07 schreef NRK het volgende:[..]
?
quote:That would be me!
Op zaterdag 27 december 2003 14:13 schreef Fixxxer het volgende:
Bij band van vrienden van mij hang ik mijn minidisc aan de PA als ze in een café ofzo optreden. Laatst ook, en daar zijn nog best goede opnamen uit voort gekomen.
Helemaal als je bedenkt dat het je geen cent kost, je krijgt er zelfs geld voorin a way.
Eventueel kun je ze daarna opkrikken met coolEdit oid.
Zanger van die band is het meest bedreven met CoolEdit en Cubase enzo en als hij dan drums inspeelt (dmv echte samples) z'n broer gitaar speelt en hij zingt, kun je daar ook nog leuke dingen mee doen.
maar ff terzijde ik zit ook in een parket waarmee ik denk van ja ik kan wel steeds naar een studio gaan de komende tijd om mn vocals vet te maken en goed op te nemen, maar als je zelf je gear aanschaft denk ik dat je toch veel meer tijd er voor kunt uittrekken en uiteindelijk met minder geld betere resultaten kunt krijgen. Ik zit momenteel te denken om dit te realiseren met een Rode NT-1000 met een tc-helicon Voiceworks, naar mijn m-audio 24/96 kaart, maar ik ben er nog niet helemaal uit
quote:neuj
Op dinsdag 30 december 2003 00:01 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
That would be me!
quote:Er is wel een finalizing studio waar je 5.1 kunt afmixen, maar das niet gekoppeld aan de opname studio beneden. Dus... een soort
Op maandag 29 december 2003 09:44 schreef FokEend het volgende:[..]
Even offtopic: Kunnen jullie inmiddels 5.1 afmixen daar?
Maar ze zijn (nog steeds) wel van plan om ook beneden een 5.1 studio te gaan maken.
quote:Gitaar met microfoon voor de speaker. Die microfoon is een Behringer B1.
Op maandag 29 december 2003 23:26 schreef Fixxxer het volgende:[..]
Hoe zijn die gitaar en drums opgenomen?
Drumstel is opgenomen met 4 microfoons.
1: DAP SM57 (kloon) bij: hi-hat, snare, tom 1
2: Shure PG48 bij: tom 2 en Splash
3: Shure PG48 bij: floor en ride
4: Zangmicrofoon (heel oud): base
quote:wij ook ongeveer zo. klinkt echt kut als je er vaak naar luistert
Op dinsdag 30 december 2003 13:48 schreef crN het volgende:[..]
Gitaar met microfoon voor de speaker. Die microfoon is een Behringer B1.
Drumstel is opgenomen met 4 microfoons.
1: DAP SM57 (kloon) bij: hi-hat, snare, tom 1
2: Shure PG48 bij: tom 2 en Splash
3: Shure PG48 bij: floor en ride
4: Zangmicrofoon (heel oud): base
quote:OK ik doe dus de programmering voor liveavonden in een jongerencentrum en als ik zoiets als dit binnenkrijg zal ik het hoogstwaarschijnlijk meteen weggooien. Kwaliteit heb je aardig voor elkaar gekregen als dit zelf bij elkaar gemixed is.
Op maandag 29 december 2003 09:21 schreef NRK het volgende:
Wij nemen zelf ook, ik heb hier wel 'n sample, kun je zelf beoordelen wat je van de kwaliteit vind;http://members.home.nl/maartjej/2012sample.mp3
Equipment? Gok maar
Als je een flink budgetje hebt en de demo is bedoeld om op te sturen naar zaaltjes omdat je optredens wilt en bekendheid wilt dan zou ik daar echt voor gaan. Reken maar op ongeveer 300 euro voor 1 dag opnemen. In 1 dag kan je op zich meerdere nummers opnemen. Hangt van je wensen af natuurlijk. Wil je het echt goed laten klinken dan doe je 1 liedje, maximaal 2 per dag.
quote:je moet idd echt de tijd nemen wij zijn veel te haastig geweest, we hadden ook maar 9 dagen....
Op donderdag 1 januari 2004 13:15 schreef NRK het volgende:
Yeah, et duurt ook echt uren wil je dat geluid wat je wilt hebben krijgen..Maar ja, et hoort erbij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |