quote:Geloof je het zelf? De politie moet per jaar een bepaald bedrag aan boetes binnenhalen. Hoe ze dat doen, moeten ze zelf weten, maar als het niet lukt, zijn ze daar zelf de dupe van. Een grote hypocriete zooi dus.
Op woensdag 24 december 2003 09:13 schreef -Eddow- het volgende:
Dan houdt iedereen zich daar aan de snelheid en dat is toch wat de politie wil
quote:ja je knalt ook echt op een boom als je 95 rijd ipv 80 of op de snelweg 135 rijd ipv 120!
Op woensdag 24 december 2003 09:08 schreef lunatix13 het volgende:[..]
Gelukkig wel....
Ik kom je wel eens uitzwaaien bij de boom waartegen je bent gereden omdat je de bocht gemist hebt, dankzij je veel te hoge snelheid
quote:Mijn auto slaat af als ik langzamer dan 150 rijd. Iets met de bougies.
Op woensdag 24 december 2003 09:15 schreef lunatix13 het volgende:
En hogere snelheden verhogen de kansen op ongelukken gewoon....
Maarja al zou de maximum snelheid 170 zijn op de snelweg, dan nog moet MEN harder rijden...
quote:precies wat ik bedoel dus, totaal geen gevoel voor verschillende situaties. tuurlijk ga je in een woonwijk/30 km zone niet 20 km te hard rijden. dat is vragen om ongelukken. op provinciale wegen of snelwegen is dat een ander verhaal.
Op woensdag 24 december 2003 09:15 schreef lunatix13 het volgende:[..]
'snelheid-verkeersophouders' hmmzz leuk woord... ik merk inderdaad dat men mij een 'snelheid-verkeersophouder' vind... tja dat heb je wel eens als ik de MAXIMUM snelheid rijd....
En zeker in 30 km zones...dat is gewoon heerlijk... beetje midden op de weg zodat de bumperklever achter me niet kan inhalen... hahahaha sukkels zijn dat.. wacht maar tot hun kind een keer onder een auto komt in een 30 km zone!! Dan schreeuwen ze moord, brand een 112!
En hogere snelheden verhogen de kansen op ongelukken gewoon....
Maarja al zou de maximum snelheid 170 zijn op de snelweg, dan nog moet MEN harder rijden...
ook dat je in het midden gaat rijden geeft aan dat jij beter die auto kan laten staan en het OV beter kan gaan gebruiken. dit lokt irritaitie en ongelukken uit.
quote:Lastig optrekken bij een verkeerslicht
Op woensdag 24 december 2003 09:16 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Mijn auto slaat af als ik langzamer dan 150 rijd. Iets met de bougies.
quote:Mee eens is
Op woensdag 24 december 2003 09:13 schreef -Eddow- het volgende:
Als er wordt gewaarschuwd dat er flitsers zijn dan is dat toch goed ???
Dan houdt iedereen zich daar aan de snelheid en dat is toch wat de politie wil
Enneeuh seinen mag, je verhoogd nl. de verkeers veiligheid. Doordat je de mensen waatschuwt dat er geflitst kan worden, schrikken ze niet wanneer ze geflitst worden en gaan ze dus niet plotseling op de rem staan. Wat gevaarlijke situaties kan opleveren.
quote:Nee tuurlijk geloof ik het niet! Waarom geven ze anders boetes dat je aan het seinen bent!! Omdat je niet in hun val bent gelopen!
Op woensdag 24 december 2003 09:15 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Geloof je het zelf? De politie moet per jaar een bepaald bedrag aan boetes binnenhalen. Hoe ze dat doen, moeten ze zelf weten, maar als het niet lukt, zijn ze daar zelf de dupe van. Een grote hypocriete zooi dus.
quote:nee hoor, gewoon niet stoppen
Op woensdag 24 december 2003 09:17 schreef lunatix13 het volgende:[..]
Lastig optrekken bij een verkeerslicht
quote:hoer, ga toch iemand anders vervelen
Op woensdag 24 december 2003 09:05 schreef lunatix13 het volgende:
STELLETJE SUKKELSMaximum snelheden zijn er niet voor niets
En als iedereen zich er eens aan zou houden, dan hoeft ook niemand te seinen.........EN JA ik houd me er altijd aan!!!!
quote:Ehm: Seinen mag niet..een vriend van mij heeft er zelfs een bekeuring voor gekregen: wegens het onnodig gebruiken van waarschuwings signalen..
Op woensdag 24 december 2003 09:18 schreef PeuRac het volgende:[..]
Mee eens is
Enneeuh seinen mag, je verhoogd nl. de verkeers veiligheid. Doordat je de mensen waatschuwt dat er geflitst kan worden, schrikken ze niet wanneer ze geflitst worden en gaan ze dus niet plotseling op de rem staan. Wat gevaarlijke situaties kan opleveren.
quote:Van voren mag niet. Omdat de motorrijders dan voordeel hebben tov de automobilisten. Dan kan je dus bezwaar aantekenen.
Op woensdag 24 december 2003 09:00 schreef basset het volgende:
Was je op de motor?I ben nl al 2 keer geflitst op de motor deze maand
Gelukkig van voren
quote:Ja, omdat ze met die seinboetes ook veel geld in het laadje kunnen brengen.
Op woensdag 24 december 2003 09:18 schreef -Eddow- het volgende:[..]
Nee tuurlijk geloof ik het niet! Waarom geven ze anders boetes dat je aan het seinen bent!! Omdat je niet in hun val bent gelopen!
quote:hoezo onnodig? heeft mij anders goed geholpen
Op woensdag 24 december 2003 09:20 schreef Deviator het volgende:[..]
Ehm: Seinen mag niet..een vriend van mij heeft er zelfs een bekeuring voor gekregen: wegens het onnodig gebruiken van waarschuwings signalen..
quote:De politie moet idd een aantal boetes halen per jaar.
Op woensdag 24 december 2003 09:18 schreef -Eddow- het volgende:[..]
Nee tuurlijk geloof ik het niet! Waarom geven ze anders boetes dat je aan het seinen bent!! Omdat je niet in hun val bent gelopen!
quote:30 = 30
Op woensdag 24 december 2003 09:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
precies wat ik bedoel dus, totaal geen gevoel voor verschillende situaties. tuurlijk ga je in een woonwijk/30 km zone niet 20 km te hard rijden. dat is vragen om ongelukken. op provinciale wegen of snelwegen is dat een ander verhaal.
ook dat je in het midden gaat rijden geeft aan dat jij beter die auto kan laten staan en het OV beter kan gaan gebruiken. dit lokt irritaitie en ongelukken uit.
In de 30 km zones hier is het veiliger om wat meer in het midden te rijden, omdat er ten alle tijden kinderen ineens op straat kunnen staan.
Maarja dat hebben de meeste stoere jongens (en meisjes) hier nog niet meegemaakt.
Ik wel en gelukkig hield ik me aan de snelheid: 30.... en geloof me, het was nog steeds milimeterwerk! En dat heeft NIETS met mijn -volgens sommige hier- 'slechte rijvaardigheden' te maken
quote:Is alleen jammer dat "een aantal" voor een paar honderd miljoen is
Op woensdag 24 december 2003 09:22 schreef _Flea_ het volgende:[..]
De politie moet idd een aantal boetes halen per jaar.
quote:En de boete die je daarvoor krijgt, is geen kattepis.
Ehm: Seinen mag niet..een vriend van mij heeft er zelfs een bekeuring voor gekregen: wegens het onnodig gebruiken van waarschuwings signalen..
quote:Ik dacht al dat je een eigen mening en eigen inzicht had!
Op woensdag 24 december 2003 09:23 schreef lunatix13 het volgende:[..]
In de 30 km zones hier is het veiliger om wat meer in het midden te rijden, omdat er ten alle tijden kinderen ineens op straat kunnen staan.
Maarja dat hebben de meeste stoere jongens (en meisjes) hier nog niet meegemaakt.Ik wel en gelukkig hield ik me aan de snelheid: 30.... en geloof me, het was nog steeds milimeterwerk! En dat heeft NIETS met mijn -volgens sommige hier- 'slechte rijvaardigheden' te maken
quote:Bezwaar aantekenen met bovenstaande argument, en ff zoeken er zijn rechtzaken over geweest, de correspodentie bijvoegen (en erna verwijzen) of alleen erna verwijzen. Dit heeft mij al 2 keer een refund bezorgd
Maar 140 op de snelweg is niet uitzonderlijk en als het niet druk is, zeker niet gevaarlijk. 90 a 100 op een hoop provinciale wegen ook niet.
De meeste ongelukken gebeuren ook niet door te hard rijden, maar door manouvres bij het wisselen van baan. En met 100 tegen een boom of met 80 tegen boom verhoogd of verlaagd je kansen niet echt.
(beter dood met 100 tegen een boom, dan een kasplantje met 80 tegen een boom) Ok ok foute opmerking....Beter niet tegen een boom! Met 80 OF met 100
quote:Je zegt net dat je in 30 km zones in het midden rijdt omdat dan de bumperklevers er niet langs kunnen en nu voor de kinderen ... wat is het nou
30 = 30
50 = 50
80 = 80
100 = 100
120 = 120In de 30 km zones hier is het veiliger om wat meer in het midden te rijden, omdat er ten alle tijden kinderen ineens op straat kunnen staan.
Maarja dat hebben de meeste stoere jongens (en meisjes) hier nog niet meegemaakt.Ik wel en gelukkig hield ik me aan de snelheid: 30.... en geloof me, het was nog steeds milimeterwerk! En dat heeft NIETS met mijn -volgens sommige hier- 'slechte rijvaardigheden' te maken
quote:dat zeg ik, totaal geen gevoel voor verschillende situaties die je verschillend moet beoordelen
30 = 30
50 = 50
80 = 80
100 = 100
120 = 120
quote:fijn voor je, iets vertellen wat iedereen weet. betekent niet dat je op de snelweg ook rekening moet houden met spelende kinderen (zie 'totaal geen gevoel voor verschillende situaties')
Ten eerste: Het blijft moeilijk om je gewoon aan de snelheid te houden he? Als we al geen flitspalen molesteren, wat jan modaal overigens 10x meer kost aan belastingen dan tig boetes in een jaar, dan gaan we onze tegenliggers in verwarring brengen met allerhande lichtsignalen.
Ten tweede: Ik flits met mijn lichten als iemand anders ze is vergeten aan te doen of wanneer hij zijn groot / mistlicht overbodig aan heeft. Geen punt. Waar ik echter van is wanneer zo'n bosmongool achter me gaat waarschuwen voor flitsers en vervolgens zijn groot licht aan houdt, waardoor ik en alle tegenliggers finaal verblind worden.
Conclusie: Een nobel idee en goedkoper dan flitspaaltje pesten, maar helaas niet altijd goed begrepen en goed uitgevoerd
quote:Nee gisteren op tv..
Op woensdag 24 december 2003 09:24 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
En de boete die je daarvoor krijgt, is geen kattepis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |