Is de eerste keer dat ik hoor dat er wat diesel met een klein beetje benzine is gemixed.
Maar ik zou voor de zekerheid de tank leeg laten zuigen.
ANWB heeft hier een speciaal apparaat voor. Dan mag je de benzine nog houden ook in een jerrycan
quote:In de auto lag alleen een tankpas van een tankstation op 30 km rijden, dus moest ik ff uit eigen portemonai betalen.
Op dinsdag 23 december 2003 21:24 schreef Italiaan het volgende:
5 liter?
Hollandsche zuinigheid?Is de eerste keer dat ik hoor dat er wat diesel met een klein beetje benzine is gemixed.
ANWB heeft hier een speciaal apparaat voor. Dan mag je de benzine nog houden ook in een jerrycan
Maar gelukkig dat het geen kwaat kan
quote:Is moeilijk he Nederlands
Op dinsdag 23 december 2003 21:27 schreef Da_Koen het volgende:[..]
In de auto lag alleen een tankpas van een tankstation op 30 km rijden, dus moest ik ff uit eigen portemonai betalen.
Maar gelukkig dat het geen kwaat kan
Als je het niet verdund, kan het wel kwaad!!
[Dit bericht is gewijzigd door mhr-zip op 23-12-2003 21:33]
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:23 schreef daNpy het volgende:
Met een beetje geluk (als je nu je tank vol gooit) mixt het met de diesel en heb je er geen last van.
Anders moet je je tank leegmaken en hopen dat je motor geen schade hebt ![]()
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:24 schreef Italiaan het volgende:
ANWB heeft hier een speciaal apparaat voor. Dan mag je de benzine nog houden ook in een jerrycan ![]()
Alleen andersom : bij diesel in een benzine auto moet je voor het starten aftappen.
Anders heb je serieus problemen, zelfs al bij een heel klein beetje diesel erin / zelfs gemixed.
quote:Oke weer iets nieuws geleerd.
Op dinsdag 23 december 2003 21:30 schreef Patrick281 het volgende:
Het kan inderdaad geen kwaad, al is het beter er wel snel diesel bij te gooien. De brandstofpomp bij een diesel krijgt namelijk ook smering van de vettige dieselolie.Alleen andersom : bij diesel in een benzine auto moet je voor het starten aftappen.
Anders heb je serieus problemen, zelfs al bij een heel klein beetje diesel erin / zelfs gemixed.
Hier bij mijn lokale BP gaat het nog eens fout. Schijnt dat de slangen in een andere volgorde hangen.
quote:Idd ja, maar ben doodop. Heb vandaag 12 uur gewerkt...
Op dinsdag 23 december 2003 21:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:[..]
Is moeilijk he Nederlands
quote:Moi, niet slecht voor een Amerikaanse macho ..
Op dinsdag 23 december 2003 21:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:[..]
Is moeilijk he Nederlands
Dus als je slim bent laat je tank leegmaken en zonodig het brandstofsysteem reinigen.
quote:Nou ZO schadelijk is benzine nu ook weer niet als het verdund is. In de winter zit er zelfs een beetje (meer) benzine door de diesel dan normaal, en als het echt koud wordt dan gooi je er zelf een liter op een volle tank in om bevriezing van de diesel te voorkomen.
Op dinsdag 23 december 2003 21:47 schreef Coupe het volgende:
Voor een oude diesel is het niet zo schadelijk, maar voor een nieuw type diesel zoals de Pompverstuivers en Common Rail wel degelijk. Ook al is het maar een beetje. Deze systemen werken onder extreem hoge drukken en fijne kanaaltjes e.d en zoals eerder werd aangegeven smeert diesel terwijl benzine heel schraal is.Dus als je slim bent laat je tank leegmaken en zonodig het brandstofsysteem reinigen.
5 liter op een lege tank is aan de andere kant wel degelijk slecht natuurlijk. Het beste kun je alles eruit halen en de tank volgooien met diesel, wellicht is het slim om je brandstof-filter te vervangen want daar gaat ook al gauw een halve liter in. (niet vergeten na het vervangen de filter te vullen met diesel om onnodig starten te voorkomen)
quote:Word al jaren gedaan oa. tegen het vlokken van de diesel in de winter,toevoegen mag MAX 20 %,varieert per merk/type.
Op dinsdag 23 december 2003 22:59 schreef Wouter.1984 het volgende:
huh? sorry hoor Euro95 in een diesel auto gooien? lijkt me niet echt verstandig als je nagaat dat erin een dieselmotor een veel hogere druk heerst dan in een normale benzineauto gevolg is dat de benzine in een dieselmotor eerder tot ontbranding komt... lijkt mij niet echt gezond voor een motormaar goed ik heb niks gezegd
Je motor is niet eens ontploft ofzo..
quote:Dat plezier zal ie ons ook wel niet gunnen
Op woensdag 24 december 2003 00:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Was het je eigen auto?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |