abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15663673

Welkom in het nieuwe 7e topic over Jamai, het eerste idool dat Idols in Nederland heeft voortgebracht.
Het vorige topic (http://forum.fok.nl/showtopic.php/450184) is nogal ontspoord, en schatje en ik wensen dat dat met dit topic niet nog een keer gaat gebeuren. Dus geen paginalange persoonlijke aanvallen, niet van een Jamai-topic een Jim-topic maken en geen beledigende homo-posts plaatsen. Dan komt het met dit topic wel goed.

Naast Jamai's coming out van gister bij ruuddewild.nl (meer weten? *klik* (deze stream werkt nog tot 24-12 18.00 uur) is hij vanavond ook nog de afgevaardigde voor Nederland bij World Idol. Vanaf 21.30 op RTL4 te zien.

Jamai's biografie:

quote:
JAMAI
Niet iedereen maakt zon flitsende carrièrestart als de zestienjarige Jamai Loman, winnaar van Idols 2003. Sinds zijn glorieuze overwinning is hij in een mum van tijd uitgegroeid tot een van de grootste nationale sterren, trad hij maar liefst negen keer op in een bomvol Ahoy, stond hij wekenlang op nummer 1 met zijn inmiddels viervoudig platina debuutsingle Step Right Up en kunnen we binnenkort zijn wassen evenbeeld bezichtigen in Madame Tussaud.

Vanaf 24 juni ligt Jamais gelijknamige debuutalbum in de winkels. Geproduceerd door het befaamde productieteam Jochem Fluitsma en Eric van Tijn, is Jamai een gevarieerd album geworden met songs van gerenommeerde componisten, waaronder Nick Brophy, Jorgen Elofsson en Marjorie Maye, die ook voor grootheden als Britney Spears, Avril Lavigne en Celine Dion hebben geschreven. Het is een mix van gevoelige ballads en up-tempo feestnummers, twee facetten die we ook terugvinden in Jamais persoonlijkheid. Met name in de ballads komt Jamais warme en eigen stemgeluid zeer goed tot zijn recht, terwijl de up-tempo nummers ook de entertainmentkant van Jamai laten horen.

Jamai was van begin tot eind heel nauw betrokken bij de totstandkoming van het album. Van de liedjesselectie tot de eindmix, Jamai was niet uit de studio weg te slaan. Ik wilde er zoveel mogelijk bij zijn. Ik beschouw het toch als een soort kindje van me, aldus Jamai, en dan lachend: Ik was nogal erg aanwezig, dus tijdens de eindmix hebben ze me maar naar huis gestuurd.

Het fenomeen Idols hield maandenlang het als nuchter bekend staande Nederlandse volk in haar greep. We zagen hoe ruim 7000 kandidaten meededen aan de landelijke audities, een getal dat uiteindelijk door een strenge, maar rechtvaardige jury werd teruggebracht naar 30. Daarna lag het lot van deze talenten in de handen van televisiekijkend Nederland, dat door te stemmen de 10 meest geliefde kandidaten uitkoos. De overgebleven aspirant-idolen lieten negen weken lang in een spetterende liveshow zien wat ze in huis hadden, waarna er elke keer een kandidaat afviel. In een zinderende finaleshow kreeg de sympathieke Jamai de meeste stemmen en werd zo verkozen tot het nieuwe Idool van Nederland.

Zijn opvallende verschijning zijn vele gekleurde brillen en guitige oogopslag -, maar vooral de manier waarop hij wist om te gaan met de kritiek van de jury, maakte dat heel Nederland hem in het hart sloot. Maar het was natuurlijk vooral zijn warme, prettig in het gehoor liggende stem en zijn aangeboren talent om te entertainen die uiteindelijk de doorslag gaven.

Jamais flexibele stemgeluid kan zich vinden in verschillende genres, zoals blijkt uit het songaanbod op Jamai. Het spits wordt afgebeten met het zomerse, sixties georiënteerde I Luv The Sun, gevolgd door de hit Step Right Up en twee covers: Van Morrisons Have I Told You Lately, het nummer waar Jamai zijn Idols-avontuur mee begon, en Jackie De Shannons When You Walk In The Room (later bekend geworden door Paul Carrack), een duet met Idols-collega Dewi en tevens de tweede single. Ill Be The One is een aanstekelijk, up-tempo nummer in tegenstelling tot Wildest Dreams, dat een mooi gearrangeerde, melancholieke ballad is. Think About You ligt tussen ballad en up-tempo in, terwijl Wango Tango een swingend, Zuid-Amerikaans getinte partysong is. Ook de rockachtige meezinger I Dont Wanna Stop swingt als een trein. Het soulvolle Tell Me Why, waarop Jamai zingt met een hoge kopstem, is een van de hoogtepunten van het album. Lettin You Go en You Are The Reason zijn twee meeslepende midtempo songs, waarna het album eindigt met de prachtige ballad Youve Got A Way Without Words, waarop Jamai de sterren van de hemel zingt.

Er is ook een drietal bonustracks aan het album toegevoegd. Twee live-versies van Jamais optreden in Ahoy, te weten Lets Get Loud en Sorry Seems To Be The Hardest Word, en de absolute uitsmijter She's gone. Een ingetogen, breekbaar liedje dat Jamai samen schreef met Jim, zijn concurrent in de Idols finale, maar in het echte leven een goede vriend. Jamai: Dit nummer is echt iets van ons samen, heel intiem. Ik heb er leuke herinneringen aan, omdat we het in de kleedkamer van Idols hebben geschreven, met zijn tweeën in boxershorts achter de piano. Het nummer laat horen dat Jamai niet alleen op zanggebied zijn mannetje staat, maar dat we in de toekomst ook eigen nummers kunnen verwachten. Dit debuutalbum is slechts een eerste stap in de jonge carrière van Jamai; er zullen er nog vele volgen.

Officiele website.

Nog een berichtje over World Idol:

quote:
'World Idol was vooral een feest der herkenning'
Door BERNICE BREURE

HILVERSUM - Onder het motto 'één wereld, één winnaar' is morgenavond te zien hoe Jamai de strijd aanbindt met Idols - winnaars uit de hele wereld. Over zijn kans om World Idol te worden, is geen zinnig woord te zeggen. 'Bij Idols weet je het nooit.'

Hij heeft het ontzettend leuk gehad in Londen, en is erg tevreden over zijn optreden. Verder moet ook Jamai maar zien of hij het nieuwe jaar ingaat als wereldidool. Morgenavond is in World Idol, waaraan winnaars uit elf landen meedoen, te zien hoe de 17-jarige zanger het er op het Britse podium van afbracht. Net als de rest werd hij daar beoordeeld door een strenge jury. Maar ook deze keer geldt: de kijker beslist. Na de twee uur durende show kan per sms worden gestemd. De uitslag wordt op Nieuwjaarsdag tijdens de finale-show bekendgemaakt.

Jamai, hoe onverbiddelijk was deze jury?

"De jury bestaat uit alle voorzitters van de deelnemende landen. Allemaal assholes dus! Je wordt echt elf keer afgezeken. Henkjan Smits, de Nederlandse voorzitter, is oprecht. Maar sommige andere juryleden vinden het een sport om zo vals mogelijk te zijn. De voorzitter van de Amerikaanse jury zei dat er uit Nederland 'natuurlijk' geen goede zangers komen, maar dat hij zich wel kon voorstellen dat ik gewonnen had. Ik ben nog steeds aan het nadenken of dat nou een compliment was of niet. De Engelse voorzitter vond me wel helemaal te gek, en nodigde me gelijk uit voor zijn show."

Je leeftijd kan toch juist in je voordeel werken?

"Het is zo moeilijk om je kansen in te schatten. Bij Idols weet je het gewoon echt nooit. Je kan er eindeloos over nadenken of het een voordeel is om de jongste te zijn, juist geen bril te dragen of een afro-kapsel te hebben, maar uiteindelijk is het niet te voorspellen. En het gaat mij echt niet om het winnen. Het is de pers en anderen die er een hele competitie van maken. Ik ben al trots dat ik mee mocht doen. Mijn eigen favoriet is trouwens Guy Sebastian, de deelnemer uit Australië. Hij is uniek, bijzonder, en straalt op het podium. Als ik mijn geld op iemand moest inzetten, zou ik voor hem kiezen."

Voelde je je niet erg alleen bij World Idol? In Nederland had je met Jim en de anderen al wekenlang naar de finale toegeleefd?

"Het gekke was dat er direct een echt groepsgevoel was. Iedereen heeft hetzelfde meegemaakt. Het was echt een feest der herkenning. We hebben ontzettend veel lol gehad, met limousines door de stad gereden en heel veel van Londen gezien."

Stond er nu een heel andere Jamai op het podium dan in het voorjaar tijdens de Nederlandse finale?

"Ik heb natuurlijk wel heel veel geleerd het afgelopen jaar. Maar op het moment dat je de tune van Idols hoort, het decor weer ziet, de presentator het woord neemt en iemand begint af te tellen dan ben je weer net zo kwetsbaar als in het begin. Het blijft toch Idols, je weet dat je straks na het zingen weer helemaal tot de grond kan worden afgemaakt."

Nog bijzondere plannen rond de feestdagen?

"Op kerstavond ga ik met mijn familie lekker op de bank naar World Idol kijken. Tegen het einde van het jaar vertrekken we naar Londen voor de finale. Verder zijn mijn goede voornemens: veel geluk, gezondheid en liefde. Vooral liefde. Ik wil niet meer alleen zijn!"

World Idol: woensdag 24 december, RTL4, 21.30 uur en 1 januari, de finale, RTL 4, 20.30 uur.

Bron: de Gelderlander

En het berichtje over Jamai's coming out op de FP:
quote:
Jamai Loman, de winnaar van Idols 2003, heeft gistermiddag in het 3FM-programma Ruuddewild.nl bekend gemaakt dat hij homo is. "Ja, ik kan er wel over gaan liegen, maar daar hebben we natuurlijk geen tijd voor", antwoordde de 17-jarige Jamai op de vraag of hij op mannen valt.

De Wild belde in zijn programma live met Jamai aangezien hij in de Amerikaanse krant USA Today stond in verband met World Idols.

Er wordt al langer gespeculeerd over de seksuele geaardheid van de zanger. Vlak nadat hij in maart van dit jaar Idols won startte hij echter een relatie met mede-kandidaat Dewi Pechler. Wie die relatie eindigde is niet bekend, wel is bekend dat de twee nooit veel verder gingen dan zoenen.

pi_15663713
-edit-

Don't!

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 24-12-2003 12:03]

pi_15663791
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:47 schreef snabbi het volgende:
-edit-
wat zegt hij nou

overigens maakt het mij dus helemaal geen bal uit of hij nou liever een man of een vouw naast hem in bed heeft
het interreseert me zelfs niet eens
laat die jongen lekker doen wat hij leuk vind.
als hij gewoon hetero was, was er toch ook niet zo een ophef over..

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 24-12-2003 12:04]

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_15663793
Jamai is homo...

Ik denk dan terug aan de 'coming out' van George Michael. Iedereeen wist het maar het was nog niet 'officieel'...

Nouja, het kan mij eigenlijk ook niet echt boeien...

pi_15663878
nu nog wachten op Jim en z'n coming out.. velen hebben ook twijvels over z'n voorkeur
pi_15663964
Tsjah, Jim ging anders wel goed met jamai om
"Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden."
"Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
"De kunst van liefde is de kunst van het volhouden."
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding Overal"
pi_15663980
Ik vind het nogal verbazingwekkend hoe bekrompen er nog wordt gereageerd anno 2003. We hebben verdomme al een m/v in de playboy gehad, en nog schrikken we als een bekende nederlander homo is.

En nou gaan we allemaal in een apart topic roepen dat we het niet erg vinden. Nee hoor, wij vinden homo's heel lief. Homo's zijn bijzonder.

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_15663991
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:53 schreef Skwish het volgende:
nu nog wachten op Jim en z'n coming out.. velen hebben ook twijvels over z'n voorkeur
Wat zeg ik nou ?
pi_15664034
iel, een homo
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_15664047
-edit-

Doe normaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 24-12-2003 12:02]

Deal with it; rock 'n roll
pi_15664073
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:57 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Wat zeg ik nou ?

Een hele hoop..
  woensdag 24 december 2003 @ 12:03:21 #12
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_15664123
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:47 schreef snabbi het volgende:
-edit-
Anders doe je effe normaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 24-12-2003 12:05]

The Most Incredible, Baby
  woensdag 24 december 2003 @ 12:03:28 #13
63587 Erwin1e
www.flipnet.tk
pi_15664126
Dus hij word ook een O boy
www.flipnet.tk
pi_15664174
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:57 schreef drugsgebruiker het volgende:
Ik vind het nogal verbazingwekkend hoe bekrompen er nog wordt gereageerd anno 2003. We hebben verdomme al een m/v in de playboy gehad, en nog schrikken we als een bekende nederlander homo is.

En nou gaan we allemaal in een apart topic roepen dat we het niet erg vinden. Nee hoor, wij vinden homo's heel lief. Homo's zijn bijzonder.

hmm mijn vorige post hierop was niet normaal dan nog maar een keer anders verwoord..

Er is niemand op deze aardbol die er van schrok dat ie homo is.. en ik denk ook dat er niemand is die het een balhaar kan schelen.. en of homo's bijzonder zijn ja of nee maakt niet uit jamai iniedergeval niet.

pi_15664207
Het stond vandaag op de voorkant van de Telegraaf

Eigenlijk vind ik dat dus echt belachelijk alsof het zo bijzonder is dat iemand homo is

Bovendien vind ik het nogal vreemd en beschamend dat dat alle Nederlandse showbizzprogramma's aandacht besteden aan de coming-out van een pas 17jarige jongen. Hoe zal hij zich op dit moment voelen vraag ik me dan af.

Hij is eigenlijk gewoon gedwongen tot een coming-out door de media, misschien was hij er zelf nog lang niet aan toe, heel vervelend lijkt me dat.

Why are you wearing that stupid man suit?
pi_15664241
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:06 schreef Markie-Mark het volgende:

Eigenlijk vind ik dat dus echt belachelijk alsof het zo bijzonder is dat iemand homo is

Bovendien vind ik het nogal vreemd en beschamend dat dat alle Nederlandse showbizzprogramma's aandacht besteden aan de coming-out van een pas 17jarige jongen. Hoe zal hij zich op dit moment voelen vraag ik me dan af.

Hij is eigenlijk gewoon gedwongen tot een coming-out door de media, misschien was hij er zelf nog lang niet aan toe, heel vervelend lijkt me dat.

Eigen schuld dat komt er bij als je een media(homo)hoer wil zijn.. je hebt niet alleen positieve dingen..
  woensdag 24 december 2003 @ 12:09:50 #17
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_15664295
quote:

Maar hij wist dat het zou gebeuren, want hij is min of meer toch een BN'er, en tja, dat er aandacht aan wordt besteed is vrij stom maar misschien is het nu wel een opluchting voor hem, en besteed er niemand meer aandacht aan over een paar weken.
  woensdag 24 december 2003 @ 12:10:34 #18
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_15664310
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:07 schreef Suphafly het volgende:

[..]

Eigen schuld dat komt er bij als je een media(homo)hoer wil zijn.. je hebt niet alleen positieve dingen..

Kun jij niet normaal over homo's zijn ofzo?
pi_15664325
quote:

Precies wat ik bedoel. Wat doet zijn geaardheid er toe? Wat gaat ons dat aan.

'Nee hoor, ik heb niets tegen homo's. Kijk maar naar Jamai, vind ik een hele aardige gozer. Jammer van zijn muziek.'

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_15664335
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:10 schreef RedGuy het volgende:

[..]

Kun jij niet normaal over homo's zijn ofzo?

uhm.. wat zeg ik dat niet normaal is dan? hij is toch homo?
  woensdag 24 december 2003 @ 12:12:02 #21
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_15664356
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:11 schreef Suphafly het volgende:

[..]

uhm.. wat zeg ik dat niet normaal is dan? hij is toch homo?

Vooral de manier hoe je over homo's praat.

Het is geen ziekte.

woensdag 24 december 2003 @ 12:12:40 #22
57940 nuk3
Very interesting...
pi_15664368
-edit-.

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 24-12-2003 12:26]

Shit doesn't just happen. Shit takes time, shit takes effort.
pi_15664390
sighs
mensen kunnen we gewoon even normaal reageren, en er geen slowchat/bash topic van maken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_15664393
-edit-

Geen persoonlijke aanvallen hier .

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 24-12-2003 12:28]

pi_15664394
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:12 schreef RedGuy het volgende:

[..]

Vooral de manier hoe je over homo's praat.

Het is geen ziekte.

Doet dit er toe?
Hoe praat ik er over dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')