quote:Jij hebt er kennelijk totaal geen kaas van gegeten. Dacht je dat die kippen lekker in hun vel zaten? Ik krijg er zelf gewoon kippenvel van.
Op woensdag 31 december 2003 11:43 schreef The_Punisher het volgende:[..]
Je doet net of die kippen worden mishandeld.
Ik zie in die foto gewoon kippen die lekker liggen te slapen en uit te rusten. Het enige wat ze hoeven te doen is eten en lekker luieren.
quote:hun nut is dat ze worden opgegeten...
Op woensdag 31 december 2003 07:43 schreef Koolraap het volgende:ik vind het triest hoe die kippen op elkaar gepakt zitten. Als eieren in een eierdoos. Het zijn verdomme wel levende wezens met gevoel en nut.
quote:Lees de openingspost maar eens door. Noem je wat daar beschreven staat geen mishandeling?
Op woensdag 31 december 2003 11:54 schreef The_Punisher het volgende:
Zolang ze niet mishandeld worden heb ik er geen problemen mee.
quote:Alleen hier ben ik het mee eens dat er wat aan gedaan moet worden.
Doordat de kuikens in hun te natte eigen uitwerpselen staan, branden de voetzolen kapot waardoor veel kuikens de slachtleeftijd van 6 weken niet eens halen.
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:38 schreef thabit het volgende:
Biologische kippen leven zo:
[afbeelding]
Hun vlees smaakt lekkerder en is ook gezonder want ze worden niet volgepropt met hormonen en anti-biotica.
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 13:55 schreef korenwolf het volgende:
Vleeskip worden is een keuze.
ik verkoop filet voor 10.50 de kilo. op die ene foto zie je 100 kippen op de plaats waar op die andere foto 10 kippen leven.(ofzo)
de prijzen knallen gewoon omhoog als je die 100 ineens 10 keer zoveel ruimte moet geven.
ik ken weinig mensen die zin hebben om 5 euro voor een filetje te betalen.......
zo lang de consument koopt blijft het bestaan.
quote:Nee dat noemen we lekker knus
Op woensdag 31 december 2003 12:08 schreef thabit het volgende:[..]
Lees de openingspost maar eens door. Noem je wat daar beschreven staat geen mishandeling?
quote:
Op woensdag 31 december 2003 11:52 schreef David Letterman het volgende:[..]
hun nut is dat ze worden opgegeten...
Een beetje ruimte en een beetje warmte gegeven, ze waren best
Serieus: Zolang ik mijn kippenboutjes nog eet ga ik niet sentimenteel zitten doen over die leefomstandigheden, anders smaakt mijn kippie niet lekker meer. Vlees zou net als benzine en rookwaren misschien kunstmatig duur gemaakt moeten worden. Dan hoeft het niet zo intensief geproduceerd te worden. Daar hebben mens en dier beide baat bij om gezondheidsredenen.
Vleestaks, ik verzin het ter plekke, maar kvinnum eigenlijk wel aardig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |