abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15650873
Hallo,
Ik moest ff snel wat kerstpakketten bezorgen en het werd al laat en donker. Tot overmaat van ramp was de brandstof bijna op. Dus ik ff snel een beetje tanken zodat ik nog net optijd thuis was.
Nu moest ik vandaag de rest van de pakketten rond brengen en bij het tanken zag ik op de dop Diesel(en een paar chinese tekens staan). Dus ik
Nu vraag ik me af of dit voorvalletje slecht is voor de moter ofzo? Ik heb de er maar 5 liter benzine ingegooid.
?
  dinsdag 23 december 2003 @ 21:23:34 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_15651010
Nee, in principe kan het wel, als je direct nu de tank vol diesel gooit en hem hoog in de toeren houdt. Het trucje wordt wel gebruikt om diesels door de roetmeting te krijgen. Paar liter Euro erin en dan een eind rijden en niet boven zijn 4 schakelen. Dan brandt de boel schoon.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 23 december 2003 @ 21:23:37 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_15651012
Met een beetje geluk (als je nu je tank vol gooit) mixt het met de diesel en heb je er geen last van.
Anders moet je je tank leegmaken en hopen dat je motor geen schade hebt
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_15651031
5 liter?
Hollandsche zuinigheid?

Is de eerste keer dat ik hoor dat er wat diesel met een klein beetje benzine is gemixed.

Maar ik zou voor de zekerheid de tank leeg laten zuigen.
ANWB heeft hier een speciaal apparaat voor. Dan mag je de benzine nog houden ook in een jerrycan

pi_15651135
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:24 schreef Italiaan het volgende:
5 liter?
Hollandsche zuinigheid?

Is de eerste keer dat ik hoor dat er wat diesel met een klein beetje benzine is gemixed.

ANWB heeft hier een speciaal apparaat voor. Dan mag je de benzine nog houden ook in een jerrycan

In de auto lag alleen een tankpas van een tankstation op 30 km rijden, dus moest ik ff uit eigen portemonai betalen.

Maar gelukkig dat het geen kwaat kan

pi_15651206
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:27 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

In de auto lag alleen een tankpas van een tankstation op 30 km rijden, dus moest ik ff uit eigen portemonai betalen.

Maar gelukkig dat het geen kwaat kan

Is moeilijk he Nederlands
pi_15651233
Als je het maar goed verdund.

Als je het niet verdund, kan het wel kwaad!!

[Dit bericht is gewijzigd door mhr-zip op 23-12-2003 21:33]

Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 23 december 2003 @ 21:30:09 #8
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15651240
Het kan inderdaad geen kwaad, al is het beter er wel snel diesel bij te gooien. De brandstofpomp bij een diesel krijgt namelijk ook smering van de vettige dieselolie.

quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:23 schreef daNpy het volgende:
Met een beetje geluk (als je nu je tank vol gooit) mixt het met de diesel en heb je er geen last van.
Anders moet je je tank leegmaken en hopen dat je motor geen schade hebt
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:24 schreef Italiaan het volgende:

Alleen andersom : bij diesel in een benzine auto moet je voor het starten aftappen.
Anders heb je serieus problemen, zelfs al bij een heel klein beetje diesel erin / zelfs gemixed.

pi_15651513
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:30 schreef Patrick281 het volgende:
Het kan inderdaad geen kwaad, al is het beter er wel snel diesel bij te gooien. De brandstofpomp bij een diesel krijgt namelijk ook smering van de vettige dieselolie.

Alleen andersom : bij diesel in een benzine auto moet je voor het starten aftappen.
Anders heb je serieus problemen, zelfs al bij een heel klein beetje diesel erin / zelfs gemixed.

Oke weer iets nieuws geleerd.

Hier bij mijn lokale BP gaat het nog eens fout. Schijnt dat de slangen in een andere volgorde hangen.

pi_15651719
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Idd ja, maar ben doodop. Heb vandaag 12 uur gewerkt...
  dinsdag 23 december 2003 @ 21:44:44 #11
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15651819
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Moi, niet slecht voor een Amerikaanse macho ..
  dinsdag 23 december 2003 @ 21:47:20 #12
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_15651911
Voor een oude diesel is het niet zo schadelijk, maar voor een nieuw type diesel zoals de Pompverstuivers en Common Rail wel degelijk. Ook al is het maar een beetje. Deze systemen werken onder extreem hoge drukken en fijne kanaaltjes e.d en zoals eerder werd aangegeven smeert diesel terwijl benzine heel schraal is.

Dus als je slim bent laat je tank leegmaken en zonodig het brandstofsysteem reinigen.

If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
pi_15652507
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:47 schreef Coupe het volgende:
Voor een oude diesel is het niet zo schadelijk, maar voor een nieuw type diesel zoals de Pompverstuivers en Common Rail wel degelijk. Ook al is het maar een beetje. Deze systemen werken onder extreem hoge drukken en fijne kanaaltjes e.d en zoals eerder werd aangegeven smeert diesel terwijl benzine heel schraal is.

Dus als je slim bent laat je tank leegmaken en zonodig het brandstofsysteem reinigen.

Nou ZO schadelijk is benzine nu ook weer niet als het verdund is. In de winter zit er zelfs een beetje (meer) benzine door de diesel dan normaal, en als het echt koud wordt dan gooi je er zelf een liter op een volle tank in om bevriezing van de diesel te voorkomen.

5 liter op een lege tank is aan de andere kant wel degelijk slecht natuurlijk. Het beste kun je alles eruit halen en de tank volgooien met diesel, wellicht is het slim om je brandstof-filter te vervangen want daar gaat ook al gauw een halve liter in. (niet vergeten na het vervangen de filter te vullen met diesel om onnodig starten te voorkomen)

dinsdag 23 december 2003 @ 22:53:39 #14
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15654178
5 liter op een volletank KAN GEEN KWAAD.
Dit is hooguit 10 %,gewoon vol diesel tanken en weer lekker verder rijden,je zult er niets van merken(en de auto ook niet)

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_15654375
huh? sorry hoor Euro95 in een diesel auto gooien? lijkt me niet echt verstandig als je nagaat dat erin een dieselmotor een veel hogere druk heerst dan in een normale benzineauto gevolg is dat de benzine in een dieselmotor eerder tot ontbranding komt... lijkt mij niet echt gezond voor een motor maar goed ik heb niks gezegd
  dinsdag 23 december 2003 @ 23:49:32 #16
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15656041
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:59 schreef Wouter.1984 het volgende:
huh? sorry hoor Euro95 in een diesel auto gooien? lijkt me niet echt verstandig als je nagaat dat erin een dieselmotor een veel hogere druk heerst dan in een normale benzineauto gevolg is dat de benzine in een dieselmotor eerder tot ontbranding komt... lijkt mij niet echt gezond voor een motor maar goed ik heb niks gezegd
Word al jaren gedaan oa. tegen het vlokken van de diesel in de winter,toevoegen mag MAX 20 %,varieert per merk/type.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 24 december 2003 @ 00:43:39 #17
77378 Trachemys
the mirror of the soul
pi_15657293
Ik heb het ooit volledig misgerekend. Auto van de zaak even mee. En aangezien ik normaalgesproken enkel in prive-auto's rijdt die allemaal Euro rijden pak ik uit gewoonte de benzineslang. Tank volledig volgegooid... Ik kon meen ik nog 200m rijden en toen begon de auto te hikken alsof ie een paar biertjes te veel had gehad. Langzaam laten uitrollen naar een veilige plek en toen pas begon het te dagen...
Bij diesel in een benzine-auto wordt inderdaad de complete motor vervuild en kun je je motorblok voorlopig wel even uit handen geven voor een grondige schoonmaak. Duur klusje...
Whatever life brings me...
  woensdag 24 december 2003 @ 00:46:12 #18
64742 Dolfijn
Volkomen onschuldig
pi_15657337
Da's flauw hoor Koen..
We verwachten iets spectaculairs van je topic hiero

Je motor is niet eens ontploft ofzo..

Ik ben lief. Ik ben een schatje. Ik ben soms wat kattig. Ik ben leergierig. Ik ben eigenwijs. Ik ben een zeurkont. Ik ben muziekgek. Ik ben ik, ik ben Carla, en zo zul je mij moeten accepteren.
  woensdag 24 december 2003 @ 00:50:04 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_15657426
Was het je eigen auto?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 24 december 2003 @ 00:53:37 #20
64742 Dolfijn
Volkomen onschuldig
pi_15657485
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Was het je eigen auto?
Dat plezier zal ie ons ook wel niet gunnen
Ik ben lief. Ik ben een schatje. Ik ben soms wat kattig. Ik ben leergierig. Ik ben eigenwijs. Ik ben een zeurkont. Ik ben muziekgek. Ik ben ik, ik ben Carla, en zo zul je mij moeten accepteren.
pi_15657492
hoe lang heb jy je rijbewijs...je ziet het by het dashboard al dat het een diesel is...en dan nog zo dom om er benzine in te gooien
Doet maar wat..
pi_15662188
collega heeft al eens gehad, altijd gewent om diesel te tanken voor de bussen. Nu ging hij met z'n motor tanken, wil hij betalen, zo meneer wat een rare motor heeft u....... huh hoezo? dat hij op diesel loopt..... tja en dan moet je wel alles leeghalen
pi_15664483
5 liter maakt niet echt uit, als je daarna maar flink volgooit met diesel, in echt koude landen wordt diesel vaker aangemaakt met benzine om het minder snel stroperig te maken, het kan niet echt veel kwaad, tenzij dat je je hele tank volgooit... dan moet je ook gewoon echt niet rijden... heeft mijn vader gehad, autovolgooien met super ipv diesel afrekenen, das dan 120¤ (het is een jeep) ehm hoe kan dat? nou meneer 90 liter super 98... ehm shit moest diesel hebben... wegenwacht erbij, leeggepompt en er kon weer 95 liter diesel in...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')