abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15662886
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:08 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Radardetectoren zijn okay

Ja, maar wel verboden binnenkort.
  woensdag 24 december 2003 @ 11:11:37 #202
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_15662892
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:11 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Ja, maar wel verboden binnenkort.

verboden zijn cool
pi_15662894
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:09 schreef Byte_Me het volgende:
voor de mensen die hier lopen te beweren dat je op provinciale wegen makkelijk 10-15 km per uur te hard kunt rijden, omdat er geen overstekende kinderen zijn, dit zijn de gevaarlijkste wegen die er zijn, met de meeste ongelukken.

even een rekensommetje gemaakt, als je 95 rijdt waar je 80 mag is je remweg 40% langer, dus ga niet beweren dat het niet uitmaakt. kijk, dat iemand 's nachts op een lege snelweg te hard rijdt moet hij zelf weten. binnen de bebouwde kom vind ik het niet kunnen. en op provinciale weggetjes ook niet.

het ging om de vergelijking 30 km zone en prov. wegen/snelwegen. tuurlijk is het risico groter als je harder rijdt, dat is vanzelfsprekend en met elke snelheid het geval.
pi_15662904
quote:
voor de mensen die hier lopen te beweren dat je op provinciale wegen makkelijk 10-15 km per uur te hard kunt rijden, omdat er geen overstekende kinderen zijn, dit zijn de gevaarlijkste wegen die er zijn, met de meeste ongelukken.

even een rekensommetje gemaakt, als je 95 rijdt waar je 80 mag is je remweg 40% langer, dus ga niet beweren dat het niet uitmaakt. kijk, dat iemand 's nachts op een lege snelweg te hard rijdt moet hij zelf weten. binnen de bebouwde kom vind ik het niet kunnen. en op provinciale weggetjes ook niet.

Als je nou ff vooraan begint te lezen zie je dat er overal bijstaat dat het aan de situatie ligt, zo rijdt ik op wegen waar ik bijna dagelijks kan heel anders dan op wegen waar ik zelden of voor het eerst kom. En de weersomstandigheden hebben ook een erg grote invloed.

Misschien moet jij niet zo selectief lezen en dan daarmee gaan rekenen?

Seabert rulez
  woensdag 24 december 2003 @ 11:13:06 #205
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15662923
quote:
En jij gaat er gemakshalve van uit dat dit door snelheid komt?
Niet bijvoorbeeld door tegenliggers, kruizingen, gladheid e.d.?
quote:
even een rekensommetje gemaakt, als je 95 rijdt waar je 80 mag is je remweg 40% langer, dus ga niet beweren dat het niet uitmaakt.
Deel die som eens met ons.
Hamelen
pi_15662926
quote:
"Dus moeten we vooral flink (in het geniep)gaan staan flitsen op die wegen en vooral niet het probleem bij de kern aanpakken. Wij(de overheid) willen er tenslotte vooral beter van worden. En we willen ook vooral niet dat die flitser zichtbaar is, want dan zou iemand zich zomaar aan de limiet houden en dan levert het geen geld op. Nee, na zes weken moet er een bekeuring volgen voor diegenen die het te hard rijden overleven"

pi_15662962
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:13 schreef Jalu het volgende:

[..]

"Dus moeten we vooral flink (in het geniep)gaan staan flitsen op die wegen en vooral niet het probleem bij de kern aanpakken.

Wat is precies de kern van het probleem dan?
De mentaliteit van de mensen?
Of wil je overal maar verkeersdrempels gaan aanleggen omdat de kleuters van deze weg niet weten hoe hard ze kunnen?
  woensdag 24 december 2003 @ 11:15:11 #208
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15662966
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:13 schreef Jalu het volgende:

[..]

"Dus moeten we vooral flink (in het geniep)gaan staan flitsen op die wegen en vooral niet het probleem bij de kern aanpakken. Wij(de overheid) willen er tenslotte vooral beter van worden. En we willen ook vooral niet dat die flitser zichtbaar is, want dan zou iemand zich zomaar aan de limiet houden en dan levert het geen geld op. Nee, na zes weken moet er een bekeuring volgen voor diegenen die het te hard rijden overleven"

Precies!
Hamelen
pi_15662994
Als ze gewoon die flitsjetser zichtbaar maken dan zien mensen hem en houden ze zich aan de snelheid. Dat is toch de eigenlijke bedoeling? Maar nee ze willen zo graag zo veeeel mogelijk geld zien!
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_15663002
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

naaierij is dat gewoon, gebeurd altijd door heel trieste mensen waar ik bijna medelijden voor krijg, zo triest.

En lekker dicht
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 24 december 2003 @ 11:17:14 #211
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15663007
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:15 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Wat is precies de kern van het probleem dan?
De mentaliteit van de mensen?
Of wil je overal maar verkeersdrempels gaan aanleggen omdat de kleuters van deze weg niet weten hoe hard ze kunnen?

De kern is dat deze ongelukken niet gebeuren door te hard te rijden, maar door onoplettendheid, geen voorrang verlenen, door rood rijden, verkeerd inschatten enz. enz.
Niemand gaat expres zichzelf in gevaar brengen.
Hamelen
pi_15663029
Dit is nu echt een soort van moraalridder topic aan het worden... Voordat het nog verder fout gaat, gooi ik hem op slot...

PeuRac, je hoeft me dus niet meer te mailen...

[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')