quote:Die vrachtwagen vuilniswagen stond op het moment dat ik hem WOU passeren stil om, jawel, vuilnis in te laden...
Op dinsdag 30 december 2003 19:50 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zoals je het schets kun je, omdat je toch moest afremmen voor die auto, ook achter die vrachtwagen gekund of niet?
quote:tja, is klote. kijkfoutje van zo'n eikel kan voor jou fataal zijn, stelletje lamzakken. en geen flits gezien? hopen dat ie het niet deed voor je.
Op dinsdag 30 december 2003 19:51 schreef PatrickM het volgende:[..]
Die vrachtwagen stond op het moment dat ik hem WOU passeren stil
quote:Voor hetzelfde geld had ik al naast die lamlul gezeten. Dan had ik helemaal een probleem gehad
Op dinsdag 30 december 2003 19:53 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
tja, is klote. kijkfoutje van zo'n eikel kan voor jou fataal zijn, stelletje lamzakken. en geen flits gezien? hopen dat ie het niet deed voor je.
Wat ik ook nog vergeet te vertellen is dat die automobilist hooguit 40 reed op het moment dat ik wou passeren...
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 30-12-2003 19:55]
quote:dan had ie je waarschijnlijk wel gezien. tis gewoon simpel als je het mij vraagt, gewoon doorkarren als je inhaalt. en als je motor niet snel genoeg is, neem dan een sport
Op dinsdag 30 december 2003 19:54 schreef PatrickM het volgende:[..]
Voor hetzelfde geld had ik al naast die lamlul gezeten. Dan had ik helemaal een probleem gehad
quote:Ik haalde hem gewoon in
Op dinsdag 30 december 2003 20:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dan had ie je waarschijnlijk wel gezien. tis gewoon simpel als je het mij vraagt, gewoon doorkarren als je inhaalt. en als je motor niet snel genoeg is, neem dan een sport
ps: vraag maar aan Rietvaerder of ik snel genoeg kan accelereren ![]()
* PatrickM ervaart dat je ook bij een sjoppert aardig kan blazen
als je maar wil
het zit alleen verrot op een sjoppert
quote:En dat voor een sjoppertje vs een 600cc bandiet met een lam poot
Op zaterdag 27 december 2003 16:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Geef het niet graag toe, maar op het rechte stuk moest ik toch aardig gassen om je bij te houden
quote:Ontwaar ik hier de reden van het zoeken naar SuperSport??
Op dinsdag 30 december 2003 22:32 schreef PatrickM het volgende:[..]
En dat voor een sjoppertje vs een 600cc bandiet met een lam poot
quote:Uiteraard zou ik het ook niet kunnen winnen als je motor gewoon vol vermogen is, maar ja, baas boven baas he
Op dinsdag 30 december 2003 22:39 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat is zo.... maar ik reed met 55% minder vermogen dan normaal
Ja, ik weet het, voorlopig moet ik het met de (491cc) sjoppert doen
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 22:40 schreef generalist het volgende:[..]
Ontwaar ik hier de reden van het zoeken naar SuperSport??
Hardrijden is koel (vooral op een sjoppert met je snuffert vol in de wind met een gangetje van 140
)
Hopelijk is mijn blijdschap en "gashendel-kriebel" ook wat meer in toom te houden, anders zal ik niet lang meer motor-rijden ![]()
Tot nu toe vind ik de gehaalde 240 met begrenzing hard zat
quote:Daarom wil ik ook eerst beginnen op de ZZR600, je zit is nog vrij relaxed, en ook het vermogen is nog te behappen voor een beginneling als ik
Op dinsdag 30 december 2003 22:53 schreef generalist het volgende:
Ik ben gewoon blij dat mijn begrenzing er nog op zit. Komende zomer gaat dat er pas uit, dan heb ik de fiets dik een jaar en heb ik alle omstandigheden gehad.Hopelijk is mijn blijdschap en "gashendel-kriebel" ook wat meer in toom te houden, anders zal ik niet lang meer motor-rijden
Tot nu toe vind ik de gehaalde 240 met begrenzing hard zat
Maare, ZZR600 =
Wil natuuuuurlijk wel mee als je gaat kijken voor een ZZR'tje !
PS PatrickM: Je gaat wel een beetje roekeloos klinken, wel effe rustig blijven he !
Je kan nu overigens heel rustig kijken voor de fietsen. Bedenk meteen dat je je spectrum wel breed houdt en je niet blind staart op 1 merk/type motor.
Ik heb nog wel een paar (bekende) websites / adressen in DLD mocht je interesse hebben
quote:Rij je altijd door den haag heen? Kom elke dag via A12 binnen naar het vredespaleis. Toeter ff als je een kanarie gele gsx600f met dubbele pijp zie
Op dinsdag 30 december 2003 19:46 schreef PatrickM het volgende:
Wat ik vanmorgen weer meemaak
Rij ik vanmorgen naar mijn werk (door Den Haag centrum heen), op de Loodsduinse kade ofzo, iig voorbij lijn 11 en voor het Westeinde ziekenhuis. Rijdt er een vuilniswagen, die vuilnis ophaalt (logisch). Ik schuif alvast een baan op, om hem te passeren, passeer terwijl bijna een auto (welke kennelijk op dat moment alles behalve aanstalte maken om op te schuiven), schuift die lamlul van automobilist opeens op terwijl ik al met een half voorwiel naast hem zit
Dus ik enigzins in de ankers, gelijk naar die lamlul getoeterd. Schuift hij weer terug naar de baan voor rechtdoor (waar ik ook moest zijn). Terwijl reedt de vuilniswagen weer, en had ik dus dankzij lamlul geen tijd meer om terug in te voegen, en geen tijd meer om op tijd stil te staan voor de rooie van linksaf (rechtdoor stond op groen). Dus door de rooie heen.
Is het nou echt zo'n moeite voor een automobilist om te kijken? Als ik in een auto rijdt, ervaar ik iig zeeen van tijd om te kijkenmaar kennelijk kunnen de meeste lamlullen in auto's dat dus niet...
Ik keek nog naar die lamzak in die auto, en ik zal zijn blik maar niet te veel beschrijven, maar hij keek iig als een hele grote zware uilenbal. Het is maar goed voor hem dat ik niet de tijd had, anders had ik m achterna gegaan en ff zijn spiegels bewerkt
Nu maar hopen dat die flitser niet heeft gewerkt, anders kost me dat dalijk nog eens 86 euro
Situatie schetsje:
[afbeelding]
quote:Waarom wil je dan ook een Chopper voor erbij
Op woensdag 31 december 2003 01:01 schreef stinkie het volgende:
Als ik dit zo lees moet ik mijn chppertje voor 'erbij' idee maar laten varen
Ga dan sparen voor een Crosser erbij
quote:Ik ben er natuurlijk niet bijgeweest maar wel eens van de dode hoek gehoord ?
Op dinsdag 30 december 2003 19:46 schreef PatrickM het volgende:
Is het nou echt zo'n moeite voor een automobilist om te kijken?
Zelf ben ik 2-3 keer gezakt omdat ik als automobilist op de motor zat, en dus veel te soepel en snel met het overige verkeer omging.
(verwisselde te snel van baan, hield geen rekening met de dode hoek van een vrachtwagen, nam voorrang bij rotondes omdat ik ook voorrang had)
Een motor is gewoon veel wendbaarder en sneller dan een auto, en het is moeilijk voor anderen om daar rekening mee te houden.
Naast het feit dat je totale oppervlak gewoon kleiner en smaller is en daardoor minder zichtbaar bent in het verkeer.
Omdat ik 5-6 dagen per week 120 kilometer moet rijden gebeurt het mij wekelijks 1 of 2 keer dat ik niet gezien wordt door de mede weggebruikers. ![]()
Iedere auto die ik inhaal hou ik dus ook altijd in mijn ooghoeken in de gaten, en ga het liefst nog tegen de rand van de weg rijden.
In jou specifieke geval zit je precies in de dode hoek van de auto <> die zit idd bij het achterwiel, in de bebouwde kom rijd je bovendien dichter op elkaar dan op de snelweg en is de dode hoek dus ook groter.
Verder kan je als motorrijder de situatie inschatten dat een stilstaande vuilniswagen een rijdende automobilist van baan wil doen veranderen.
Dus op tijd ruimte geven, of er eerder voorbij (gevaarlijk!) Attent rijden noem ik het eerste. Scheelt middelvinger. ![]()
Niettemin had jij natuurlijk wel gelijk, maar een oud spreekwoord is: "het gelijk van de motorrijder ligt op het kerkhof".
Motorrijden = defensief rijden.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 31-12-2003 13:47]
quote:Ik heb ooit met autolessen geleerd dat dode hoek van een auto de grootste bull is
Op woensdag 31 december 2003 13:03 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik ben er natuurlijk niet bijgeweest maar wel eens van de dode hoek gehoord ?
quote:Ik ga me ook niet compleet blindstaren op 1 motor. Het kan best zijn dat ik toch nog eerst een GS500 oid koop om weer eerst een halfjaartje bochtentechniek te gaan leren (bochten op sjoppert sucks bigtime)
Op dinsdag 30 december 2003 23:03 schreef generalist het volgende:Je kan nu overigens heel rustig kijken voor de fietsen. Bedenk meteen dat je je spectrum wel breed houdt en je niet blind staart op 1 merk/type motor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |