abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15653825
Een fanatieke supporter van FC Twente uit Vak P is een actie begonnen tegen de kwetsende spreekkoren. Deze zijn vaak te horen in de Nederlandse stadions. De teksten zijn meestal gericht op scheidsrechters, trainers of spelers. De Twentenaar is op internet een site begonnen.

De initiatiefnemer legt in de Twentsche Courant Tubantia uit waarom hij de actie op touw heeft gezet. "Ik heb twee familieleden die ernstig ziek zijn en als ik dan leuzen hoor die met kanker te maken hebben, dan word ik daar niet vrolijk van. Het moet afgelopen zijn."

Op zijn site schrijft de initiatiefnemer ondermeer: "Schrijf de spreekkoren nu eens op die je wel eens heb geschreeuwd. Verander dan de naam van de scheidsreichter of voetballer in die van jezelf of een ander dierbare. Je zult zien dat het dan een heel stuk kwetsender is."

Aanleiding voor de actie waren de kwetsende spreekkoren vorige week in het Arke Stadion tegen Ajax 2. Hierdoor werd het duel zelfs even stilgelegd.

Bron: Fok!

http://www.stopspreekkoren.nl/ Site

[Dit bericht is gewijzigd door Inquistor87 op 23-12-2003 22:54]

pi_15653935
Ja en nu, wat vindt de TS ervan? Posten kan iedereen...
E-?
pi_15654064
Ik denk dat het moeilijk is weg te krijgen in de voetballerij....
Aap uit de mouw
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 december 2003 @ 22:57:25 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15654309
Het streven vind ik zeker te prijzen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_15654349
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:57 schreef Doc het volgende:
Het streven vind ik zeker te prijzen.
Maar of het gaat lukken..... ik denk dat teveel mensen er schijt aan hebben. (Zie ook de eerdere discussie van SCH).
pi_15654471
Staat sinds vanmiddag ook al hier:
Overig Voetbal Nieuws Deel 2
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 december 2003 @ 11:42:24 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15663585
Na overleg weer open (hoewel de discussie al eerder gevoerd is )
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_15663630
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:42 schreef Doc het volgende:
Na overleg weer open (hoewel de discussie al eerder gevoerd is )

Ik was van plan om er een discussie over te starten om em weer te openen .

Ontopic:

Het is natuurlijk een heel goed initiatief alleen als je het een in een stadion hoort, zeker 10000 (als het er al niet meer zijn) mensen doen hier aan mee, hoe wil je die ineens stil krijgen?

pi_15663689
Goed initiatief, laat de supporters hun energie steken in het aanmoedigen van hun elftal, en niet in het beledigen van anderen..
  woensdag 24 december 2003 @ 11:49:12 #10
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_15663761
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:46 schreef Noca het volgende:
Goed initiatief, laat de supporters hun energie steken in het aanmoedigen van hun elftal, en niet in het beledigen van anderen..
Precies, als echte supporter ben je VOOR een club!!!!
Accept you're dead and start living
pi_15663786
Fantastisch initiatief, ben benieuwd hoe het vorm gaat krijgen. Ik ga het eens goed lezen.
pi_15663819
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:50 schreef SCH het volgende:
Fantastisch initiatief, ben benieuwd hoe het vorm gaat krijgen. Ik ga het eens goed lezen.
Als er iemand tegen spreekkoren is dan ben jij het wel
pi_15663871
Zolang het geen rascistische of discriminerende spreekkoren zijn, heb ik er niet zo'n problemen mee. Spreekkoren met kanker vind ik ook op het randje.

Maar dit is natuurlijk gedoemd te mislukken. Dweilen met de kraan open.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_15663949
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:53 schreef zjroentje het volgende:
Zolang het geen rascistische of discriminerende spreekkoren zijn, heb ik er niet zo'n problemen mee. Spreekkoren met kanker vind ik ook op het randje.
Het gaat juist om dat soort spreekkoren
quote:
Maar dit is natuurlijk gedoemd te mislukken. Dweilen met de kraan open.
Waarom?
pi_15664020
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:56 schreef SCH het volgende:
Het gaat juist om dat soort spreekkoren
Uiteindelijk kom je toch weer op het woord kanker uit. Ik heb ook vrienden en familie verloren aan kanker, maar ik stoor me daar niet zo aan, in tegenstelling tot jou (geloof ik). Het is gewoon emotie die komt bovendrijven en dan floept er bij mij ook wel eens wat uit.
quote:
Waarom?
Omdat ik niet denk dat dit te veranderen valt door supporters onderling. Ik denk alleen dat dit gedaan kan worden door ingrepen van de verschillende instanties (bijv KNVB, de burgemeester) en harder op te treden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_15664236
Ik las vandaag weer eens in een feijenoordtopic dat iemand de wedstrijd "de kanker aan vond" tsja en dat schijnt dan ook nog eens zo'n zogenaamde lieve jongen te zijn die....
Ik erger me daar helemaal kapot aan. Iets vervelends over iemand zeggen vind ik prima. Beetje schelden op de scheids of op spelers kan ik ook hebben, maar dat constante gezeik over ziektes dit en dat daar kan ik me echt helemaal blauw aan ergeren.

Recentelijk was het weer eens mis bij FcZwolle. Jongetjes moesten verbaal iemand voor hoerenjong uitmaken en dergelijke. Tot zover kan ik me nog afsluiten. Toen gingen ze over op de meest gruwelijke ziektes terwijl er ook supporters bij zitten die daar een heel vervelende ervaring mee hebben. Alleen daarom al kan je het niet maken. Eigenlijk vind ik dit al een opvoedingsprobleem want toen ik in mijn jonger jaren dit eruit kraamde gaf mijn moeder mij ook een wats om de oren.
Tegenwoordig moet ik dit allemaal maar tolereren en nu dat weer uit de mode is respecteren.

Goh ja want die jongens zijn nu eenmaal fanatieke supporters en gaan altijd naar het stadion.

Alsof dat ook maar een heeeeeeeeeeeeel klein beetje een excuus is om je verbaal zo te laten gaan! als je in VBL met dat soort termen moet gaan posten dan ben je toch sociaal minder begaafd Sterker nog ik verdenk zo iemand er sterk van een licht autistische inslag te hebben.
Wij hebben het hier in VBL als regel gesteld dat we ziektes en dergelijke niet tolereren. Ik krijg sterk het gevoel dat als je het pas aangeeft aan een modje hij er wat aan doet, want het is zeker geen actief beleid van de modjes om er op te letten en verandering in te brengen. Misschien omdat die users zulke schatjes zijn en geen vlieg kwaad doen.....

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15664611
Prima initiatief en zeker omdat het van een erkende fanatieke supporter komt. De kans van slagen is in dat soort situaties groter, omdat zo'n persoon overwicht kan hebben in een groep, dit in tegenstelling tot een papiertje van de KNVB of van het bestuur waar meestal hard om gelachen wordt.

Aan de andere kant, het blijft een uiting van emotie en in een groep ga je makkelijk op en is het soms wel prettig om lekker mee te zingen zonder dat je er bij nadenkt wat je eigenlijk zingt. Dat is absoluut niet goed te keuren, maar het gebeurt wel.

Maar het gaat iig de goede kant op als supporters elkaar onderling gaan corrigeren

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15664734
Ach beetje overdreven en nutteloos.. Hoort er nu eenmaal bij en dat krijg je er toch niet uit.. En waar leg je de grens..
  woensdag 24 december 2003 @ 12:40:22 #19
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15665185
Ach ja, die discussie ga ik al niet meer voeren.

Ik heb voor mezelf een tolerantiegrens over wat wel kan en wat niet kan, en daar laat ik het ben denk ik zo!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_15665216
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:40 schreef FrankyMcG het volgende:
Ach ja, die discussie ga ik al niet meer voeren.

Ik heb voor mezelf een tolerantiegrens over wat wel kan en wat niet kan, en daar laat ik het ben denk ik zo!

Jouw grens is niet zo belangrijk.
  woensdag 24 december 2003 @ 12:45:56 #21
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15665373
Ach ja, dat ze actie ondernemen tegen echte grove spreekkoren is een goeie zaak.

Maar ze kunnen toch nooit alles aan banden lkeggen.

Sowieso heeft iedereen een andere tolerantiegrens.

En bij mr. Raphael Naftiel is deze grens -100!

[Dit bericht is gewijzigd door FrankyMcG op 24-12-2003 13:00]

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_15665539
Spreekkoren horen gewoon bij het voetbal en ik stoor me er niet aan. En de groottste onzin is als ik iemand hoor zeggen dat het een probleem van de randstad is, want hoe vaak heb ik wel niet "hoerenjong" horen zingen bij loser-clubs als Heerenveen of RBC. Gebeurt overal en dat krijg je toch niet uitgebannen. Gelukkig niet, want voetbal is emotie en dan kan er wel es een scheldwoordje uitfloepen.
pi_15665890
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:51 schreef Hagenees het volgende:
Gelukkig niet, want voetbal is emotie en dan kan er wel es een scheldwoordje uitfloepen.
Uitfloepen?

Een kwartier lang hamas hamas roepen is toch geen uitfloepen?

pi_15666675
goede actie
of het veel helpt is de vraag maar er is een begin
pi_15666724
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:51 schreef Hagenees het volgende:
Spreekkoren horen gewoon bij het voetbal en ik stoor me er niet aan. En de groottste onzin is als ik iemand hoor zeggen dat het een probleem van de randstad is, want hoe vaak heb ik wel niet "hoerenjong" horen zingen bij loser-clubs als Heerenveen of RBC. Gebeurt overal en dat krijg je toch niet uitgebannen. Gelukkig niet, want voetbal is emotie en dan kan er wel es een scheldwoordje uitfloepen.
horen zingen bij loser-clubs als Heerenveen of RBC => en jij bent van ado...

Maar een scheldwoordje is niet kanker enz. Dat hoort er gewoon helemaal niet bij!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')