Als jong mannetje dacht ik altijd in de meest melodramatische zin van het woord dat dit de meest geniale artiest was die Nederland ooit gehad heeft.
Ondanks dat ik nu wel erg door de tekstuele tekortkomingen weet te kijken, moet ik nog steeds toegeven dat dit muzikaal wel erg goed in elkaar steekt, al zijn de latere albums een tikje repeterend.
Dus alsnog hulde voor deze artiest van eigen bodem, die zeker niet de erkenning heeft gekregen die hij verdiende hier (In Japan is dat weer een heel ander verhaal).
Zijn allerbeste muzikale creatie staat overigens op geen van de albums maar is in 2 delen verwerkt als b-kant van 2 cd-singles, namelijk als Valentine's Overture part 1 and 2.
It'll be a cold day in hell wanneer hier reacties op gaan komen, dus ik bereid me alvast maar voor op wat subtiel schopwerk voor de komende maanden.
Het wordt eigenlijk hoog tijd voor een Valentine revival.
quote:Niet als schrijver iig, aangezien hij al zijn nummers zelf schreef.
Op zaterdag 27 december 2003 08:53 schreef Joe Gain het volgende:
En wist je dat de man die verantwoordelijk is voor zijn grootste hits, John Ewbank, ook de man achter Marco Borsato is?
quote:Ja. Staat op album #3, 'Valentine'.
Op zaterdag 27 december 2003 10:36 schreef zoom het volgende:
is Take My Hand ook niet van hem ?
*zwelgt verder in zijn eenzame Valentine revival*
quote:Ik vond vooral zijn gelispel vrij storend... Geef mij dan Valensia maar; zelfde muziekstijl maar veel betere zang. Gaya was net nog op de radio. Die twee hebben toch ook ooit samengewerkt?
Op zondag 28 december 2003 12:51 schreef kriele het volgende:
Hij had zijn imago en de ultra zwakke teksten tegen zich. Hij zag er gewoon niet uit en die teksten waren tenenkrommend slecht. Maar zijn muziek was dik in orde.
quote:He's MegaMan!
Op zaterdag 27 december 2003 05:04 schreef Lamon het volgende:
Robbie Valentine
En dat is ook meteen het enige wat ik van hem ken. Maar dat komt elk jaar met Kerst zeker een keer in de cd-speler.
Verder klopt het natuurlijk voor geen meter dat je in de topictitel Robby schrijft en in het topic zelf Robbie. Terwijl het natuurlijk Robby is.
Valensia kan een stuk beter arrangeren, heeft veel betere teksten en kan beter zingen. Zijn produkties zijn veel schoner en voller.quote:Op donderdag 25 maart 2004 08:21 schreef PimD het volgende:
Valensia is natuurlijk 10x genialer
Nee, die zijn heel sterk (tekst en sommige arrangementen daarnagelaten) maar je hebt geen verstand van goed componeren.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:35 schreef Megalomaniac het volgende:
maar verder ken ik niks van em ow jah alleen die Queen tributes Overture ofzoiets die zijn echt verschrikkelijk
*proest*quote:Op vrijdag 26 maart 2004 02:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik heb ooit een casette-singel (ja, echt) van hem gehad, maar ik was er gauw zat van...
Ze lijken wel een beetje de blanke versie van Milli Vanilli eerlijk gezegd
![]()
Misschien heeft 'ie dat juist wel en vind 'ie het daarom slechtquote:Op vrijdag 26 maart 2004 02:32 schreef Lamon het volgende:
Nee, die zijn heel sterk (tekst en sommige arrangementen daarnagelaten) maar je hebt geen verstand van goed componeren.
Wat een domme vergelijking. Valensia/Valentine doen 99% zelf. Alleen de drums laten ze beiden door een ander inspelen en Valensia heeft af en toe een bassist erbij.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 02:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ze lijken wel een beetje de blanke versie van Milli Vanilli eerlijk gezegd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |