abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15725659
Tja, voor sommige absoluut geen moeilijk keuze, maar niet voor mij.
Ik studeer nu Geneeskunde, zit in het eerste jaar, maar heb nog niet het gevoel van "dit is het". Dit kan komen volgens mij door verschillende dingen, ten eerste studeer ik pas net 4 maanden, ik heb niet echt een "dokters ideaal", ik nu al praktischer wil bezig zijn en ik voor de komende 14 jaar van mijn leven eigenlijk niet "slaafje" wil zijn van andere artsen en patienten..
Ik vind het een moeilijke keuze, zijn er mensen die hetzelfde of misschien wel juist andersom hebben gedaan of willen/wilden gaan doen?
  vrijdag 26 december 2003 @ 20:42:42 #2
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_15726253
Tsjah, gut, poeh, goh, da's wel moeilijk hoor. Jeetje zeg, wat moet ik hier mee, wie heeft dat geregeld.
Er gaat niks boven Urk
pi_15726633
Geneeskunde of Tandheelkunde.... Tja we kunnen je moeilijk helpen met de keuze, maar ik denk dat je jezelf een paar dingen moet afvragen.

Je hebt een jaar geleden besloten om Geneeskunde te gaan studeren, wat was de reden daarvoor? Was het omdat de gezondheidszorg je aantrekt, of perse mensen wou genezen? Wil je veel verdienen? Wil je perse een bepaald soort arts (chirurg? oogarts?) worden.

pi_15730150
ja als je het gewoon niet wil dan doe je het toch niet?

't is juist een makkelijke keus

...Trust me, I'm gonna be a doctor... (H)
pi_15737649
Ik vind niet dat je geneeskunde moet gaan studeren als je niet de intentie hebt om mensen te helpen! Daar gaat het namelijk om als arts zijnde, dat je mensen geneest! Je zou mischien kunnen overwegen of je het niet interessanter vind om een studie als biomedische wetenschappen te gaan doen? Daar heb je niet echt met patienten te maken, maar doe je wel interessant onderzoek
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen