abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2004 @ 13:46:26 #126
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15952127
Elk pedaal zijn voordelen ej. Bij de Pearl Powershifter Eliminator heb je meer instelmogelijkheden (4 verschillende zijdes op de beater (geven 4 verschillende geluiden) en je kunt de cam vervangen).

Bij de Tama Iron Cobra heb je minder speling en krijg je een touring bag.

Ik lul over deze 2 omdat de DW/Sonor pedalen gewoon veel te duur zijn, en de Axis pedalen net zo goed (maar wel specialer). En 320-370 euro is gewoon een mooie prijs voor goeie dubbelpedalen. Misschien hebben ze er bij Feedback nog meer, gewoon allemaal proberen

pi_15952385
Zelf had ik er al eens aan gedacht om een dubbelpedaal te kopen want ik ben nogal gek op alle basinstrumenten, vooral basgitaar en dus natuurlijk ook basdrums. Alleen vraag ik mij af of het daarvoor nog niet te vroeg is. Ik speel nu ongeveer 4 maand en ik ben nu al goed weg met alle vormen van de classic twobeat... Bovendien speel ik binnen 2 weken in een bandje dus zal mijn niveau hopelijk ook sneller beginnen stijgen.

In ieder geval wacht ik nog even, nu zal ik waarschijnlijk niet veel met zo'n pedaal kunnen, en ik kan best eerst concentreren om gewoon verder te gaan...

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 04-01-2004 14:15]

zondag 4 januari 2004 @ 15:53:14 #128
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_15955562
Ik had mijn dubbelpedaal na exact een jaar drummen. Dat zou ik ook doen als ik jou was.

Mijn motto was iig om eerst heel veel te kunnen met een enkel pedaal. Dat is mijn motto nu nog steeds, want bijna alles wat ik op m'n dubbelbass speel, probeer ik ook met enkelbass.

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  zondag 4 januari 2004 @ 16:01:58 #129
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15955802
quote:
Ik had mijn dubbelpedaal na exact een jaar drummen.
Ik ook.

Wanneer je hem moet kopen hangt een beetje van je eigen motivatie / discipline (om niet zoveel dubbelbass te oefenen dat de rest erbij inschiet).

Tenzij je alleen een snelle metaldrummer wilt worden, dan moet je gewoon meteen een dubbelbass pedaal kopen, dan ontwikkel je je linkervoet ook meteen mee

quote:
Dat is mijn motto nu nog steeds, want bijna alles wat ik op m'n dubbelbass speel, probeer ik ook met enkelbass.
Dan speel je zeker nooit met The Haunted mee. De meeste dubbelbassrolls in de metal zijn gewoon onmogelijk met 1 voet.

Of je moet dit pedaal hebben

Of deze

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2004 16:13]

pi_15955994
Ah oke, bedankt voor het advies . Ik ga dan nog wachten met het te kopen.

Ik heb zoiets van metal is oke om naar te luisteren maar om echt in een band te spelen, needanku

Het valt nog te zien wat voor stijl wij gaan spelen maar het zal waarschijnlijk niet harder gaan dan nightwish ofzo . Ben nu thunderstruck aan't leren meespelen, das eentje dat we waarschijnlijk met de band gaan proberen , en het is gelukkig niet zo moeilijk.

Is dat een grap Yoko ? (het ziet er nogal speelgoedachtig uit )
Sonor heeft ook zoiets:

Als je heels up speelt heb je een enkele slag, heels down een dubbele doordat het hielstuk ook een pedaal is.

zondag 4 januari 2004 @ 16:15:14 #131
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15956132
Zal me niet verbazen als die Sonor Giant Step double gevallen 500 euro per stuk kosten ofzo. Maar als je er nou 2 hebt, op elke bassdrum 1. En dan dubbels speelt, kun je SUPERhard, terwijl je toch nog een behoorlijk volume creert. Alleen volgens mij speelt dat "hiel" pedaal wel veel zwaarder dan het voetbord.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2004 16:20]

pi_15956228
quote:
Op zondag 4 januari 2004 16:15 schreef Yokozuna het volgende:
Zal me niet verbazen als die dingen 500 euro per stuk kosten ofzo. Maar als je er nou 2 hebt, op elke bassdrum 1. En dan dubbels speelt, kun je SUPERhard, terwijl je toch nog een behoorlijk volume creert. Alleen volgens mij speelt dat "hiel" pedaal wel veel zwaarder dan het voetbord.
460 euro per stuk idd.

En inderdaad, die spelen echt serieus zwaar... Ik had al moeite om de beater meer dan 1 cm te bewegen met mijn hand toen ik het vastpakte, niet dat ik zoveel kracht zette want ik had het niet verwacht maar het geeft je een idee...

zondag 4 januari 2004 @ 16:20:58 #133
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15956286
Is geen grap trouwens, de Duallist Triple is het eerste triple-pedaal (wel een maf ding ja) Ben erg benieuwd hoe zo'n Duallist speelt, die normale, bovenste. Je moet wel 2 hele beaters bewegen, dus volgens mij gaat het best zwaar, in "dual-mode".

Heb ze nog nergens gezien, iemand wel hier?

pi_15956403
Ook erg ongelukkig gekozen, roze letters op hét metalpedaal .
  zondag 4 januari 2004 @ 16:47:00 #135
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15956899
Beetje dom ja, zijn trouwens kunststof pedalen (voetbord in ieder geval), lekker licht
  zondag 4 januari 2004 @ 17:17:00 #136
70566 MaZz_
pi_15957619
Whahaa Ik speel soms met The Haunted mee. Hollow Ground intro is vrij easy, dat kan in het begin nog met enkele bass maar dat stuk erna lukt me nog niet op tempo met dubbelpedaal.

Speel jij ook weleens met The Haunted mee Yoko?

you're at notch one now.
pi_15958517
die dualist heb ik ooit gespeeld, bagger eerste klas, net of je met een speelgoed pedaal speelt, ik kreeg meteen het idee dat het na 1 maand uit elkaar zou vallen.

sonor heeft ook een soort triple pedaal;

pi_15958666
die Janus ergo van Mapex krijgt ook overal goede reviews, en is volgens mij uitgebreider dan de Eliminator. Ik heb best wat op een pearl eliminator gespeeld en ik vind het persoonlijk maar een lomp ding. Ik gebruik zelf een Iron Cobra fleiglide (qua cam zelfde als powerglide) maar er zit toch al wat spelen op de lager in de linker draag-as van het rechtste pedaal; verders een top ding. Als ik over n jaar of 5 een andere koop word het denkik een DW. Maar goed, pedalen zijn vrij smaak gebonden gelukkig; als er een uber merk was dan speelde iedereen daar wel op.
  zondag 4 januari 2004 @ 18:28:22 #139
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15959388
quote:
Op zondag 4 januari 2004 17:17 schreef MaZz_ het volgende:
Whahaa Ik speel soms met The Haunted mee. Hollow Ground intro is vrij easy, dat kan in het begin nog met enkele bass maar dat stuk erna lukt me nog niet op tempo met dubbelpedaal.

Speel jij ook weleens met The Haunted mee Yoko?

Wat ik van Yoko gehoord heb, en Hollow Ground zo hoor, is dat geen probleem voor hem...
Voor mij ook niet overigens
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zondag 4 januari 2004 @ 18:30:37 #140
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15959443
quote:
Op zondag 4 januari 2004 17:59 schreef Carn het volgende:
die Janus ergo van Mapex krijgt ook overal goede reviews, en is volgens mij uitgebreider dan de Eliminator. Ik heb best wat op een pearl eliminator gespeeld en ik vind het persoonlijk maar een lomp ding. Ik gebruik zelf een Iron Cobra fleiglide (qua cam zelfde als powerglide) maar er zit toch al wat spelen op de lager in de linker draag-as van het rechtste pedaal; verders een top ding. Als ik over n jaar of 5 een andere koop word het denkik een DW. Maar goed, pedalen zijn vrij smaak gebonden gelukkig; als er een uber merk was dan speelde iedereen daar wel op.
Flexi glide heeft niet dezelfde kam als power glide

Power Glide:

Flexi Glide:

Whehehe.
pi_15959615
quote:
Op zondag 4 januari 2004 17:53 schreef Carn het volgende:
sonor heeft ook een soort triple pedaal;

[afbeelding]

Mja maar hoe kan het een triplepedaal zijn als het maar 2 beaters heeft... Ik had het ook al gezien maar ik snap het systeem niet zo goed... Ik denk dat je het kan gebruiken als een gewoon dubbelpedaal en ook als een gewoon enkelpedaal (met 2 kloppers dan) om je hihat nog toegankelijk te hebben...

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 04-01-2004 18:40]

zondag 4 januari 2004 @ 18:44:37 #142
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15959743
>laat maar<
Whehehe.
  zondag 4 januari 2004 @ 19:24:01 #143
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15960802
quote:
Op zondag 4 januari 2004 18:39 schreef Maidenfan het volgende:Mja maar hoe kan het een triplepedaal zijn als het maar 2 beaters heeft... Ik had het ook al gezien maar ik snap het systeem niet zo goed... Ik denk dat je het kan gebruiken als een gewoon dubbelpedaal en ook als een gewoon enkelpedaal (met 2 kloppers dan) om je hihat nog toegankelijk te hebben...

Je kunt switchen tussen
-dubbelpedaal
-enkel-pedaal+hakpedaal mode

Maargoed, ik vind die Sonor pedalen veel te duur voor wat ze bieden. "maar ze zijn wel goed" De topmodellen van Pearl/Tama ook. Voor het geld van die Sonor Giant step dubbelpedalen heb je volgens mij zowat een Axis dubbelpedaal, en dat zou WEL een verschil moeten geven met traditionele pedalen. Ook daar twijfel ik over, totdat ik ze zelf geprobeerd heb.

Kwa dubbelbass werk. In die mp3's van mezelf was ik wel warmgespeeld. Ik heb ook dagen dat ik nog moeite heb complete Rhapsody nummers strak mee te spelen (meestal 185BPM ofzo), daar zit dan procentueel wel veel dubbelbassroll in, maar toch. Tony Laureano (drummer van Nile) speelde kwa dubbelbass vaak ook ruk op X-mas metalfest, terwijl hij volgens mij heel getrained is. Misschien was hij niet gewend aan de kit (er stond er een van de vorige band). Soms weet je gewoon niet of je op je eigen voeten kunt rekenen. Bij m'n handen heb ik dat nooit Volgens mij werkt -elke dag een vaste tijd met metronoom dubbelbass oefenen- goed om instabiele prestaties tegen te gaan, maar dat doe ik nooit. Misschien maar eens mee beginnen.

Het meest klote is, als het een keer ruk gaat, ga je weer aan je pedaal settings rommelen, en dan wil het de volgende dag niet omdat je er nog niet aan gewend bent. Of, je drumt met nummers mee ,dubbelbass werk gaat goed! 200bpm lukt gewoon. Kwartier later, lukt gewoon niet meer, je spieren gaan zich teveel spannen etc. Dubbelbass, je kunt er depressief van worden Daarom moet je dus niet te vroeg een dubbelbass pedaal kopen, want er kan meer tijd in gaan zitten dan je zelf wilt!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2004 19:29]

zondag 4 januari 2004 @ 19:31:08 #144
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15960962
quote:
Flexi glide heeft niet dezelfde cam als power glide
Das wel een gigantisch verschil ja. Het verschil tussen een ei-vormige- en een ronde cam is al niet heel goed te zien, maar geeft wel een duidelijk ander gevoel.

Over Iron Cobra gesproken http://www.tama.com/hardware/spec.asp?ID=7
Dit kut ding had gewoon in het midden moeten ARGH. Niet aan de zijkant. Gelukkig kon je hem eraf slopen, meteen gedaan, achteraf gezien heb je hem ook niet nodig, tenzij je je bassdrum heel schuin zet. Je rechterpedaal blijft toch wel goed staan, de bassdrum is zwaar genoeg.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2004 19:51]

zondag 4 januari 2004 @ 19:48:57 #145
70566 MaZz_
pi_15961433
Yoko, ben jij ook naar X-mass fest geweest? Ik iig ook, 'k vond het best tof. Ook die bands in de kleine zaal. Maar Amon Armeth vond ik meester v/d avond.

ps; Was voor mij m'n eerste metal optreden, op Blind Guardian na.

you're at notch one now.
  zondag 4 januari 2004 @ 19:57:33 #146
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15961680
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:48 schreef MaZz_ het volgende:
Yoko, ben jij ook naar X-mass fest geweest? Ik iig ook, 'k vond het best tof. Ook die bands in de kleine zaal. Maar Amon Armeth vond ik meester v/d avond.

ps; Was voor mij m'n eerste metal optreden, op Blind Guardian na.

X-Mas Metalfest was tof, Amon Amarth was inderdaad ERG goed, perfect geluid ook. Deicide ook, zelfde geluidsman Die bassdrum bij de soundcheck. Zetten ze hem even te hard voor de lol, jezus dat was een goede massage voor je ingewanden. Ik wist niet dat die installatie zo hard kon daar.

Binnenkort weer X-mas Metalfest trouwens, met trouwens een stel goeie drummers
-Morbid Angel
-Macabre
-Epica (snap niet wat die er tussen doet, maarja)
-Orphanage
-Cephalic Carnage
-Chimaira
http://www.013web.nl/detail.asp?2028

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2004 20:03]

zondag 4 januari 2004 @ 20:06:14 #147
70566 MaZz_
pi_15961908
Chimaira? Damn?! Ik moet gauw kaarten halen dan! Na The Haunted 1 van m'n favo bands gheheh.

Kom jij ook naar dat metal fest? Zo ja, dan is t misschien leuk ff ergens te meeten?

you're at notch one now.
  zondag 4 januari 2004 @ 20:11:11 #148
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15962015
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:06 schreef MaZz_ het volgende:
Chimaira? Damn?! Ik moet gauw kaarten halen dan! Na The Haunted 1 van m'n favo bands gheheh.

Kom jij ook naar dat metal fest? Zo ja, dan is t misschien leuk ff ergens te meeten?

Jazeker kom ik, ik ken Chimaira nog niet zo goed. Maar het schijnt wel een toffe bands te zijn, zal es meer opzoeken.
pi_15963270
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:31 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Das wel een gigantisch verschil ja. Het verschil tussen een ei-vormige- en een ronde cam is al niet heel goed te zien, maar geeft wel een duidelijk ander gevoel.

ik zei ook qua, speelgevoel technisch ligt het meer bij de powerglide dan bij de rolling glide, accelaratie zit naar het einde toe ipv een gelijke versnelling

nog wat leuke filmpjes voor de mensen die ze nog niet kennen:

http://www.meinl.de/cymbals/specials_cymbals/films/ThomasLang_MEINL_OpenDay_2.wmv
http://www.meinl.de/cymbals/specials_cymbals/films/MarcoMinnemann_MEINL_OpenDay_2.wmv
http://www.meinl.de/cymbals/specials_cymbals/films/PietroRamaglia_MEINL_OpenDay_2.wmv

Van de Gen-X tour met Rabb, Lang en Minneman:

http://www.meinl.de/cymbals/films/kopenhagen_1.wmv
http://www.meinl.de/cymbals/films/zwolle_1.wmv
http://www.meinl.de/cymbals/films/zwolle_2.wmv

http://www.meinl.de/cymbals/films/behind%20the%20scenes%201.wmv
http://www.meinl.de/cymbals/films/behind%20the%20scenes%202.wmv
http://www.meinl.de/cymbals/films/behind%20the%20scenes%203.wmv
http://www.meinl.de/cymbals/films/behind%20the%20scenes%204.wmv

pi_15963312
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:06 schreef MaZz_ het volgende:
Andols Herrick is trouwens uit de band gestapt, ze hebben nu in iedergeval tijdelijk de drummer die ook bij Soilwork inviel toen Henry Ranta wegging.

Ik ben er mischien ook, ligt eraan of ik gratis kan of niet

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')