abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15725659
Tja, voor sommige absoluut geen moeilijk keuze, maar niet voor mij.
Ik studeer nu Geneeskunde, zit in het eerste jaar, maar heb nog niet het gevoel van "dit is het". Dit kan komen volgens mij door verschillende dingen, ten eerste studeer ik pas net 4 maanden, ik heb niet echt een "dokters ideaal", ik nu al praktischer wil bezig zijn en ik voor de komende 14 jaar van mijn leven eigenlijk niet "slaafje" wil zijn van andere artsen en patienten..
Ik vind het een moeilijke keuze, zijn er mensen die hetzelfde of misschien wel juist andersom hebben gedaan of willen/wilden gaan doen?
  vrijdag 26 december 2003 @ 20:42:42 #2
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_15726253
Tsjah, gut, poeh, goh, da's wel moeilijk hoor. Jeetje zeg, wat moet ik hier mee, wie heeft dat geregeld.
Er gaat niks boven Urk
pi_15726633
Geneeskunde of Tandheelkunde.... Tja we kunnen je moeilijk helpen met de keuze, maar ik denk dat je jezelf een paar dingen moet afvragen.

Je hebt een jaar geleden besloten om Geneeskunde te gaan studeren, wat was de reden daarvoor? Was het omdat de gezondheidszorg je aantrekt, of perse mensen wou genezen? Wil je veel verdienen? Wil je perse een bepaald soort arts (chirurg? oogarts?) worden.

pi_15730150
ja als je het gewoon niet wil dan doe je het toch niet?

't is juist een makkelijke keus

...Trust me, I'm gonna be a doctor... (H)
pi_15737649
Ik vind niet dat je geneeskunde moet gaan studeren als je niet de intentie hebt om mensen te helpen! Daar gaat het namelijk om als arts zijnde, dat je mensen geneest! Je zou mischien kunnen overwegen of je het niet interessanter vind om een studie als biomedische wetenschappen te gaan doen? Daar heb je niet echt met patienten te maken, maar doe je wel interessant onderzoek
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:18:28 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15741116
Hangt er gewoon een beetje vanaf wat voor type je bent.
Tandheelkunde is een echte beroepsopleiding waarmee je tandarts wordt; practicum tot 50% van studiejaar.
Geneeskunde is een veel bredere opleiding waarbij je veel meer mogelijkheden hebt maar waar je veel afhankelijker bent van beschikbaarheid van opleidingsplaatsen in de richting die jij wilt.
Denk niet dat er veel mensen aan geneeskunde beginnen met het doel keuringsarts oid. te worden.

NB.
De motivatie "ik wil mensen helpen" is uiteindelijk ook maar een manier om jezelf goed te voelen, in theorie dus niet veel hoogstaander dan "ik wil veel geld verdienen".

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_15743089
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:18 schreef Hyperdude het volgende:
Hangt er gewoon een beetje vanaf wat voor type je bent.
Tandheelkunde is een echte beroepsopleiding waarmee je tandarts wordt; practicum tot 50% van studiejaar.
Geneeskunde is een veel bredere opleiding waarbij je veel meer mogelijkheden hebt maar waar je veel afhankelijker bent van beschikbaarheid van opleidingsplaatsen in de richting die jij wilt.
Denk niet dat er veel mensen aan geneeskunde beginnen met het doel keuringsarts oid. te worden.

NB.
De motivatie "ik wil mensen helpen" is uiteindelijk ook maar een manier om jezelf goed te voelen, in theorie dus niet veel hoogstaander dan "ik wil veel geld verdienen".

over geneeskunde, -gelul-

veel geld willen verdienen is een heel andere motivatie dan mensen willen helpen, mensen willen helpen kan namelijk alleen maar als je goed wordt in je vak, het is dus absoluut geen makkelijke manier om jezelf "goed" te voelen

en dan over de beperkte plaatsen, tja, gewoon zorgen dat je optimaal scoort dan kom je er wel......en da's voorzover ik recht van spreken heb best te doen. ik ben het iig wel van plan.

pi_15963970
Geneeskunde studeren is niet zozeer het probleem, is een hele leuke en interessante studie met leuke studenten. Het gaat meer om het daarna...Als arts moet je namelijk veel dingen opgeven, voor andere mensen, dus ten koste van jezelf. Dat moet je kunnen opbrengen en dat vraag ik me nu dus af. Vooral omdat tegenwoordig veel en veelteveel mensen gewoon vergeten dat artsen mensen zijn en dat de geneeskunde geen exact vak is! Dat is gewoon te frustrerend, je zult het van hele kleine dingen moeten hebben om het volgens mij vol te kunnen houden...
  zondag 4 januari 2004 @ 22:30:49 #9
35058 Jzz
*n00b is*
pi_15965834
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:27 schreef CB het volgende:
Geneeskunde studeren is niet zozeer het probleem, is een hele leuke en interessante studie met leuke studenten. Het gaat meer om het daarna...Als arts moet je namelijk veel dingen opgeven, voor andere mensen, dus ten koste van jezelf. Dat moet je kunnen opbrengen en dat vraag ik me nu dus af. Vooral omdat tegenwoordig veel en veelteveel mensen gewoon vergeten dat artsen mensen zijn en dat de geneeskunde geen exact vak is! Dat is gewoon te frustrerend, je zult het van hele kleine dingen moeten hebben om het volgens mij vol te kunnen houden...
en jij denkt dat dat alleen met geneeskunde het geval is, bijna aandoenlijk hoe naïef dat overkomt
pi_15967127
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:30 schreef Jzz het volgende:

[..]

en jij denkt dat dat alleen met geneeskunde het geval is, bijna aandoenlijk hoe naïef dat overkomt

Jongen, ik zie het toch gebeuren, een of andere idioot die pedagogiek of welke softe studie doet zal zeker niet hetzelfde gaan doormaken...

Je weet duidelijk niet waar je over praat, je bevestigd namelijk wat ik probeer duidelijk te maken....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')