abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2003 @ 11:09:17 #51
78809 Imjori
î°o°î Drummer Imjori î°o°î
pi_15761072
als ik al die mooie kits hier zie staan dan denk ik telkens: waar halen die mensen het geld vandaan om zoiets te kopen??
Ik heb 1.5 jaar geleden mijn eigen stelletje gekocht maar dat is niet veel soeps.

dat er hier een kind drumt wil niets zeggen over de hoogte en grootte van het drumstel maar misschien wel van de kwali. Basisset staat overigens niet echt op de bass, daar staat gewoon peace. Het is een leuk beginnerssetje maar voor mij zwaar onder de maat.
Ik heb met mijn band vorig jaar een optreden gehad en mijn drumstel dus lekker ingewijdt.... nou dat viel lekker tegen...
Je kunt nu de golven van de zee herkennen in de hi-hat:D(zo krom is dat ding nu getrokken). er zitten allerlei vlekker op de crash en als ik hard met het basspedaal trap dan vliegt het vilt eraf:(.
Ik heb er nog wel een crash bijgekocht incl. flinke standaard maar das ook al niet veel. M'n crash gebruik ik nu als ride omdat ie ook zo klinkt en m'n eigenlijke ride gebruik ik nu als crash:D
wie een kuil graaft voor een ander is geen egoist
  zondag 28 december 2003 @ 12:31:57 #52
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_15762322
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:09 schreef Imjori het volgende:
als ik al die mooie kits hier zie staan dan denk ik telkens: waar halen die mensen het geld vandaan om zoiets te kopen??
Ik heb 1.5 jaar geleden mijn eigen stelletje gekocht maar dat is niet veel soeps.
[afbeelding]
dat er hier een kind drumt wil niets zeggen over de hoogte en grootte van het drumstel maar misschien wel van de kwali. Basisset staat overigens niet echt op de bass, daar staat gewoon peace. Het is een leuk beginnerssetje maar voor mij zwaar onder de maat.
Ik heb met mijn band vorig jaar een optreden gehad en mijn drumstel dus lekker ingewijdt.... nou dat viel lekker tegen...
Je kunt nu de golven van de zee herkennen in de hi-hat:D(zo krom is dat ding nu getrokken). er zitten allerlei vlekker op de crash en als ik hard met het basspedaal trap dan vliegt het vilt eraf:(.
Ik heb er nog wel een crash bijgekocht incl. flinke standaard maar das ook al niet veel. M'n crash gebruik ik nu als ride omdat ie ook zo klinkt en m'n eigenlijke ride gebruik ik nu als crash:D
Same here.. ik ben mijn peace nou ook wel beu.. maarja ik heb geen bling bling
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_15762669
Vorige week een aantal foto's gemaakt in de studio. Ik speel op een Yamaha Stage Custom, bekkens van Paiste, Sabian en Zildjian. Over een paar jaar hoop ik een Oak Custom te kunnen kopen .

leeg vermaak
pi_15763689
En in welke microfoon ga je nu precies zingen??
[url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=60477][b]RondFokker is niet meer[/b][/url]
pi_15763735
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:31 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Same here.. ik ben mijn peace nou ook wel beu.. maarja ik heb geen bling bling

Ik had eerst ook zo'n goedkoop ding, dan wel niet van Peace maar van Go. Was ook erg Bagger.
Maar zoals in eerdere post te lezen ben ik over gestapt naar Pearl Forum. En ik denk dat dat een goede stap is geweest. Ik weet niet hoe ver jullie als zijn, maar een als je toe bent aan een goed niet te duur drumstel. Koop dan een Pearl Forum! Misschien moet je nog even sparen, maar voor mij was het de 600 Euro echt wel waard.

BOE!
pi_15770833
quote:
Op zondag 28 december 2003 13:37 schreef RondFokker het volgende:
En in welke microfoon ga je nu precies zingen??
Ik zing niet, ik speel saxofoon...
leeg vermaak
  zondag 28 december 2003 @ 19:47:21 #57
24054 search64
Avec le grande
pi_15773678
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:47 schreef aashaas het volgende:
Vorige week een aantal foto's gemaakt in de studio. Ik speel op een Yamaha Stage Custom, bekkens van Paiste, Sabian en Zildjian. Over een paar jaar hoop ik een Oak Custom te kunnen kopen .

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie hihat is dat. Sound Formula
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_15777377
quote:
Op zondag 28 december 2003 19:47 schreef search64 het volgende:

[..]

Mooie hihat is dat. Sound Formula

Ik vind ze eigenlijk veel te zwaar. Misschien dat ik binnenkort gebruikte Sabian's koop.
leeg vermaak
pi_15777609
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:47 schreef aashaas het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

En toen tikte je per ongeluk tegen zo'n microfoon aan....
"We hebben nooit domme dingen gedaan van onze uitkering, en waren nooit te beroerd om er wat bij te verdienen" (F. Jacobse)
  maandag 29 december 2003 @ 22:49:10 #60
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_15809909
quote:
Op zondag 28 december 2003 00:21 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Ben een liefhebber van TOOL en de drummer vind ik nog altijd een zeer creatieve drummer. Gebruikt inderdaad veel pads en andere drumstelonderdelen,maar stoor me daar niet aan, omdat hij ze zeer muzikaal gebruikt.
Ik heb Bozzio een keer gezien bij Kopspijkers (was hij dat?,gedrumd bij Zappa?) een jaar geleden. Had toen ook zijn "drumstelwinkel" uitgestald, speelde 2 minuten ,waarvan hij de helft echt niet geraakt had.
Ok, ik begrijp natuurlijk dat hij tijdens een solo-optreden kan laten zien wat hij kan. Heb ook eens Bill Bruford ritmo-melodisch (laat ik eens een nieuw woord verzinnen) horen/zien spelen tijdens het programma ' Vrije Geluiden' vond het zeer interessant, maar ik blijf het muzikale circusartiesten vinden.
Mijn kritiek op dit soort drummers heeft natuurlijk te maken met mijn visie op popmuziek. Houd van drummers die op het juiste moment een break uitvoeren,al is het maar eentje tijdens een heel nummer . Drummers die met minimale drumstelonderdelen een zaal kunnen laten swingen door hun groove.
Sommige jazzdrummers hebben grootheden als Miles, Coltrane of Hancock begeleid met slechts een bassdrum, floortom, tomtom, snaredrum,hi-hat,ride en crashcymbal (zie foto). Basiskit dus.
Ik zeg dus niet dat alle drummers dat moeten doen, Danny Carey laat inderdaad zien dat het ook anders kan, maar kan niet zo goed tegen die gastjes die het uren hebben over hun drumstel en wat ze nog meer moeten aanschaffen. Zitten ze eenmaal achter hun drumstel dan kunnen ze niet eens een 4/4-maat laten grooven of word je lastig gevallen met een China-cymbal om de twee maten,want dat is dan pas aangeschaft en iedereen moet horen dat ie er ook is.
Doe veel met weinig zou ik zeggen.

Je bent appels met peren aan het vergelijken. Naar aanleiding van een foto van Bozzio's kit begin je te praten over beginners met een groot drumstel.
Bozzio speelde op ik meen zijn 16e al bij Frank Zappa. Wat hij doet met het drumstel is echt geniaal. Bozzio laat zien dat drummen niet persé alleen ritmisch moet zijn maar ook melodisch. Hij zegt zelf wel eens(vrij vertaald): "ik benader het drumstel in zekere zin als een piano. Met mijn voeten bespeel ik de linker hand partij (begeleiding) terwijl ik met mijn armen de melodisch interessante partijen speel die normaal voor de rechterhand zijn."
Nee dat stuk wat je bij Kopspijkers hebt gezien was niet bijster interessant. Tijdens een concert begint Terry met rustigere nummers zodat hij bij de echt moeilijke stukken helemaal warm is. Bij Spijkerman speelde hij het nummer Ufuk, wat bij een concert in dezelfde maand waar ik bij was het tweede nummer was in zijn lijst. Tijdens dat concert liet hij tot twee keer toe een stok vallen. Zijn moeilijke stukken zijn gewoon bijna niet te spelen en ik kan me daarom ook goed voorstellen dat hij zodoende niet in één keer met een moeilijk stuk begint bij Kopspijkers (hoe jammer ook).

Je kunt het een circus artiest noemen, maar ik vind dat je je wel wat subtieler kunt uitlaten over een muzikant die je amper hebt horen spelen.
Ik vind het muzikaal gezien gewoon grensverleggend wat hij doet. Hij speelt in zijn eentje een compleet drum concert waarin echt sprake is van composities, akkoordschema's en dergelijke.

Terry heeft de muziek die hij onlangs met het complete metropole orkest ten uitvoere bracht ook helemaal zelf gecomponeerd. Er zijn maar weinig drummers die hiertoe in staat zijn.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_15810375
Terry begon met drummen op zn 14e of 15e, toen hij bij zappa begon was hij volgens mij al in zn 20
  maandag 29 december 2003 @ 23:19:34 #62
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15810740
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 22:49 schreef Ethereal het volgende:
[afbeelding]

Let maar niet op het door onze zanger vakkundig aangelegde lichtsnoer, en het feit dat ik met mn ogen dicht op de foto sta
Tama Rockstar
Stagg 15" en 16" regular Crash
Zildjian ZBT Pro 20" Ride
Wuhan 18" China
Zildjian ZBT Pro 14" Hihats
En Yamaha DFP-880 Twinpedals:
[afbeelding]

Ik wil niet zeiken, maar dat linker pedaal kan 2x minder stroef spelen door een andere opstelling Als je hem weinig gebruikt (bijvoorbeeld alleen voor wat afwisseling of in fills), maakt het uiteraard minder uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2003 23:22]

pi_15882123
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:09 schreef Imjori het volgende:
Je kunt nu de golven van de zee herkennen in de hi-hat:D(zo krom is dat ding nu getrokken). er zitten allerlei vlekker op de crash.
haha had ik ook, direct daarna heb ik nieuwe bekkens gehaald!
pi_15882392
Hehe, ik zal mijn roestbak hier maar niet postten.. (1tje van ProFile..:X) Ik heb wel een pic van mij achter m'n dubbelbesnaarde snare drum (niet te vergelijken met snare drums van drumkits, deze klinken 2 maal zo scherp) En natuurlijk nog van de doedelzak band waar ik bij zit (als drummer) nl de Clan MacBeth Pipeband uit Groningen. Die drum klinkt nog veeel scherper (ook dubbelbesnaard, maar superstrak bespannen)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 1 januari 2004 @ 20:28:26 #65
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15883933
quote:
Ik heb wel een pic van mij achter m'n dubbelbesnaarde snare drum (niet te vergelijken met snare drums van drumkits, deze klinken 2 maal zo scherp)
Oh das zeker ook zo'n diepe? Voor marching bands enzo?

Op school zit er bij mij iemand in de klas die dat ook doet.

pi_15885463
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 20:28 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Oh das zeker ook zo'n diepe? Voor marching bands enzo?

Op school zit er bij mij iemand in de klas die dat ook doet.

Jep

Feit is, dat als je zoiets bespeeld, echt alles te horen valt. Voor mij is het de ultieme solo instrument, zeker met zulke scherpe drums als bij pipebands (niet dat je daar veel solo speelt). Je hoort echt alles, je timing moet perfect zijn, je rolls strak.(open of pulsed, maakt niet uit), je techniek uitstekend. Bovendien werk ik met traditional grip, en met match (match is iets minder, omdat ik dat later pas opgepikt heb), met zowel Baseler als Schotse technieken .

Enig probleem, zijn m'n voeten bij normaal drumwerk, die kunnen nog niet zo snel mee

Twitch.tv/bensel15
  donderdag 1 januari 2004 @ 22:14:39 #67
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15886992
Ja, echte perfectionisten. Ze vinden ook dat single/double strokes altijd strakker kunnen Bij jou ook zo?

Maar perfecte techniek, nouja, toen ik mijn klasgenoot (die zijn officiele C-diploma heeft gehaald in Tilburg) vroeg over duits/franse grip had hij er nog nooit over gehoord, maar ze spelen alles wel gewoon perfect, dus het zal wel goed zijn!

Maaruh, neem maar es wat op dan, met veel snarewerk uiteraard, je favoriete instrument

pi_15887261
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:14 schreef Yokozuna het volgende:
Ja, echte perfectionisten. Ze vinden ook dat single/double strokes altijd strakker kunnen Bij jou ook zo?

Maar perfecte techniek, nouja, toen ik mijn klasgenoot (die zijn officiele C-diploma heeft gehaald in Tilburg) vroeg over duits/franse grip had hij er nog nooit over gehoord, maar ze spelen alles wel gewoon perfect, dus het zal wel goed zijn!

Maaruh, neem maar es wat op dan, met veel snarewerk uiteraard, je favoriete instrument

Duits en frans doe ik weinig aan. Match is niet m'n primaire grip. BTW, ik kan die twee nooit uitelkaar halen..

En ja, ik zit soms weleens te oefenen, en dan doe ik halfuurtje singles, halfuurtje doubles (steeds langzaam naar snel, varierend van hard naar zacht enz), kwartiertje paradiddles, wat andere leuke oefeningen tussen door, flams enz. Puur voor de techniek. Daarna ga ik bezig met m'n stukken

Ik trouwens slecht opnames maken van m'n drumwerk.. Klinkt nooit echt mooi, en vooral niet gedetailleerd genoeg

[Dit bericht is gewijzigd door Bensel op 01-01-2004 22:26]

Twitch.tv/bensel15
  donderdag 1 januari 2004 @ 22:30:30 #69
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15887396
Kan ons het schelen De meesten hier nemen ook gewoon met 1 mic op! Maar moet je maar ff verder posten in DRUMMERSTOPIC!! dis meer voor plaatjes.
pi_15887747
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:44 schreef rachid.nl het volgende:
De mijne, een Sonor 503 (studiomodel) met Zildjian ZBT bekkens. Staat vanuit het oogpunt van de meeste drummers in spiegelbeeld, omdat ik linkshandig ben. Verder hangen mijn crashes vrij hoog, want dat vind ik fijn.

[afbeelding]

Mag ik eens wat vragen? Hoeveel heeft die bekken serie je gekost? ik heb namelijk ook zo'n drumstel wil ook nieuwe vellen/bekkens!
pi_15910106
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:45 schreef Guusie het volgende:

[..]

Mag ik eens wat vragen? Hoeveel heeft die bekken serie je gekost? ik heb namelijk ook zo'n drumstel wil ook nieuwe vellen/bekkens!

ik heb die bekkens 270 betaalt met nog 25% korting
feedback zal die rond de 230 verkopen (360 is de officiele lijstprijs)...
pi_15938015
Hier is een foto van mij en m'n drum:
http://www.homepages.hetnet.nl/~sdgoudepekela/fotoalbum/jaar%202000/koninginnedag/BPrinsSolistC.htm

Is al wel een tijd geleden genomen.. Ik speel nu inmiddels eerste divisie stukken (na de reglement verandering van vorig jaar, is dat nu het hoogst haalbare)

Twitch.tv/bensel15
pi_15948472
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:04 schreef Bensel het volgende:
Hier is een foto van mij en m'n drum:
http://www.homepages.hetnet.nl/~sdgoudepekela/fotoalbum/jaar%202000/koninginnedag/BPrinsSolistC.htm

Is al wel een tijd geleden genomen.. Ik speel nu inmiddels eerste divisie stukken (na de reglement verandering van vorig jaar, is dat nu het hoogst haalbare)

Je speelt in een groep?
pi_15948809
quote:
Op zondag 4 januari 2004 08:21 schreef GewoonPim het volgende:

[..]

Je speelt in een groep?

Meerdere eigenlijk. Ik speel bij de clan MacBeth pipeband, bij Excelsior Alteveer, SDG Oude Pekela, en muziekschool orkest

Bij muziekschool orkest speel ik vaak andere percussie instrumenten, zoals pauken, xylofoon, en bij-instrumenten

Twitch.tv/bensel15
pi_16007307
*Kickje*
Twitch.tv/bensel15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')