quote:Aha dus ze snijden eigenlijk dus de hoek af door een stukje via jullie oprit/tuin/stoep voor jullie huis te fietsen, ipv gewoon de straat te nemen. Ze schieten er dus maar 5 seconden mee op ofzo
Op vrijdag 26 december 2003 14:37 schreef jochem8 het volgende:[..]
Dat fietspad ligt net ietsjes naar links, 1 meter.
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:42 schreef jochem8 het volgende:
5 seconden maximaalEn dat links moest trouwens rechts zijn
Die straat komt me bekend voor trouwens. Ik werk namelijk in Geldrop
quote:why?
Op vrijdag 26 december 2003 14:39 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Het lijkt me beter als je verder maar zwijgt...
quote:Even in je fotoboek gekeken: Ik ken jou niet
Op vrijdag 26 december 2003 14:44 schreef okkie-man het volgende:[..]
![]()
Die straat komt me bekend voor trouwens. Ik werk namelijk in Geldrop
Maar het is inderdaad in Geldrop. Achter mijn huis is het zwembad.
quote:Ik jou ook niet, maar ik ken de straat omdat ik daar wel eens gereden heb. Ik werk trouwens bij Brouwers & Verkuijlen aan de Mierloseweg
Op vrijdag 26 december 2003 14:45 schreef jochem8 het volgende:[..]
Even in je fotoboek gekeken: Ik ken jou niet
Maar het is inderdaad in Geldrop. Achter mijn huis is het zwembad.
Als je het nou écht stevig wilt maken, huur dan voor een paar euro een grondboor, koop een flinke zak 'no-mix' cement en regel wat T-profiel ijzer.
Gat in de grond boren, T-profiel rechtop er in en vullen met no-mix. Binnen het uur heb je een bulldozer nodig om die paaltjes er weer uit te krijgen.
De afrastering moet je zelf even bedenken, maar ik kan me zo voorstellen dat vastgelaste buizen moeilijk te verwijderen zijn.
quote:Allemaal leuk en aardig, maar waarom zou TS moeten investeren in iets wat eigenlijk een taak voor de gemeente is.
Op vrijdag 26 december 2003 14:48 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Even ontopic:Als je het nou écht stevig wilt maken, huur dan voor een paar euro een grondboor, koop een flinke zak 'no-mix' cement en regel wat T-profiel ijzer.
Gat in de grond boren, T-profiel rechtop er in en vullen met no-mix. Binnen het uur heb je een bulldozer nodig om die paaltjes er weer uit te krijgen.
De afrastering moet je zelf even bedenken, maar ik kan me zo voorstellen dat vastgelaste buizen moeilijk te verwijderen zijn.
Is dat de goede manier?
quote:Pak even je natuurkundeboek en zoek op: 'Wet van Ohm'. Je kan niet ergens 'amperes op knallen' (stroom dus), hooguit ergens 'volts op knallen' (spanning).
Op vrijdag 26 december 2003 14:44 schreef highwoodman het volgende:[..]
why?
De stroom (amperes) hangt dan af van de weerstand (ohms) van de geleider (in dit geval de vandaal). Droge huid heeft een redelijk grote weerstand, er zal dus niet zo heel veel stroom gaan lopen.
Maar aan de andere kant: 30 mA (milli-Ampere) is genoeg om flink aan dood te gaan...
quote:De gemeente doet blijkbaar niets??
Op vrijdag 26 december 2003 14:50 schreef okkie-man het volgende:[..]
Allemaal leuk en aardig, maar waarom zou TS moeten investeren in iets wat eigenlijk een taak voor de gemeente is.
quote:Ja en nee, volgens mij kan de gemeente hier weer moeilijk over doen. Omdat het zo niet hoort...
Op vrijdag 26 december 2003 14:50 schreef jochem8 het volgende:
Mijn ouders zijn morgen voor een aantal dagen het huis uit, dus ik ga zelf ff langs een shop om wat cement/beton te regelen. Paaltjes eruit halen, laagje beton erin, paaltjes erop, laagje beton er bovenop en dan zand erin.Is dat de goede manier?
Laatst hadden ze in mijn krantenwijk ook wat touwtjes gespannen en de volgende dag lag het er weer naast.
Tsjah, dan rij ik er natuurlijk ook weer lekker doorheen
quote:Ok, maar daar heb ik maling aan. Ik bedoel of dit technisch de goede manier is, of moet het beton/cement eerst drogen voor ik er zand overheen gooi?
Op vrijdag 26 december 2003 14:54 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Ja en nee, volgens mij kan de gemeente hier weer moeilijk over doen. Omdat het zo niet hoort...
[Dit bericht is gewijzigd door jochem8 op 26-12-2003 15:04]
quote:de bedoeling was op het veldje te strooien
Op vrijdag 26 december 2003 14:35 schreef jochem8 het volgende:[..]
Zie de foto. Dat stukkie links van de afrastering is een oprit. Daar rijdt onze auto dus elke dag, en elke dag een nieuwe band is niet okay
quote:Ik neem toch wel aan dat je bijv. het verschil wel voelt tussen wanneer je ff de plus en de min van een accu uit een diesel-auto vast pakt en wanneer je ff de plus en de min van het stopcontact vast pakt. Dus met 'ergens amperes op knallen' heb ik het gewoon puur over hoeveel spanning je erop wilt zetten met het aantal amperes er achter.
Op vrijdag 26 december 2003 14:51 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Pak even je natuurkundeboek en zoek op: 'Wet van Ohm'. Je kan niet ergens 'amperes op knallen' (stroom dus), hooguit ergens 'volts op knallen' (spanning).De stroom (amperes) hangt dan af van de weerstand (ohms) van de geleider (in dit geval de vandaal). Droge huid heeft een redelijk grote weerstand, er zal dus niet zo heel veel stroom gaan lopen.
Maar aan de andere kant: 30 mA (milli-Ampere) is genoeg om flink aan dood te gaan...
iemand zei daar iets van 20mA al dodelijk is, lijkt me stug...
quote:< 1ma Kriebelig gevoel op de aanrakingsplaatsen
Op vrijdag 26 december 2003 15:07 schreef ASSpirine het volgende:
wat nog leuker is, als die ene onder stroom staat, en die andere snuggere knullen hun broer/vriend wil gaan redden en ze hem vastpakken
schitterende taferelen daniemand zei daar iets van 20mA al dodelijk is, lijkt me stug...
Newton, Natuurkunde voor de 2de Fase, VWO Informatieboek 1 a
quote:Volgens mij moet dit genoeg zijn. Gewoon even af en toe naar buiten kijken of er leerlingen omheen staan. Lijkt me echt onzin dat ze dit gaan slopen.
Op vrijdag 26 december 2003 15:13 schreef jochem8 het volgende:
Ok, maar daar heb ik maling aan. Ik bedoel of dit technisch de goede manier is, of moet het beton/cement eerst drogen voor ik er zand overheen gooi?
quote:Ach ja, af en toe een MAVO-scholier slopen is wel leuk.
Op vrijdag 26 december 2003 15:16 schreef jochem8 het volgende:
Het is sowieso onzin dat er ook maar iets gesloopt wordt gvd. Ik kan me daar zo kwaad om maken.
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:20 schreef 78589 het volgende:[..]
Ach ja, af en toe een MAVO-scholier slopen is wel leuk.
*Mee eens is
quote:Tussen 10 - 30mA = Spierverkramping
Op vrijdag 26 december 2003 15:11 schreef 78589 het volgende:[..]
< 1ma Kriebelig gevoel op de aanrakingsplaatsen
1-25 mA Lichte tot hevige kramp in de armen. Bij 8 mA wordt loslaten van de 'spanning' moeilijk, bij 25 mA onmogelijk.
25-80 mA Stijging van de bloeddruk. Onregelmatige hartslag. Boven de 50 mA bewusteloosheid. Levensgevaar, vooral als de stroom langer dan 1 s. door het lichaam loop.
> 80 mA dodelijk.Newton, Natuurkunde voor de 2de Fase, VWO Informatieboek 1 a
![]()
Cursus Labo elektriciteit, opleiding Elektro-Mechanica 1ste jaar Hoge school
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |