ik wil graag aan de pil, microgynon 30, maar er staat in de bijsluiter dat die pil de kans op trombose verhoogt. en als je rookt én de pil gebruikt dat risico ook weer groter is. er staat ook dat als je ouder bent dan 35 jaar je moet stoppen met de pil in dikgedrukte letters dus..
nou ben ik zelf nog lang geen 35 en ik rook ook heel weinig (2-3 sigaretten per dag), maar ik vroeg me af of het risico op trombose nou toch zo groot is dat ik beter kan stoppen. een vriendin van mij heeft een andere pil en daar staat in de bijsluiter dat ze moet minderen tot 10-15 sigaretten per dag, maar dat rook ik sowieso al niet. en ik kan niet zelf aan die pil gaan want er zit iets in waar ik allergische reacties van krijg.
heeft er iemand miss wat meer verstand van deze pil / roken+de pil?
wat moet ik doen???
quote:ja, I know,
Op vrijdag 26 december 2003 13:51 schreef Realzm het volgende:
Je kunt sowieso beter stoppen
Is jou verantwoording
quote:waarom is dit slecht dan? wat 'doet' het met de pil?
Op vrijdag 26 december 2003 13:52 schreef toska het volgende:
Roken in combinatie met de pil is inderdaad erg slecht. Je moet zelf weten of je er mee wilt doorgaan .Is jou verantwoording
quote:ik heb juist veel meer gerookt, vind het al zo knap dat ik maar zo weinig rook
Op vrijdag 26 december 2003 13:55 schreef Pedalamus het volgende:
Als je 2 a 3 sigaretten per dag rookt, dan is het toch niet zo moeilijk om te stoppen?
quote:Het doet niks met de pil , wel met je bloedvaten , zoek het eens op op internet zou ik zeggen
Op vrijdag 26 december 2003 13:53 schreef moniek het volgende:[..]
waarom is dit slecht dan? wat 'doet' het met de pil?
De dokter zal ook wel zeggen dat niets roken beter is (open deur!). Als je het bij 3 sig kunt houden..
quote:De pil bestaat gewoon uit een hoop hormonen die je lichaamsreacties veranderen. Roken is slecht op alles in je lichaam, dus ook op je hormoonhuishouding en homeostase (interne milieu/evenwicht)
Op vrijdag 26 december 2003 13:53 schreef moniek het volgende:waarom is dit slecht dan? wat 'doet' het met de pil?
quote:ik weet wel dat het de kans op trombose verhoogt, maar dat zit niet in de familie (het is niet bepaald erfelijk maar komt wel in bepaalde families meer voor) en roken op zich is ook al slecht voor je bloedvaten.
Op vrijdag 26 december 2003 13:56 schreef toska het volgende:[..]
Het doet niks met de pil , wel met je bloedvaten , zoek het eens op op internet zou ik zeggen
het gaat mij om de combinatie roken + de pil
quote:Das ook al heel goed, maar ik zou zeggen, ga zo door, en stop lekker wel.
Op vrijdag 26 december 2003 13:56 schreef moniek het volgende:[..]
ik heb juist veel meer gerookt, vind het al zo knap dat ik maar zo weinig rook
ik wíl ook eik niet stoppen.
quote:ik krijg hem nog steeds voorgeschreven van de huisarts en hij weet dat ik rook.
Op vrijdag 26 december 2003 13:49 schreef moniek het volgende:
als je ouder bent dan 35 jaar je moet stoppen met de pil in dikgedrukte letters dus..
quote:hoeveel rook je per dag??
Op vrijdag 26 december 2003 14:01 schreef just me het volgende:[..]
ik krijg hem nog steeds voorgeschreven van de huisarts en hij weet dat ik rook.
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:02 schreef moniek het volgende:
hoeveel rook je per dag??
quote:Dus het gaat niet om de kans van trombose (die zeer klein is alleen ze moeten het in de buisluiter zetten)
Op vrijdag 26 december 2003 13:58 schreef moniek het volgende:[..]
ik weet wel dat het de kans op trombose verhoogt, maar dat zit niet in de familie (het is niet bepaald erfelijk maar komt wel in bepaalde families meer voor) en roken op zich is ook al slecht voor je bloedvaten.
het gaat mij om de combinatie roken + de pil
Er staat op blz 12 van de buisluiter
VOORDAT U MET MYCROGYNON 30 BEGINT
Daar staat dat je aan de dokter moet vertellen als je rookt en er staat in dat je niet de pil moet gebruiken in combinatie met roken als je ouder dan 35 jaar bent...
Als je eigen zo druk maakt dat je rookt en toch die pil gebruikt waarom heb je het dan niet verteld aan je huisarts. Die weet precies of het ernstig is of niet.
al denk ik zelf niet anders had er wel in gestaan dat je ook niet mocht roken en de pil gebruiken ookal ben je onder de 35 jaar
conclusie: ik stop én start
* moniek gaat een stoppen-met-roken-topic zoeken
..slotje..
quote:Waarvoor heb je dit topic geopent eigenlijk.
Op vrijdag 26 december 2003 14:08 schreef moniek het volgende:
ik dank dat ik maar ga proberen te stoppen... zodat ik met die pil kan starten
ik ben al een tijd aan het 'afbouwen' en het zit me toch niet lekker.
ik kan niet rustig de pil slikken als ik twijfels blijf houden, en ik krijg hier veel verschillende reacties.conclusie: ik stop én start
* moniek gaat een stoppen-met-roken-topic zoeken..slotje..
eigenlijk wel weer ergens goed dat je stopt
succes
quote:zegt degene die 5 minuten eerder zei 'dood ga je toch'
Op vrijdag 26 december 2003 14:13 schreef Pedalamus het volgende:stoppen met roken
![]()
goed bezig, ga zo door
Maar top dat je stopt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |