quote:Inderdaad
Op woensdag 24 december 2003 09:54 schreef Kogando het volgende:[..]
Dommie.
Nu ik het rustiger aan ben gaan doen scheelt het ineens een kwart benzinetank per week, wat neerkomt op een kleine 300 euro op jaarbasis (ruwe schatting). Schijnt economisch autorijden te heten
quote:ahahaha idd!!!
Op woensdag 24 december 2003 10:01 schreef OomSmokey het volgende:[..]
Ik wil nog weleens zien of jij met die Leon overal de max snelheid aan houdt. Met een ibiza 1.2 heb je niet echt veel keus
quote:Ik moet tussendoor ook af en toe werken.. dus schud ik mijn hoofd eens en ga ik even verder........
Op woensdag 24 december 2003 10:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dacht t wel, tis nu de 2e keer dat je pas reageert als je daarop wordt aangesproken
ps. hoe zou de wereld zijn zonder discussie!
quote:haha nee zeiken doe ik niet... ik wil alleen graag anderen overtuigen waarvan ik vind dat ze zeiken
Op woensdag 24 december 2003 09:59 schreef lunatix13 het volgende:Tuurlijk Niet
Er zijn altijd mensen die zeiken
Jij bent er ene van en ik ook..... dusDat we zeiken over iets anders.. tja.....
en jij bent daar een prachtig voorbeeld van
quote:zonder reactie is er geen discussie
Op woensdag 24 december 2003 10:03 schreef lunatix13 het volgende:[..]
Ik moet tussendoor ook af en toe werken.. dus schud ik mijn hoofd eens en ga ik even verder........
ps. hoe zou de wereld zijn zonder discussie!
quote:met die ibiza kan ik overal plankgas rijden en nog steeds niet te hard rijden >>> een auto voor FOK! moraalridders
Op woensdag 24 december 2003 10:01 schreef OomSmokey het volgende:[..]
Ik wil nog weleens zien of jij met die Leon overal de max snelheid aan houdt. Met een ibiza 1.2 heb je niet echt veel keus
Het is inderdaad handig om in het midden te gaan rijden als er iemand van rechts komt dan blokkeer je meteen het kruispunt omdat hij er niet langs kan. Lunatix in zijn achteruit, stukje draaien en ja hoor... we kunnen weer verder. Uiteraard moet je in 30KM zones 30KM rijden. Of langzamer, maar in het midden gaan rijden
Daarnaast is elke situatie anders, ik zou me inderdaad klote/schuldig/erg voelen als er een ongeluk zou gebeuren omdat ik 65 rij waar je 50 mag. Daarom doe ik dat ook niet. Als er een ongeluk op de snelweg gebeurt als ik 140 rij waar je 120 mag is het onmogelijk dat dat daardoor veroorzaakt is. (tenzij je natuurlijk in een Alto rijd, dan is 140 best hard)
Een vriend van me is erop gezakt omdat hij in het midden ging rijden in een 30KM zone
quote:Nog even voor de duidelijkheid:
Op woensdag 24 december 2003 09:20 schreef Deviator het volgende:[..]
Ehm: Seinen mag niet..een vriend van mij heeft er zelfs een bekeuring voor gekregen: wegens het onnodig gebruiken van waarschuwings signalen..
SEINEN doe je dus voortaan niet met groot licht, maar door je gewone licht aan en weer uit te doen
Ze kunnen je dan niks maken.
quote:Dan zou ik maar gauw een Jap gaan tijden want mijn Yaris heeft maar een 1.0 liter motor en die gaat plankgas toch echt te hard hoor!
Op woensdag 24 december 2003 10:04 schreef lunatix13 het volgende:[..]
met die ibiza kan ik overal plankgas rijden en nog steeds niet te hard rijden >>> een auto voor FOK! moraalridders
Mijn motortje heeft maar een 650 cc en die gaat nog harder
quote:wou je willen, achteruit rijden is vaak moeilijk voor ridders, komen weer verkeerd uit, nog een keer steken, nog een keer achteruit proberen en ja het is gelukt. duurt 10 keer langer dan dat ie zich normaal gedroeg in het verkeer.
Op woensdag 24 december 2003 10:05 schreef Menyo het volgende:
( dan blokkeer je meteen het kruispunt omdat hij er niet langs kan. Lunatix in zijn achteruit, stukje draaien en ja hoor... we kunnen weer verder.
quote:Dan rij je zonder licht en dat mag ook niet
Op woensdag 24 december 2003 10:06 schreef Koos_26 het volgende:[..]
SEINEN doe je dus voortaan niet met groot licht, maar door je gewone licht aan en weer uit te doen
Ze kunnen je dan niks maken.
quote:Hier zijn vorig jaar een HELEBOEL 30km zones erbij gekomen en de meeste hebben alleen een 30 km bordje en een streep op de weg... maar (nog) geen aparte drempels.
Op woensdag 24 december 2003 10:05 schreef Menyo het volgende:
Mischien is lunatix nog wel iets vergeten. Het verschil tussen gewone bebouwde kom en 30KM zones is niet alleen de snelheid.30KM zones hebben een aparte stoep Bij 30KM zones heeft verkeer van rechts voorrang Het is inderdaad handig om in het midden te gaan rijden als er iemand van rechts komt
dan blokkeer je meteen het kruispunt omdat hij er niet langs kan. Lunatix in zijn achteruit, stukje draaien en ja hoor... we kunnen weer verder. Uiteraard moet je in 30KM zones 30KM rijden. Of langzamer, maar in het midden gaan rijden
Daarnaast is elke situatie anders, ik zou me inderdaad klote/schuldig/erg voelen als er een ongeluk zou gebeuren omdat ik 65 rij waar je 50 mag. Daarom doe ik dat ook niet. Als er een ongeluk op de snelweg gebeurt als ik 140 rij waar je 120 mag is het onmogelijk dat dat daardoor veroorzaakt is. (tenzij je natuurlijk in een Alto rijd, dan is 140 best hard)
Een vriend van me is erop gezakt omdat hij in het midden ging rijden in een 30KM zone
Je bedoelt toch een drempel met stoep of niet?
quote:Op een ibiza 1.2 zitten niet echt geweldige remmen en smalle bandjes enzo..... stel dat jij met je planken een kindje aanrijdt, zou jij jezelf dat nog ooit vergeven? Heb jij geen verantwoordelijkheidsbesef????
Op woensdag 24 december 2003 10:04 schreef lunatix13 het volgende:[..]
met die ibiza kan ik overal plankgas rijden en nog steeds niet te hard rijden >>> een auto voor FOK! moraalridders
quote:
Op woensdag 24 december 2003 10:08 schreef basset het volgende:[..]
Dan rij je zonder licht en dat mag ook niet
quote:Wanneer je echt een m*r**lr*dd*r bent, dan ga je ook niet "NOG WAT MEER naar het midden rijden in een 30km zone". Als je je rijbewijs gehaald heb, moet je nog duidelijk kunnen herinneren dat je altijd ZOVEEL MOGELIJK rechts moet rijden. Imho staat dit gelijk aan links blijven rijden en dat is een van de grote irritatieveroorzakers in het verkeer met alle gevolgen van dien.
Op woensdag 24 december 2003 09:50 schreef lunatix13 het volgende:[...]
Mijn 'gevoel' bij IEDERE situatie is dat ik NIET de wet verbreek!!
[offtopic]
En dat geld niet alleen voor de verkeers situaties!
[/offtopic]Mijn gevoel is een combinatie van :
- geen geld voor boetes
- schuldig bevonden bij ongeluk -> indien wet overtreden -> de lul
- in geval van iemand doodrijden als je te hard hebt gereden: ik hoef dat schuldgevoel niet de rest van mijn leven als ik weet dat ik 10 km langzamer had kunnen rijden..
- af en toe duidelijk maken aan anderen dat er een max. snelheid is (niet middels groot licht), bijvoorbeeld ff zwaaien ofzo... ruitenwisser achter laten wapperen bij zonnig weer.... en ja soms NOG WAT MEER naar het midden rijden in een 30km zone... Niet op de snelweg natuurlijk, daar is 100 of 120 te hard om grapjes te maken...
[...]
Goed, aangezien ik zelf ook bijna altijd 5 a 10 km/uur te hard rijd, zal ik volgens jou wel geen recht van spreken hebben.....
Meestal ben ik voor andere weggebruikers, maar soms moet het ff
quote:En toen kreeg je een boete omdat je 's avonds laat op de weg zat en 1 seconde zonder licht reed
Op woensdag 24 december 2003 10:06 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Nog even voor de duidelijkheid:
Je krijgt een boete voor het oneigenlijk gebruik van je groot licht. NIET voor het seinen, want dat is niet verboden.SEINEN doe je dus voortaan niet met groot licht, maar door je gewone licht aan en weer uit te doen
Ze kunnen je dan niks maken.
quote:
Op woensdag 24 december 2003 10:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
wou je willen, achteruit rijden is vaak moeilijk voor ridders, [...]
Ten eerste steken er op de snelweg zelden of nooit kinderen over, en ten tweede, er steken ook in de bebouwde kom wel eens pedofielen over.
quote:Vreemd dat het daar dan wel kan. Helaas denken wel meer mensen dat. Op provinciale wegen gebeuren relatief veel dodelijke ongelukken: Hoge snelheden, tegenliggers, redelijk scherpe bochten, geen vangrails en vaak bomen naast de weg. Bovendien kunnen de wegen vaker glad zijn: Modder afkomstig van landbouwvoertuigen komt de weg op als ze van de akkers afrijden, en als het vriest/ijzelt worden ze niet zo snel bestrooid als de snelwegen.
Op woensdag 24 december 2003 09:42 schreef PeuRac het volgende:
Volgende week dus alEn laat die M*r**lr*dd*r ajb z'n klotekop houden, bij 30km/h ga ik echt geen 50 rijden, ook geen 35, dan rij ik meestal zelfs 25. Op een provinciale weg, is het heel anders, nouwelijk overstkend verkeer en zeker niet onverwacht. Daar wat harder rijden is dus niet zo'n probleem, en met wat harder bedoel ik 10-15 km/h harder.
Wat cijfers over de regio utrecht, andere kon ik zo snel niet vinden:
De tabel kon ik niet makkelijk kopiëren.
In de periode 1986 - 2000 is de provinciale weg goed voor 13% van het aantal ongelukken, en 25% van het aantal doden. Dat is veel hoger dan stadsverkeer: 76% van het aantal ongelukken en 58% van het aantal doden, en iets hoger dan van de snelweg: 11% van de ongelukken, 17% van de doden. Ook het aantal zwaargewonden ligt hoger.
http://www.regioutrecht.nl/downloads/rvvphoofdstuk2.pdf
quote:En dan nog even persoonlijk: Al veel rijervaring?
Uit tabel 2.1 blijkt dat veruit de meeste verkeersslachtoffers op de gemeentelijke wegen vallen(76%). Hierbij moet wel worden opgemerkt dat de gemeentelijke wegen veruit de meeste kilo-meters tellen. Ongelukken op gemeentelijke wegen hebben relatief vaak een minder ernstigeafloop: er zijn veel licht gewonden. Op provinciale wegen is dat juist andersom: daar vinden weinig ongevallen plaats, maar deze hebben relatief vaak een dodelijke afloop. In vergelijkingmet landelijke cijfers vallen er in de provincie Utrecht relatief minder doden op gemeentelijkewegen en meer gewonden
quote:edit: toevoeging: gladheid: blaadjes op de weg, verder is er ook nog overstekend wild, minder overzicht, etcetera, etcetera.
PeuRac
Geboortedatum 24 februari 1985
[Dit bericht is gewijzigd door Alecks op 24-12-2003 10:16]
quote:En werken!
Op woensdag 24 december 2003 10:10 schreef flyin-hawk het volgende:
lunatix13 heeft het maar druk met antwoorden![]()
![]()
quote:Hij zal waarschijnlijk ook wel een ambtenaar zijn en als dit het geval is dan is dat ten 1e van ons belastinggeld en ten 2e heeft ie toch alle tijd van de wereld......
Op woensdag 24 december 2003 10:10 schreef flyin-hawk het volgende:
lunatix13 heeft het maar druk met antwoorden![]()
![]()
quote:Wat een bullshit!
Op woensdag 24 december 2003 10:05 schreef Menyo het volgende:
Mischien is lunatix nog wel iets vergeten. Het verschil tussen gewone bebouwde kom en 30KM zones is niet alleen de snelheid.30KM zones hebben een aparte stoep Bij 30KM zones heeft verkeer van rechts voorrang
quote:yep, maar hij moet dan wel opschieten want zijn werkdag is bijna om
Op woensdag 24 december 2003 10:12 schreef OomSmokey het volgende:[..]
Hij zal waarschijnlijk ook wel een ambtenaar zijn en als dit het geval is dan is dat ten 1e van ons belastinggeld en ten 2e heeft ie toch alle tijd van de wereld......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |