quote:Jep, vaak staat het aan de binnenkant van het tankklepje of op de tankdop.
Op donderdag 25 december 2003 10:36 schreef Babbelzz het volgende:
man, kijk ff in tankdop
maar inderdaad: check ff of ie voorgloeit / of je voor moet gloeien, dan is t zeker diesel natuurlijk...
Vul daar het kenteken in en je hebt antwoord op je (domme) vraag.
quote:zeker weten van wel knurft!
Op donderdag 25 december 2003 10:18 schreef nuker het volgende:
jah, daar staat niet op benzine of diesel knurft
quote:handig
Op donderdag 25 december 2003 11:01 schreef Conflict het volgende:
https://portal.a2sp.nl/producten/KentekenDemoVul daar het kenteken in en je hebt antwoord op je (domme) vraag.
quote:Dat maakt niet zoveel uit toch?
Op donderdag 25 december 2003 11:04 schreef SSSylvester het volgende:[..]
handig
helaas zegt ie er niet bij of het bv euro95 benzine is of euro98.
Ik zou euro 95 pakken dan Maar ja, het staat ook gewoon bij de vulopening of op het klepje.
quote:Het schijnt voor 1 keertje niet zoveel uit te maken inderdaad. Er is ook een goedje verkrijgbaar wat je door de euro95 benzine kan gooien om het op euro98 te laten lijken...
Op donderdag 25 december 2003 11:06 schreef Conflict het volgende:[..]
Dat maakt niet zoveel uit toch?
Ik zou euro 95 pakken dan
Maar ja, het staat ook gewoon bij de vulopening of op het klepje.
Maar euro 95 zou inderdaad ook mijn gok zijn
quote:Wie steelt er nou zo'n gebakje?
Op donderdag 25 december 2003 11:10 schreef Conflict het volgende:
Hij kan natuurlijk ook zijn vriend ff bellenVolgens mij heeft de TS de auto gewoon gestolen
quote:Je haalt nu loodhoudende/loodvervanger 98 en gewone euro98 door elkaar. Euro98 heeft gewoon hoger octaan gehal = grotere klopvastheid, oftewel voor motoren met latere ontsteking. Bij haast geen enkele pomp hebben ze nog 98 met loodvervanger trouwens.
Op donderdag 25 december 2003 11:09 schreef SSSylvester het volgende:[..]
Het schijnt voor 1 keertje niet zoveel uit te maken inderdaad. Er is ook een goedje verkrijgbaar wat je door de euro95 benzine kan gooien om het op euro98 te laten lijken...
Het gaat fout bij de smering volgens mij.. Je hebt grotere slijtage als je benzine met een lager octaangehalte gebruikt...Maar euro 95 zou inderdaad ook mijn gok zijn
Smering gaat op voor oudere motoren, maar dan heb je het over LOODHOUDENDE (vroeger) of tegenwoordig loodvervanger 98, hier in de straat staat nog een T2 bus, die moet nog draaien met loodvervanger derbij . Maar als in die Alfred Citroen nog loodvervanger moet, dan eet ik mijn schoen op.
quote:
Op donderdag 25 december 2003 10:24 schreef Klaasklapschaats het volgende:[..]
Ja benzine ruikt naar benzine
Gas ruikt naar gas
Diesel ruikt naar Diesel
Water ruikt naar water...
quote:Heej, k wist niet dat er verschil zat in de 98 benzines. Weer wat geleerd
Op donderdag 25 december 2003 13:41 schreef PNG het volgende:Je haalt nu loodhoudende/loodvervanger 98 en gewone euro98 door elkaar. Euro98 heeft gewoon hoger octaan gehal = grotere klopvastheid, oftewel voor motoren met latere ontsteking. Bij haast geen enkele pomp hebben ze nog 98 met loodvervanger trouwens.
[...] Maar als in die Alfred Citroen nog loodvervanger moet, dan eet ik mijn schoen op.
Alfred Citroen met 98 loodvervanger... idd. als ie uit 94 moet komen lijkt dat me sterk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |