Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan doen? Hoe het zit met de dichtheid enzo? En is het uberhaupt wel mogelijk?
Alvast bedankt.
quote:water afmeten is niet zo moeilijk als je een bakje met dL hebt. Kun je de dichtheid van suiker en meel niet schatten met de afmetingen van het pak en het daarop vermelde gewicht?
Op donderdag 25 december 2003 17:08 schreef veldmuis het volgende:
bij water is 1liter 1kg.
Dus voelen hoeveel 300ml water weegt en op gevoel proberen?.
quote:gewoon met boter beginnen dus, en met erg weinig meel en suiker.
Op donderdag 25 december 2003 17:09 schreef heaven7 het volgende:
Nou, ik heb het gister al geprobeerd maar toen had ik teveel meel dus kon ik alles wegkieperenIk had toen niet genoeg boter.. heb net nieuwe gekocht dus ik kan wel wat proberen maarja, als je steeds meer van dit erbij blijft gooien en dan ook meer van dat heb ik straks voor een heel weeshuis koekjes
![]()
Die zweden weten wat grootverpakkingen zijn
komt dus neer op 4dL meel en 1,25dL suiker
[Dit bericht is gewijzigd door ikbengeweldig op 25-12-2003 17:19]
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:14 schreef ikbengeweldig het volgende:
De dichtheid van suiker is ongeveer 1,6 kg/L
als je onder een meetlatje dwars een potlood legt heb je een kleine balans, zet twee schaaltjes op de uiteinde en vul de ene met water (3 dl) en de ander met meel totdat de balans doorslaat. Nu ook zo met de ander onderdelen
suc6
quote:Dankjewel
Op donderdag 25 december 2003 17:16 schreef ikbengeweldig het volgende:
De dichtheid van meel is ongeveer 0,75 kg/L
*heeft pak gemetenkomt dus neer op 4dL meel en 1,25dL suiker
quote:Ook jij bedankt
Op donderdag 25 december 2003 17:36 schreef _joepie_ het volgende:
je kunt dus wel gewichten bepalen mbv dl maatbekertje, een dl is 100 gram.als je onder een meetlatje dwars een potlood legt heb je een kleine balans, zet twee schaaltjes op de uiteinde en vul de ene met water (3 dl) en de ander met meel totdat de balans doorslaat. Nu ook zo met de ander onderdelen
suc6
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |