abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 december 2003 @ 10:28:58 #1
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15661934
Ik wil binnenkort een nieuwe auto aanschaffen. Ik ben nu aan het twijfelen tussen een tweetal modelen van hetzelfde merk.

auto 1: BMW 3.18i 1998 E46 model
Deze heeft 118pk en heeft een benzine motor.

auto 2: BMW 3.20D 1998 E46 model
Deze heeft heeft 136pk en heeft een diesel motor.

Ik denk dat ik elke week iets van 400 km met de auto moet reizen.
Nu wil ik graag even met jullie over de volgende brainstormen.

Welke van de twee kan ik het beste nemen voor de goedkoopste maandlasten en hoeveel denk je dat ik gem. p/maand kwijt ben?
Je moet dus rekening houden met:
1) verzekering (24 jaar en 6 jaar in bezit van een rijbewijs)
2) rijkosten (benzine / diesel)
3) wegenbelasting (benzine / diesel / gewicht)
4) onderhoud (benzine / diesel)

[Dit bericht is gewijzigd door NoT-YouR-MaN op 24-12-2003 10:41]

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_15661963
Welke van de drie kan

Drie?

pi_15661971
quote:
Op woensdag 24 december 2003 10:28 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Ik wil binnenkort een nieuwe auto aanschaffen. Ik ben nu aan het twijfelen tussen een tweetal modelen van hetzelfde merk.

auto 1: BMW 3.18i 1998 E46 model
Deze heeft 118pk en heeft een benzine motor.

auto 2: BMW 3.20D 1998 E46 model
Deze heeft heeft 136pk en heeft een diesel motor.

Ik denk dat ik elke week iets van 400 km met de auto moet reizen.
Nu wil ik graag even met jullie over de volgende brainstormen.

Welke van de drie kan ik het beste nemen voor de goedkoopste maandlasten en hoeveel denk je dat ik gem. p/maand kwijt ben?
Je moet dus rekening houden met:
1) verzekering (24 jaar en 6 jaar in bezit van een rijbewijs)
2) rijkosten (benzine / diesel)
3) wegenbelasting (benzine / diesel / gewicht)
4) onderhoud (benzine / diesel)


GEEN!

Koop geen BMW als je op je centen zit...

Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, niet?


Maar als je echt niet anders kunt, zou ik gaan voor het benzinemodel, als je weinig kilometers per jaar maakt, en de diesel als je er veel maakt.

pi_15662026
Enkeltje PTA
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_15662073
ga zelf rekenen, waarom moeten wij dat doen?
  woensdag 24 december 2003 @ 10:35:30 #6
75409 Dracko
Take it or Leave it, Shut up!
pi_15662104
Een diesel zuigt. Als je een auto rijdt, moet je het goed doen. benzine dus. Schijt aan diesel. Het is het meest vervuilend voor het milieu.

Als je toch geld genoeg over hebt om zo'n BMW te kopen, zou ik zelf geld steken in een Toyota Celica. Veel mooier, rijdt 10 keer zo fijn en is goedkoop in onderhoud. Maar ja, dit alles is natuurlijk persoonlijk.

What if he didn't shoot...
pi_15662176
Verzekering kan je op iedere gangbare verzekeringsite realtime laten uitrekenen, ik schat dat voor zo'n auto je per maand rond de 70 euro kwijt bent aan een WA verzekering.

Wegenbelasting vind je op www.autoweek.nl, daar kan je ook verbruikscijfers vinden.

Het aantal km's dat je gaat rijden moet je flink ruim nemen. Ik schatte toen ik een auto ging kopen dat ik 1200km/maand ging rijden en rijd vanaf het begin al +/- 2000km/maand. Ik pak niet voor iedere scheet de auto maar geloof mij maar dat je veel meer rijdt dan je plant.

En wb onderhoud: tsja, BMW is niet het goedkoopst (integendeel). Veel onderhoud kan je, zeker als je niet van plan bent heel lang de auto te houden, doen mbv slooponderdelen (zoals een ruiluitlaat),dat scheelt enorm veel geld...

Eens een Tinus, altijd een Tinus.(Frollo, 5-2-04)
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
  woensdag 24 december 2003 @ 10:40:38 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15662236
Bij 20000 km per jaar ontloopt het elkaar denk ik niet zoveel.
Zou zelf voor een 320D gaan, veel krachtiger/sneller.
Als je aanschaf en inruil meetelt is denk ik de 318 iets voorspelbaarder/goedkoper; een 320D aanschaffen is denk ik toch stukkie duurder dan een 318.
Een 320D van 5 jaar oud zit trouwens al snel op 150K en meer kms!?

[Dit bericht is gewijzigd door Hyperdude op 24-12-2003 10:42]

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 24 december 2003 @ 10:40:40 #9
62610 Dr.Bunsen_Honeydew
That needs to be tested.
pi_15662239
Ik ga echt niet voor je zitten rekenen, maar hiermee moet je er toch wel uit kunnen komen gok ik.

www.independer.nl
www.wegenbelasting.nl
www.autoweek.nl
www.autotrader.nl

Now, Beakie, we'll just flip this switch and 60,000 refreshing volts of electricity will surge through your body. Ready?
  woensdag 24 december 2003 @ 10:47:07 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_15662386
quote:
Op woensdag 24 december 2003 10:35 schreef Dracko het volgende:
Een diesel zuigt. Als je een auto rijdt, moet je het goed doen. benzine dus. Schijt aan diesel. Het is het meest vervuilend voor het milieu.
Jij hebt de laatste 10 jaar onder een steen gewoond waar geen autobladen te krijgen zijn? De moderne dieselmotoren zijn net zo schoon als de benzinemotoren. Als het milieu je zo aan het hart gaat, rij jij zeker wel op LPG?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 24 december 2003 @ 10:49:58 #11
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15662441
quote:
Op woensdag 24 december 2003 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij hebt de laatste 10 jaar onder een steen gewoond waar geen autobladen te krijgen zijn? De moderne dieselmotoren zijn net zo schoon als de benzinemotoren. Als het milieu je zo aan het hart gaat, rij jij zeker wel op LPG?


Dit wat je zegt klopt. Persoonlijk vind ik het geluid van een diesel minder maar ze zijn echt met stappen vooruit gegaan en ik heb vele malen in een 320D kunnen rijden. Ze rijden echt super. Je merkt amper dat het een diesel is. 10 sec naar de 100km/u heeft menig benzine auto moeite mee (kleinere benzine auto's dan )
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  woensdag 24 december 2003 @ 10:54:12 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15662515
quote:
Op woensdag 24 december 2003 10:35 schreef Dracko het volgende:
..Als je toch geld genoeg over hebt om zo'n BMW te kopen, zou ik zelf geld steken in een Toyota Celica. Veel mooier, rijdt 10 keer zo fijn en is goedkoop in onderhoud. Maar ja, dit alles is natuurlijk persoonlijk.
Wat een gezeik hier altijd met die Toyota's
Ik hoef toch ook geen lelijke vervelende en saaie vriendin alleen omdat ze nooit ziek is!
Een BMW 3 serie is echt veel beter dan een Toyota weet ik veel, en mag wat mij betreft dan wel wat vaker kuurtjes hebben. Trouwens in 10 jaar Alfa en BMW nog nooit niet gestart/gestrand.
Maar ja, dit alles is natuurlijk persoonlijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 24 december 2003 @ 10:58:17 #13
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15662606
je gaat ongeveer 20.000 km per jaar rijden. Dan is diesel duurder. De wegenbelasting is fors duurder en dat maak je niet goed door het verschil in brandstofkosten. Daarvoor zul je ongeveer 35.0000 per jaar moeten rijden.
Echter, een diesel motor kan langer mee dan een benzine motor. 400000 km is goed te doen. (een diesel audi met 200.000 op de teller wordt door audi zelfs nog ingedeeld bij de A-selectie occassions, en dat zegt wat).

Bovendien is een BMW 318 benzine waarschijnlijk als scheurijzer gebruikt en dat risico loop je met een diesel wat minder.
De apk voor een diesel is echter weer wat lastiger (je zit met een roetmeting die voor oudere diesels steeds lastiger wordt) maarrrrrrr het is een gewone diesel, dat is een hele rechtoe rechtaan motor, daar kunnen weinig eigenaardige dingen aan defect raken, da's ook prettig.

Persoonlijk vind ik een diesel pretigger rijden, zeker als je lange afstanden rijdt (maar 400km per week is niet zo lang).

pi_15662642
Collega heeft pas zijn bmw e46 320 een grote beurt moeten geven, en hij heeft dit maar allemaal zelf gedaan zo duur was dit geintje.
Qua onderhoud is bmw altijd al duur geweest als je dit niet wil moet je geen bmw gaan rijden.
  woensdag 24 december 2003 @ 11:10:32 #15
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15662865
Ik begin hier dus steeds meer sympathie te krijgen voor de 318i van BMW. Het is 'maar' een 4cilinder motor en rijdt redelijk zuinig. Qua belasting is het ook minder duur net als in apk-keuringen en onderhoud. 400km p/week is overigens dus de max. Ik zal vaker minder rijden. Bij de 320D ben je al gauw 250 euro p/kwartaal kwijt aan wegenbelasting.
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  woensdag 24 december 2003 @ 11:17:40 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15663012
Heb zelf een ouwe 325 coupe uit 92
Echt prima bak, als je twijfelt over de initiële investering zou je ook eens naar een 318S van het vorige model kunnen kijken. Wat meer pk(140 uit me hoofd) dan de gewone 318.
Weet wel dat er nogal wat (terechte) vooroordelen tegen BMW coupes bestaan maar wat mij betreft is de coupe één van de beste ontwerpen uit die periode en de kwaliteit is prima.
Hoef je er ook niet/nauwelijks voor te lenen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 24 december 2003 @ 11:28:45 #17
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15663271
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:17 schreef Hyperdude het volgende:
Heb zelf een ouwe 325 coupe uit 92
Echt prima bak, als je twijfelt over de initiële investering zou je ook eens naar een 318S van het vorige model kunnen kijken. Wat meer pk(140 uit me hoofd) dan de gewone 318.
Weet wel dat er nogal wat (terechte) vooroordelen tegen BMW coupes bestaan maar wat mij betreft is de coupe één van de beste ontwerpen uit die periode en de kwaliteit is prima.
Hoef je er ook niet/nauwelijks voor te lenen.
Wat ik persoonlijk mooi vind is de 318is en de 318ci. De coupé's zijn erg mooi inderdaad. Alleen ze hebben meestal zo veel te verduren gehad dat ik er bang voor ben. De e46 modellen zijn er echt heerlijk uit. De e36 mag er ook wel zijn. Ik moet er nog over nadenken en zien wat voor aanbod ik kan vinden.
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_15663418
ik zal eens even gaan rekenen, ik gok dat diesel voordeliger wordt als Benzine. ook omdat ie simpelweg waardevaster zal zijn...

hoelang wil je dr in door blijven kachelen eigenlijk?

2825cc Single Turbo Beast
  woensdag 24 december 2003 @ 11:38:49 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15663492
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:28 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Wat ik persoonlijk mooi vind is de 318is en de 318ci. De coupé's zijn erg mooi inderdaad. Alleen ze hebben meestal zo veel te verduren gehad dat ik er bang voor ben. De e46 modellen zijn er echt heerlijk uit. De e36 mag er ook wel zijn. Ik moet er nog over nadenken en zien wat voor aanbod ik kan vinden.


Gewoon goed je ogen open houden; een goede BMW is nooit goedkoop. Kijk uit voor importbakken waar geen info/geschiedenis bij zit en laat ALTIJD Anwb/Dekra keuren.
Oja, M-onderstel is absolute pré (iig bij E36).
succes

[Dit bericht is gewijzigd door Hyperdude op 24-12-2003 11:41]

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_15663494
Rij zelf sinds kort een 320d en bevalt super. 400km per week is 20.000 per jaar, kantje boord voor een diesel maar volgens mij al wel goedkoper als een benzinewagen. Vergeet niet dat de kosten voor verzekering ook omhoog gaan vanwege gewicht en hogere nieuwprijs.
Vind de 318 geen goede keuze, niet iets te weinig vermogen voor het gewicht dat hij heeft, heb ik persoonlijk liever een iets zwaardere auto.

Grote vraag bij deze keus is: ga je voor een "scheurijzer" (benzine) of voor een lekkere reisauto (diesel). Verschil in weggedrag is namelijk behoorlijk groot. Ik kom uit een "scheurijzer" en merk dat ik met de 320d minder hard rijd, maar wel veel comfortabeler. Heb een 99'er en die jaren zijn bij de 320d wat soepeler geveerd wat extra comort geeft, maar minder strak stuurt.

Verschil in kosten zal niet enorm zijn, alhoewel de maandlasten voor de diesel denk ik wel iets hoger zijn. Maar wel een fijner gevoel aan de pomp.....

disarm you with a smile....
pi_15663650
oh en ik wou ook ff weten wat je verzekering moet gaan kosten, dat kan ik niet voor jou uitrekenen....
2825cc Single Turbo Beast
  woensdag 24 december 2003 @ 11:46:31 #22
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_15663688
Bwehehehehe

Eerst een topic openen om te vermelden dat ie maar 600 euro/maand verdient en waar ie 10000 euro zou kunnen lenen,
en dan dit

Meneer wil zich maar wat graag in de problemen storten om maar stoer in een BMW te kunnen rijden

zzz
  woensdag 24 december 2003 @ 11:48:57 #23
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15663754
BMW 320d:
wegenbelasting: 258 p/kwartaal (86 euro p/maand)
gewicht: 1375 kg
verbruik gecombineerd: 5,7 / 100 km

BMW 318i:
wegenbelasting : 117 p/kwartaal (39 euro p/maand)
gewicht: 1285 kg
verbruik gecombineerd: 8 / 100 km

Actuele brandstofprijzen
Euro ongelood1,129
Super Plus ongelood1,182
Diesel0,800

Gemiddelde landelijke adviesprijzen in euro per liter, incl. BTW. Laatste prijswijziging: 18 december 2003.

1600 km p/maand (literhoeveelheid):
op diesel: 1600 / 100 x 5,7 = 91,2 liter p/maand
op benzine: 1600 / 1000 x 8,0 = 128 liter p/maand

1600 km p/maand (kosten brandstof):
op diesel: 91.2 x 0,8 = ¤ 72,96
op benzine: 128 x 1,129 = ¤ 144,51

Brandstof en wegenbelasting p/maand:
op diesel: ¤ 158,96
op benzine: ¤ 183,51

Met 'duurder' onderhoud van een diesel erbij lijkt mij zo dat er weinig verschil zit tussen een benzine en diesel bij 1600 km p/maand.

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  woensdag 24 december 2003 @ 11:49:36 #24
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15663773
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:35 schreef Ultimora het volgende:
ik zal eens even gaan rekenen, ik gok dat diesel voordeliger wordt als Benzine. ook omdat ie simpelweg waardevaster zal zijn...

hoelang wil je dr in door blijven kachelen eigenlijk?


Ik gok de komende 5 jaar.
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  woensdag 24 december 2003 @ 11:50:54 #25
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15663813
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:38 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Gewoon goed je ogen open houden; een goede BMW is nooit goedkoop. Kijk uit voor importbakken waar geen info/geschiedenis bij zit en laat ALTIJD Anwb/Dekra keuren.
Oja, M-onderstel is absolute pré (iig bij E36).
succes


Ik heb gelukkig dit al van meerdere personen te horen gekregen. Ik wil absoluut geen import auto. Kun je misschien vertellen waarom een M-onderstel een pre is bij een e36? Dat kon ik nergens terug vinden.
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  woensdag 24 december 2003 @ 11:53:58 #26
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15663884
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:46 schreef L.Denninger het volgende:
Bwehehehehe

Eerst een topic openen om te vermelden dat ie maar 600 euro/maand verdient en waar ie 10000 euro zou kunnen lenen,
en dan dit

Meneer wil zich maar wat graag in de problemen storten om maar stoer in een BMW te kunnen rijden


Wat geweldig om zo stoer te praten in een forum waar er een serieuze vraag wordt gesteld. Je 'hax0r en 1337'zor opmerkingen kun je beter ergens anders plaatsen game-goeroe.
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_15663912
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:49 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Ik gok de komende 5 jaar.


reken ff die verzekering uit, dan kan ik je verder helpen..
2825cc Single Turbo Beast
  woensdag 24 december 2003 @ 12:13:02 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15664379
[nerdmode-on]

Spreek hier alleen over de E36 coupe, maar "M-technic/sportonderstel" werd/wordt veel verkocht bij E36/E46.
Bij veel E36 coupes aanwezig; maar niet standaard. Stuurt gewoon veel beter/strakker, ongeveer 20mm verlaagd, vooral zichtbaar bij achterwielen. Gewoon proefrijden in beide!
volgende heb ik ff bij http://www.auto-treff.com/bmw/forum/forum.php vandaan; goede site als je genoeg Derrick hebt gekeken in je jeugd!

"Zu den Fahrwerken für das E36 Coupé:
Für das E36 Coupé gab als Sonderausstattung das "M-Technic-Fahrkwerk" (Schlüssel-Nr. 704). Irgendwann wurde es dann umbenannt in "sportliche Fahrwerksabstimmung".

Das Sportfahrwerk solltest du eigentlich daran erkennen, daß
die Schlüsselnummer 704 in deinen Sonderausstattungen auftaucht
dein Auto um 20mm tiefer liegt, als ein 3er mit Serienfahrwerk
Im M-Technic-Sportfahrwerk bzw. die sportliche Fahrwerksabstimmung sind AFAIK folgenden Teile gegenüber dem Serienfahrwerk geändert:

Vorderachse
Stabilisator
Gummilager vom Stabilisator
Federbein
Schraubenfeder

Hinterachse
Stoßdämpfer
Stabilisator hinten
Tonnenfeder"
[nerdmode-off]

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 24 december 2003 @ 12:19:52 #29
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15664545
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:13 schreef Hyperdude het volgende:
[nerdmode-on]

Spreek hier alleen over de E36 coupe, maar "M-technic/sportonderstel" werd/wordt veel verkocht bij E36/E46.
Bij veel E36 coupes aanwezig; maar niet standaard. Stuurt gewoon veel beter/strakker, ongeveer 20mm verlaagd, vooral zichtbaar bij achterwielen. Gewoon proefrijden in beide!
volgende heb ik ff bij http://www.auto-treff.com/bmw/forum/forum.php vandaan; goede site als je genoeg Derrick hebt gekeken in je jeugd!

"Zu den Fahrwerken für das E36 Coupé:
Für das E36 Coupé gab als Sonderausstattung das "M-Technic-Fahrkwerk" (Schlüssel-Nr. 704). Irgendwann wurde es dann umbenannt in "sportliche Fahrwerksabstimmung".

Das Sportfahrwerk solltest du eigentlich daran erkennen, daß
die Schlüsselnummer 704 in deinen Sonderausstattungen auftaucht
dein Auto um 20mm tiefer liegt, als ein 3er mit Serienfahrwerk
Im M-Technic-Sportfahrwerk bzw. die sportliche Fahrwerksabstimmung sind AFAIK folgenden Teile gegenüber dem Serienfahrwerk geändert:

Vorderachse
Stabilisator
Gummilager vom Stabilisator
Federbein
Schraubenfeder

Hinterachse
Stoßdämpfer
Stabilisator hinten
Tonnenfeder"
[nerdmode-off]


Het probleem bij een '2dehands' E36 is dat ze over het algemeen aardig afgeragd zijn. Als het een M-onderstel heeft hoop ik echt dat de vorige eigenaar er keurig me is omgegaan. Ik durf zo'n gok amper te wagen.
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_15664762
400 km / week ?

Altijd diesel imo, zeker op een 2e hands kan dat uit

  woensdag 24 december 2003 @ 12:38:28 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15665123
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:19 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Het probleem bij een '2dehands' E36 is dat ze over het algemeen aardig afgeragd zijn. Als het een M-onderstel heeft hoop ik echt dat de vorige eigenaar er keurig me is omgegaan. Ik durf zo'n gok amper te wagen.


Kijk dat is nou juist de crux/kunst, je moet de goeien er tussenuit zoeken. Dat moet je durven, leren en je kunnen veroorloven.
Als je een E46 wilt moet je die gewoon kopen, het blijft echter altijd uitkijken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 24 december 2003 @ 12:43:25 #32
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15665288
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:38 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kijk dat is nou juist de crux/kunst, je moet de goeien er tussenuit zoeken. Dat moet je durven, leren en je kunnen veroorloven.
Als je een E46 wilt moet je die gewoon kopen, het blijft echter altijd uitkijken.


Bij een E46 model is de kunst natuurlijk makkelijker vanwege het feit dat ze nieuwer zijn. Degene die ik heb gevonden had 'maar' 70k op de teller terwijl een E36 minimaal het dubbele hiervan is. De slijtage zal dan vele malen hoger zijn. Een leuke E36 coupe vinden met weinig km's en een M-onderstel is zeker mijn droom ja
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  woensdag 24 december 2003 @ 13:00:06 #33
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_15665824
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:53 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Wat geweldig om zo stoer te praten in een forum waar er een serieuze vraag wordt gesteld. Je 'hax0r en 1337'zor opmerkingen kun je beter ergens anders plaatsen game-goeroe.


Gut, waar heb je die opmerkingen dan gezien ?
Ik praat niet stoer hoor, ik zeg alleen dat je niet zo snugger bezig bent
zzz
pi_15666138
Een 5 jaar oude BMW heeft wel een erg hoog shoarma gehalte
  woensdag 24 december 2003 @ 13:22:41 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15666668
quote:
Op woensdag 24 december 2003 13:08 schreef Aernout het volgende:
Een 5 jaar oude BMW heeft wel een erg hoog shoarma gehalte
Nou en, alle goeie otoos worden uiteindelijk toch "Turkenbakken", die lui weten gewoon wat een goede/betrouwbare otoo is.
Anders koop je toch een 5 jaar oude Lancia!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_15666708
berekend:

BMW 318 uit 1998
Wegenbelasting P/j € 500,-
Brandstof 1664 x 1,10 = € 1830,-
Onderhoud per jaar (standaard beurten gemiddelde) 200. + nog eventuele reparaties! banden etc.
Afschrijving per jaar 2200 (uitgaande van andere 10 jaar oude BMW´s na 5 jaar. € 2200
verzekering?

totaal per jaar (ex verzekering banden etc) € 4730,-

BMW 320d uit 1998
Wegenbelasting P/j € 1000,-
Brandstof = € 1012,-
Onderhoud per jaar (standaard beurten gemiddelde) 266. + nog eventuele reparaties! banden etc.
Afschrijving per jaar 2080 (uitgaande van andere 10 jaar oude BMW´s na 5 jaar. € 2200
verzekering?

totaal per jaar (ex verzekering banden etc) € 4358,-

BMW 318 GAS G3 uit 1998
Wegenbelasting P/j € 708,-
Brandstof = € 750,-
Onderhoud per jaar (standaard beurten gemiddelde) 200. + nog eventuele reparaties! banden etc.
Afschrijving per jaar 2200 (uitgaande van andere 10 jaar oude BMW´s na 5 jaar. € 2200
verzekering?

totaal per jaar (ex verzekering banden etc) € 3858,-

2825cc Single Turbo Beast
  woensdag 24 december 2003 @ 13:26:58 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15666818
quote:
Op woensdag 24 december 2003 13:23 schreef Ultimora het volgende:
..Erg veel typewerk...
waarvoor hulde.
Valt me trouwens die LPG goed mee, denk wel dat je daar meer/duurder onderhoud aan hebt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_15667342
quote:
Op woensdag 24 december 2003 13:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

waarvoor hulde.
Valt me trouwens die LPG goed mee, denk wel dat je daar meer/duurder onderhoud aan hebt.


meer dan 100 euro per jaar zal t niet zijn. valt dubbel en dwars mee hoor. LPG is veel voordeliger als veel mensen denken..

enneeh je bent voor 15 euro klaar bij de pomp, dat is nog een lache

2825cc Single Turbo Beast
pi_15667739
Volgens mij klopt die berekening tussen LPG en Diesel niet!

LPG kost iets van 49 cent per liter, met een volle tank LPG rijdt men 450-500 km.

Diesel kost 80 cent per liter, en daar kun je ca 800km mee rijden.

pi_15667924
quote:
Op woensdag 24 december 2003 13:54 schreef Italiaan het volgende:
Volgens mij klopt die berekening tussen LPG en Diesel niet!

LPG kost iets van 49 cent per liter, met een volle tank LPG rijdt men 450-500 km.

Diesel kost 80 cent per liter, en daar kun je ca 800km mee rijden.


heb je wel dure LPG...
2825cc Single Turbo Beast
pi_15667980
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:02 schreef Ultimora het volgende:

[..]

heb je wel dure LPG...


Was de laatste prijs in mijn geheugen

Maar afviesprijs ligt nu op 0.43 cent
http://www.bkgas.nl/

pi_15668116
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:05 schreef Italiaan het volgende:

[..]

Was de laatste prijs in mijn geheugen

Maar afviesprijs ligt nu op 0.43 cent
http://www.bkgas.nl/


ben van de brandstofprijzen in hoogeveen uitgegaan... 38 eurocent
2825cc Single Turbo Beast
  woensdag 24 december 2003 @ 14:18:06 #43
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15668266
Tja kan iemand dan ook vertellen of er verschil in zit tussen de onderhoudskosten van een diesel en een benzine? Zijn onderdelen van een diesel auto duurder of juist goedkoper? Zullen er ook prijsverschillen zijn in de verzekering hiervan of de apk-keuring?
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_15668301
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:11 schreef Ultimora het volgende:

[..]

ben van de brandstofprijzen in hoogeveen uitgegaan... 38 eurocent


Ik van Shell snelwegprijzen op A2
pi_15668412
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:18 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Tja kan iemand dan ook vertellen of er verschil in zit tussen de onderhoudskosten van een diesel en een benzine? Zijn onderdelen van een diesel auto duurder of juist goedkoper? Zullen er ook prijsverschillen zijn in de verzekering hiervan of de apk-keuring?
verzekering gaat over de nieuwprijs. sommige verzekeringsmaatschappijen voinden gas wel een risico, (vraag me niet waarom) en rekenen daarvoor meer. maar OHRA doet dat bijvoorbeeld weer niet...

en voor die onderdelen... dat zal ongeveer gelijk liggen.. apk keuring, komt een roetmeting bij met de diesel, das 10 euro ofzo... maar wtf van dat onderhoud ga je niet kromliggen, van de afschrijving alleen....

2825cc Single Turbo Beast
  donderdag 25 december 2003 @ 13:19:24 #46
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_15691815
Waar kan ik het goedkoopst een WA verzekering krijgen?
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_15695046
quote:
Op woensdag 24 december 2003 10:35 schreef Dracko het volgende:
Een diesel zuigt. Als je een auto rijdt, moet je het goed doen. benzine dus. Schijt aan diesel. Het is het meest vervuilend voor het milieu.

Als je toch geld genoeg over hebt om zo'n BMW te kopen, zou ik zelf geld steken in een Toyota Celica. Veel mooier dacht het niet he? Zo een lelijke Celica mooier dan een elegante 3-serie?, rijdt 10 keer zo fijn slecht bedoel je, je hebt het over een BMW, the ultimate driving machine, zo een flut-Toyota rijd echt niet beter dan een BMW en is goedkoop in onderhoud. Maar ja, dit alles is natuurlijk persoonlijk.


pi_15695736
Bij ons kost LPG 34.9 cent dat scheelt nogal met 49 cent
The best way to life is to life your live
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')