abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf vrijdag 26 december 2003 @ 17:36:13 #51
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_15722225
zelf mijn fiat uno 1.1 ie uit '93 kan zwarte sporen maken op het asfalt
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 26 december 2003 @ 17:41:48 #52
36335 Fury_of_Elves
Ultima Ratio Regum
pi_15722355
Met mijn nieuwe project auto moet het lukken (hoop ik)

Project 666 (nee geen Starlet....:P)

  vrijdag 26 december 2003 @ 17:44:26 #53
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15722427
Gewoon veel meer gas dan normaal, en gelijk de koppeling maximaal aan laten grijpen. (uiterste punt en kort even vasthouden)
pi_15722701
Ben benieuwd of er mensen zijn die dit voor elkaar hebben gekregen met bijv een Terrano 2 of opel frontera. Benzine moter met diepe slag...

Nissan Terrano 2 2.4 benzine (2000):
3 deurs 1615 kg
118 pk bij 4800 tpm
max. koppel 191 bij 3200 tpm.
banden 235/70 R 16

Standaard achterwiel aandrijving: Lukte mij en paar anderen niet
Vierwielaandrijving: Lukte ook niet
Lage gearing vierwielaandrijving: Hahaha lekkere krachtexplosie maar lukte niet om spinnend weg te rijden

//offtopic hoe zit het met het aantal pk's in lage gearing?

pi_15722968
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:56 schreef CEx het volgende:
Ben benieuwd of er mensen zijn die dit voor elkaar hebben gekregen met bijv een Terrano 2 of opel frontera. Benzine moter met diepe slag...

Nissan Terrano 2 2.4 benzine (2000):
3 deurs 1615 kg
118 pk bij 4800 tpm
max. koppel 191 bij 3200 tpm.
banden 235/70 R 16

Standaard achterwiel aandrijving: Lukte mij en paar anderen niet
Vierwielaandrijving: Lukte ook niet
Lage gearing vierwielaandrijving: Hahaha lekkere krachtexplosie maar lukte niet om spinnend weg te rijden

//offtopic hoe zit het met het aantal pk's in lage gearing?


Dat maakt toch nix uit, die pk's zijn gemeten aan de krukas, maar volgens mij heb je met lage gearing een veel hoger koppel.
pi_15723504
Mijn ouwe Renault 5 GT Turbo.. 10 meter rubberstrepen op het asfalt..en een lawaai.. ..

  vrijdag 26 december 2003 @ 18:36:07 #57
38360 masuyo
Where will you go
pi_15723522
zelfs mun moeder kan met piepende banden wegrijden in een ford escort
I’m so sick of speaking words that no one understands
Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
I can hear you in a whisper
But you can’t even hear me screaming
  vrijdag 26 december 2003 @ 18:37:39 #58
14795 socko
"Have a nice day"
pi_15723548
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 09:14 schreef BertV het volgende:
...als 't zelfs met m'n 1.4 Clio kan is het toch niet gaaf
He eh met mijn charade 1.0 lukt het ook best
pi_15723617
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:07 schreef yup het volgende:

[..]

Dat maakt toch nix uit, die pk's zijn gemeten aan de krukas, maar volgens mij heb je met lage gearing een veel hoger koppel.


nee... koppel komt net als pk's uit het blok... niet door de overbrenging...

maar door een lagere gearing heb je een lagere topsnelheid maar een snellere acceleratie...

Hopeloos benzine verslaafd
pi_15723836
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:41 schreef Youp het volgende:

[..]

nee... koppel komt net als pk's uit het blok... niet door de overbrenging...

maar door een lagere gearing heb je een lagere topsnelheid maar een snellere acceleratie...


Koppel heeft wel degelijk te maken met je overbrenging want je heb 2 soorten koppen, koppel op je wielen en koppel van je motor
ijsbergvla
pi_15723922
Wat is koppel precies...?
  vrijdag 26 december 2003 @ 19:01:48 #62
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15724020
Het koppel is de kracht die de zuiger (via de drijfstang) op
de krukas
uitoefent. (om hem te laten draaien)
Dus hoe harder er tegen de krukas geduwd wordt, hoe hoger
het koppel.

Dit zegt nog niets over het vermogen dat een motor kan
leveren, want het
vermogen is afhankelijk van het toerental en het koppel.
(vermogen=koppel*toerental*(een constante))

Wat beter is een hoog koppel bij een hoog of een laag
toerental, hangt
af wat je wilt.
Wil je comfortabel rijden, neem max. koppel bij een laag
toerental,
lekker veel trekkracht (onderin) bij een rustig lopende
motor.
Wil je "sportief" rijden, neem max. koppel bij een hoog
toerental,veel
vermogen, maar ook hogere toerentallen
met meer lawaai en (meestal) meer slijtage.

Een beetje duidelijk ?

Klaar?
Ik niet!
pi_15724070
okie. dookie.. weet ik dat ook weer..
pi_15724104
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:56 schreef Omkron het volgende:
Wat is koppel precies...?
Diesels en soms ook Turbo motoren hebben een enorme trekkracht op lage toeren, dat is dus koppel, ik ga het je simpel zeggen: Koppel zorgt ervoor dat je die duw in je rug krijgt als je rijd, pk's zorgen ervoor dat je auto hard gaat (en blijft gaan) en ook voor de topsnelheid, daarom hebben benzine-motoren (want die hebben vaak meer pk's dan diesels) hoge topsnelheden, en diesels razendsnelle tussen-acceleraties (80-120 is er bijv. eentje). dit is heel ruim en algemeen genomen, er zullen altijd uitzonderingen op de regel zijn
pi_15724270
En met hoger koppel rijd je makkelijker uit de diepe en stevige modder, kan je meer aanhanger gewicht hebben etc. etc.
pi_15724647
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 10:34 schreef bonke het volgende:
als je voorwiel aandrijving hebt gewoon je handrem aangetrokken houden
Ware het niet dat er heel wat auto's zijn waarbij de handrem op de voorwielen aangrijpt... zoals vele Citroëns.. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_15725174
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 19:33 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Ware het niet dat er heel wat auto's zijn waarbij de handrem op de voorwielen aangrijpt... zoals vele Citroëns.. .


LOL, dat wist ik niet, leuk als je effe een 180 graden wilt maken, vlieg je gewoon effe over de kop met je AX
pi_15726512
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 19:57 schreef yup het volgende:

[..]

LOL, dat wist ik niet, leuk als je effe een 180 graden wilt maken, vlieg je gewoon effe over de kop met je AX


Heb ik dus een keertje bijna gehad met de fiat uno van m'n pa toendertijd..
pi_15726571
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 20:56 schreef Omkron het volgende:

[..]

Heb ik dus een keertje bijna gehad met de fiat uno van m'n pa toendertijd..


Wat, wou je soms ook een 180 graden'tje maken ofzo ?
pi_15728046
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:52 schreef jaguar het volgende:

[..]

Koppel heeft wel degelijk te maken met je overbrenging want je heb 2 soorten koppen, koppel op je wielen en koppel van je motor


aan het einde van je overbrenging is het koppel en het aantal pk's altijd LAGER doordat de overbrenging ook kracht vreet...

[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 26-12-2003 22:18]

Hopeloos benzine verslaafd
pi_15728106
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 19:05 schreef yup het volgende:

[..]

Diesels en soms ook Turbo motoren hebben een enorme trekkracht op lage toeren, dat is dus koppel, ik ga het je simpel zeggen: Koppel zorgt ervoor dat je die duw in je rug krijgt als je rijd, pk's zorgen ervoor dat je auto hard gaat (en blijft gaan) en ook voor de topsnelheid, daarom hebben benzine-motoren (want die hebben vaak meer pk's dan diesels) hoge topsnelheden, en diesels razendsnelle tussen-acceleraties (80-120 is er bijv. eentje). dit is heel ruim en algemeen genomen, er zullen altijd uitzonderingen op de regel zijn


wat je zegt van diesel is waar, maar turbo motoren (met benzine) hebben nooit bij lagen toeren veel trekkracht omdat een turbo een aardig toerental nodig heeft om goed op gang te komen en zijn boost te leveren (meestal rond de 3000-3500rpm)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15728228
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:18 schreef Youp het volgende:

[..]

wat je zegt van diesel is waar, maar turbo motoren (met benzine) hebben nooit bij lagen toeren veel trekkracht omdat een turbo een aardig toerental nodig heeft om goed op gang te komen en zijn boost te leveren (meestal rond de 3000-3500rpm)


Uhh, dat is helemaal fout, ik schreef dat soms turbo motoren op lage toeren trekkracht hebben, de Opel Zafira OPC 2.0 Turbo heeft al op 1950 toeren zijn volledige trekkracht. Kijk maar hier: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?vpos=1&delete=1&add=1&page=3&cache=no&ref=
pi_15728302
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:18 schreef Youp het volgende:

[..]

wat je zegt van diesel is waar, maar turbo motoren (met benzine) hebben nooit bij lagen toeren veel trekkracht omdat een turbo een aardig toerental nodig heeft om goed op gang te komen en zijn boost te leveren (meestal rond de 3000-3500rpm)


Er zijn ook lagedrukturbo's, deze kunnen zelfs beginnen bij 1800 tpm. Zie hiervoor o.a. de Volvo turboserie (2.5T op o.a. 850, S70, V70 e.d.) en Saab (2.0t, 2.3t e.v.).
pi_15728314
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:23 schreef yup het volgende:

[..]

Uhh, dat is helemaal fout, ik schreef dat soms turbo motoren op lage toeren trekkracht hebben, de Opel Zafira OPC 2.0 Turbo heeft al op 1950 toeren zijn volledige trekkracht. Kijk maar hier: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?vpos=1&delete=1&add=1&page=3&cache=no&ref=


'geen auto gevonden'

-edit-

ik heb even gezocht ja je hebt gelijk ja alleen bij de echte 'extreme' turbo's spreken we nog van een enorm turbogat onder de 3000rpm

[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 26-12-2003 22:36]

Hopeloos benzine verslaafd
pi_15728345
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 22:26 schreef QOnline het volgende:

[..]

Er zijn ook lagedrukturbo's, deze kunnen zelfs beginnen bij 1800 tpm. Zie hiervoor o.a. de Volvo turboserie (2.5T op o.a. 850, S70, V70 e.d.) en Saab (2.0t, 2.3t e.v.).


ja ok maar daar zitten behoorlijk minder wat pk's in als in een hoge toeren/druk turbo
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')