quote:Euh... dan komen er wel poets kosten bij
Op donderdag 25 december 2003 13:00 schreef B_BOY het volgende:[..]
lol ik wil juist nu een beetje paiste erbij. ik vindt ze wel lekker klinken. deze paiste bekkens komen dan bij me zidjian te hangen.
dus zeg maar als je ze wil verkopen. ps poets je de bekkens nog voor de verkoop??
quote:Ja. Ik speel het blad en de cup ook links, heeft ook een beetje met de positie van de ride te maken, maar links is meestal toch wel normaal. je hihat speel je toch ook rechts
Op woensdag 24 december 2003 20:37 schreef Yokozuna het volgende:
Over rides gesproken, ik sla de bell meestal aan zijn rechterkant aan. Ik snap niet wat daar mis mee is, mijn drumleraar zei dat ik hem rechts moest bespelen. Toen ik vroeg waarom kwam hij niet echt met een duidelijk antwoord.Waarschijnlijk omdat je - als je links aanslaat - sneller bij andere drumonderdelen kunt, omdat de meeste onderdelen links van je ride staan?
quote:bekkenpoets
Op donderdag 25 december 2003 17:24 schreef Maidenfan het volgende:
Ik heb mij in de winkel laten vertellen dat je ze niet mag poetsen, niet met water, niet met koperpoets en ook niet met andere dingen... Nuja... wat is het nu?
Water kan ook hoor, en gewoon een niet aggresieve zeep, als je er maar niet te lang over doet en heel goed afdroogd naderhand.
Ik gebruik de bekkenpoets spul van paiste, die van zildjian is zeer aggresief, poets je zo je logo's mee af als je niet uitkijkt.
quote:Juist, maar ik heb net links van m'n ride al bekkentroep geplaatst zodat ik hem links nieteens kan aanspelen
Op donderdag 25 december 2003 17:39 schreef Carn het volgende:Ja. Ik speel het blad en de cup ook links, heeft ook een beetje met de positie van de ride te maken, maar links is meestal toch wel normaal. je hihat speel je toch ook rechts. Als je de ride links speelt is in de meeste gevallen de afstand tussen ride en rest van het set het kleinst.
quote:Mja, je hebt echt de gekste middeltjes, sommige mensen gebruiken ketchup, dat zou de klank minder beinvloeden dan merkvloeistoffen. Nouja, ik laat ze gewoon lekker grauw/grijzig worden
Ik gebruik de bekkenpoets spul van paiste, die van zildjian is zeer aggresief, poets je zo je logo's mee af als je niet uitkijkt.
Als je bekkens later doorverkoopt is het denk wel handig dat die logo'tjes blijven zitten ja.
En 'k laat m'n bekkens idd ook gewoon zo als ze zijn, 'k zie nou niet veel redenen om ze te poetsen, is toch zo weer 't zelfde...
quote:Precies
Op donderdag 25 december 2003 18:59 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:En 'k laat m'n bekkens idd ook gewoon zo als ze zijn, 'k zie nou niet veel redenen om ze te poetsen, is toch zo weer 't zelfde...
quote:in mijn zidjian bekkens zit het logo gewoon ingegraveerd.
Op donderdag 25 december 2003 18:30 schreef Yokozuna het volgende:[..]
[..]
Als je bekkens later doorverkoopt is het denk wel handig dat die logo'tjes blijven zitten ja.
quote:Jij zal wel een duurdere reeks hebben zeker...
Op donderdag 25 december 2003 19:57 schreef B_BOY het volgende:[..]
in mijn zidjian bekkens zit het logo gewoon ingegraveerd.
quote:nee hoor gewoon de zidjian avedis
Op donderdag 25 december 2003 20:53 schreef Maidenfan het volgende:[..]
Jij zal wel een duurdere reeks hebben zeker...
quote:Dus een hogere reeks
Op donderdag 25 december 2003 21:08 schreef B_BOY het volgende:[..]
nee hoor gewoon de zidjian avedis
Volgens www.zildjian.com:
quote:Dus hogere modellen zullen dat misschien ook wel hebben.
The ZXT Titanium and Zildjian logos are both laser engraved into the titanium finish which gives the cymbals their unique and upscale appearance and ultimately making it nearly impossible for them to wear off.
Toch nog een vraag: hoe spelen jullie op je (gesloten) hihat? Meestal raakte ik ze met de stok zelf in plaats van de tip (om een crashy geluid te krijgen) maar ik moest er van mijn leraar op letten om het af te leren... Is het echt not done om het zo te doen of is het gewoon omdat je het beter eerst gewoon leert? Op mp3s van verschillende groepen hoor ik toch meestal een soort crash dusja...
Ook moet ik leren de ride meer te gebruiken . Ik gebruik de hihat veel liever, rides geven zo'n lelijk geluid vind ik
.
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 25-12-2003 22:32]
quote:Ligt eraan hoe lang je drumt en hoever je bent enzo...
Op vrijdag 26 december 2003 00:06 schreef Kos het volgende:
Wat zijn goede drum-instructie video's? Ik heb nu Liquid Tension Experiment van Mike Portnoy en Dave Weckl's Back To Basics. Iemand nog tips?
quote:nee.
Op donderdag 25 december 2003 21:51 schreef Maidenfan het volgende:
Dus hogere modellen zullen dat misschien ook wel hebben.
quote:Steve Smith - The history of the US Beat and Drumset Technique. dubbel dvd, veel informatie. in februari / maart komt dubbel dvd van Thomas Lang uit...dvd van Marco Minneman blijkt ook erg geod te zijn.
Op vrijdag 26 december 2003 00:06 schreef Kos het volgende:
Wat zijn goede drum-instructie video's? Ik heb nu Liquid Tension Experiment van Mike Portnoy en Dave Weckl's Back To Basics. Iemand nog tips?
quote:Das natuurlijk onzin. De hihat kun je zowel met de tip als met de nek van de stok bespelen, afhankelijk van welk geluid je wilt. Beide soorten aanslag zijn gewoon breed geaccepteerd.
Meestal raakte ik ze met de stok zelf in plaats van de tip (om een crashy geluid te krijgen) maar ik moest er van mijn leraar op letten om het af te leren...
Als je echter de hele tijd met de hals van de stok zit te spelen, in een nummer waar het niet hoort, dan moet je afleren ALLEEN met de nek van de stok te spelen
quote:Mijne wel hoor.
Op vrijdag 26 december 2003 00:31 schreef Carn het volgende:[..]
nee.
quote:BOEIEND
Op zondag 28 december 2003 17:49 schreef search64 het volgende:[..]
Mijne wel hoor.
quote:idd
Op zondag 28 december 2003 18:02 schreef B_BOY het volgende:[..]
BOEIEND
wat wel boeiend is dat alle drummers zijn uitgestorven
so the f*ck
Forum Opties | |