abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15719776
terug vind post
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  vrijdag 26 december 2003 @ 15:44:32 #77
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_15719898
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:15 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

16A rechtstreeks een lijntje vanuit de meterkast

dan vliegt je aardlekschakelaar eruit......
pi_15719919
Zijn we nu aan het kijken wie de grootste piemel heeft?
pi_15722409
paaltjes weghalen en gewoon wat gebroken flessen ondersteboven tussen die plantjes ingraven
na 3 lekke banden leren de meeste het wel af
en daarbij is het opruimen van glas minder cool dan het omtrappen van je paaltjes

uiterste hulpmiddel is een mooie claymore mijn, maarja das wel rigoreus

Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  Milf vrijdag 26 december 2003 @ 17:47:37 #80
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_15722503
jullie tuin grenst aan dat stukje? misschien dat je dat stukkie grond van de gemeente erbij kunnen huren. dan trek je dat gewoon bij je tuin en verzet je dus je schutting oid.
mijn ouders hebben dat toen ook gedaan. een beste lap trouwens en het kost voor mijn ouders maar 10 gulden(!) per maand ofzo.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_15722704
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:33 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

> 75mA = Drempel van onomkeerbare hartfibrilatie

En nu in gewoon Nederlands... Dit snap ik ff niet...
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_15722745
wordt je hartritme dus zodanig verstoord dat 't niet meer klopt. Dan gaat het onregelmatig bewegen.. fibrileren, waardoor het je bloed niet meer voldoende in de rondte pompt. Resulteert in een totale hartstilstand.
Teminste, als ik 't goed heb
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
pi_15722866
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:51 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Pak even je natuurkundeboek en zoek op: 'Wet van Ohm'. Je kan niet ergens 'amperes op knallen' (stroom dus), hooguit ergens 'volts op knallen' (spanning).

De stroom (amperes) hangt dan af van de weerstand (ohms) van de geleider (in dit geval de vandaal). Droge huid heeft een redelijk grote weerstand, er zal dus niet zo heel veel stroom gaan lopen.

Maar aan de andere kant: 30 mA (milli-Ampere) is genoeg om flink aan dood te gaan...

De menselijke huid heeft toch een enorme weerstand? Dat maakt toch volgens mij van die 30mA = 0.00000000000000000000003 mA, waarom, juist door die weerstand.

Wij hebben thuis een oplaad/auto-start/banden-oppomp apparaat, en daar staat op 12v 600! A (dus geen mA maar A), maar toch als je dat aanraakt ga je niet dood, why? Zoals ik al zei: weerstand van je huid

Als je de blote delen van een stroom-verdeler (heeft enorme Amperes erin) van een auto aanraakt voel je ook een schok, maar je gaat er niet dood aan en het verwond je ook niet, why? Juist weerstand.

Correct me if i'm wrong.

Edit:

Als je met een natte tong een stopcontact aanraakt ga je dat niet overleven, met je vinger krijg je een dikke schok (je word niet eens verwond, laat staan dat je sterft).

pi_15722999
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:47 schreef nikky het volgende:
jullie tuin grenst aan dat stukje? misschien dat je dat stukkie grond van de gemeente erbij kunnen huren. dan trek je dat gewoon bij je tuin en verzet je dus je schutting oid.
mijn ouders hebben dat toen ook gedaan. een beste lap trouwens en het kost voor mijn ouders maar 10 gulden(!) per maand ofzo.
Ik zie geen tuin eigenlijk.
  Milf vrijdag 26 december 2003 @ 18:10:34 #85
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_15723021
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:09 schreef 78589 het volgende:

[..]

Ik zie geen tuin eigenlijk.

ja nu zie ik de foto ook..... dan is het wel jammer
het zou een goede oplossing zijn geweest
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_15723288
ik zie zulke plekken heel vaak bij gemeenteplantsoenen,maar ze fietsen er idd heel veel over.
want die planten kunnen er heel goed tegen,en als ze er niet zoveel overheen word gefiets dan blijven ze wel staan

maar het is niet leuk

vrijdag 26 december 2003 @ 19:31:30 #87
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_15724618
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Heftig, maar probeer je te verplaatsen in de jeugd van tegenwoordig; drinken,blowen,slikken,zinloos geweld en openbare vernieling zijn de laatste jaren heel normaal geworden
Het heeft geen zin om je daar kwaad over te blijven maken, het blijft toch gebeuren, niet alleen bij jou in de straat maar overal in Nederland...
Dus ECHt wel dattie minimaal een stuk hout tegen zijn hoofd kan verwachten als iemand hier in de buurt wat gaat mollen.

het zal volgens die mongolen dan wel normaal zijn dat die een IQ van een spons hebben en dan maar dingen vernielen maar in een plek waar MENSEN wonen is dat niet zo. Dan maar een aar platte vingertjes.

pi_15725397
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:24 schreef Jan-jaap het volgende:
ik zie zulke plekken heel vaak bij gemeenteplantsoenen,maar ze fietsen er idd heel veel over.
want die planten kunnen er heel goed tegen,en als ze er niet zoveel overheen word gefiets dan blijven ze wel staan

maar het is niet leuk

Nee, maar de plantjes zijn net gezet. Echt van dat klein grut nog. Dus nu is daar weer overheen gereden, en alweer afgebroken.

Morgen stort ik beton onder die paaltjes.

pi_15726334
Doe dat dan ff zondag, dan kan ik helpen.
pi_15726446
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:33 schreef ASSpirine het volgende:

Tussen 10 - 30mA = Spierverkramping
Tussen 30 - 75mA = Drempel van ademhalingsverlamming
.....

Bij welk voltage dan? Anders zegt dit helemaal niets.
pi_15726459
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:02 schreef yup het volgende:

[..]

De menselijke huid heeft toch een enorme weerstand? Dat maakt toch volgens mij van die 30mA = 0.00000000000000000000003 mA, waarom, juist door die weerstand.

Wij hebben thuis een oplaad/auto-start/banden-oppomp apparaat, en daar staat op 12v 600! A (dus geen mA maar A), maar toch als je dat aanraakt ga je niet dood, why? Zoals ik al zei: weerstand van je huid

Als je de blote delen van een stroom-verdeler (heeft enorme Amperes erin) van een auto aanraakt voel je ook een schok, maar je gaat er niet dood aan en het verwond je ook niet, why? Juist weerstand.

Correct me if i'm wrong.

Edit:

Als je met een natte tong een stopcontact aanraakt ga je dat niet overleven, met je vinger krijg je een dikke schok (je word niet eens verwond, laat staan dat je sterft).

pi_15726479
Nee zondag niet, winkels dicht enzo. Morgen gebeurt het, heb al wat hulp ingeschakeld
pi_15726494
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 20:54 schreef jochem8 het volgende:
Nee zondag niet, winkels dicht enzo. Morgen gebeurt het, heb al wat hulp ingeschakeld

spoiler:

hoerrrrr
pi_15731242
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 20:52 schreef Meuk het volgende:

[..]

Bij welk voltage dan? Anders zegt dit helemaal niets.

het gaat om de stroom die levensbedreigend kan zijn
de voltage doet er nu niet toe

zaterdag 27 december 2003 @ 02:23:46 #95
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_15734613
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:24 schreef Jan-jaap het volgende:
want die planten kunnen er heel goed tegen, en als ze er niet zoveel overheen word gefiets dan blijven ze wel staan

maar het is niet leuk

de planten kunnen ertegen DUS je fietst er over heen?
Het leek zo'n goed idee...
  zaterdag 27 december 2003 @ 12:13:20 #96
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_15738673
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:01 schreef highwoodman het volgende:

[..]

Ik neem toch wel aan dat je bijv. het verschil wel voelt tussen wanneer je ff de plus en de min van een accu uit een diesel-auto vast pakt en wanneer je ff de plus en de min van het stopcontact vast pakt. Dus met 'ergens amperes op knallen' heb ik het gewoon puur over hoeveel spanning je erop wilt zetten met het aantal amperes er achter.
Aangezien er werd gezegd van 'lekker 440' erop zetten. Tsja, zal heel wat wezen, maar als er een laag amperage bij komt kijken dan pak ik dat fluitend vast.
Maargoed, ik geef toe dat ik niet volledig was met mijn uitdrukkig

Het zou érg off-topic gaan om een volledige uitleg te geven, maar om het oneerbiedig te zeggen: je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt.

Even een heel korte beeldspraak: stel je een waterleiding voor met aan het einde een kraan die dicht is. Je kan dan veel of weinig druk op die leiding zetten (vergelijk met elektrische spanning), maar er stroomt geen water uit (vergelijk met elektrische stroom) omdat de kraan het water tegenhoudt (vergelijk met grote elektrische weerstand).

Als je de kraan opendraait (vergelijk met lagere electrische weerstand), dan gaat er water stromen. Je hebt er gelijk in dat bij bijvoorbeeld een 12 volt accu (lage spanning, vergelijk met lage druk op de waterleiding) de stroom niet zo groot is (het water zal niet zo snel stromen). Als je 400 volt gebruikt (hogere spanning, vergelijk met meer druk op de waterleiding), dan loopt er meer stroom (er stroomt meer water bij de zelfde stand van de kraan). Al met al toch al weer een heel verhaal.

quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:07 schreef ASSpirine het volgende:
iemand zei daar iets van 20mA al dodelijk is, lijkt me stug...
bij 30 mA kan je hartritmestoornissen krijgen die fataal zijn.
pi_15738743
koop een doosje spijkers en gooi dat op dat afsnijpaadje

terugvindpost

Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_15739734
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 02:23 schreef dunc het volgende:

[..]

de planten kunnen ertegen DUS je fietst er over heen?

nee er word VEEL over dat stukje gefietst ,als er mnder overheen werd gefiets dan bleven de planten wel heel.

maar het is wel een kromme zin

pi_15739911
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:44 schreef gateway het volgende:

[..]

dan vliegt je aardlekschakelaar eruit......

Die kan je vast-tapen
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  zaterdag 27 december 2003 @ 13:49:53 #100
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_15740542
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 13:20 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Die kan je vast-tapen

Niet dus... Het mechanisme sprint los van de knop. Als de knop in de 'uit' stand komt, dan haakt deze weer vast aan de ingewanden van de aardlek en kan je deze weer inschakelen.

Voor de mensen met boze plannen: de meeste huizen hebben ook wel een electra-groep die niet via de aardlekschakelaar loopt. Vaak is deze voor de wasmachine bestemd! Maar je kan er natuurlijk ook andere dingen mee doen!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')