quote:Bron: internet en radio
'Brieven aan god niet weggooien'Uitgegeven: 26 december 2003 15:28
HILVERSUM - TPG Post zou de brieven die gericht zijn aan God, en waarvan de afzender niet te traceren is, niet langer moeten weggooien. Dat zei de fractieleider Rouvoet van de ChristenUnie in de Tweede Kamer op tweede kerstdag voor Radio 1.
Hij is er voor dat dergelijke brieven voortaan naar Jeruzalem worden gestuurd. Daar worden ze verzameld in een distributiecentrum en vervolgens stopt een rabbijn ze ongelezen in de klaagmuur, ongeacht het geloof dat de afzender aanhangt.
Rouvoet vindt dat dit getuigt van meer respect dan weggooien. "Ik zou daar voor zijn. Het is het minste dat je kunt doen.''
Ik vind het echt te gek worden hoor. Kerstmis ok... maar brieven aan god? Wat een lariekoek zeg. Ik dacht dat je gewoon kon bidden, dan hoort god je toch ook?
quote:Inderdaad, zie Bruce Almighty
Op vrijdag 26 december 2003 16:03 schreef Conflict het volgende:[..]
Bron: internet en radio
Ik dacht dat je gewoon kon bidden, dan hoort god je toch ook?
quote:Die wordt elke week geleegd, maar dat hoor je niet
Op vrijdag 26 december 2003 16:06 schreef UFOtje het volgende:
Dan is die muur toch ook zo vol?
Beetje vreemd hoor als je het mij vraagt.. stuur dan eventueel rechtsstreeks naar de klaagmuur
quote:Net als bij Sinterklaas. Als je hem een brief stuurt met alleen zijn naam, komt íe altijd aan
Op vrijdag 26 december 2003 16:09 schreef keijz het volgende:
staat er dan alleen 'god' op de voorkant van die envelop? of heeft Hij ook een postcode ofzo
In het weverkeshof in Nuenen, dat weet ik want vroeger moest ik die brieven openen en beantwoorden
Tenzij de TPG niet alleen een koningklijke onderneming maar ook een goddelijke is natuurlijk.
quote:Dat heb ik dus voor Sinterklaas gedaan
Op vrijdag 26 december 2003 16:18 schreef QOnline het volgende:
Tuurlijk... Er zijn ieder jaar ook duizenden brieven die gericht zijn aan
"Sinterklaas" en "De Kerstman". Deze worden door een speciaal comité beantwoord.
Mensen zijn zó naïef...........
Net zoiets als in die film "Bruce Almighty": krijgt hij het nummer van God op zn pieper (duidelijk in beeld), wordt (irl) ene vent (die toevallig dat zelfde nummer had) overspoeld met telefoontjes met wensen van zwaargelovige mensen die denken dat hij God is, en dit zijn telefoonnummer! Hoe debiel kun je zijn!
God bestaat volgens mij dus niet (maar geloof vooral wat je wil hoor) anders zou de wereld er heel anders uit zien. (oorlog, ziektes, geweld, honger, leed...)
quote:hehe leuk
Op vrijdag 26 december 2003 16:19 schreef Conflict het volgende:[..]
Dat heb ik dus voor Sinterklaas gedaan
quote:Was gewoon telkens dezelfde brief met een paar extra regeltjes
Op vrijdag 26 december 2003 16:23 schreef Ultrawuft het volgende:[..]
hehe leuk
quote:En die brieven mogen natuurlijk niet naast de brieven van de Israeliers
Op vrijdag 26 december 2003 16:28 schreef Lexie het volgende:
Als er genoeg postzegels opzitten. Anders gaat de prijs weer omhoog om al de brieven gratis naar Israel te sturen.
Wahaha
quote:Als die mensen zo dom zijn om sowieso al in eerste instantie te denken dat een brief naar Sinterklaas/Kerstman/God aankomt, dan denk ik niet dat het belletje gaat rinkelen als ie terugkomt =]
Op vrijdag 26 december 2003 16:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ze kunnen mensen er beter op wijzen het afzenderadres aan te geven. Krijgen ze hun meuk weer terug met "geadresseerde onbekend." Misschien dat er dan eens een lichtje gaat branden.
Ik vind het een heel respectvol voorstel.
De mensen die de bieven sturen belachelijk maken vind ik eerlijk gezegd een beetje flauw.
Vaak zijn het oudere/ wanhopige mensen en kinderen die God een brief sturen.
Voel jij je "beter" omdat zíj de boel niet (meer)
zo helder zien ? Ben je jalours op de "hoop" die zij hebben en jij allang bent kwijt geraakt ?
Zolang het jouw niet schaadt waarom dan niet wat extra respect hebben voor waardevolle dingen van een ander ?
quote:Het zijn vaak bezorgde brieven, dus ik denk van wel.
Op vrijdag 26 december 2003 16:39 schreef Chadi het volgende:
worden ze wel voldoende gefrankeerd? anders kunnen ze toch niet zo ver bezorgt worden
quote:Als het extra kosten met zich mee brengt vind ik het al niet kunnen. Wat denk je wat het kost om al die brieven naar Israel te sturen, en daar kan dan iemand fulltime ingezet worden om die muur vol te proppen?
Op vrijdag 26 december 2003 16:38 schreef Mirage het volgende:
Wat een heisa.Ik vind het een heel respectvol voorstel.
De mensen die de bieven sturen belachelijk maken vind ik eerlijk gezegd een beetje flauw.
Vaak zijn het oudere/ wanhopige mensen en kinderen die God een brief sturen.
Voel jij je "beter" omdat zíj de boel niet (meer)
zo helder zien ? Ben je jalours op de "hoop" die zij hebben en jij allang bent kwijt geraakt ?
Zolang het jouw niet schaadt waarom dan niet wat extra respect hebben voor waardevolle dingen van een ander ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |