abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15736578
Na wat jeugdmijmeringen kwam ik weer bij mijn favoriete jeugd cd's terecht en heb ik alle 6 de cd's van Robbie Valentine weer eens een goede luisterbeurt gegeven.

Als jong mannetje dacht ik altijd in de meest melodramatische zin van het woord dat dit de meest geniale artiest was die Nederland ooit gehad heeft.

Ondanks dat ik nu wel erg door de tekstuele tekortkomingen weet te kijken, moet ik nog steeds toegeven dat dit muzikaal wel erg goed in elkaar steekt, al zijn de latere albums een tikje repeterend.

Dus alsnog hulde voor deze artiest van eigen bodem, die zeker niet de erkenning heeft gekregen die hij verdiende hier (In Japan is dat weer een heel ander verhaal).

Zijn allerbeste muzikale creatie staat overigens op geen van de albums maar is in 2 delen verwerkt als b-kant van 2 cd-singles, namelijk als Valentine's Overture part 1 and 2.

It'll be a cold day in hell wanneer hier reacties op gaan komen, dus ik bereid me alvast maar voor op wat subtiel schopwerk voor de komende maanden.
Het wordt eigenlijk hoog tijd voor een Valentine revival.

zaterdag 27 december 2003 @ 08:53:56 #2
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_15737112
En wist je dat de man die verantwoordelijk is voor zijn grootste hits, John Ewbank, ook de man achter Marco Borsato is?
*No animals were harmed during the posting of this post*
pi_15737497
is Take My Hand ook niet van hem ?
pi_15757480
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 08:53 schreef Joe Gain het volgende:
En wist je dat de man die verantwoordelijk is voor zijn grootste hits, John Ewbank, ook de man achter Marco Borsato is?
Niet als schrijver iig, aangezien hij al zijn nummers zelf schreef.
John Ewbank heeft inderdaad wel veel domme crap voor Borsato geschreven, maar dit is appelen met peren vergelijken.
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 10:36 schreef zoom het volgende:
is Take My Hand ook niet van hem ?
Ja. Staat op album #3, 'Valentine'.

*zwelgt verder in zijn eenzame Valentine revival*

pi_15762754
Hij had zijn imago en de ultra zwakke teksten tegen zich. Hij zag er gewoon niet uit en die teksten waren tenenkrommend slecht. Maar zijn muziek was dik in orde.
  zondag 28 december 2003 @ 13:28:05 #6
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_15763476
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:51 schreef kriele het volgende:
Hij had zijn imago en de ultra zwakke teksten tegen zich. Hij zag er gewoon niet uit en die teksten waren tenenkrommend slecht. Maar zijn muziek was dik in orde.
Ik vond vooral zijn gelispel vrij storend... Geef mij dan Valensia maar; zelfde muziekstijl maar veel betere zang. Gaya was net nog op de radio. Die twee hebben toch ook ooit samengewerkt?
  dinsdag 30 december 2003 @ 01:27:42 #7
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_15814062
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 05:04 schreef Lamon het volgende:
Robbie Valentine
He's MegaMan!

En dat is ook meteen het enige wat ik van hem ken. Maar dat komt elk jaar met Kerst zeker een keer in de cd-speler.

Verder klopt het natuurlijk voor geen meter dat je in de topictitel Robby schrijft en in het topic zelf Robbie. Terwijl het natuurlijk Robby is.

Voormalig Sport Koningin dinsdag 30 december 2003 @ 11:47:17 #8
35237 Nuongirl
pi_15820299
Ik heb nog de cd the Magic infinity ergens liggen hier.
Het mooiste nummer vond ik toen don`t make me wait forever.
Vond hem erg goed, helaas niet erg succesvol in Nederland
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  dinsdag 30 december 2003 @ 12:13:33 #9
30961 Knaller
knalt er op los
pi_15821055
Ik luister er ook nog naar, muzikaal zit het inderdaad goed in elkaar.
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_17951199
En weer kom ik bij deze mislukte held terecht voor de echte goede jeugdmijmeringen.
Mislukte genialiteit in een notedop.
pi_17952222
Valensia is natuurlijk 10x genialer

Valentine kan ik ook wel waarderen, maar zijn teksten zijn idd niet al te sterk. Eind april komt er overigens weer een nieuw album van 'm uit - "The Worst Pain In The World" o.i.d heet het geloof ik. De albums die hij met Valensia heeft opgenomen zijn ook erg sterk, vooral het 2e album 'Valensia vs. Valentine' is erg sterk vind ik persoonlijk. City Lights
Nee.
pi_17956659
Valentine's nummer Over And Over Again is wel koel....maar verder ken ik niks van em ow jah alleen die Queen tributes Overture ofzoiets die zijn echt verschrikkelijk
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_17959882
Komt er ook nog eens bij kijken dat zijn zang ook niet alles was/is. Het laatste wat ik van hem gehoord heb is dat ie nog op een Ayreon album heeft meegespeeld. Doet ie verder nog wat?
pi_17960187
hij is nu heel populair in Japan, heeft een album uitgebracht met Valensia in Japan...

Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_17960615
Welke is Robby?
So be mine
And your innocence I will consume
clic
clic
pi_17960755
Ik heb het ff opgezocht: - het album heet 'the Most Beautiful Pain" en het komt op 21/4 uit in (uiteraard) alleen Japan. Echt heel erg jammer dat ie ruzie heeft met Valensia - die 2 albums zijn geniaal
Nee.
pi_17960763
Robby is de rechter.
Nee.
pi_17960791

advertentie van hun laatste cd samen....
Nee.
pi_17974973
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 08:21 schreef PimD het volgende:
Valensia is natuurlijk 10x genialer
Valensia kan een stuk beter arrangeren, heeft veel betere teksten en kan beter zingen. Zijn produkties zijn veel schoner en voller.
Maar Robby Valentine is qua rauw componeren toch echt de winnaar naar mijn mening.
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 12:35 schreef Megalomaniac het volgende:
maar verder ken ik niks van em ow jah alleen die Queen tributes Overture ofzoiets die zijn echt verschrikkelijk
Nee, die zijn heel sterk (tekst en sommige arrangementen daarnagelaten) maar je hebt geen verstand van goed componeren.
pi_17975001
Ik heb ooit een casette-singel (ja, echt) van hem gehad, maar ik was er gauw zat van...
Ze lijken wel een beetje de blanke versie van Milli Vanilli eerlijk gezegd

Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 02:48:23 #21
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_17975024
Vreselijk, die koortjes.
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_17975053
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 02:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik heb ooit een casette-singel (ja, echt) van hem gehad, maar ik was er gauw zat van...

*proest*

Inderdaad, en ook de invloeden van Barbara Streisand en Band zonder Banaan komen erg naar voren.
We zitten hier niet in 'onzin'...
pi_17978778
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 02:32 schreef Lamon het volgende:
Nee, die zijn heel sterk (tekst en sommige arrangementen daarnagelaten) maar je hebt geen verstand van goed componeren.
Misschien heeft 'ie dat juist wel en vind 'ie het daarom slecht
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_17979338
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 02:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Wat een domme vergelijking. Valensia/Valentine doen 99% zelf. Alleen de drums laten ze beiden door een ander inspelen en Valensia heeft af en toe een bassist erbij.
Nee.
pi_17979363
Als iemand btw nog albums te koop heeft van Robby.... Ik heb alleen de eerste 2 albums, dus als iemand de albums daarna nog heeft....
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')